Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Slavné masky chladiče: Vývoj, trendy, historie

Dříve ryze funkční útvar se v průběhu let stal jedním z identifikačních znaků své automobilky. Připomeňme si jedny z těch nejvěhlasnějších
Zpět na článek
10. 6. 2012 10:16
10. 6. 2012 10:57
10. 6. 2012 11:25
10. 6. 2012 12:01
10. 6. 2012 15:19
10. 6. 2012 15:28
10. 6. 2012 15:42
10. 6. 2012 11:55
10. 6. 2012 15:29
10. 6. 2012 15:57
10. 6. 2012 19:34
10. 6. 2012 19:50
10. 6. 2012 22:55
11. 6. 2012 14:02
11. 6. 2012 16:00
11. 6. 2012 12:23
11. 6. 2012 12:41
10. 6. 2012 12:24
10. 6. 2012 13:23
10. 6. 2012 13:41
10. 6. 2012 15:01
10. 6. 2012 14:30
10. 6. 2012 14:40
10. 6. 2012 15:11
10. 6. 2012 14:45
11. 6. 2012 10:47
10. 6. 2012 11:35
10. 6. 2012 13:27
10. 6. 2012 14:14
10. 6. 2012 14:50
10. 6. 2012 15:34
10. 6. 2012 15:44
10. 6. 2012 13:50
10. 6. 2012 16:00
10. 6. 2012 16:12
10. 6. 2012 19:02
10. 6. 2012 16:34
10. 6. 2012 16:52
10. 6. 2012 16:54
10. 6. 2012 17:21
10. 6. 2012 18:25
10. 6. 2012 19:47
10. 6. 2012 17:54
10. 6. 2012 18:25
10. 6. 2012 18:00
10. 6. 2012 18:48
10. 6. 2012 23:00
10. 6. 2012 18:57
10. 6. 2012 19:48
10. 6. 2012 23:27
10. 6. 2012 19:08
10. 6. 2012 19:52
10. 6. 2012 22:28
12. 6. 2012 00:43
11. 6. 2012 11:21
Avatar - Ham.
10. 6. 2012 10:15
Někdo ztrácí šťávu
a vede to od deseti k pěti a jiní naopak, Škodovka má nejhezčí koncept. :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2012 10:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2012 10:33
TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Čitelné. Velmi čitelné, bravo :yes: ;-)

Věcně dodávám, že je dobře též zmínit jednu snad vůbec z nejhorších tunerských silničních zhůveřilostí, které lze na cestách spatřit, totiž násilnou aplikaci markanty určité značky na libovolný tunerský stoletý vrak. Černou můrou pro mne bylo setkání s prosťáčkem, který přední masku své Octavie 1 obdařil bavoráckými ledvinkami. Za tohle bych dával doživotně plný počet černých bodů...

Konečně, jak zmínil včera škodovácký mistr Ká - auto se kupuje především (v)očima. A příď, maska auta, no to je obličej. Proto k sobě tíhnou určitá auta a určití lidé. Vezmi si třeba zaječí pysky citroenů, či eurodrzčí přísné pohledy bavorských aut. Nebo snad už jsi někdy někde viděl, že by tvrdej bejčí drsňák se strništěm, navařeným raybanem, rolexem místo potítka a pohledem ostříže vyskočil z... pandy a pohladil si jí po zpětným zrcátku? Tak pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Ostatně vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si klidně můžeš myslet i o sobě...

A kdyby se ti snad při pohledu do zrcadla sebestředně zazdálo, že jsi en face trochu podobný devětsetjedenáctce, pak klid, nekul voči, zatáhni pršák a vrať se ke svému klasickému pohledu okresního logana.

BRAVO TVÁŘ... :-!
Rozbalit vlákno
24
10. 6. 2012 11:53
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Zaprvé moc nechápu, co si chtěl tím nedělním slohovým cvičením říci.
Zadruhé, proč si bereš do huby zaječí pysky citroenů, a nedokážeš si představit že někdo pohladí svou pandičku? Proč nepíšeš o tváři-škrabáku na zablácené holinky tvého VW, nebo kanálové mříži Audi? To ti přece musí být bližší když koukáš na sebe v otevřených vratech tvé garáže.
10. 6. 2012 12:23
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Já věděl, že to trefím... >:-[] Prosím, neber si to tak k srdci, a klidně si svojí pandičku dál hlaď >:D ;-)

