Nech si hovori kto chce, co chce, Skode sa podarila zmena zo zastaralej (vyrobne aj ideovo) predlistopadovej spolocnosti na modernu automobilku. A z uchadzacov, ktori sa ju snazili ziskat (renault a pod) VW je jeden z tych lepsich. Je x prikladov, kde tato premena nedopadla a firmy sa trapia, alebo zanikli. Ako clovek, co pochadza z CZ-SK hranice, som hrdy, ze ju mate. Automobilky vyrabajuce na SK su len pobocky a vyrobne, ktorych zisk konci inde nez na SK. Aj ked sa tu pravidelne vyskutuju hejtovacie nazory na Skodu, budte radi, ze ju mate.
(Nie som koncernista jazdime v rodine francuzske auta.)
a zisk zo skodovky konci v cechach? ved je to tiez len pobocka...nemci tiez kupili nase Rajo ale nemame dovod sa tym hrdit, s nasou krajinou to uz nijako nesuvisi a cely zisk ide mimo krajinu
A kdyby ten zisk šel nějakému Babišovi nebo Chrenkovi tak by to bylo z hlediska národní hrdosti o hodně lepší? Jsi hrdý na podniky, které vlastní Slováci v zahraničí?
Zisk ze Škodovky nekončí v Čechách, zisk z jakékoliv soukromé firmy končí vždycky "jinde", tedy v kapsách příslušných vlastníků a je úplně jedno, jestli jsou ti vlastníci Češi nebo Mongolové. Je pravda, že rakouské rodiny Porsche/Piech mi nedají ani euro ze svým zisků ve VW/Škoda, ale stejně tak mi nedá ani euro ze svých zisků nejbohatší český podnikatel Kellner vlastnící skupinu PPF. Ale ta rakouská rodina je mi přesto sympatičtější, protože Škodu stále drží a rozvíjí v ČR a podstatné je (pro mě a potažmo pro ostatní Čechy), že zde platí daně jak mourovatá, že zde zaměstnává lidi, že zde táhne celé odvětví průmyslu a s ním i půlku české ekonomiky, že zde investuje a že přispívá na kde co včetně školství. Kdežto ten „český“ Kellner platí v ČR cca osminu na daních co ten Porsche/Piech, protože většinu zisků České pojišťovny převádí na PPF (která daní v Holandsku kam ji převedl). A když si vezmu druhého největšího „českého“ podnikatele Babiše, tak ten mi ze svých zisků z Agrofertu také nedá ani euro (koblihy na náměstích nepočítám, ty se Čechům setsakra prodraží, viz dále), což mě nepřekvapuje ani neirituje, ale co mě irituje a to tedy docela fest je skutečnost, že na daních Agrofert platí ve srovnání se Škodovkou velké kulové (ani není v uveřejňovaných žebříčcích mezi dvaceti největšími plátci, což je sice iritující, ale nikoliv překvapivé, protože ministr financí potažmo předseda vlády si jistě umí zařídit aby daně platil v minimální výši. A tady jsme u těch předražených koblih na náměstích) a navrch ještě čerpá pro Agrofert dotace z EU i z českého rozpočtu na který jsem přispěl i já svými daněmi. Z těchto pohledů je mi sympatičtější i ten korejský Hyundai resp. jeho majitel, protože ten mi sice také nic nedá ze svých zisků, ale ve srovnání s Kellnerem nebo Babišem zde platí pořád celkem výživné daně.
[odkaz]
Tos mi hnul žlučí. trochu jsem pogůglil, a ta slovenská špína, co za působení v politice zdvojnásobila svůj majetek, zaplatila paradoxně na daních polovinu, než před rokem. Všude se holebá, jak zlepšuje výběr, šlape všem na krk, zajišťovákáma likviduje firmy, a sám....
Na každou svini se vaří voda.
