reklama


Diskuse

Omlazená Škoda Octavia oficiálně představena! Máme i kompletní technická data

10.1.2017

Místem premiéry modernizované Škody Octavia se stala Akademie výtvarných umění ve Vídni. Automobilka Škoda Auto už zveřejnila také technická data standardního provedení a derivátu RS.

 

  • 27 Reagovat !

    foto topten

    topten 10.01.  18:58

    zariznuta 1.8tsi ?

    tocivej moment 250Nm plati i pro manual?
    jestli jo, tak je tahle tenhle motor uplne znehodnocenej a proti 1.4 nemá moc velkej vyznam
    • 01 Reagovat !

      foto honzanun

      honzanun 10.01.  19:00

      « Re: zariznuta 1.8tsi ?

      U 4x4 má 280 Nm...
      • 10 Reagovat !

        foto praptak

        praptak 10.01.  21:43

        « Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

        Však ta nikdy nebyla manuál.
    • 11 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.01.  19:18

      « zariznuta 1.8tsi ?

      No, význam může mít díky víceprvku vzadu, hlavně ale v žádné výbavě nefiguruje po boku 1.4 TSI, takže si mezi nimi až tak vybírat nemůžeš.
    • 60 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 10.01.  19:50

      « Re: zariznuta 1.8tsi ?

      tenhle motor je takhle úplně znehodnocenej už od začátku OIII
      • 24 Reagovat !

        foto topten

        topten 10.01.  19:57

        « Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

        zil jsem v tom, ze v manualu mela 320Nm a v automatu tech 250
        ale zrejme se tyhle hodnoty tykaji jen nového superbu
        • 01 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 10.01.  20:12

          « Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

          V tom jsem žil donedávna taky, než mě některý diskusní kolega vyvedl z omylu. :-) 320 Nm je skutečně výsadou Superbu.
        • 10 Reagovat !

          foto Jirka-26

          Jirka_26 10.01.  20:17

          « Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

          Zvýšení výkonu 1,8 TSI je dáno změnou průběhu momentu směrem k vyšším otáčkám, 14 kW není zase takový nárůst proti minulému provedení. Navíc tam může být chyba tisku, na oficiálních stránkách Škody ta hodnota nikde není, aspoň jsem ji nenašel.
          • 20 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 10.01.  20:46

            « Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

            [odkaz]

            A zde info z jednoho testu z tohoto serveru:

            Pokud si koupíte běžnou Octavii s turbomotorem 1.8 TSI o výkonu 132 kW, bude mít točivý moment 250 N.m a za příplatek i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Ve všech Octaviích s pohonem všech kol ale motor nabízí 280 N.m a šestistupňové DSG. Důvody jsou hned dva – sedmikvalt je stavěn právě na maximálně 250 N.m, takže nezvládne více točivého momentu, který se čtyřkolce hodí, a navíc má suché spojky a ty se pro jízdu v terénu příliš nehodí.
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 11.01.  08:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

              Omezení točivého momentu motoru 1.8 TSI na 250 N.m u Octavie s manuální převodovkou je dáno použitím slabší převodovky MQ 250 a ta je použita kvůli tomu, že motor s ní emituje o několik gramů C02 méně než s převodovkou použitou na dvoulitru. Je to podobná situace jako s 1.4 TSI/92 kW v Golfu a Leonu, které mají omezený krouťák na 200 N.m kvůli použité převodovce MQ 200... :'-( :'-( :'-(
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 11.01.  18:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                Sice asi 200 Nm nevybrali náhodou, ale jakou hodnotu by sis představoval? Těžko 250, silnější verze by pak nebyla tak zajímavá. U 1,8 byla situace jiná - pro podélné uložení ten motor měl 320 Nm (pro změnu však měl 125 kW místo 132), ale pro příčné jen 250/ 280. Až Polo GTI tohle změnilo, kdy alespoň k manuální převodovce dali plnotučnou verzi.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 11.01.  23:13

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                  Superb / Passat to mají stejně, ale teď nevím, co bylo dřív.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jirka-26

                    Jirka_26 12.01.  07:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                    Dřív byly žebřiňáky... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 12.01.  07:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                    Mají, ale u Pola to myslím představili dřív. Matně si vzpomínám, že mě to u Passatu nepřekvapilo, protože jsem to už viděl u Pola.
            • 00 Reagovat !

              foto Jirka-26

              Jirka_26 11.01.  09:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

              A může mi někdo říct, proč pořád honíte moment, když důležitý je hlavně výkon? Moment jen více zatěžuje spojku a převodovku. Kromě toho když chcete u stejného objemu vytvořit vyšší moment, zmenšíte rozsah otáček, v kterých je dosažitelný...
              • 10 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 11.01.  09:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                No to je jednoduché. Pokud má 1.8TSI 320 N.m při 1450 až 4500, ale kvůli převodovce je oříznutý na 250 N.m při 1250 až 5300, tak to v praxi znamená, že v rozsahu 1450-4500 má neořízlá verze o 28% vyšší výkon / moment - to je rozdíl třídy. Nevím jak ty, ale já jezdím v rozmezí 1450-4500 poměrně často :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Jirka-26

                  Jirka_26 11.01.  10:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                  Bohužel si někdo ve vedení firmy vymyslel, že kdo najede za rok víc, jak 25000 km, tak musí mít diesela, takže pro mě jsou otáčky 4500 jen nesplněným snem... :-) Ale v době, kdy jsem ještě 1,8 TSI provozoval (2012 - 2013, 118 kW), tak mi těch 250 Nm bohatě stačilo, auto šlo na šestku od padesátky a pokud jsem chtěl větší odpich, tak se prostě podřadilo. Se Superbem zkušenost nemám, ale jelikož je to auto těžší, tak asi nějaké ty Nm navíc potřebuje...