P.S. Piš tu slušně, mám ústa, pravděpodobně sis ještě nečistil dnes zuby! :-! Ano, pro mne příď citroenů evokuje defekt "zaječího pysku", a když tak nyní promýšlím tu tvojí pandičku... nechtěj ani snad abych tu naplno napsal, co si tím vlastně podprahově vytěsnáváš >:-[]
10. 6. 2012 13:56
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Ano, posuzovat člověka podle toho v čem jezdí - vskutku jednoduchý postoj pro jednoduchého člověka :-) V čem jezdíš ty GTI, pokud se za to tedy nestydíš, abychom i my mohli poznat tvé charakterové stránky.
10. 6. 2012 14:22
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Jezdím v tom autě, které jistě věrně odráží můj naturel, předpokládám, že u tebe je to stejně. Nebo se snad domníváš, že si lidé pořizují zásadně věci, které neodráží jejich nitro, jejich estetické požadavky?

Docela si protiřečíš, na jednu stranu píšeš, že součástí mozaiky o člověku nemůže být jeho vůz (proč ne?) na druhé straně tu vyzýváš k podání informace, aby sis mohl poznat charakterové stránky. Máš v tom hokej.

Všechny hmotné věci, které si člověk dobrovolně pořizuje, od ponožek po obraz přece věrně odráží jeho vkus, jeho styl, jeho naturel, tedy i ve vztahu k autu platí ta zde snad již známá věta - Jsi než to, co tvůj vůz. Nebo co ty jako nacházíš ve své garáži, auto svého souseda? >:D
10. 6. 2012 15:04
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Reakce je dole :-) Zařadil jsem jí ke špatnému vláknu - věřím, že jsi inteligentní a poznáš jí :-)
10. 6. 2012 15:52
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Ty si aj ponozky vyberas podla toho, ci sa skeria ako ty s vybitym zubom, alebo maju sibalske fuziky ako Pirat z Karibiku?

Ludia, ktori si vyberaju spotrebny material, pozeraju na parametre vyrobku v prvom rade, nie ako vyzera.

Na niektorych veciach rozhoduje vzhlad, na niektorych je nepodstatny, ako napr. na mixeri, ktori si normalny clovek vybera podla ceny a parametrov, nie vzhladu. Sice ty mozno podla vzhladu a stylu, hlavne aby dobre vyzeral na linke.
10. 6. 2012 16:03
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Aha... >:D
10. 6. 2012 18:01
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
líbí se mi že kdykoliv se tě někdo zcela nestranně zeptá,čím jezdíš,vždycky si najdeš nějakou vyhýbavou odpověd nebo neodpovíš vůbec...koncern to asi nebude že? >:D
10. 6. 2012 18:31
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Nehledám žádnou vyhýbavou odpověď. Na tyhle věci zásadně neodpovídám, tak jako tu neodpovdám jaké nosím hodinky či spodky, proč také, mě též nezajímá s čím nějaký fiktivní diskusní kolega jezdí či jaké nosí ponožky. Vstup na diskuse není techničák nýbrž... hlava. Ostatně podívej se, kdo se tu zajímá o to kdo tu s čím jezdí. Normální diskutér tu píše o autech, nikoliv o tom, zda jezdíš na saních nebo v BMW.
10. 6. 2012 16:03
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Keruje Volvo, alebo nieco take sa tu spominalo.
Ak by platilo jeho mentalne nedozrete tvrdenie "Jsi než to, co tvůj vůz.",
tak on je tazky schizofrenik, lebo v garazi ma znacku, za ktoru sa hanbi, lebo o nej nehovori a tu na fore protezuje dasauto.
10. 6. 2012 16:19
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Já chápu, že pro tebe je těžko představitelné, že tu mohou kolegové psát o autech bez ohledu, co mají v garáži. To je (když už komunikujeme spolu) dáno především inteligencí autora. Tys to tu zatím dotáhl k mixérum... >:D Milé a až dojemné...

P.S. Neprotěžuji zde žádné auto, jenom když píšeme o Volkswagenu umím se na věc podívat pohledem objektivity, nikoliv tvou plakátovou pubertální optikou.
10. 6. 2012 17:49
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Aha, takze mixer je nehmotna vec >:D ... "Všechny hmotné věci, které si člověk dobrovolně pořizuje, ...."

OK, este raz, aby si si opat nesr..l do pusy: "Jsi než to, co tvůj vůz." >:D >:-[] :yes:

A za toto mas dalsiu zlatu vackovu hriadel aj s ventilmi a pruzinkami "...umím se na věc podívat pohledem objektivity..."
Dusevne chori ludia o sebe tiez vravia, ze su v poriadku, aj fetak Dusan tvrdi, ze mu fet prospieva >:D >:D >:D [odkaz]
Avatar - DRBNUTY
10. 6. 2012 14:57
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Niekto hladi Pandicku, niekto zasa kundicku, len ten chudak GTI nema co hladit, tak tu vypisuje nezmysly >:-[]
10. 6. 2012 15:37
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
>:D :yes: :yes:
10. 6. 2012 12:44
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
když ještě na zádech cítíš škrábance z včerejší noci, když víš kdy se volant drží pevně a kdy v konečcích prstů... tak se nestydíš vystoupit z čehokoliv. Každý i tak pozná kdo je chlap a kdo pózér :-!
10. 6. 2012 13:40
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
To přece není o stydění, to je o zcela přirozených sympatiích. Říká se tomu - svůj k svému. A dokonale to platí i u aut.
10. 6. 2012 15:00
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Nevím, kde jsi vzal větu - Jsi než to, co tvůj vůz - pěkná blbost >:D Náhráváš tímto tvrzením akorát pozérům, kteří si zvyšují "prestiž" a "velikost" autem - pokud ty soudíš člověka podle auta, které řídí, tak jsi na stejné duševní úrovni jako ti, kteří si koupí BMW, aby udělali dojem na lidi okolo, ale pak nemají co jíst a v podstatě ani za co tím autem jezdit, popřípadě na to mají a zvyšují si tím své sebevědomí a nadřazenost nad jinými lidmi - přitom když vylezou a otevřou pusu, zjistíš, že to jsou v podstatě duševní mrzáci ;-\
Já tě právě podle auta soudit nebudu, na to, abys poznal člověka opravdu, informace o autě nestačí, to by svět byl velmi jednoduchý. Jen jsem chtěl vědět, co řídíš, ale asi se za to stydíš, aby tě podobně smýšlející jedinci jako ty neodsoudili a nezařadili do bahna společnosti. Jen jsem si chtěl zkusit podle tvé logiky odhadnout člověka - tebe - ale na to zjevně nemáš koule :-)
10. 6. 2012 16:02
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Všechno špatně, kaplici :-) Už jen schopnost tu větu správně pochopit je pro tebe neřešitelným problémem...
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 14:53
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
ono jestli sis všiml tak "tuning" octávie I je hrozný snad pokaždé-nikdy jsem neviděl pěkně potuněnou octávku o tunerech felicií a favoritů už raději mlčím uplně: to jsou garážoví lůzři, jediná koukatelná auta v tuningu je VW golf a někteří japonci s továrními kity(Honda S2000, Toyota Supra či Nissan Skyline) a teď nemyslím parodie na rychle a zběsile >:D
10. 6. 2012 16:03
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
:-) To jo, je to otřes.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 16:09
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
>:D :yes:
10. 6. 2012 16:15
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
>:-[]
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2012 19:00
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
auto sa kupuje ocami presne ako pises, preto nechapem tolko predanych ludovych aut po celom svete pretoze vacsiu nudu a otras v dizajne ako vw este nik nevymyslel....

:yes:

citujem:
Tak pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe

ty ked otvorois dvere svojej sopy co vidis? lebo ja vidim ....ta ked pozeram na tvoje prispevky
11. 6. 2012 10:38
Re: TRÁVNÍČKOVA CHROCHTAČKA
Né, že bych GTIho nějak žral, ale na jeho příspěvky se alespoň dá koukat a rád si je pročtu, i když s napsaným třeba často nesouhlasím. Tvoje příspěvky jsou ale zatím vždy mimo mísu, postrádají logiku (o interpunkci nemluvě) a ani nemusím otvírat tvou garáž, abych viděl, s kým mám do činění :-/
Avatar - Ada je zase tady
10. 6. 2012 10:53
Krása
Krása je věcí pomíjivou, protože je zcela subjektivní a vyvíjí se v čase. Až jednou budou Zemi a zbylé výrobky lidí zkoumat po jaderné válce nějací inteligentní ještěři z cizích galaxií, mohou mít na "krásu" přední masky našich dopravních prostředků zcela jiný názor.
Pro mne osobně jsou nejhezčí přední masky vozů z relativně nedávné minulosti = tedy před 15 až 25 lety, kdy prolnutí funkčnosti a solidnosti pravděpodobně dosáhlo vrcholu. V poslední době se ale bohužel od sebe rychle vzdalují požadavky na funkčnost a obecně řemeslnickou čest a vrchu nabývají designérské kreace nagelovaných floutků, kteří nikdy nic rukama nevytvořili a jejichž návrhy již neodrážejí nic jiného, než jen a pouze jejich představy v opojení vlastního ega a THC.
Protože technologie dnes umožňuje vyrobit prakticky všechno, padají zábrany designérů a zpětná vazba techniků na jejich práci. Výsledkem jsou tvary, odtržené od reality, které se líbí zase jen dnešním nagelovaným floutkům, kteří rukama nikdy nic nevytvoří.
Správnou cestou je pouze průmyslový design pro život, pro správnou funkci výrobků. To je cesta směřující k opravdové, byť možná někdy poněkud uvnitř skryté kráse. Design pouze pro design není pokrok, ale úpadek. Není překvapivé, že to je situace, která se prolíná celou dnešní lidskou společností, která se potýká s všeobecným úpadkem lidských hodnot.
Rozbalit vlákno
30
10. 6. 2012 10:57
Re: Krása
:yes: Auta z půlky devadesátek byla vážně asi nejhezčí...
Avatar - Blue Sun
10. 6. 2012 11:25
Re: Krása
Tohle někdo může myslet vážně?
10. 6. 2012 12:01
Re: Krása
Je nelogické od kr€téna s deformovaným mozgom čakať niečo rozumné. Upadajúci sa často cítia byť nositeľmi pokroku a za upadajúcich považujú všetkých ostatných. Škoda času a myšlienok.
Avatar - Ada je zase tady
10. 6. 2012 12:21
Re: Krása
Za "kr€ténov s deformovaným mozgom" považujem predovšetkým tých, ktorí si francúzske bazárové autá nie len kúpili, ale ich aj považujú za vrchol technické dokonalosti. Škoda času s takými "vidlákmi" tu debatovať. :-!
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 15:19
Re: Krása
vysvětluj majitelům jetých opelů omega a vectra, VW Sharan první generace, seatů toledo první generace, Passatů B3 a B5, Golfů III a Venta, Mercedesů W211 před fl. obzvlášťě potom se 420CDi, motorů HTP, 1.0MPi, 1.4TDi, 2.5TDi, 2.0TDi PD, 5.0TDi V10, audin A6 první generace- ;-) nejen všecko francouzské se kazí ;-) ono se sere každé jeté auto kterému předchozí majitel nevěnoval dostatečnou péči, případně s tím jezdíl jak dobytek. problém však je že narozdíl od frantíku se německá jetá(stará) auta nevyplatí servisovat... :yes: >:D
10. 6. 2012 15:28
Re: Krása
škoda námahy, stratený prípad
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 15:42
Re: Krása
no někdo má hold v hlavě přelud že vše francouzské je šunt, případně jiné země(obvykle itálie nebo USA) to je u nás celkem běžné-doba plyne a stereotypy převládají: ve Francii mají 70% trhu auta francouzské produkce ale že by polovina francouzů stála u krajnice nebo ve škarpě mě teda posledně co jsem tam byl nepřišlo >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
10. 6. 2012 20:03
Re: Krása
S VW Passat B5 jsem ve verzi 4 motion TDI 96kW najezdil 250 tisic km jen s banalnimi poruchami typu vymena viskozni spojky u chladiciho ventilatoru. S novym Rendlikem jsem najezdil 40 tisic km, nez sel definitivne z domu, protoze stal vice v servisu, nez na silnici... :-!

Souhlasim pouze v jednom - nemecka stara auta se skutecne prilis nevyplati servisovat. Stredni dobu mezi poruchami totiz maji v prumeru 5 delsi, nez vozy francouzske. Servis firmy rendlik a syn je z hlediska businessu zlaty dul. Ti chudaci tam musi jezdit porad.

Nicmene tahle diskuse nebyla o zivotnosti a kvalite vozu, ale o prumyslovem designu. Napriklad Renault 16 byl na svou dobu skvostny!
10. 6. 2012 11:55
Re: Krása
Touto logikou je jakékoliv umělecké dílo zbytečné. Obraz nemá jinou funkci, než že se na něj někdo dívá. Přesto má svoji funkci. Místo obrazu si dovedu představit přední masku.
Avatar - Ada je zase tady
10. 6. 2012 12:22
Re: Krása
Přední maska vozu není umělecké dílo, ale užitné umění, neboli průmyslový design. A to je zatraceně podstatný rozdíl!
10. 6. 2012 15:29
Re: Krása
Definuj priemyselný dizajn.
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2012 01:00
Re: Krása
Dám ti příklad: držadlo sešívačky, nebo opěrku židle navrhnul průmyslový designér. Myslím že to nebyl umělec, ale průmyslový designér, brachu. :-!

Pokud to je profesionál, dbá především o to, aby se ta sešívačka dobře držela a opěradlo židle bylo pohodlné. Současně dbá na to, aby tvar, materiál a barva působila na spotřebitele pozitivním dojmem. Ale primárně musí být ten výrobek funkční.

A právě dnešní "designéři" o kterých píšu výše, už velmi často nejsou profesionální Designéři s velkým "D", ale jen "***idesignéři", kteří sází především na emoce a teprve sekundárně, či dokonce terciárně na funkčnost. A právě "vo tom to je".

Malíři pokojů se také ve slušné společnosti neříká "Mistře" a přesto se nám výsledek jeho práce výtvarně může velice líbit... Obávám se však, že ty dost markantní rozdíly mezi designérem a výtvarným umělcem stejně nebudeš schopen pochopit. Doporučuji se více věnovat umění. Já osobně doporučuji například tohle [odkaz]
10. 6. 2012 15:57
Re: Krása
Nezmysel.
Vdaka pokroku technologii uz predna maska nemusi plnit uz ziadnu/takmer ziadnu prakticku ulohu okrem dizajnovej. Vsetko ostatne je schovane vnutri.
Jedinu ulohu, ktoru este musi plnit su aerodynamicke parametre.

Mas iba zastarany kostrbaty pohlad na vec.
10. 6. 2012 19:34
Re: Krása
Takze, predna maska podla teba neplni osvetlenie, chladenie, ochranu chodcov, ... Makovnik, v makovniku je ale naozaj vsetko schovane vo vnutri. Tu vsak treba k tomuto kucharskemu dizajnu este napisat "makovnik", alebo "makovnik s hrozienkami".
10. 6. 2012 22:55
Re: Krása
Az vyrasties, objavis LED, ktore mozu byt v miniaturom pasiku, ktory cez tonovanu vrstvu nemusi byt zhasnuty ani vidiet. Svetla su vsak dizajnova zalezitost.
Ochrana chodcov je podla teba u kusu plastu aka? Uz si drzal vobec prednu masku demontovanu v ruke? Ochranu chodcov riesia struktury ZA tou maskou.Chladenie sa da realizovat opat cez nenapadne diery bokom, spodkom atd...Este aj take skoroauto ako Lupo Eco ma celo zadeklovane, nasavanie je spodkom [odkaz]
Taky elektromobil nemusi mat ziadne sanie ani chladenie na celnej maske ;-)
Az vyrasties, pochopis. Zatial si iba taky jamm bez ovocia - iba pektin s cukrom a umelou prichutou >:D
Ale aspon ste sa dvaja sasovia pobavili na svojej hluposti ;-) >:D
11. 6. 2012 14:02
Re: Krása
Makovník, orechovník, jablcník, ci co si? Ja uz som vyrastol. A ty ked si behal v dupackach, tak ja som jazdil (r. 1980) na Alfa Romeo 1750 GTV. To auto malo gule. Super maska, super interier. Jednoducho malo dusu a charakter.
Protirecis si tu a zaplietas sa. Upresni si najprv pojmy: maska, naraznik, svetla, predná casť vozidla. A keby do teba nabural Moskvic a rozparal ti creva, tak by si pochopil, ze to nie su len struktury ZA maskou.
A dizajneri musia byt radi, že predna maska a vlastne cela predna cast je stale etalonom znacky. Urcite by ich potom tolko nepotrebovali. Stacilo by auto, zjednodusene povedane, "drbnut" do aerodynamickeho tunela a hotovo. Potom len vlepit svetla, nalepit logo a finito.
V casopise som cital, ze preco Hlupy Duro lubi makovník? Bolo to jasne - makové opiaty. Takze uber a daj si nieco light.
Howgh
11. 6. 2012 16:00
Re: Krása
Zase tie tvoje lacne vtipy na prezyvku... mas este tik zo skolky? Tam sa deti tymto siahodlho zaoberaju.
Kde koncia argumenty, tam nastupuju trapne urazky, v tvojom pripadne este take infantilne.

Pojmy a dojmy si ujasni ty, si len dalsi do radu co zije zo svojich detskych cias, ako vidim moskvic je berna minca v konstrukcii a tam si zaostal.

Dalej je zbytocne tvoje zvasty rozoberat.
11. 6. 2012 12:23
Re: Krása
Este aby ste si nemysleli, ze je to len moj nazor, mozete si to priamo precitat aj od dizajnerov aut (co som nasiel az teraz): [odkaz]
" Designéři přiznávají, že maska chladiče je dnes už jen designová záležitost, vzduch se k motoru dnes přivádí především výřezy v nárazníku. Maska je na přídi hlavně proto, aby mělo auto tvář."

