Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skvosty s vůní benzinu: Plzeňská výstava nabídla automobilovou všehochuť

David Bureš
Diskuze (1)
Do bývalého trolejbusového depa se během uplynulého víkendu sjelo na 200 aut. Nechyběl mezi nimi ani Bugatti Veyron, Jaguar XJ220 nebo MTX Roadster.

Plzeňské Depo2015 hostilo uplynulý víkend akci nazvanou Skvosty s vůní benzinu, automobilovou přehlídku, na níž si bylo možné prohlédnout na 200 automobilů. Na rozdíl od jiných takových výstav však tato akce nebyla nijak úzce zaměřená, a tak se v metropoli piva sešla opravdová automobilová všehochuť, od nejstarších veteránů po aktuálně prodávané vozy.

Právě kvůli širokému rozptylu vystavovaných vozidel byly výstavní prostory rozděleny do čtyř logických celků, které doplňovaly další exponáty, které se do průmyslových hal nevešly, nebo se zkrátka k žádné skupině nehodily.

Video se připravuje ...

Vůbec největší zájem byl o expozici Skvosty 1898 – 1989, kterým dominovala auta československé produkce z doby před sametovou revolucí. Vystavená Lada 1200 byla vyvedena v žluto-bílém policejním zbarvení, v tomto případě se však nejednalo o zástupce Veřejné bezpečnosti, ale TAI, tedy Tankové a automobilní inspekce, jejíž členové doprovázeli státní představitele nebo řídili civilní dopravu na vojenských cvičeních. Zkrátka taková vojenská policie, pod níž TAI v roce 1991 přešla. Opodál stojící „Žigulík“ pak u Veřejné bezpečnosti sloužil ještě v dobách, kdy její vozy používaly modro-bílé zbarvení.

Skupina těchto skvostů zahrnovala i množství Škodovek, ať už Popular, Tudor nebo třeba 1000 MB. Nechyběly ani zástupci Tatry nebo dokonce Aera. Třešničkou na dortu pak byly speciality od MTX, které právě v Plzni mělo svoji pobočku zaměřenou na formule nebo jiné speciální vozy. MTX Roadster, dvoudveřový model postavený na bázi Škody Favorit, doplňovalo MTX Cabrio, které vzniklo na základě modernější Felicie. Na rozdíl od předchůdce si však zachovalo oba páry bočních dveří.

Komu by takové automobily byly málo staré, mohl si prohlédnout meziválečné Škodovky (490) nebo Pragovky (Piccolo), případně vozy tehdejší americké provenience, Hupmobile kupé či Studebaker Dictator 6. A znáte třeba čtyřválcové dílo značky Overland, tedy předchůdce Willys-Overland, výrobce amerického armádního džípu? A co třeba parní motocykl Roper, postavený už v roce 1894?

Na své si přišli i milovníci modernějších aut, a to hlavně ti britských značek. Vždyť celá jedna expozice byla věnována vozům anglických výrobců, ať už Aston Martinu, Jaguaru, Rolls-Roycu nebo Morganu. Hodně zajímal ladný supersport Jaguar XJ220 ze začátku devadesátých let, Aston Martin Vanquish S nebo stále krásný Jaguar E-Type, obklopený hned několika čtyřnohými jaguary.

Kdo by raději supersporty jiných značek, mohl si prohlédnout jedno ze dvou v Česku registrovaných Bugatti Veyron, případně unikátní Spyker C8 Double 12S, kterých na našich silnicích také moc není. A na své si přišli i milovníci závodních aut, Václav Pech mladší vystavoval Mini JCW S2000, s nímž dříve závodil, a nechyběli ani rallyeové legendy, Lancia Delta HF Integrale nebo Audi Sport quattro S1.

V Plzni se tak objevila opravdu různorodá sešlost, která v některých případech byla vystavena tak trochu bez ladu a skladu. Znalci by tak jistě uvítali větší ucelenost, na druhou stranu tolik zajímavých aut na jednom místě v Plzni ještě k vidění nebylo. A to se na těchto lokálních akcích počítá.

David Bureš
Diskuze (1)
25. 7. 2017 08:25
S křížkem po funusu
Jak obvykle. Hlášení typu:,, podívejte se o co jste přišli ''
Hlavně , že reklama na výstavu aut na náplavce tady oxiduje už měsíc. :no: