Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Slepé uličky vývoje aneb tohle se konstruktérům nepovedlo! (3.díl)

Úspěšný technický seriál se rozrůstá o další díl. Hlavně díky vám! Inspiraci k třetímu dílu jsme totiž našli v diskuzích.
Zpět na článek
8. 3. 2016 09:29
8. 3. 2016 09:43
8. 3. 2016 09:56
8. 3. 2016 10:17
8. 3. 2016 10:15
8. 3. 2016 10:23
8. 3. 2016 10:36
8. 3. 2016 10:45
8. 3. 2016 11:43
8. 3. 2016 11:49
8. 3. 2016 12:00
8. 3. 2016 12:01
8. 3. 2016 14:36
8. 3. 2016 09:57
8. 3. 2016 13:16
8. 3. 2016 12:49
8. 3. 2016 13:21
8. 3. 2016 20:23
9. 3. 2016 07:52
8. 3. 2016 19:11
8. 3. 2016 12:03
8. 3. 2016 12:18
9. 3. 2016 22:25
8. 3. 2016 10:22
8. 3. 2016 09:47
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 3. 2016 09:52
8. 3. 2016 10:43
8. 3. 2016 20:44
8. 3. 2016 11:42
8. 3. 2016 12:24
8. 3. 2016 23:51
8. 3. 2016 20:10
8. 3. 2016 21:56
9. 3. 2016 01:01
9. 3. 2016 09:16
9. 3. 2016 09:37
9. 3. 2016 17:01
10. 3. 2016 07:11
10. 3. 2016 09:02
8. 3. 2016 09:29
VR6 TSI
Nemyslím si, že by motory s úzce rozevřenými válci byly mrtvé, ve výsledku je téhle konstrukce i nový W12(Bentayga a bude následovat A8, Q7 a další) a W16(Chiron).
Poslední verze v R36 měla parádní zvuk a velmi slušnej průběh. Rozhodně se nejednalo o motor, co by výkonovými parametry zaostával za soudobými V6. To se ale rozhodně nedalo říct o spotřebě.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 09:43
Re: VR6 TSI
A presne ta spotreba je fakt, ktory u mna odsudzuje VR konfiguraciu. Mal som moznost niekolkych jazd s roznymi VR6 motormi a ich adekvatnou klasickou V konfiguraciou ( hlavne 2.8 s ktorou som toho najazdil teda dost ) a aj ked tie V6 boli v aute väcsiom a tazsiom, vzdy mali lepsiu spotrebu a aj ako Tomáš píše - lepšie "ťahali".
Proste niekde v sebe ma ten motor smädneho skriatka a preto sa pani z VW snazia asi dalej - smädneho skriatka z neho vyhnat. >:D
Je dost mozne, ze je to aj vyvazenim - VR6 nebola nikdy tak zamatovo kludna ako V6 klasicka.
Avatar - Uživatel_5340709
8. 3. 2016 09:49
Re: VR6 TSI
Stačí VR6 a V5 srovnat s tehdejší konkurencí - motory V6 2,5 a 3,0 od fordu, nebo mazdy, ty chodily jinak. Co vím tak např. 2,3 V5 a koneckonců i VR6 měl často přidřený nejvzdálenější válec + ventily.
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 09:56
Re: VR6 TSI
Preto som ja isiel do este väcsieho extremu a porovnaval som s V6 motorom, z ktoreho vychadzal. ;-)
8. 3. 2016 10:15
Re: VR6 TSI
Teda to nevím nevím, motor VR6 rozhodně klidnej nebyl, ale že by V6 od koncernu byly extra sametový to ani náhodou. Klasická R6 je o dost někde jinde. Ale dneska je to fuk, Včka jsou skoro všechny teda až na 30d/i a deriváty od BMW. Ale tam mám zkušenost jenom s dieselem a ten rozhodně jde klidnějc než V6 od Audi. Ale zase má svoje jinde. Takže je to fuk.
Každopádně ta r36 měla fakt moc hezkej zvuk.