A to jste si mysleli, že profesionální StBák šel dělat ministra financí a nyní premiéra proč? Pracuje 16 hod denně ooo, no jasně když se kozlovi splní být nejhlavnějším zahradnímem. ...voda se vaří alespoň v Česku leda na malé ryby. Společenská nebezpečnost je tam tak velká, že si to většina z nás neumí ani představit.
Škodovka měla to štěstí, že s ní měl VW celkem čisté úmysly. Dostal ji sice "zadarmo" ale dal ji hodně z toho co měl. Sám má v Evropském prostoru jméno, tak bylo z čeho brát. Škoda také vyrostla částečně na úkor VW, nebo když ne, tak alespoň jako jeho doplnění. Hodně zápaďáků to bere jako VW s jinou tváří nebo levnější VW. Štěstí, že z toho neudělali něco jak Renault Kwid nebo Tata Nano pro rozvojové trhy, ale o smetanu se podělili. Mrzí mě ale taková Praga, což všichni znají jen V3S. Ale dřívě měli víc osobáků než celá Škoda. Liaz, Avia, Karosa, Tatra osobní ...
Tam zamestnanym ludom je uplne jedno, kam ide zisk. Odkial idu investicie, tam ide zisk. Rovnako mozu byt radi, ze tam je i hejtovany Hyundai, kedze to priamo ci nepramo prinasa pracu desiatkam tisicov ludi.
Na jednu stranu mas pravdu, prinasi sem praci at je to jakakoliv automobilka. Ale problem je ten, ze lidi si porad hraji na to, jak Skodovka vzesla z popela (diky nemcum), jak je ceska (je nemecka od roku 1991), ale porad tu jsou prave ti lidi, co pak nadavaji na ostatni automobilky, ktere u nas maji fabriky, ale prosim pekne, ty ceske nejsou :-) ale Skoda dle jejich nazoru ano, jsou to vlastenci. Proste je jedno kdo tu ma fabriku v cemkoliv, hlavne ze je pro lidi prace, ale hrat si na vlastence, kdyz to neni pravda, to je k smichu.
Každý kdo má pět pohromadě, tak ví, že Škodu vlastní VW. Ale, že je Škoda česká značka (což je něco zcela jiného než otázka vlastnictví) zpochybňuje jenom ten, kdo těch pět pohromadě nemá. Jaguár je britská značka (dokonce jedna z těch nejklasičtějších) i přesto, že ji vlastní Tata. Když někdo prodá Pražský hrad Indům nebo Pákistáncům, tak to pořád bude Pražský hrad, potažmo jeden z českých hradů i když vlastníkem bude indický maharadža. Všimni si, že britský, francouzský nebo i německý novinář nikdy nenapíše German Skoda nebo Deutsche Skoda, ale vždycky Czech Skoda nebo Tschechische Skoda nebo czech brand. Proč asi? Protože není hloupý. Maximálně použije nějakou vazbu ve smyslu česká škoda, dcera VW, když chce připomenout, že ta česká značka patří/je vlastněná do koncernu VW. A stejně tak český novinář vždy napíše, že britská automobilka Jaguar staví svou továrnu na Slovensku i když většina novinářů dobře vím, že z hlediska vlastnictví Jaguar už dávno patři Indům.
[odkaz]
Pokud si já všímám, tak nadávky na Hyundai nesouvisí s tím, že je korejský, ale zejména se stylem marketingu, občas s podmínkami na pracovištích ev. chování managmentu.
Videl som par reklam (tie z toho obdobia vsetky), prisli mi vtipne. Maly sused urazi len cloveka s nejakym komplexom, to sa fakt neda inak vysvetlit.
Ako sa chova management ?
Zato ked sa (najma) na CZ objavi slovo Hyundai, objavi sa okamzite shitstorm (povacsine od rovnakych pacientov), a na inych autoweboch je to este ovela horsie ako tu.
Ja znovu dam priklad, ako sa chova(la) Skoda.
[odkaz]
Okrem toho, ze priamo tymto okradala svojich tunajsich zakaznikov (ano, vas v CZ), tak este odporucala dealerom na seba donasat.
"V dokumentu, který je pořádně proškrtán s odkazem na obchodní tajemství, se píše, že taktiku zástupci Škody a dealerů domlouvali na školeních. „Na školeních bylo distributorům jednoznačně navrženo poskytovat jen takové slevy z prodejní ceny, aby uskutečňovali prodej s marží v pevně dané výši; toto bylo distributory akceptován"
!!!!!! "Z rozhodnutí navíc vyplývá, že Škoda na dodržování dohodnutých cen dohlížela a navíc nutila jednotlivé dealery k donášení na své konkurenty, kteří by dohodu o maržích nerespektovali." !!!!!!
Pokus o utajenie celej kauzy: "Kromě samotné pokuty pro Škodu je zajímavé, že toto rozhodnutí z konce prosince ÚOHS původně nevyvěsil do své webové sbírky rozhodnutí. Tam se objevilo až ve čtvrtek. Shodou okolností ve stejný den, kdy jej ÚOHS zaslal redakci MF DNES, která o něj zažádala v souladu se zákonem 106/1999 o přístupu k informacím."
A to je ovela horsie spravanie automobilky s dopadom na tych, co ju tak obhajuju.
Inak ta pokuta je dost smiesna, zrejme si to ukocirovali.
Ale kludne sa ohanajte nejakou reklamou H. a berte to osobne a brante Skodu ju vlastnym telom :-)
On tebe se dočíst poslední dobou něco jiného, než stěžování - téměř nemožné.
Hejtry tu má jak Hyundai, tak Škoda. Žádný rozdíl mezi takovým JirkouV8 a Holdenem. Snad jsi to nemyslel na mě.
Domlouvání kartelu určitě není hezký. Ale pořád se mi to neekluje tak, jako chování Vošickýho k dealerům.
Jenom jsem zkonstatoval, co je nejčastěji kritizováno. Za mě - reklamy jsou hloupé, ale to by mi nezabránilo H. koupit. Nicméně postava Vošickýho a Korejci, co jej podrželi - těm bych dal vydělat jen se sebezapřením.
No jo, a ono je nuceni dealeru donaset na jine dealery v pripade Skody chvalyhodne?
Pokud opravdu chteji lide podporit dealery, tak at nevyzaduji slevy.Tim je nejvice podpori.At vice podporuji autorizovane servisy.Ktera znacka jich ma u nas nejvice?Ktera tedy ma nejvetsi podil na vztahu dealer-zakaznik.Celkem bych rekl negativnim,v diskuzich je to videt.
Pracovni podminky ve fabrikach.Vis kolik je vekovy prumer ve Skodovce na montazni lince?30let.Tak vyborne jsou to podminky.Starsi prestanou stihat taktu.
Nic totiz neni cernobile.Shodneme se na jednom,na hodnoceni Vosickeho,ale presne tento typ lidi je managery ve Skodovce,VW...afery to jen dokazuji.
To aby jsi chodil pesky,pokud nechces temto lidem davat vydelat.
I kdyz si osobne myslim,ze vetsina si vymysli zastupne duvody protoze nemaji k..le.
Hele, klidně to můžeš vidět jinak. Já si určitě nemyslím, že jsou němci (nebo škodováci) hodní kluci, kterým jde v první řadě o naše blaho. Jaký jsou prac. podmínky v Hyundai nevím, uvedl jsem to jako jednu z věcí, kterou někteří kritizují. Mě vadí Vošický a částečně i agresivní a konfrontační image, kterou Hyundai vytváří. Proti samotným jejich autům nic nemám, naopak.Tím to hasne, ty si o tom můžeš myslet cokoli.
