Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zřejmě nesplní plán růstové strategie o výrobě 1,5 milionu aut ročně

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Růstová strategie Škody Auto počítala do roku 2018 s výrobou 1,5 milionu vozů ročně. Plán by se ale nemusel vydařit.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto pravděpodobně nenaplní svůj dlouhodobý cíl do roku 2018 vyrábět 1,5 milionu aut ročně. Loni firma vyrobila více než milion automobilů. Některé vozy na některých trzích ztrácejí vůči konkurenci, uvádí vydání týdeníku odborů automobilky Škodovácký odborář. Podle automobilky je zatím brzy vyhodnocovat dlouhodobé cíle.

V letošním prvním pololetí Škoda prodala 544.300 vozů, meziročně o 4,2 procenta více. Dosáhla tak nového prodejního rekordu za první pololetí. V říjnu dodala zákazníkům 88.500 aut, meziročně o 2,7 procenta méně. Mírný pokles zdůvodnila složitou situací na ruském a východoevropském trhu.

Kvůli zářijové aféře s obcházením homologačního měření emisí u některých dieselových motorů v koncernu Volkswagen Škoda obměnila své vedení. Na začátku listopadu se novým předsedou představenstva automobilky stal dosavadní šéf prodeje a marketingu Porsche AG Bernhard Maier. Vystřídal Winfrieda Vahlanda, který po pěti letech v čele Škody Auto odešel z koncernu VW. "Objem není vše, důležitý je také růst kvality," uvedl v týdeníku Maier. Podle něj je důležité, aby si podnik vydělal na další investice.

„Škoda drží dobrý kurz, rosteme se ziskem. Ekonomická krize v Rusku a v okolních státech se pochopitelně dotýká celého automobilového trhu a ovlivňuje i naše obchodní aktivity v tomto regionu. Navíc se ukazuje, že i čínský trh momentálně prochází jistými strukturálními změnami," řekl ČTK mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík.

Mladoboleslavská Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25.900 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Avatar - Emel
29. 11. 2015 09:52
Re: Růstová strategie
Toyota to tak hlásala už dřív... samozřejmě zlí jazykové mohou říct, že tím předem omlouvali ztrátu 1. místa >:-[]
Re: Růstová strategie
"Být první (v prodejích) by nikdy nemělo být primárním cílem, nýbrž pouze (možným) důsledkem" - zcela správne. Je zajímavé, ze to co chápe dokonce i prihlouplý namyslený samozvaný zmrzlinár a VAGinista z Roznova nechápal polobuh Martin Winterkorn a nechápalo to zrejme ani jeho okolí ve vedení koncernu Volkswagen AG,
Re: Nic prekvapujícího
Stací si vzpomenout na tvé velkohubé kecy o tvém provincním zmrzlinárství. >:D >:D >:D
Re: Nic prekvapujícího
Vítej primitivní lháři.

27. 11. 2015 23:19
Re: Mám Octavku3 v 1.4TSI 103KW naprostá spokojenost.
já mám zas na plakátě v práci velostera , normální auta mít vylepené nesmíme, v reálu nemám nic, proto opruzuji aspoň tady