Ale řekněme si narovinu, že motor má běžet takhle ( a to pochopitelně nemá vyvažovací hřídele):
omlouvám se, ale já sem ten link neumím vložit:(
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 10:23
Re: VR6 TSI
skopiruj si ten odkaz do nejakeho notepadu alebo coho tak, aby si to mal v 1 riadku ( teda aby ti to nerobilo medzery v nazve, pokial by bol odkaz dlhsi)
Z toho "https" vymaz "s" a takto to sem vloz. ;-)
Z toho youtubu to mozes vlozit priamo tu a vymazat to aj tu - ten odkaz nieje moc dlhy. ;-)
8. 3. 2016 10:36
Re: VR6 TSI
[odkaz]

tyjo, hele já jsem asi fakt natvrdlej..
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 10:45
Re: VR6 TSI
preco ale pise, ze to video neexistuje ? :-O
takto:
skopiruj nazov toho videa, ktory pod tym videom vidis a postni mi to sem, dam si ho ja vyhladat a skusim. ;-)
8. 3. 2016 11:43
Re: VR6 TSI
Já nevím, když dáš na youtube hledat videjko "MOV 0135 kesu" tak je to první. Je to desetikoruna na hraně motoru, vcelku běžná věc. Kdo by čekal, že to nezvládnu normálně vložit..
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 11:49
Re: VR6 TSI
takze moja skuska:
[odkaz]
:-)
moj postup bol tentoraz uuuuuplne najjednoduchsi, lebo odkaz je kratky, takze z riadka adresy uz aj po skonceni videa som to klasicky cez CTRL C skopiroval, sem CTRL V vlozil a len vymazal to "s". :-)
Tak si to skus tiez ;-)
skuska systemu - kliknutie na video a ze kopirovat webovu adresu videa ( a vymazanie "s"-ka )
[odkaz]
tak funguje aj tento sposob
;-)
8. 3. 2016 14:36
Re: VR6 TSI
V dnesni ctyrvalcove dobe je to stejne jedno.
Avatar - 3_diamanty
8. 3. 2016 09:33
nekonvencne riesenie otvarania dveri
z isteho pohladu ( v zavislosti od toho o aky model a segment ide ) to nemusi byt vzdy zle riesenie .... kedze vidime ze wraith sa napriklad k otvaraniu dveri proti smeru jazdy postavil kladne ... a v rollse toto riesenie nakoniec aj funguje a dava to autu aj isty punc noblesy .. ale ano zalezi od auta..... uz napriklad v praktickej merive tie zadne dvere otvarajuce sa proti smeru jazdy povazujem za nestastne riesenie... u rodinneho auta to uz nemusi byt vyhra.... inak ak si dobre spominam tak predne dvere otvarajuce sa proti smeru jazdy mala kedysi aj V3S-ka alebo prva multipla z konca 50 rokov.... ono na prednych dverach to asi az tak nevadi... luxusnym kupatkam ako wraith to nahodou sekne.... ale vacsi problem vidim uz s otvaranim zadnych dveri proti smeru jazdy ... jednak chyba B stlpik ( u merivy nie ) ktory spevnuje skelet karoserie a jednak su zadne dvere zvacsa mensie ako tie predne a vsetci vieme ze dozadu sa vzdy nastuje kusok komplikovanejsie ako dopredu kde je vzdy viac miesta .... u merivy tento krok skutocne nechapem a podla mna nova dalsia generacia uz takyto preslap nespravi .. a rovnako aj posuvne zadne bocne dvere bez stlpika v B-maxe to maju podla mna uz zratane a taketo nieco uz nikdy nikde neuvidime.... ono je rozdiel mat provizorne malicke zadne proti smeru jazdy sa otvarajuce dvere v sportiaku RX8 kde len sem tam sa niekto povezie aj vzadu ( skutocne to nie je rodinne auto ) .. a rozdiel mat takto otvaratelne dvere v rodinnom MPV.... takze ... aby som to nenatahoval... v sportiaku alebo kupe wraith su taketo riesenia vcelku v poriadku a autam nekazia imidz ani neuberaju na uspechu..... problem takychto roznych nekonvecnych dveri je prave u beznych dostupnych rodinnych vozov.... kde taketo riesenie len zvacsuje vahu.... zhorsuje praktickost... zvysuje cenu auta... nakladnost pripadnych oprav... a tak dalej... meriva a b max podla mna uz v dalsich generaciach ( ak pridu vobec -B max je otazny ) budu mat klasicke dvere...to sa kludne vsadim s kymkolvek ze taketo riesenia ake maju dnes uz do buducna podporovat nebudu.. uvidime
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