                  P.S.: za mých mladých let se rodinné auto s výkonem okolo 100 k považovalo za sportovní provedení, dneska je to spíš spodní hranice výkonu pro malá auta. Ale co naděláme, že... :-)
              • 00 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 11.01.  09:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                Důležité jsou obě veličiny, i když v podstatě jde o jednu, protože jedna určuje druhou. Maximální výkon určuje maximální dynamiku, zatímco průběh momentu určuje dynamiku pružnou. A tu člověk v reálu využívá častěji, takže pokud mám v běžných otáčkách vyšší moment (tudíž i výkon), je jízda svižnější a nepotřebuji tolik řadit.

                A zmenšení rozsahu otáček nemusí být vždy pravda, jde o to, jaká mapa je aplikována. Když vezmu auta, která mi prošla rukama a kde byla aplikována úprava SW, tak u některých došlo k rozšíření spektra původního maxima točivého momentu až o 1.500 ot.,tudíž logicky pak i vyšší moment byl ve větším rozsahu než původní maximu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Jirka-26

                  Jirka_26 11.01.  10:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                  Nevím, co všechno ti prošlo rukama, ale jen přečip toho moc nedokáže, neb turbo má určitou velikost a někde končí jeho schopnost dodávat dost vzduchu pod tlakem, takže docela nevěřím tomu, že je možné zvětšit rozsah otáček se stejným momentem o hodnotu, kterou udáváš, to jaksi odporuje fyzice. Co jsem kdy viděl křivky, tak dole to zůstává prakticky stejné (turbo nedá v nízkých otáčkách tlak) a zvýší se moment v otáčkách středních s tím, že prakticky nějak kopíruje vlastnosti turba, dojde k nárůstu výkonu tak o 20%.
                  • 00 Reagovat !

                    foto tesnav

                    tesnav 11.01.  11:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                    Fyzice nic neodporuje, protože to turbo v "základním továrním natavení" obvykle nejede na maximum a především nahoře bývá výkon navíc elektronicky seříznutý, typicky řada motorů TSi.

                    Jako příklad ti uvedu 1.8T 110kW, kde bylo v základu 210Nm v rozsahu 1.750 - 4.500 ot., pokud si dobře pamatuji. Když vezmu údaje úpravce, tak po úpravě měl mít motor maxima 295Nm (2.200 - 2.500 ot.) a 148kW v 5.500 ot. (tudíž zde stále ještě 257Nm). Takže původních 210Nm měl po úpravě v rozsahu možná až do 6.000 ot.

                    Jiný příklad s osobní zkušeností:
                    [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Jirka-26

                      Jirka_26 11.01.  11:40

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

                      Když vezmu údaje úpravce - skutečně jsou údaje relevantní?
                      Jo, ale odkaz je na Forda... :-) Na druhé straně průběh momentu jen kopíruje sérii, akorát o kus výš. ovšem co na to říká turbodmychadlo je otázka druhá, že... :-)

                      Nevím, jestli má ten motor v Superbu jen jiný SW nebo je tam i větší turbo, musel bych to zjišťovat podle objednacích čísel dílů. Ovšem je jasné, že pokud tam dalí sedmikvalt, tak přes 250 Nm jít nemohou. A vvvo ttom tto asi jje... :-)
    • 01 Reagovat !

      foto alesvladik

      alesvladik 10.01.  20:14

      « Re: zariznuta 1.8tsi ?

      Manuál 320, DSG 250, 4x4 280
      • 10 Reagovat !

        foto praptak

        praptak 10.01.  21:46

        « Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

        Manuál od počátku 250 N.m/min-1. ;-\ 320 N.m/min-1 pouze v Superbu. Důvod je jiná mauální převodovka.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaV8

          JirkaV8 11.01.  01:57

          « Re: Re: Re: zariznuta 1.8tsi ?

          asi tak, navíc to jsou tovířní údaje, podle ofiko ceníku taky nikdo nekupuje
  • 1010 Reagovat !

    foto TeeJay

    TeeJay 10.01.  19:11

    Ach...

    ...to musí být vzrůšo! >:D
    • 48 Reagovat !

      foto El-Senor

      El_Senor 10.01.  19:14

      « Re: Ach...

      :yes:
      • 79 Reagovat !

        foto V6last-imil

        V6last imil 10.01.  19:22

        « Re: Re: Ach...

        Zepředu to je skoro 8 kulí jako v Sarajevu.
        • 110 Reagovat !

          foto V6last-imil

          V6last imil 10.01.  19:25

          « Re: Re: Re: Ach...

