Škoda zahájila novou sezónu na Rally Monte Carlo druhým místem

Škoda zahájila novou sezónu na Rally Monte Carlo druhým místem

 
 

Freddy Loix startující s vozem Škoda Fabia Super2000 za tovární tým Škoda Motorsport obsadil výtečné druhé místo na nejslavnější soutěži světa. Do jejího průběhu významným způsobem promluvilo rychle se měnící počasí, což je pro tuto rally typické.

Letošní Rally Monte Carlo připravila pro jezdce 13 rychlostních zkoušek o délce 337 kilometrů rozdělených do tří dnů. Soutěž rozjel v úvodní středeční etapě čítající čtyři rychlostní zkoušky a 128 kilometrů nejlépe Juho Hänninen z továrního týmu Škoda Motorsport, který si vytvořil slibný náskok 45 sekund. Zdárně mu sekundoval na druhé místě Freddy Loix. Celá etapa se jela na suchém asfaltu, kde Juho potvrdil svůj výkonnostní vzestup na tomto povrchu. Podobné podmínky panovaly i polovinu čtvrteční etapy, ve kterých na jezdce čekaly čtyři RZ a 94 km a ve kterých Hänninen soustavně navyšoval náskok.

Druhá polovina dne ukázala, proč je Rally Monte Carlo považována za legendární a nejtěžší soutěž, kde se vše může během chvíle otočit. Náhlý příval sněhu zaskočil piloty po odjetí ze servisní zóny a výměně pneumatik, jejich volba byla opačná než podmínky, které panovaly v tu chvíli na kompletně zasněžené trati. To znamenalo totální obrat v pořadí soutěže a dosud vedoucí Juho Hänninen se propadl na šestou pozici se ztrátou více než dvou minut. Freddy Loix zakončil druhou etapu na třetí příčce.

Závěrečný den připravil pro jezdce pět rychlostních zkoušek (115 km) a dlouhý přejezd z oblasti města Valence až do hor kolem Monte Carla, kde se jely závěrečné a divácky přitažlivé noční erzety, všechny na suchém asfaltovém povrchu. Piloti vozů Škoda se po neúspěšném čtvrtku nechtěli vzdát bez boje, Freddy Loix se nakonec posunul na výborné druhé místo, Juho Hänninen skončil šestý, Nicolas Vouilloz sedmý a Jan Kopecký osmý.

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, úvodní soutěž šampionátu IRC komentuje: „Jsme samozřejmě zklamaní, protože na tuto soutěž jsme nastupovali s cílem nejvyšším. Druhé místo na Monte Carlu rozhodně není špatným výsledkem, nicméně v celém týmu převažuje spíše smutek. Myslím ale, že za předvedený výkon se stydět nemusíme. Auta fungovala výborně všem našim posádkám, bohužel se nám nepodařilo včas zachytit náhlou změnu počasí. Celý tým zaslouží poděkování za poctivou přípravu a bojovný výkon.“

Freddy Loix: “Samozřejmě, že by vítězství bylo ještě lepší, ale musíme být spokojení. Zejména druhý den byl pro nás obtížný, ale nevzdávali jsme se a bojovali až do konce. Těším se na další spolupráci s týmem Škoda Motorsport, Fabia Super 2000 fungovala opět výtečně.“

Juho Hänninen: „Skvěle rozjetý závod jsme si prohráli vlastní chybou. Je to pro nás ponaučení pro příště, musíme se dívat do budoucna. Před osudnou volbou pneumatik jsme měli několik možností, rozhodli jsem se však pro tu, která nebyla optimální.“

Nicolas Vouilloz: „Bylo na nás ze začátku znát, že jsme téměř rok nezávodili. Dostávali jsme se pomalu do tempa zejména v rychlých pasážích, dnes to však bylo již dobré. Po nešťastném defektu hned v první erzetě jsem s výsledkem spokojen, více se již dokázat nedalo. Těším se, že si s Fabií ještě letos zazávodím.“

Jan Kopecký: „Opět nám nepřálo štěstí ve volbě pneumatik a risk, který jsme podstoupili, nakonec přinesl obrovskou ztrátu. Auto fungovalo skvěle, za to patří dík celému týmu.“

Poznámka pod čarou

Rally Monte Carlo měla pro značku Škoda vždy mimořádný význam. Na mezinárodní soutěžní scéně není známějšího závodu. Tradiční rallye se v horách nad Monakem koná už 100 let.

Soutěžní speciál Škoda Fabia Super2000 se na monacké rally poprvé představil v roce 2009. Hned při svém debutu dosáhl vynikajících výsledků ve své kategorii: v roce 2009 obsadil čtvrté místo, v roce 2010 pak druhé, třetí a páté místo.

Škoda 130 RS, jeden z vůbec nejúspěšnějších vozů kategorie 1300 cm3 v historii automobilového sportu, vybojovala pro značku Škoda řadu cenných trofejí, například na Rally Monte Carlo 1977, kde tyto vozy obsadily první a druhé místo ve své kategorii.

V lednu 1936 se dva vozy ve sportovní verzi roadsteru Škoda Popular na Rally Monte Carlo v kategorii 1500 cm3 umístily na druhém a třetím místě. Tento mimořádný výkon při tak náročném vytrvalostním závodě inspiroval automobilku v Mladé Boleslavi k výrobě 70 mimořádných modelů Popular Sport, které už tehdy zákazníkům umožňovaly neopakovatelné sportovní zážitky (těmto vozů se dodnes říká Populár „Monte Carlo“).

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Škoda Motorsport

Štítky Škoda Fabia IRC

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…