8. 3. 2016 09:40
A kde
je vrchol poruchových polosamočinných převodovek Selespeed od AR? To už to twingo bylo x krát spolehlivější!
U lichých ventilů mi chybí proč vlastně např. 1,8 20V nefungovalo, protože v turbu to byl na svou dobu úspěšný motor a myslím, že to nezastíní i ta trocha oleje a benzinu navíc. ;-)
Rozbalit vlákno
15
8. 3. 2016 09:57
Re: A kde
Lichý počet ventilů , 2 sací a jeden výfukový používala Bugati a měla je i první závodní Tatra. V dnešní době to má velice obrovskou výhodu na kterou bohužel novodobý konstruktéři zapoměli. Rychlost výfuku vyšší a tudíž tepelné ztráty do chlazení nižší. Výhodné je to jak pro turbo tak pro katalizátor. Exhalace jsou potom podstatně nižší. Ale to je na dlouhé vysvětlování. Bohužel konstruktéři dnešních takzvaně modrních motorů jsou břídilové a nemají dostatek praktických zkušeností.
Avatar - Uživatel_5340709
8. 3. 2016 10:00
Re: A kde
No jednak má otázka spíš mířila na praktické nevýhody, ne na teoretické výhody lichých ventilů. Ale i tady bych si dovolil odporovat, protože ten lichý ventil je navíc vždy na straně sání, ne výfuku, a základní výhoda je v rychlosti sání, ne výfuku.
8. 3. 2016 12:49
Re: A kde
Matně si vzpomínám, že jsem tuhle konfiguraci nedávno viděl v moderním motocyklovém motoru. I s vysvětlením, jaké to má výhody. U aut to snad používal v poslední době (používá?) Ford.
8. 3. 2016 13:21
Re: A kde
5 ventilů na válec používala jednu dobu Yamaha, ale myslím si, že se zase vrátily zpátky ke 4. Jinak používali 2 větší výfukové a 3 menší sací. Výhoda by měla být v lepším promíchání směsi.
9. 3. 2016 07:52
Re: A kde
Hlavně legendární R1 :-)
8. 3. 2016 19:11
Re: A kde
Už nevím, o jakém motoru jsem to četl. Ale jsem si celkem jistý, že Ducati mělo tříventilový motor s dvěma sacími. U Fordu pak například osmiválce v předchozí generaci Mustangu a F-150. Dávali je do řady dalších modelů.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
8. 3. 2016 10:12
Re: A kde
Zdravim. Selespeed je robotizovaná převodovka, podobně jako třeba Sensodrive aj.. Ano má to samočinnou spojku, ale také ovládání převodovky. To Easy a Sensonic mají převodovku ovládanou mechanicky normální řadicí pákou. Ano, vím, že Audi V6 a V8 byly také 30V, respektive 40V. Pak přešly na 4 ventily kvůli zástavbě vstřikovačů systému FSI. Atmosférická 1.8 20V nefungovala do roku 1998 a to jen v příčné zástavbě. Důvodem bylo sací potrubí, které mělo nevhodný tvar a délku. Od uvedeného data (kód motoru z hlavy nevím) se změnilo a pak už to jelo normálně i to normálně žralo. V podélné zástavbě (Audi A4 Mk1) to bylo od začátku bez problémů.
Avatar - fuckerik
8. 3. 2016 12:03
Re: A kde
Škoda, že tato "doplňující vsuvka" není i v samotném článku. Tak proti sobě trochu "poštvete" spoustu lidí, kteří ten motor mají, nemůžou si ho vynachválit, nečtou všechny komentáře v diskuzi a neví, že narážíte jen na určité ročníky v určitých autech... ;-)
Avatar - iudex
8. 3. 2016 12:18
Re: A kde
Presne tak, 1,8 20v v A4ke fungovala úplne bez problémov, kolega na nej najazdil cca. 250t km a motor v poho. Spotreba bola cca. 8, čo bolo na daný objem a triedu úplne prijateľné.
Avatar - beibej
9. 3. 2016 22:25
Re: A kde
Na svou dobu výkonově lepší než kdekterý dvoulitr.
8. 3. 2016 10:22
Re: A kde
S 1,8turbo, respektive dvěma, jsem najezdil několik set tkm a ani jedna olej nežrala (nikdy jsem v 15tis intervalech nedolejval ani deci) a na tu dobu to bylo i docela úsporný. Jezdilo to mezi 7,5 až 9l. A hlavně to v tý době fakt hezky jelo.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 3. 2016 09:47
Mala chybicka pri 'suicide doors'
"Myšlenku dveří, otevírajících se proti směru jízdy, po letech oprášily v roce 2003 dva vozy. Jednak již zmíněná Mazda RX-8 a druhým takovým autem byl Rolls-Royce Phantom."