Chodte sa hanbit do kuta.
Avatar - Ham.
11. 6. 2012 12:41
Re: Krása
Jsi kabrňák >:-[]
10. 6. 2012 12:24
Re: Krása
Hodně dobrý :yes:
10. 6. 2012 13:23
Re: Krása
Dlho som sa tomu bránil, ale uznávam, niektorí tu o tebe majú úplnú pravdu.
10. 6. 2012 13:41
Re: Krása
To nahoře je nezatěžkaný pohled na design aut. Žádná tvoje pouťová prvoplánová cingrlátka.
10. 6. 2012 15:01
Re: Krása
ty ani netušíš, čo to dizajn je
Avatar - Ham.
10. 6. 2012 14:30
Re: Krása
:yes:
Když vynecháš Francii, tak dokážeš formulovat věci zcela přesně a tentokrát jsi to trefil přímo na "motor". Za názor, že auta jsou užitný design a ne umělecká díla máš jedničku.
S hvězdičkou.
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2012 14:40
Re: Krása
Škoda, že všichni nejsou jako Áda, donutilo by to frantíky snad konečně něco dotáhnout do konce a ne stále slibovat zlepšení.
Avatar - Ham.
10. 6. 2012 15:11
Re: Krása
Nemyslím si, že by Frantíci nic nedokázali v průmyslovém designu, dokázali a i dnes umí postavit velmi slušné auto z hlediska průmyslového designu. Někdy dokonce i definují novou kategorii, viz malá/střední MPV. Ano někdy u nich zvítězí forma nad funkcí a pak vznikají umělecká díla, nikoliv auta. Ovšem to je riziko kterému v nižší nebo vyšší míře podléhají i ostatní národy a všude lze nalézt výlety za hranice užitného designu do sféry umění, což prakticky pravidelně končí neúspěchem.
10. 6. 2012 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 6. 2012 10:47
Re: Krása
To je snad první příspěvek, který jsem od tebe četl, se kterým souhlasím, výborně napsáno, další příspěvky ve vláknu rovněž! :yes:
10. 6. 2012 11:35
Horká jehla
Když už si někdo dá práci s podobným příspěvkem, je škoda, že není zpracován alespoň s trochu větší pečlivostí.

I v rámci zvoleného rozsahu by bylo jistě možné obrazové přílohy sestavit tak, aby obsahovaly veškeré, v textu zmíněné, automobily seřazené chronologicky podle příslušné zmínky v textu.

Rozsah a hloubka zpracování odpovídá charakterem určení pro širokou veřejnost, kde se ovšem nedá předpokládat dokonalá znalost modelů starých i mnoho desetiletí. Proto by popis jednotlivých obrazových příloh o označení konkrétního modelu a roku výroby, byl na místě. ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 13:27
legendy??
však také co jiného čekat...? místo klasik která jsem skutečně očekával vedle právě zmíněných jako jsou například Lancia, RR nebo Bentley...tak vedle těchto skutečných velikánů tu máme esa jako favorit, 120 nebo roomster...bravo redakce :no: jinak řečeno kdyby to byl ruský server tak tu máme vývoj masky chladiče avtovaz :yes: >:D
Rozbalit vlákno
5
10. 6. 2012 14:14
Re: legendy??
troška je tu natom pravdy....ŠKODA? PArdón ale táto značka moc osobnoszi nepobrala.....ovela vacsie ikony by sa tu mali rozobrat....LANCIA, MASERATTI, Bugatti....troška sklamanie.
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2012 14:26
Re: legendy??
Na tom, že tam dali i Škodu, nic zvláštního nevidím. České čtenáře zajímá i ta, a o tom to je.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 14:50
Re: legendy??
ok v tom případě ať ten článek pojmenují trochu jinak ;-) nemám nic proti článku, ale mám proti to že škoda je řazena po bok AR, BMW, Mercedes a Volva :no:
10. 6. 2012 15:34
Re: legendy??
Škoda v článku o dizajne, resp. charakteristických črtách/znakoch prednej masky a ich zmenách po generáciách, to je úlet mimo.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 15:44
Re: legendy??
jak říkám: to tam mohla bejt klidně dacie, oltcit a avtovaz >:D
10. 6. 2012 13:50
Kráska Alfa
:yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2012 16:00
Shade
Skodovka je tam omylom, ze?
Lebo v opacnom pripade tam mala byt aj Lada [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 16:12
Re: Shade
no co je to českej server tak tam musí nacpat aj "českej" brand...i kdyby to mělo bejt vedle RR, jaguaru nebo Maybachu
10. 6. 2012 18:41
Re: Shade
Lada stejně dokonalá jako 911. BMW musí furt předělávat.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 19:02
Re: Shade
[odkaz]
[odkaz]
>:D :yes:
10. 6. 2012 16:34
TVWÁŘE
No, je potřeba usadit mainstreamový pohled na danou problematiku. Asi málokdo tu nebude souhlasit s tím, že jestli někdo, pak tváře umí dokonale supermainstrem Evropy -
[odkaz] :yes: [odkaz] :yes: [odkaz] :yes: [odkaz] :yes: :yes:

Snad jen pro ilustraci pár náhodně vybraných snímků, zde snad na místě není ani obligátní pojem "konkurence"...
[odkaz] [odkaz] [odkaz]

BRAVWO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
17
10. 6. 2012 16:52
Re: TVWÁŘE
Polo je s Riem asi nejhezčí ve třídě. Golf je pěkný, ale tak nějak bez emocí. Tiguan je katastrofa, ve své třídě je v podstatě hezčí cokoliv a Šíro je paráda, nad tím jsem i přemýšlel, že bych ho koupil, ale nakonec zvítězí Giulietta :-)
10. 6. 2012 16:54
Re: TVWÁŘE
Určitě o "prsa" :-)
10. 6. 2012 17:21
Re: TVWÁŘE
Giulietta byla prostě láska na první pohled a čím dál víc se prohlubuje :-) To auto je pro mě prostě nádherné v každém detailu, navíc ten motor - paráda :-) Šíro je taky krásné, trošku jinak než Alfa, ale zklamala mě palubovka (ta vypadá hrozně staře a tak nějak levně ;-\ ) Navíc ten motor v Alfě je špička - troufám si říct nejlepší z oturbených prcků. Ale uznávám, že to bylo těžké rozhodování, ale nakonec vyhrála temperamentní italka :-)
10. 6. 2012 18:25
Re: TVWÁŘE
:-) Přesně takhle to má být, auto tě musí strhnout.
10. 6. 2012 19:47
Re: TVWÁŘE
Tie zadne partie, ako ma Giulietta a MiTo sa mi mohutne pacia. Avsak tie znudene masky, tak to je dizajnersky pagrc. Nepomaha tomu ani legendarny trojuholnik. Mam s tych dvoch modelov pocit, ako ked vidim odzadu sexy modelku. Ked sa vsak otoci, tak bŕŕŕ. Jednoducho skrata. Fiat uz to ma spocitane. Ked Marchionne nechce pochovat tuto legendarnu znacku, tak musi okrem remaku prednej masky konecne zabrat na plny plyn.
10. 6. 2012 17:54
Re: TVWÁŘE
Souhlas, VW má v současné době dokonalou tvář, takový mix solidnosti a suverenity, ale ještě nedávno tomu podle mě zdaleka nebylo - pomohly až jasně definované hrany - to byla trefa, protože konkurenci tohle snad ani nenapadlo. Předpokládám, že takhle podobně budou působit nastávající škodovky :yes: .
10. 6. 2012 18:25
Re: TVWÁŘE
Myslím, žes to trefil :yes:
10. 6. 2012 18:00
Re: TVWÁŘE
Galeria nudy (a Beetlu), tak si to chcel nazvat, ze? [odkaz] >:D :yes: :yes: :yes:
10. 6. 2012 18:48
Re: TVWÁŘE
Tentokrát zasloužíš kostku cukru :yes: Dobrý příklad.
10. 6. 2012 23:00
Re: TVWÁŘE
Iste, uz som pri tom zival, kym som to dokoncil >:D :yes:
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 18:57
Re: TVWÁŘE
jsou lidé komu se líbí právě dole jmenovaní ;-) je jasné že jsi zastáncem německého designového směru, přiznám se, že já také ale zároveň si dokážu najít své i mezi produkcí mimoněmeckou-mám rád italský design(jen některý) např:
[odkaz]
[odkaz]
něco se dá najít i v tom francouzském:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a světe div se dokonce i v japonském, ale musí člověk hledat:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
člověk musí hledat-nikoli škatulkovat
10. 6. 2012 19:48
Re: TVWÁŘE
Většinu jsi z toho vybral výborně, ale podívej se například na poslední snímek té Hondy, celou příď jako by si rozpalcelovali růlzní lidé a pak to jen dali dohromady. To prostě neladí.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 23:27
Re: TVWÁŘE
současný accord jsem vybral proto že je to v současnosti jediná koukatelná honda...a to bez vyjímky...uplně hrozné je toto: [odkaz]
asi nejzoufalejší pokus o minisporťák v současnosti
[odkaz] a tady možnost jak má minisporťák vypadat... :yes:
10. 6. 2012 19:08
Re: TVWÁŘE
aj audi by sa ti mohlo pacit. tiez vyrabaju jedno auto v roznych velkostiach. a nezabudni ich porovnavat s daciou logan a napr. toyotou prius... lebo presne nieco podobne si urobil. fluence ma byt dostupnym autom, nie nejaka dizajnovka (takze si ho vybral schvalne, lebo vyzera spredu najhorsie z renaultov), a mazda a honda su japonske znacky, ktore dizajnuju auta podla inych kriterii pod vplyvom uplne odlisnej kultury. oni sa sice snazia o trochu europsky dizajn, ale nepotlacaju azijsky zaklad. japonec by sa pozrel na tvoj vysnivany golf a povedal by si nieco v style "hm... na presun z bodu A do bodu B to staci..." jednoducho je obmedzene porovnavat zjavne japonsky dizajn s europskym, lebo maju uplne odlisne zaklady. japonske auta su o detailoch usporiadanych do celku a japonci vnimaju kazdy detail zvlast. europske auta su o aute ako celku doplnenom detailami (vacsinou su tymi detailami svetla, maska chladica, otvory v narazniku...)
10. 6. 2012 19:52
Re: TVWÁŘE
Je dobře, že sis toho národního vizuálního akcentu všiml, často to zde piš, dost zamotáš hlavy mladým klukům, neboť v sobě budou muset napřed objevit kořeny, kde se v nich bere ta silná náklonnost k japonskému designu :-) Pravděpodobně měli dědečka samurajem...
10. 6. 2012 22:28
Re: TVWÁŘE
nebudu musiet. niektori ludia jednoduchu vnimaju dizajn podobne podobne ako japonci, preto sa im pacia japonske auta. ale dovolim si tvrdit, ze vela mladych chalanov uprednostnuje hondy, toyoty, mazdy, mitshubishi, subaru, atd. z inych nez dizajnovych dovodov...
Avatar - Bristol
12. 6. 2012 00:43
Re: TVWÁŘE
...z hlediska spolehlivosti, image(jiná než evropská, touha po výstupu z davu), ceny(ojetin-jsou nízké) a jízdních vlastností...ano :yes: ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2012 19:11
skoda ze nam tu miestny kovboj zabudol
dat par fotiek masiek starsich VW , pri nich by uz taky husty frajer nebol, napr taky passat z roku 88 - vzdy si vyberie par modelov konkurencie ktore skritizuje a vzdy vyberie par podarenych fotiek ludovych aut aby kazdemu ukazal ze ma vzdy pravdu a mudrejsieho od neho niet....

