....a navíc je otázka, jak "renaulty" z Togliatti skončí. VW to načasoval dobře, propad trhu v Rusku je fatální a šrotovné bude jenom na doma (tedy v Rusku vyráběná resp. montovaná auta). Bylo by zajímavé zjistit, jak kdo propadal, jetsliže polovinu propadu tvořila domácí automobilka vyrábějící superlevná auta, pro ostatní to nemusí být až zas taková tragedie. Jinak pokud vím, Opel už v Rusku vyrábí a Rusové jsou jenom jedním z nových vlastníků a nemají (pokud se nepletu) majoritu.
Pamatam si, ked moj otec v roku 1984 doniesol z Tuzex-u novu LADU 2107 (stala 87 000 Kcs),malo to 1,5L a 5 kvalt (myslim) a "akoze" anatomicke sedacky - boli vcelku s opierkou a vypadalo to tak.
Kazdy kto ho videl tuzil po nom, ludia sa opierali na parkovisku o okienko a pozerali do interieru, chodili okolo a uznanlivo prikyvovali ;-)
Ak podobnu "revoluciu" sposobi Skoda s nalepkou Made in USSR ....prisaham, ze do toho idem :-)
Kvalitativně jsou ta auta někde jinde než v Evropě. Proto třeba Škodovka radši vozí do Austrálie vozy vyrobené v MB, i když by to měla z Indie mnohem levnější. Se stačí podívat třeba do Kazachstánu. Tam nalevo jedou po lince žigulíky a napravo chlapíci montujou po šroubkách škodovky, tímhle tempem stačí tak několik desítek denně.
Nevím kde na Slovensku si tenkrát bydlel, ale v roce 1984 u nás už nikdo Lady takhle zdaleka neobdivoval... a v TUZEXU už byly i podstatně "západnější" vozy, než tahle "licenční" sovětská variace na původní Fiat 124... :*)8-s
Já tu ale přece vůbec neřeším proč ho museli tak dokur...,
ale jen jak to tenkrát, už na začátku, dopadlo proti původnímu originálu... ;-)
wolffa mi raději ani moc nevzpomínej... 8-s
Jak to dopadlo proti originalu? Kvalita zrejme sla postupne dolu, ale naproti tomu VAZ mel motor OHC, Fiat OHV. Tuhle upravu udelali Italove na zadost Rusu.
Řešení rozvodu bylo to poslední, co jsem měl na mysli...
Pokud si nejel i v originálu, co ti mám vysvětlovat...
Musíš ovšem srovnávat původní F124 (auto roku 1966) s VAZ2101 z roku 1970.
I když LADA 2107 byla na svou dobu! vlastně ještě větší "tragédie" než 2101 v roce 1970...
Mě se zase občas zdá o originálním, dvoudveřovém bílém Fiatu 128 rally. S jeho nádherně vyladěnou i znějící třináctistovkou s dvoukomorovým karburátorem, sis mohl, na našich cestách, dělat srandu ze všech těch "nakoplých žigulíků"... ;-)