          Kadak v Berlíně, Toto ve Vídni, proč ne třeba v Anglii?? Za mě by to mělo větší odezvu. A nebo v Horní Dolní, bo ta naše Schadecka česká, tak je tak.....
        • 20 Reagovat !

          foto JirkaV8

          JirkaV8 11.01.  02:32

          « Re: Re: Re: Ach...

          No právě, nikdo nechce říct nahlas CÍSAŘ JE NAHÝ, nebo-li, to auto je hnusné! Kdyby jako facelift vylepšili ten současný sterilní nudný interiér co fakt nyní je z nejhnusnějších odpadových plastů, ale to né. Oživilo se to (což je fajn) ale tím, že slušný předek vyvážím downovým syndromem. Rozumím že náklady nula nula nic, což bylo cílem, ale prostě výsledek se mi nelíbí. Uvidíme jak si povede spolehlivostně motor 1.0TSI, na papíře proč ne. Ale ty moderní motory, se člověk bojí koupit. Je třeba počkat až první odvážlivci natočí půl mega a jaké s tím budou zkušenosti.
    • 70 Reagovat !

      foto Strelec

      Střelec 10.01.  21:31

      « Re: Ach...

      To musi byt vzruso a jeste to sledovat na youtube 8-s
      Takhle na tuctovy skodarne domrvit predek to je sila. Ta mezera mezi svetly vypada hodne levne, nepovedene. To krajni svetlo tam vylozene do tech linek na narazniku nezapada. To byl asi mistr Kaban hodne zkalenej 8-s
  • 212 Reagovat !

    foto TommII

    TommII 10.01.  19:36

    Už je to tady...

    Po počátečním odporu a následných rozpacích přišlo neutrální období a teď už můžu s klidem říct, ze se mi to líbí. A soudě dle reakci lidi kolem, které potkávám, je to takový ten skodovacky design, který se pomalu dostává pod kůži a líbí se až časem a o to déle... Ačkoliv Superb, Fabia a Kodiaq jsou parádní auta už od prvního pohledu.
    • 214 Reagovat !

      foto holden-holden

      holden_holden 10.01.  20:02

      « Už je to tady...

      nezamenuj libi s tim ze si zvykli. schade je cim dal vetsi hnus od doby co najali jako provizorniho dizajnera toho slovenskyho vandraka
      • 61 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 10.01.  20:08

        « Re: Už je to tady...

        Tady bych to taky nehrotil. Superb III je nejhezčí Škoda od dob první Feldy.
      • 91 Reagovat !

        foto TommII

        TommII 10.01.  20:21

        « Re: Už je to tady...

        Vandrak jsi tu jedinej ty... ;-) Každý Bozi ráno by jsi měl pokorne pokleknout na parkovišti a uctivě poděkovat, ze mas to štěstí žít ve světě, kde můžeš každým dnem potkávat stovky vozu od Pana Kabane! >:D
        • 26 Reagovat !

          foto holden-holden

          holden_holden 10.01.  22:46

          « Re: Už je to tady...

          snad si nemyslis ze sem takovej vwosel jako ty abych tohle s tebou provozoval. s timhle ritualem jdi za cleny vw debils
        • 01 Reagovat !

          foto Petrko

          Petrko 11.01.  08:52

          « Re: Re: Už je to tady...

          Dobrý trávy, Vinnetou.
    • 42 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 10.01.  20:07

      « Re: Už je to tady...

      To jako fakt? Takže když se ti něco nelíbí a pak ti to někdo pořád a pořád vnucuje, tak se ti to začne líbit? Za mně - nelíbí se mi to od začátku a nemám důvod svůj názor měnit. Stejně, jako jsem nezměnil svůj názor na FL O II. - prostě hnus. A říkám to s nadhledem - nejsem cílvoka pro Octavii.
      • 13 Reagovat !

        foto TommII

        TommII 10.01.  20:18

        « Re: Re: Už je to tady...

        No rozhodne to není o vnucovani, FL Octavie mi ještě nikdo nevnucoval ;-) Spis je to jako s běžným vývojem. Slivovice mi taky ve dvaceti nechutnala a ejhle, najednou ji mám rad. I bez vnucovani. Tady je to podobný. První dojem šok a to co tady většina lidi vnímá jako "hnus" je spis nezvyk nebo neočekávané. Teď když vidím i reálné fotky, tak mi to přijde moc pěkný.
        • 32 Reagovat !

          foto Skipper

          Skipper 10.01.  20:21

          « Re: Re: Re: Už je to tady...

          Což o to, pochopit se to dá ;-) Já slivovici neměl rád nikdy a pořád mi nechutná :-) Zůstanu u své whisky.
          • 12 Reagovat !

            foto TommII

            TommII 10.01.  20:24

            « Re: Re: Re: Re: Už je to tady...

            :yes: tak to máme velmi podobně, já zase nikdy nemohl a nemůžu whisky :-) Ale neříkej, ze ti chutnala hned...(?) Netuším kolik ti je, ale my začínali na strasnejch prasarnach, jako broskvova vodka... >:D
            • 12 Reagovat !

              foto Skipper

              Skipper 10.01.  20:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Už je to tady...