co tak sem hodit masku beetla? no hej ved ziadnu nema >:D tragedia

scirocco je tiez len nejaky pokus o dizajnovy vtip spredu :yes: cisty trapas

tiguan je nadalej otrasne auto :yes: ,

passat ten spredu vyzera ako mrezove okno na vaznici.....totalny hnus.....

polo ma tiez len nejaku lamelu medzi plechmi akoze maska >:D

nejako by som nevyskakoval lebo ludove auto je posledna znacka ktora ma v dizajne co vyskakovat
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2012 20:06
KOMPAKTNÍ PŘÍĎ ROKU
Kdybys náhodou měl někomu zítra ráno říci, jaká, že je kompaktní příď roku - [odkaz]

BRAVO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
5
10. 6. 2012 22:59
Re: KOMPAKTNÍ PŘÍĎ ROKU
No za toto dostanes lizatko. Konecne prvy {nahodny} pokus, ked si ukazal, ze mozno aj vies, co je dizajn. :yes:
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 23:30
Re: KOMPAKTNÍ PŘÍĎ ROKU
perfektní kukuč-perfetkní kára :yes:
11. 6. 2012 20:45
Re: KOMPAKTNÍ PŘÍĎ ROKU
:yes:
11. 6. 2012 00:29
Re: KOMPAKTNÍ PŘÍĎ ROKU
roztekajuci sa predok >:D
11. 6. 2012 20:46
Re: KOMPAKTNÍ PŘÍĎ ROKU
?
11. 6. 2012 11:21
Fáčko
Koukám, že redakce použila fotku mého fáčka..to je čest. Jo kdepak je mu asi konec..
Rozbalit vlákno
0