Malý soused by asi neurazil, kdyby do nás obdobný bullshit nebyl usilovně pumpován už x let v televizi, rádiu, na billboarech, a podobně. Dodnes si pamatuji, jak jsem na brigádě ve sluchátkách aspoň 3x denně poslouchal, že ix35 je nejlepší a nejkvalitnější české SUV. Ty reklamy jsou stupidní. K tomu si přidej arogantní Vošického vystupování, idiotské marketingové akce typu srovnání s oktávkou v showroomu, válku se showroomy, špatnou pověst Nošovic a třešničku na dortu - označení i30 liftback. To vše udělalo z Hyundai značku, která mě prostě nezajímá.
Většina reklam Hyundai je sama o sobě jen mírně stupidní, něco jako XXXLutz tata tata. Problém je, že se na srovnání se Škodou soustředí až moc a chybí jim nějaký vlastní obsah. To je jako v politice... taky není dobře postavit svůj program jen na vymezení vůči ostatním. Hyu jezdí WRC například, mají Genesis, nebyl by problém udělat ty reklamy tak, aby nevypadaly tak zoufale.
Jj, "teď ujedu všem", "nejlepší české (SUV, liftback atd.) všech dob" a nakonec i "velká trojka rodinných vozů" (i10,i20,ix20 >:D ) jsou jen průměrná dílka v mezích obecné stupidnosti reklam, kde se nadsazuje, jak se jen dá. Naopak "malý soused", "předražená tradice" apod. jsou trapné a křečovité pokusy jak z dílny posledního krušnohorce - Aloise Náhlovského. A byly by stejně trapné a křečovité, kdyby se neotíraly o Škodovku, ale třeba o Ford, Renault nebo Fiat. Potud tedy reklama.
Horší ovšem je, že marketing Hyundaie v ČR jde dál, inflací slova "prémiový" v showroomech počínaje, vystavováním sociálních verzí úhlavního nepřítele pokračuje a podmiňováním zápůjčky svých nejlepších vozů všech dob vlastnictvím Škodovky zdaleka nekonče. Možná by to Beefcakeovi taky přišlo vtipné, že má nechat svoje auto v showroomu jako rukojmí, aby mu dovolili vyzkoušet si božskou i30....anebo že na to nárok nemá, poněvadž Subaru pro ně není žádoucí konkurence...mě osobně to vede jenom ke konstatování - strčte si ty vaše auta za klobouk. Neříkám, že je to tak vždy a všude, jenomže dealeři, které jsem znal a snažili se vystupovat normálně, už dávno s Hyundaiem ukončili smlouvu a prodávají jiné značky.
Jasan, vývoj a testování celého auta nestojí za řeč. Nic, co by místní hejtři nesfoukli za týden...Přitom ani nemáš pravdu. V koncernu to nefunguje tak, že Wolfsburg potají vykouzlí x platforem, motorů a převodovek, infotainmentů, (...) vymyslí si prodejní strategie a nařídí dceřiným značkám, aby z toho něco zprasily. Vždyť u nás stojí i motorové centrum.
Jako já nikomu neberu, že má své oblíbené značky a ŠA mezi ně nepatří. Ale kde se berou ty česko-slovenské mindráky a permanentní potřeba kritizovat, to teda nevím.
Kde? V bezmezné adoraci Škody ze strany médií a jejích česko-slovenských fanoušků. V neustálém povyšování průměrného auta nad všechna ostatní.
A začít hned o mindráku jen proto, že někdo neleze Škodě do prĐele, je hodné jen někoho, kdo sám má mindrák.
Ano, je to mindrák, pokud čistě z principu a nesmyslnými argumenty shazuji cokoli českého. Zkus si otevřít jakoukoli relevantní diskusi na autorevue - pokud ti to nepřijde směšné, tak asi není co řešit.
Tak to ale přece není. V Česaně (i jinde v ČR) se vyvíjí celá řada technologií, naopak zase většinou pro celý koncern. Vzniklo tu nové centrum testování motorů, v době otevření (2014) nejmodernější v rámci koncernu. Před rokem k tomu přibylo testování převodovek... atd.
To je len take ohybanie reality, v podstate sa mozeme zhodnut, ze je to len cisty marketing ako ked si Opel vylepi slogan "overena nemecka kvalita".