              Já začínal docela pozdé, ale hlavné Finská vodka ;-) Zkus Jack Daniels Fire, pak uvidíš ;-)
              • 21 Reagovat !

                foto TommII

                TommII 10.01.  20:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už je to tady...

                Dam na radu odborníka a vyzkouším ;-) Faktem je, ze poslední dobou podléham módnímu trendu pití rumů a vůbec to není spatné! Tak třeba nakonec přijdu na chuť i whisky :-)
              • 11 Reagovat !

                foto Ja-Prvni-123

                Ja Prvni 123 10.01.  21:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už je to tady...

                Moje oblíbenkyně je Laphroaig... dostal jsem se tak daleko, že vlastním čtvereční stopu toho rašeleniště tam...

                ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 10.01.  20:33

      « Re: Už je to tady...

      Pozdrav do Pentagonu >:D >:D >:D
      • 01 Reagovat !

        foto TommII

        TommII 10.01.  20:45

        « Re: Re: Už je to tady...

        >:D miris hodně vysoko, ale na pozvánku do této budovy jsem nakoupil ještě příliš málo skodovek... znám mnoho nákupčích významných fleetu, ale žádného, kterého by tam pozvali... ještě tak do muzea >:D
    • 21 Reagovat !

      foto Covenant

      Covenant 10.01.  21:21

      « Re: Už je to tady...

      No můžu řic, že po počátečním odporu a následných rozpacích se mi to nelíbí ještě víc. >:-[]
  • 81 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 10.01.  19:39

    Kapota

    Jsem jediný, kdo je trochu nesvůj z těch výrazných prolisů na kapotě táhnoucích se od A sloupků? Před faceliftem přímo navazovaly na masku, teď se před ní stáčí až nakonec "vyšumí" do prázdna...Jinak už z faceliftu nejsem tolik v šoku jako prvně, ale pořád myslím, že nepáchal více škody než užitku.
    • 01 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 10.01.  19:49

      « Re: Kapota

      neni to zadne drama. jestli je to auto hezci? asi ne, zaroven ale ani osklivejsi, jen zajimavejsi. rs je ovsem parada.

      znovu vzpomenu "korejsky" facelift o2, ktery doted dela to auto aktualni oproti beznadejne zastaralemu pred fl nebo Golfu VI. vubec nemluve o jinych konkurentech. a co fl Supu 2? to je porad od pohledu moderni a reorezentativni auto.
      • 20 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 10.01.  20:09

        « Re: Re: Kapota

        Sup 2 poFL vypadá docela fajn, ale osobně mám radši předFL, zejména v kombíku. Byl osobitější.
      • 20 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 10.01.  20:13

        « Re: Re: Kapota

        Zajímavější - no, asi jako modelka, která prodělala cévní mozkovou příhodu. Spodní linie vnějších předních svétel prostě s ničím neladí - jedině tak s tvarem nárazníku u Scout verze. Hlavně u RS to bije do očí. Ta ,,beznadějné zastaralá,, před FL Octavia II je náhodou moc hezké a vyvážené auto. FL verze je prosté obludnost. Naroubovat svétla odpovídající Maybachu na nižší střední? WTF?
        • 00 Reagovat !

          foto XTad

          XTad 10.01.  20:21

          « Re: Re: Re: Kapota

          Maybachu? >:D Me prave prijdou daleko detinstejsi a mene dustojna. Zatimco drive vypadala octavia, jako o tridu vetsi auto, tak temi svetli se radi po bok ostatnich kompaktu.
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 11.01.  09:05

          « Re: Re: Re: Kapota

          Přesně tak, "korejský" facelift OctyII je designérský zločin! 8-s 8-s 8-s
    • 55 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 10.01.  20:23

      « Re: Kapota

      to byl nepochybně účel předčasného ... odhalení. Aby měla veřejnost čas to rozdejchat. Teď ve Vídni už to bude v klidu a Škoda bude opět sklízet pochvalná slova "ale ono to vlastně není tak hrozné" >:D >:-[]

      Tomu říkám PR a taktika >:-[] :-!
  • 511 Reagovat !

    foto T-E-S-L-A

    T.E.S.L.A 10.01.  19:53

    Takzvaný dizajnér

    Ten "dizajnér" čo robil predok Octavie, bol asi na stáži v Kórejskom Ssangyongu...
    Mali si ho tam radšej nechať...
  • 30 Reagovat !

    foto hedvin

    hedvin 10.01.  20:10

    To se okouká

    Sice mě se nelíbí, ale minimálně v ČR se okouká s tím kolik jich bude jezdit
    • 20 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 10.01.  23:30

      « Re: To se okouká

      Jako když vidíš něco hnusnýho často , tak se ti to už pak nehnusí..? >:D
  • 61 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 10.01.  20:16

    Je to marný, je to marný a je to marný

    Nějak nevím, co na to víc napsat. FL přední části je hnusný, hnusný a je hnusný. Zkusil jsem několik barev v konfigurátoru a opravdu jediná snesitelná je ta oficiální tmavě šedá. Všude jinak vynikne ten nesoulad všech 6 světel a ta široká přepážka mezi dvojící hlavních světlometů.