Nie tak celkom. Tych aut bolo viac a prisli skor.

Myslienku oprasil uz v roku 1999 americky Saturn. Model SC mal jedny zadne dvere na strane vodica a tie sa otvarali proti smeru jazdy.

Tento model nahradil v roku 2003 Saturn Ion, ktory mal suicide doors na oboch stranach.
[odkaz]

No a od roku 2003 sa navyse vyrabala aj Honda Element, kde sa zadne dvere tiez otvarali proti smeru jazdy.

Dvere otvarane proti smeru jazdy navyse vobec nie su zriedkave na pick-up truckoch, mala ich napriklad Mazda BT-50 Freestyle cab z roku 2011.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
8. 3. 2016 09:54
Re: Mala chybicka pri 'suicide doors'
urcite tych aut uz niekedy v minulosti s tymto riesenim bolo viac suhlasim... treba len vyhladat ... ;-) ale z tych nam v europe znamejsich kuskov by sme mohli povedat ze u nas to bola ta RX8 ...

z noviniek ake mame dnes by som povedal ze dost nekonvecne riesenie je to otvaranie zadnych kridlovych dveri dohora u tesly X.... ale aj tato sranda ich casom prejde... aj tam casom zistia ze to nie je moc na uzitok... so zadnymi dverami sa nerado zahravat... ;-) ... tam nic lepsie praktickejsie a sikovnejsie ako klasika sa vymysliet neda ...
9. 3. 2016 01:07
Re: Mala chybicka pri 'suicide doors'
Má to i Ford Ranger s karoserií Super Cab, co se prodává v současné době u nás. [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 09:52
5V / valec
Tomáši, 5 ventilov na valec mali aj Audinacke V8-icky bez priameho vstreku. ;-)
Rozbalit vlákno
4
8. 3. 2016 10:43
Re: 5V / valec
A také čtyřválcový dvoulitr s 96 kW.
Škoda, že se do sériové výroby nedostal prototyp pětiválce ... 2.5 25V by bylo famózní označení :-)
Avatar - MGRR
8. 3. 2016 20:44
Re: 5V / valec
pár let jsem jezdil novější A8 Quattro 4,2V8-5V facelift, r.v. 2000, 310PS

