Slabý dolar tlačí zisk Volva ke dnu. Řešením je výroba v USA
Představitelé Volva připustili, že řešením může být rozjetí výroby jejich vozidel v USA. Že to je možné připustil i šéf automobilky Fredrik Arp.
Ford Volvo nedá
Zatímco ještě poměrně čerstvé spekulace o prodeji severské značky pomalu utichly, v těchto dnech se vynořují prohlášení Volva o nutnosti zahájit výrobu za oceánem. Důvod? Slabý dolar. Nebylo by to přitom poprvé, co by se Volva vyráběla v Severní Americe. Montáž švédských v Kanadě probíhala od šedesátých do konce devadesátých let.
Na severu Ameriky prodá Volvo zhruba čtvrtinu své produkce. Ovšem „díky“ levnému dolaru se mu prodeje příliš nezhodnotí. Za výrobu vozidel totiž automobilka musí platit v „drahých“ eurech – produkce totiž probíhá ve Švédsku a v Belgii. Od ledna do listopadu loňského roku švédská značka vyrobila přes 439 tisíc aut. Celoroční prodej dosáhl čísla 458.323 vozů. V USA skončilo více než 100 tisíc Volv a jde tak o největší trh švédské automobilky.
Nastupují „globální platformy“
V příštích letech by se část produkce mohla přesunout do USA. Automobilka by ráda tvořila budoucí modely na takzvaných globálních platformách, tedy na společném základě s Fordem, Land Roverem nebo Jaguarem. Sníží tak náklady a bude moci operativně sdílet továrny pro výrobu modelů různých značek všude na světě.
Rozhodnutí o tom, zda vyrábět za mořem, nebo ne, padne na jaře letošního roku. Tehdy bude mít Volvo k dispozici studii, která má prokázat, jestli se případná investice vyplatí.