    Ten designér, který má tohle na svědomí by měl z fleku dostat výpověď + ten, co tohle schválil do výroby :no:

    Oba pak ještě poukaz na vyšetření k očnímu >:-[]
    • 40 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 10.01.  20:17

      « Re: Je to marný, je to marný a je to marný

      Naprostý souhlas! Jak jsem byl z před FL verze O III nadšenej, tak tady je to děs. Bohužel, už u té před FL verze to odnesla kvalita materiálů v interiéru. Když teď zabili už i dizajn exteriéru, tak neexistuje racionální důvod, proć to auto chtít.
      • 30 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 10.01.  20:21

        « Re: Re: Je to marný, je to marný a je to marný

        Nejhorší na tom je, že mají v plánu takhle zbastlit i Rapida... Btw doufám, že mi ta moje služební OIII vydrží (ještě cca 2,5roku) až do nového modelu >:D Tohle bych nedal...
        • 30 Reagovat !

          foto Skipper

          Skipper 10.01.  20:26

          « Re: Re: Re: Je to marný, je to marný a je to marný

          O tom Rapidu jsem ještě neslyšel 8-s Ale tak nějak doufám, že u něj si podobné experimenty nemůžou dovolit. Přeci jen - Octavia je hlavné firemní auto, kdežto Rapida si kupují hlavně soukromé osoby a tam už na vzhledu docela záleží.
    • 11 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 10.01.  20:25

      « Re: Je to marný, je to marný a je to marný

      Taky jsem premislel, ktera barva by tomu sedela a vychazi mi svetle bezova, nebo cervena metaliza (jako na konceptu Tudor). Proste barvy, ktere frcely, kdyz s rozdelenymi svetly experimentoval Lexus, nebo treba Buick.
      • 20 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 10.01.  20:46

        « Re: Re: Je to marný, je to marný a je to marný

        Vidiš tu temně červenou jsem nezkoušel ;-)

        Btw ještě je divný, že v konfigurátoru chybí 1.4TSi ... hmmm

        Červená Volcano je milosrdná ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto XTad

          XTad 10.01.  21:07

          « Re: Re: Re: Je to marný, je to marný a je to marný

          1.4 je jenom u verze Active. Asi v tom maji chybu. Jo, Volcano je paradni. V ramci moznosti...
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 11.01.  08:50

            « Re: Re: Re: Re: Je to marný, je to marný a je to marný

            1.4TSI je hlavně jako Fresh, ale v Ambition fakt nebude. Možná se připravuje půda pro 1.5TSI.
            • 00 Reagovat !

              foto ericn

              ericn 11.01.  18:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Je to marný, je to marný a je to marný

              No co vím, tak by měla být :-)
  • 31 Reagovat !

    foto Jirka-26

    Jirka_26 10.01.  20:20

    Světla

    Také si pamatují ústřel Octavie II s protaženými světlomety do blatníků, nějak se opičili po zbytku Evropy, která s tou hovadinou začala. Měl jsem obě provedení, snažil jsem se to druhé nevnímat... :-) Když sednete za volent, je vám jedno, jaké světla auto má, důležité je, jak jede a jak se v něm cítíe.
    • 10 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 10.01.  23:31

      « Re: Světla

      Za volantem ok..ale když k tomu autu jdeš , nemusíš se schovávat a stydět se.. >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto MOJE-JMENO

        MOJE JMÉNO 11.01.  10:08

        « Re: Re: Světla

        To máš tak nízké sebevědomí, že se stydíš jít k Octávce ? 8-s
  • 21 Reagovat !

    foto Vossom

    Vossom 10.01.  20:27

    V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

    Časy kdy škodovka dělala pěkné auta jsou nenávratně pryč ale věřím,že prodejní úspěchy budou, protože Škoda Octavia je modla českého řidiče (asi nejsem čech).
    • 10 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 10.01.  20:31

      « Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

      No, já Čech nejsem a Octavia mou modlou taky není. Ale třeba Superb III se mi líbí moc a Fabia taky docela jde. Asi bych hůl nad Škodou ještě nelámal.
      • 00 Reagovat !

        foto Vossom

        Vossom 10.01.  20:39

        « Re: Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

        Já nad ní nezlomil hůl ale jsou na trhu pěknější auta a více muziky za méně peněz. Superb III se povedl to je pravda do okamžiku než ho zkazí faceliftem jako u OIII.
      • 31 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 10.01.  23:32

        « Re: Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

        Jako moravák v klidu řeknu že se Škodovka zbláznila..facelift je humus století ! :no:
        • 10 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 11.01.  08:41

          « Re: Re: Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

          Jsem taky Moravák a říkám, počkejme na prohlídku na živo. Superb je co se týče exteriéru velmi povedený, dle mého hezčí třeba než Passat. U O3 facelift se Kabaňovi povedlo otevřít velkou diskuzi a rozdělit národ na dvě nesmiřitelné tábory ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto TommII

      TommII 10.01.  20:36

      « Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

      Modla českého řidiče? Tím myslíš těch 25tisic prodanych Octavií v ČR? Když se jich ročně prodá skoro půl milionu? >:D
      Ale souhlasím, ze je Octavia snem mnoha českých řidičů, jen tohle české snění nemá prazadny vliv na prodejní úspěch Octavie...
      • 10 Reagovat !

        foto Vossom

        Vossom 10.01.  20:55

        « Re: Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

        Drtivá většina jsou služební auta ale většinu lidí co znám tak byl nebo je jejich snem VW Golf a Škoda Octavia. Ale mně je to jedno ať si každý jezdí v čem chce ale chtěl jsem jen říct tolik,že to auto není to na co si hraje ale dobře udělaný marketing sklízí ovoce a spousta zákazníků si myslí,že to je to na co si hraje ne-li více.

        • 20 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 11.01.  08:42

          « Re: Re: Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

          Můj sen je Ford Mustang s 5.0 ;-)
    • 33 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 10.01.  20:39

      « Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

      Octavia míří mnohem dál než na nějakou českou kotlinu :-!
      • 10 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 10.01.  23:06

        « Re: Re: V Budějovicich by chtěl žít každej, kromě mně.

        ;-) :yes:
  • 41 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 10.01.  20:35

    Je jedno, jestli líbí nebo nelíbí.

    Faktem zůstává, že Škodovky jsou auta jejichž vzhled neurazí ani po čase. U prémiových modelů, Octavia, Superb a p., lze hodnotit jednu věc, a tou je opravdu precizní zpracování všeho. A to včetně těch doplňků Simply clever. To, jestli někomu vadí vzrůstající řada prolisů na karosérii, tak s tím se asi nic nenadělá. Jsou požadavky na nižší hmotnost aut, která je v protikladu se vzrůstající výbavou a výkony hnacích agregátů. Takže je nutné volit na výrobu karosérie tenčí plechy. Sice jsou legované, ale tenké, takže je nutné bránit jejich chvění na velkých plochách panelů karosérie. To, kde konstruktéři co ubrali, se asi těžko dovíme, protože to prostě nezveřejňují.
    A právě o tom by se toho dalo nakecat.
    • 20 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 10.01.  21:22

      « Re: Je jedno, jestli líbí nebo nelíbí.

      Premiove modely? >:D
      • 10 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 11.01.  08:44

        « Re: Re: Je jedno, jestli líbí nebo nelíbí.

        Prémie pro Českou kotlinu, všude za hranicemi se na to dívají jinak. U nás je O posuzována jako střední třída, všude jinde je to stejná třída jako např. Golf či Leon..
  • 812 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 10.01.  20:36

    Facelift pro vyšší cíle

    Octavia mohla zůstat tím, čím byla - dokonalým vozem pro dokonalého Čecha, dokonalým vozem pro dokonalého Evropana. Škoda se ale rozhodla, že opustí svoji pohodlnou pozici a půjde do toho na 100%. A vyšlo to... tak na 95%. A to rozhodně není špatné.

    Přední částí Octavia dospěla a jednoznačně se charakterově vymezila. Konečně je pryč koncernový uniformita a je tu vůz s osobitostí. Jasně, ne každému sedne, ale o tohle snad jde, ne? Buďte statisticky dokonalí pro všechny, a nebudete nikým...

    Přesně toho se Octavia zbavila a je to vůz mířící o půl patra výš než ostatní :yes: :yes: :yes: Bohužel, v interiéru se šlo cestou elektroniky, LCD, asistentů a infotainmentu, zatímco základní a vcelku významné nectnosti Octavie zůstaly. Dveřní výplně a absence dekorační lišty tak zůstaly za branami v říši snů (resp. v říši zapovězené výhradně Superbu).

    Takže teď už jen stačí taktně pokývat hlavou nad posměšky prosťáčků, kterým se hroutí svět ideálů o Octavii z bazaru a jít hrdě svou cestou dál. Je tu konečně Octavia, která se nebojí odhalit a nestydí se za svoje přednosti...

    A 1.0 TSI?? Jasně, eurozlo se dotklo i Octavie. Tak doufejme, že to pro tentokrát v koncernu opět jednou náhodně vyšlo ;-)
    • 16 Reagovat !

      foto TommII

      TommII 10.01.  20:42

      « Re: Facelift pro vyšší cíle

      :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto MGRR

      MGRR 10.01.  20:49

      « Re: Facelift pro vyšší cíle

      Já bych to nazval: z prdu kulička... vždyť je to skoda :-)
    • 13 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.01.  22:56

      « Re: Facelift pro vyšší cíle

      mne sa to aj normalne ze zacina pacit.... este par galerii ... a podlahnem tomu face-u ;-) ... ale nie vazne.... asi to chce vidiet nazivo... ale uz to video kde je realne auto napovie vela... a nevyzera to podla mna nejako zle... je to kusok "ine" .. netypicke... mozno kusok nesymetricke... alebo povedzme rozkuskovane ale je fakt ze to uz nie je nuda.... zaroven ked sa aj pozrieme na tie vykony tak to je parada .. takuto ponuku nema ani 508 s C5 o triedu vyssie alebo ani talisman .. tu octavia ozaj je v inej dimenzii...

      klobuk dole ako si to napisal... spociatku som bol k tomuto face-u dost kriticky ale asi to chce kusok cas a zvykneme si ... chce to peknu farbu... LEDky.... a ano.. nie je to uz nuda ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto PM2

      PM2 10.01.  23:12

      « Re: Facelift pro vyšší cíle

      Ještě mi v rámci faceliftu chybí informace o tom, zda dojde ke zlepšení odhlučnění interiéru. Tam je největší bolest OIII. Třeba na to dojde v rámci "modelové péče".
      (Fakt nechápu, proč je facelift představen jindy, než ta modelová péče.... očekával bych, že obé proběhne současně.)

      ((... a ještě je mi divné, že nikdo ze zdejších redakce-bijců nenapadl nesoulad titulku článku a chybějící technická data chystané patnáctistovky :-) ))
    • 50 Reagovat !

      foto holden-holden

      holden_holden 10.01.  23:17

      « Re: Facelift pro vyšší cíle

      v dobe kdy dokonalym clovekem oznacujeme tepleho muslima muzeme i skodovku oznacit dokonalym autem
  • 00 Reagovat !

    foto jozinec

    jozinec 10.01.  20:54

    převodovka

    tak mě nejvíce příjemně překvapila dle článku ta 6st. převodovka u 1.6tdi. Už jsem se těšil jak si to testnu. Mrknul jsem ještě na stránky škody a je to jen překlep...... tak snad až s novými motory.
  • 10 Reagovat !

    foto chytrak1

    chytrak1 10.01.  21:55

    1,6 TDI 6M?

    Skutečně bude mít 1,6 tdi manuální šesti kvalit? Nevěřím. Nicméně byla by to asi nejpozitivnejsi věc tohoto faceliftu.
  • 11 Reagovat !

    foto maXX-CZ

    maXX_CZ 10.01.  22:42

    1.8Tsi

    Fakt ostuda, kdyz konkurence ma zcela bezne z 1.6T 140-150kW a 280Nm.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.01.  23:09

      « Re: 1.8Tsi

      Hmm...a kteří konkurenti že to běžně mají?
      • 02 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 10.01.  23:24

        « Re: 1.8Tsi

        Hmm Megan, 308, Astra, Ceed, DS4, Soul a určitě eště někdo = prostě konkurence ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 11.01.  08:27

          « Re: Re: 1.8Tsi

          Jako problém bych to rozhodně neviděl, protože na výkonnější verze má koncern dvoulitr v různých výkonových verzích. Takže tam, kde i pro "civilní" vrcholné verze konkurence (snad mimo Fordu) honí výkon na 1.6-kách, koncern používá dvoulitr.
    • 01 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 11.01.  08:45

      « Re: 1.8Tsi

      Uměle sníženého krouťáku je škoda, to je fakt. Jinak ale... všichni tu pláčou nad vyhoněnými maloobjemovými motory, tak tady máš jeden nevyhoněný :-)

      PS: v dynamice 1.8TSI stačí jak 1.6TCe, tak 1.6T v Astře...
      [odkaz]
      • 01 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.01.  19:08

        « Re: Re: 1.8Tsi

        A nástupce je dokonce dvoulitr. :-) Nevyhoněným bych ho však nenazýval. 140 kW by mohli dostat i z atmosféry, ale 320 Nm ne (to je dobře +50 %).
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 11.01.  23:13

          « Re: Re: Re: 1.8Tsi

          Nevyhoněný v tom smyslu, že limity foukaných dvoulitrů jsou dneska výrazně přes 200kW u produkčních aut... takže cokoli do těch cca. 80kW/l je konzervativní hodnota.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 12.01.  07:44

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Tsi

            Ano, to se ale díváš jen na relativně vysoké otáčky, kde je maximum výkonu. Dole to sice také není špička daného objemu, ale pořád je řádně nafoukaný. :-) Přitom jsou problematické spíš nižší otáčky.
    • 01 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 11.01.  19:08

      « Re: 1.8Tsi

      To ti opravdu vadí dvě deci navíc? Na převodovce by nemuseli škudlit.
  • 20 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 10.01.  22:46

    Octavia

    S tym novym motorom 1,5TSI evo nejak otalaju. Zeby nejake problemiky? >:D :-!
    • 41 Reagovat !

      foto holden-holden

      holden_holden 10.01.  23:15

      « Re: Octavia

      xindlvagn nikdy problemiky neresi dopredu. jejich debilfans jsou zvykli a dostavaji problemiky jako bonus za vernost >:-[]
  • 60 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 10.01.  23:18

    jestli podobně zfaceliftují i Rapid

    tak má Lada Vesta velká šance na slušné prodeje aspon na tom Slovensku, proti proti téhle zrůdě bude ta Vesta 20x hezčí. >:D >:D >:D Navíc s pocitvým motorem a slušnou výbavou, což je u lowendovýho Rapida s 1,2 hrkavkou za tu cenu nebude dát říct >:D >:D
    • 30 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 10.01.  23:27

      « Re: jestli podobně zfaceliftují i Rapid

      Pokud by v tom neměl prsty ten křivák od rendlíku a mělo to pod kapotou poctivý diesel, tak by to skutečně byla lepší koupě, než nějaký čtyřoký fujtajbl.
      • 02 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 10.01.  23:29

        « Re: Re: jestli podobně zfaceliftují i Rapid

        On dneska někdo vyrábí poctivej diesel? ;-)

        No možná Toyota do Land Cruiseru :-)
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.01.  19:14

          « Re: Re: Re: jestli podobně zfaceliftují i Rapid


          Myslíš ten atmosférický 4,2 V6?
  • 31 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 10.01.  23:22

    zase špatně

    Od určitého data Škoda jen vrší chyby a sestupuje stále hlouběji a hlouběji :no:
  • 30 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 11.01.  00:12

    Vzhled a duněni

    Počkám osobně na pohled živím okem .Osobně se mě to zdá lepší než ta nuda a nijakost co byla před tim.Ale viditelně jsem osamocený.

    Spíše by mne zajímalo zda odstranili akustické projevy podvozku.Před FL se jim to nepodařilo. Osobně si ale myslím že to je vlastnost mqb platformy takže napsat do návodu.
  • 10 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 11.01.  08:32

    Celkově

    má O3 před i po faceliftu hezký design, interiér je už ovšem takový studený, docela mne mrzí to šetření a pokles "luxusu" oproti O2 (např. zadní náprava, interiérové plasty, atd.)
  • 10 Reagovat !

    foto Roman18

    Roman18 11.01.  08:43

    světla

    nevíte nahodou kde to má umistěné přední blinkry snad ne jen v tom menším světlometu?
  • 10 Reagovat !

    foto Jirka-26

    Jirka_26 11.01.  11:01

    Estetika

    Každý má jiný vkus a neznám člověka, který by se svou prací zalíbil všem. Pokud vím, tak Škoda je v koncernu určena za konzervativní značku pro spotřebitele, kterého zajímá v první řadě užitná hodnota. K užitné hodnotě se skutečně špatně vytváří emoční zjev, po kterém všichni voláte. Jestli chcete mít emoce, koukněte po jiných značkách, které emoce vytváří, ale nechtějte to po bytelném rodinném autě, které si na emoce skutečně hrát nechce. Nezapomínejte, že emoce se mění, ale hodnota zůstává. Kupodivu se na první Fabii i po těch letech dá stále koukat stejně, jaksi neztrácí glanc, na rozdíl od těch emocionálně tvarovaných aut...

    Měl jsem už 4 Octavie a teď se kupuje další, i když ještě model 2016, nějak se včas zapomnělo nové auto objednat a tak se to řeší skladovkou. A další auto asi bude zase Octavie a je mi jedno, jaký bude mít čumák, já se za ní nestydím... :-) :-)
    • 10 Reagovat !

      foto hoonza

      hoonza 11.01.  12:29

      « Re: Estetika

      S tou Fábií bych to tak neviděl. Třeba takový Peugeot 206 je i po letech hodně sexy autíčko zásluhou právě toho emocionálního designu. Ale každý máme jiný vkus, tak chápu, že to někdo může vidět jinak :-)
  • 00 Reagovat !

    foto nonbrake

    nonbrake 14.01.  09:52

    Zrychlení

    Docela trapné, aby měla normální 2.0 TDI 4x4/135 kw lepší zrychlení než to samé v RS nebo 1.8 TSI 132kw lepší/stejné zrychlení jako RS 169 kW. Je mi jasné, že je to dáno vyšší vahou u RS, ale mají to špatně nastavené. RS by mělo být rychlejší a pořádně výkonnější.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
reklama




reklama




Blesk.cz

Zdraví a krása přímo z vaší spíže: Vyrobte si vlastní domácí kosmetiku

Zdraví a krása přímo z vaší spíže: Vyrobte si…

Rádi se sami pouštíte do výroby věcí do domácnosti? Vyrobte si i vlastní kosmetiku. Budete mít jistotu, že ve…

Chat: Jak získat příspěvek na bydlení?

Chat: Jak získat příspěvek na bydlení?

Je pro vás placení nájmu a inkasa noční můrou? Zkuste si požádat o příspěvek na bydlení! Komu a kdy ale přidá…

 

iSport.cz

Box, jóga, posilovna. Krásná hříšnice Šarapovová dře a chystá velký comeback

Box, jóga, posilovna. Krásná hříšnice Šarapovová dře…

Má to být velký comeback, a tak ruská tenistka Maria Šarapovová (29) maká jako blázen. V dubnu se totiž vrátí na…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Nejvyšší budova světa, Burdž Chalífa v Dubaji, má v sobě i luxusní hotel Armani. Co vás tam čeká?

Nejvyšší budova světa, Burdž Chalífa v Dubaji, má v…

Fantastický mrakodrap Burdž Chalífa v Dubaji si pořád drží světové prvenství, pokud jde o výšku. Celkem měří 828…

Na Slovensku vyrábí speciální zvon pro papeže. Jednou z ingrediencí je i české pivo

Na Slovensku vyrábí speciální zvon pro papeže.…

Zvony jsou důležitým symbolem Velikonoc, traduje se, že každý rok v průběhu velikonočních oslav „odlétají“ do…

 
 
reklama