Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zahájila v Kvasinách stavbu dvou hal pro výrobu modelu Yeti

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Automobilka Škoda Auto zahájila v minulých dnech ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku stavbu nových hal svařovny a montáže pro výrobu nového modelu Yeti.

SUV Yeti bude po Superbu a Roomsteru třetí modelem, který se bude v Kvasinách vyrábět. Jeho produkce by měla začít v příštím roce. ČTK to dnes řekl mluvčí automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý.

Nová hala svařovny s příslušným logistickým zázemím by měla být hotová do konce letošního roku. Novou montážní halu, která těsně navazuje na objekt montáže vozů Superb a Roomster, chce automobilka dostavět do konce prosince. Její logistickou část chce mít hotovou do konce ledna.

Po rozšíření by mělo z montáže sjíždět denně až 850 automobilů. Z toho 500 vozů bude připadat na linku pro modely Superb a Yeti a 350 vozů je současná kapacita linky pro vozy Roomster, uvedla firma v oznámení záměru pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Nová montáž s logistikou by měla zabrat asi 2,5 hektaru. Počet zaměstnanců na montáži by se měl zvýšit o 500. Nyní má závod přibližně 3600 lidí a je největším zaměstnavatelem v hradeckém kraji.

Zásadní modernizaci kvasinský závod podstoupil před osmi lety v souvislosti s přípravou výroby modelu Superb od roku 2001. Další investice do něj směřovaly kvůli modelu Roomster, který závod vyrábí od jara 2006. Celkové investice do závodu dosáhly více než devíti miliard korun. Náklady spojené s nynějším rozšířením automobilka zatím nezveřejnila.

Miliardové investice Škoda Auto plánuje vydat i na rozšíření závodu ve Vrchlabí na Trutnovsku, kde zatím vyrábí modely Octavia Tour a Octavia. Spuštění investic záleží na souhlasu mateřského koncernu Volkswagen, přičemž rozhodnutí se očekává do konce letošního roku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Avatar - DaewooMaster
26. 9. 2008 13:23
Re: Yeti?
Ja zas premyslim, proc clovek, ktery korejce videl nejbliz, kdyz mel nos priplaclej na vyloze autosalonu, se domniva, ze tusi, o cem to vlastne blekota... >:D BTW ja, narozdil od Tebe, mam stejny pristup k obema "protistranam" - korejce doma a flotilu skodovek z zamestnani, kde jsem denodenne nucen trpet v jejich interieru navrzenem pro liliputy s mekkym zadkem a skoliozou... :no:
Avatar - DaewooMaster
24. 9. 2008 15:36
Re: Yeti?
Ja, narozdil od Tebe, jiz dospel. :-! Jinak diky, ze se potrefena husa ozvala! :yes:
Ja ale, narozdil od Tebe, vybiral sveho prvniho korejce (bez jakekoliv predesle zkusenosti s nimi a tedy jenom pod dojmem vymyslu internetovych skodofilu) ciste na zaklade rozumu a pragmatickych duvodu, tzn. bez hloupych predsudku, stadoviteho pudu a take bez potreby si zvysovat imaginarni ego... Nikde netvrdim, ze kdo si nekoupi korejce, neni chytrej, to je jen Tva (zrejme opravnena ;-)) vztahovacnost...
Avatar - Dinar
24. 9. 2008 13:27
Re: Yeti?
O Nissanu se rozhoduje u Renaultu, to že není jeho stoprocentním vlasntíkem jako VW Škodovky je v tomto případě jedno. Rozdělení zisku vždy schvaluje majitel, v tomto případě akcionáři, jsme zpět na začátku, ty znáš akcionářskou strukturu Renaultu nebo VW? To jsou majitelé, jedno jestli firmu řídí francouzský, německý nebo dnes ponejvíce mezinárodní management. Nissan je japonská značka, Renault francouzská, stejně jako Škoda česká a je jedno jestli 50% akcií Renaultu vlastní nějací arabové.
23. 9. 2008 15:26
Re: Yeti?
Píšeš to správně ekonomika a politika všude spolu souvisí.Jestliže chce Škoda investovat musí to schválit v Německu,dříve se to schvalovalo v Čechách.Je to stejné jako když máš firmu a prodaš ji,ale dále v ní budeš zaměstnán,rozhodovat bude nový majitel.Ztrácíš.
Nissan uzavřel s Renaultem alianci,Renault koupil asi 45% akcií v Nissanu a Nissan 15% akcií v Renaultu.Je to jiný vztah než VW-Škoda.
Rozhodující totiž nejsou jednotlivé akcie,ale kde se skutečně rozhoduje o budoucnosti firmy.Jestliže o zisku z auta které chci koupit nerozhoduje Čech,tak mi je jedno zda to je Němec,Francouz,Ital,Japonec,Korejec,Amer… si vyberu pro mně nejvýhodnější nabídku,nic víc.
Avatar - Dinar
23. 9. 2008 11:59
Re: Yeti?
To, co jsem napsal je míněno více obecně, proto ta firma XY. Ano, VW je docela zvláštní, co do vlastnické struktury, a ta existence spec. VW zákona, to je úplná zhůvěřilost. A jen aby ses nepletl ve smyslu toho zákona, ohánění se národními zájmy (proti převzetí rodinného stříbra) byla jen maskovačka, vždy šlo především o pracovní místa, zajistit svým voličům jistotu práce, toť oč tu běží, ti pak spokojeně volí za jejich zájmy se bijící představitele zemské vlády nemluvě o odborových předácích. Přesto, nic netrvá věčně a jak je vidět i zákon na míru se dá obejít viz. akce Porsche, která ještě zdaleka neskončila. Dříve nebo později bude VW firmou se standardně uspořádanou vlastnickou strukturou. To celé ale nic nemění na podstatě věci, tedy že Škodovka je česká automobilka stejně jako třeba Nissan japonská.