To je cele asi take ako jeden "česky výrobok", ktory sa u nas predava, je to taky plastovy pytlik s mrkvou. Na obale napis "Čerstvá mrkev" a potom "kvalita a tradice, Bramko Semice". Nechyba samozrejme "krajina puvodu: Holandsko". Asi myslia tradiciu balenia dovozenej zeleniny.
Je to taky marketingovy oblb na populaciu, ktora je na nieco zvyknuta. Pripomina mi to situaciu z 90-tych rokov, kedy zahranicie skupovalo vsetko mozne, prisiel sem nejaky marketingovy guru zo zapadu a napadlo mu spravit novy dizajn ako aj nazov obycajneho saponatu Jar. Nikto to nekupoval. Ludia tento oblb potrebuju aby sa s niecim vedeli ztotoznit a aby tam nebilo do oci, ako je takmer cela ekonomika v podruci zahranicnych subjektov.
Ale bite sa dalej do hrube ako je neviem co ceske. Cisty fetis >:D
Zisky končí jinde, to je takovej ten populistickej hejtík na získání momentálně opožděnejch voličů. Ten zisk není generován jen z trhu, kde je hlavní továrna, to najednou nevadí vydělávat na vývozu? Zdanění práce nic nepřináší? Zrovna u nás, kde je monstrózní. Všechny druhy poplatků atp. taky nic? Investice, sponzoring nic? Tohle vždycky vytáhne nějakej levičák typu socani, komouši, okamurovci, kterým jde hlavně o to, aby život stál co nejvíc za prd a oni měli přísun voličů.
Ad výrobny - no ono když lidi na víc nemaj, tak holt montujou. To se prostě nedá svítit.
Před nedávnem jsem viděl nějakej srovnávací videotest Opelu a škodovky..a zaznělo tam asi tohle.. "...dnes budem srovnávat..už vlastně francouzský Opel s naší škodou octavia.." Přišlo mě to vtipný.
To, co si napisal o tych montovnach, to si teda dost zjednoduchsil, az asi sprimitivnil. Ostatne nehodnotim, lebo zjavne nechapes rozdiel medzi tradicnou domacou fabrikou a montovnou.
Já narážím na tvou větu "zisky končí jinde". A nemyslím si, že bych něco zjednodušil, prostě můžeš si vysnít vývojové centrum na každém kroku a super ekonomiku, ale když máš půlku lidí lopaty, tak budeš kopat díry, to jinak nejde. A nemusíš si to vztahovat jen na Slovač, u nás je to stejné. Jenomže vůle dělat s tím něco nikde není, ani v politicích, ani v lidech samotných. Trestem nám budiž všichni ti Zemanové, Fickové, Babišové a podobnej odpad.
Suhlasim s tebou, akurat som prescedseny o tom, ze pritomnost vyvoja v cz a nepritomnost na sk nesuvisi s poctom kvalitnych hlav, ale v riadeni prislusnych firiem. (Myslim teraz automotive)
Nejsem expert na Sloveskou politiku a ekonomiku, ale když si vzpomenu, kolik Slováků bylo na vysoké, kolik jich pak tady zůstane a pracuje nebo jde ještě dál na Západ, tak tam moc s čím operovat nemůžou. To je asi třeba volit jiné lidi, než ty vaše Kaliňáky a Filcky. To se jim nedivím, že jdou pryč, já bych v takové zemi s takovým vedením taky nechtěl být. Ne že my bychom si mohli teda vyskakovat...
Že je vývoj Škody Auto od jejího začlenění do koncernu VW gigantický úspěch, to nemůže popřít ani největší škarohlíd. A že má Škodovka čím dál větší a veleúspěšný vlastní vývoj v Česaně, to je taky nepopíratelný fakt, stejně jak to, že zaměstnává české lidi a odvádí daně do českého rozpočtu! Na českou automobilovou značku Škoda jsem proto jako Čech nesmírně hrdý! :-):yes::yes::yes: