reklama


Škoda zahájila novou sezónu na Rally Monte Carlo druhým místem

Škoda zahájila novou sezónu na Rally Monte Carlo druhým místem

 
 

Freddy Loix startující s vozem Škoda Fabia Super2000 za tovární tým Škoda Motorsport obsadil výtečné druhé místo na nejslavnější soutěži světa. Do jejího průběhu významným způsobem promluvilo rychle se měnící počasí, což je pro tuto rally typické.

Letošní Rally Monte Carlo připravila pro jezdce 13 rychlostních zkoušek o délce 337 kilometrů rozdělených do tří dnů. Soutěž rozjel v úvodní středeční etapě čítající čtyři rychlostní zkoušky a 128 kilometrů nejlépe Juho Hänninen z továrního týmu Škoda Motorsport, který si vytvořil slibný náskok 45 sekund. Zdárně mu sekundoval na druhé místě Freddy Loix. Celá etapa se jela na suchém asfaltu, kde Juho potvrdil svůj výkonnostní vzestup na tomto povrchu. Podobné podmínky panovaly i polovinu čtvrteční etapy, ve kterých na jezdce čekaly čtyři RZ a 94 km a ve kterých Hänninen soustavně navyšoval náskok.

Druhá polovina dne ukázala, proč je Rally Monte Carlo považována za legendární a nejtěžší soutěž, kde se vše může během chvíle otočit. Náhlý příval sněhu zaskočil piloty po odjetí ze servisní zóny a výměně pneumatik, jejich volba byla opačná než podmínky, které panovaly v tu chvíli na kompletně zasněžené trati. To znamenalo totální obrat v pořadí soutěže a dosud vedoucí Juho Hänninen se propadl na šestou pozici se ztrátou více než dvou minut. Freddy Loix zakončil druhou etapu na třetí příčce.

Závěrečný den připravil pro jezdce pět rychlostních zkoušek (115 km) a dlouhý přejezd z oblasti města Valence až do hor kolem Monte Carla, kde se jely závěrečné a divácky přitažlivé noční erzety, všechny na suchém asfaltovém povrchu. Piloti vozů Škoda se po neúspěšném čtvrtku nechtěli vzdát bez boje, Freddy Loix se nakonec posunul na výborné druhé místo, Juho Hänninen skončil šestý, Nicolas Vouilloz sedmý a Jan Kopecký osmý.

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, úvodní soutěž šampionátu IRC komentuje: „Jsme samozřejmě zklamaní, protože na tuto soutěž jsme nastupovali s cílem nejvyšším. Druhé místo na Monte Carlu rozhodně není špatným výsledkem, nicméně v celém týmu převažuje spíše smutek. Myslím ale, že za předvedený výkon se stydět nemusíme. Auta fungovala výborně všem našim posádkám, bohužel se nám nepodařilo včas zachytit náhlou změnu počasí. Celý tým zaslouží poděkování za poctivou přípravu a bojovný výkon.“

Freddy Loix: “Samozřejmě, že by vítězství bylo ještě lepší, ale musíme být spokojení. Zejména druhý den byl pro nás obtížný, ale nevzdávali jsme se a bojovali až do konce. Těším se na další spolupráci s týmem Škoda Motorsport, Fabia Super 2000 fungovala opět výtečně.“

Juho Hänninen: „Skvěle rozjetý závod jsme si prohráli vlastní chybou. Je to pro nás ponaučení pro příště, musíme se dívat do budoucna. Před osudnou volbou pneumatik jsme měli několik možností, rozhodli jsem se však pro tu, která nebyla optimální.“

Nicolas Vouilloz: „Bylo na nás ze začátku znát, že jsme téměř rok nezávodili. Dostávali jsme se pomalu do tempa zejména v rychlých pasážích, dnes to však bylo již dobré. Po nešťastném defektu hned v první erzetě jsem s výsledkem spokojen, více se již dokázat nedalo. Těším se, že si s Fabií ještě letos zazávodím.“

Jan Kopecký: „Opět nám nepřálo štěstí ve volbě pneumatik a risk, který jsme podstoupili, nakonec přinesl obrovskou ztrátu. Auto fungovalo skvěle, za to patří dík celému týmu.“

Poznámka pod čarou

Rally Monte Carlo měla pro značku Škoda vždy mimořádný význam. Na mezinárodní soutěžní scéně není známějšího závodu. Tradiční rallye se v horách nad Monakem koná už 100 let.

Soutěžní speciál Škoda Fabia Super2000 se na monacké rally poprvé představil v roce 2009. Hned při svém debutu dosáhl vynikajících výsledků ve své kategorii: v roce 2009 obsadil čtvrté místo, v roce 2010 pak druhé, třetí a páté místo.

Škoda 130 RS, jeden z vůbec nejúspěšnějších vozů kategorie 1300 cm3 v historii automobilového sportu, vybojovala pro značku Škoda řadu cenných trofejí, například na Rally Monte Carlo 1977, kde tyto vozy obsadily první a druhé místo ve své kategorii.

V lednu 1936 se dva vozy ve sportovní verzi roadsteru Škoda Popular na Rally Monte Carlo v kategorii 1500 cm3 umístily na druhém a třetím místě. Tento mimořádný výkon při tak náročném vytrvalostním závodě inspiroval automobilku v Mladé Boleslavi k výrobě 70 mimořádných modelů Popular Sport, které už tehdy zákazníkům umožňovaly neopakovatelné sportovní zážitky (těmto vozů se dodnes říká Populár „Monte Carlo“).

Spolupracujeme s TipCars.com
Roboti člověku budou pomáhat i v sexu Roboti člověku budou pomáhat i v sexu

Sex manželských párů se brzy bude odehrávat jen při…

Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla

První smrtelná nehoda v samořidícím automobilu od Tesly…

 
Zdroj: Škoda Motorsport
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil bych je,“ hřímá prezident

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil…

Kriminální skupina, ve které bylo i několik policistů, na Filipínách unesla a následně zavraždila jihokorejského…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Holoubek chválil posily a motají mu hlavu mladíci. Chtějí se prodat, řekl

Holoubek chválil posily a motají mu hlavu mladíci.…

Dva zápasy, dvě výhry se skóre 9:1. Fotbalová Sparta si v sobotní přípravě pořádně zastřílela. Nejdříve proti…

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka kralovala v Utahu

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková vyhrála druhý závod sezony Světového poháru v Solitude v…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama