Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zdraží Fabie, Octavie, Superby a Yeti s vyšší výbavou

redakce AUTO.CZ
Diskuze (159)
Škoda Auto zvýší od 8. srpna 2011 ceníkové ceny o 1 %. Ceny akčních modelů a verzí Greenline se nemění.

Lidé od srpna za vybrané modely Škody Auto zaplatí několik tisícikorun navíc. Pokud například zákazník za Škodu Octavia s výbavou Classic dosud zaplatil 393.900 korun, po zdražení za ni bude muset vydat 397.839 korun. Ceny se zvýší zatím jen v Česku, v dalších zemích lze podobný krok očekávat v blízké době.

Ceny modelů Roomster a Octavia Tour i všech základních modelů Škoda zachová. Zdražování se nedotkne prvků mimořádných výbav. Ani ceny stávajících akčních modelů se nemění, platné tak zůstávají ceníky pro modely Fabia Easy Magic, Roomster Magic, Octavia Tour Trumf, Octavia TSI Drive a Yeti Fresh. Nezměněny zůstávají i ceny derivátů modelové řady Fabia s označením RS, Monte Carlo a Scout.Cenové úpravy se netýkají ani ekologicky šetrných verzí GreenLine Fabia, Roomster a Yeti.

Za zdražováním Škodovek stojí podle firmy zvýšení vstupních nákladů. "Klíčovou roli k přijetí cenového kroku sehrály nákladové faktory, zejména výkyvy cen nerostných surovin, drahých kovů a rafinovaných ropných produktů na světových trzích. Jsme přesvědčeni, že veškeré změny byly v této souvislosti v Česku učiněny s ohledem na zachování atraktivity našich vozů pro zákazníky," doplnil Rudolf Dreithaler, mluvčí automobilky.

Nošovická automobilka Hyundai podle mluvčího Petra Vaňka žádné zvyšování cen vozů aktuálně nechystá. "Pokud mám informace, tak by měly naše ceníky zůstat stejné. Ale zdražování Škodovky je pro nás zajímavou zprávou," podotkl ke kroku konkurence Vaněk. Kolínská automobilka TPCA svoji cenovou politiku nekomentuje, sdělil ČTK její mluvčí Radek Kňava.

Finanční analytik společnosti Patria Finance David Marek se domnívá, že se nyní možná budou snažit ostatní prodejci využít této situace ke zvýšení vlastního tržního podílu. "Na druhé straně při rostoucích cenách vstupů se dříve nebo později promítne tato skutečnost do cen finálních výrobků. Takže je otázka, který z výrobců bude ochoten akceptovat delší dobu pokles vlastních marží," doplnil Marek. Po Škodě Auto tak zřejmě podle něj zdraží i ostatní výrobci aut. Ke zvýšení cen se ale mohou odhodlat až za několik měsíců nebo příští rok.

Ve zdražení některých vozů Škodovky spatřuje finanční analytik Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus zlepšování hospodářské situace. Zvýšení ceny o jedno procento není podle něho až tak nečekané, navíc se jedná o zdražení v malém rozsahu. "Je dost možné, že to budou i ostatní automobilky následovat, protože situace spotřebitelů se zlepšuje. Poptávka se oživuje," uvedl Moravanský. Podle něho proto Škoda Auto věří, že je schopna auta prodat.

Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009. Loni zvýšila celkový prodej zejména díky Číně, prodala tam 180.500 automobilů. V Česku odbyt stoupl o 2,7 procenta na 58.000 vozů. V celém světě prodala 762.600 aut, o 11,5 procenta více než v roce 2009. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia, která předstihla Fabii. Škoda chce do roku 2018 zdvojnásobit výrobu na 1,5 milionu vozů a dostat se na další rozvíjející se trhy.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (159)
Avatar - Guttalax
25. 7. 2011 12:24
Re: Na slovensku uz zdrazila od 1.7.2011 a o viac
A i přes to bude na Slovensku ještě dlouho nejprodávanějším autem. :yes:
24. 7. 2011 21:38
Re: Tsss...
Plácání dojmů? To vážně pořád nechápeš o čem mluvim? Já ti nikde netvrdím že jsou Škodovky v Německu nebo Francii levnější než u nás ale tvrdím že jejich ceny tam nejsou tak sebevědomé oproti konkurenci jako u nás a proto jsou pro místní obyvatele výhodnější než pro nás.
To tě ty cenový válečníku vážně nikdy nenapadlo že cena produktu na trhu se mimo jiné odvíjí od kupní síly spotřebitelů? Když mají hold ve Francii vyšší platy tak jsou tam hold dražší i služby, nemovitosti a taky jak mi tady neustále dokola předhazuješ světe div se auta. Když tam jsou dražší všichni výrobci tak proč by měla Škodovka být jiná?
Poznámka na závěr: abys mohl takhle hezky porovnávat ceny aut u nás a ve francii tak bys k tomu musel ještě dodat drobný detail. Kolikrát půjde průměrný Francouz do práce než bude mít těch 20 tisic Euro a kolikrát tam musí jít průměrný Čech.
24. 7. 2011 17:46
Re: Samozrejme ...
Jinde v jakem smyslu? O srovnani ceho ti jde?
24. 7. 2011 17:27
Re: uz aj tak predrazena skoda
Pokud se rozhoduješ mezi i30 a octávii, a ještě ti vychází jako vítěz hnuhnaj, tak si ho klidně kup, ale nesnažse přesvědčit ostatní o racionalitě svého rozhodnutí.... >:D ...a ještě každý rozumný člověk..... peoč se blázen považuje za rozumného, nechápu.... ;-)
Avatar - pario
24. 7. 2011 16:57
Re: Křivka nabídky a poptávky
To neviem posúdiť. Až bude prvá skúsenosť, dám vedieť.Ale mal som novú Fábiu a po 8.mesiacoch sa pokazil alternátor a odmietli ho v záruke vymeniť.Tolko výhovoriek som ešte nikdy nepočul. To je moja skúsenosť.