Uměla jezdit za 10,5-12,5L bez zjevné snahy a výkon tam byl.
Avatar - AUDIRS6
8. 3. 2016 21:27
Re: 5V / valec
Ja som mal vo svojich sluzbach 2x 4.2 v A8 98´ a A6 99´ oboje 300 PS a oboje dokazalo jazdit presne ako pises od 10,5 pri dlhsej streke. ( pred nimi A8 3.7 paradoxne menej nebola ochotna cuckat, ale stara C4 S6 4.2 manual 6° to bol samaritan - kamaratovi som ju pozical ked som sa bol ja bavit a ked prisiel pre mna, svietilo mu tam 8,6 !!! >:D Neveril som, dotankoval som a bolo to naozaj tesne pod 9 ! :-) - ta bola ale 32V 290 PS )
10. 3. 2016 10:57
Re: 5V / valec
2 (sací) ventily o stejném součtu průměrů, jako 3 vetlily, mají větší celkovou plochu talířů - protože plocha závisí na kvadrátech jednotlivých průměrů. Před časem dělal Opel - v době velké propagace 5-i ventilů u Audi - komplexní výzkum na počet ventilů, a to ještě i z dalších pohledů a dospěl k tomu, že právě 2+2 ventily jsou optimální - lepší než 3+2. Všichni na to přešli. Jen Audi to odbouralo s kajícným zpožděním - ale ne asi úplně, viz Váš příklad i ostatních dále.
Avatar - Stejsn
8. 3. 2016 10:37
Automatická spojka
byla pěkná past pro někoho, kdo se s tím nikdy nesetkal. Kdysi v AAA mi půjčili Twingo s touhle fičurou, ať ho přeparkuju. Bylo mi divné, proč po mně všichni přítomní (a znalí) zaměstnanci čumí a uculují se. No, došlo mi to při přeřazení na dvojku. Pochopitelně jsem instinktivně šlápl na spojku která tam nebyla a pochopitelně jsem si při následném prudkém zabrždění rozbil držku o volant :-)
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2016 11:42
1,8 Turbo
Teda dát tenhle VW motor pod nadpis "tohle se konstruktérům nepovedlo". To chce hodně drzosti. Zrovna tenhle motor byl to nejpovedenější co VW za posledních 20 let v benzínových motorech předvedlo. 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fuckerik
8. 3. 2016 11:59
Re: 1,8 Turbo
Absolutní souhlas - ani v tom článku není vlastně řečeno, proč to bylo špatně. A to že pěti ventilová technika byla dražší, to neznamená, že nefungovala a neměla přínos.. Tady někdo docela ujel vedle... To je jak kdyby někdo řekl, že TDi se nepovedly, protože jsou dražší a choulostivější než SDi.. :no:
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
8. 3. 2016 14:58
Re: 1,8 Turbo
Řečeno to nebylo, jelikož to není špatné. Jen o něco výrobně dražší a hlavně dnes kdy má každý motor přímé vstřikování benzínu chybí prostor na třetí sací ventil. Místo něj je tam vstřikovač. A třeba u Mercedesu použily tři ventily místo čtyř proto, aby získali místo na dvě svíčky, navíc efektivně umístěné (na rozdíl od Alfy Romeo, která dokázala nabídnout dvě svíčky a 4 ventily - zda jsou efektivně umístěné je ale otázkou).
Avatar - Kobler
8. 3. 2016 12:24
Doprdeje
no to snad ne, zajímavý článek který bych si i chtěl přečíst.... ale zase to rozmrpali na kapitoly.

A upozornění že si mám vypnout adblock si strčte do prpele. Když tu nebudou kapitoly tak to možná i z chutí vypnu. a budu vas podporovat. Takhle ale ne.
Rozbalit vlákno
1
8. 3. 2016 23:51
Re: Doprdeje
A on se porát najde někdo, pro koho je větší problém 4x kliknout na další kapitoly, než 4x kliknout pro napsání příspěvku a vytvořit v něm o těch čtyřech kliknutí stížnost o 260 úhozech.
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2016 20:10
No...
Tak abych to shrnul za sebe...
Lichoventilové motory a samočinné spojky bych nepovažoval za slepé uličky, ale zkrátka za řešení, která byla donucena ustoupit modernějším nárokům. Nebyla ale špatná, což obvykle je faktor, který charakterizuje slepou uličku.
Protisměrné dveře také nejsou slepá ulička, vzhledem ke skutečnosti, že se k tomu výrobci rádi vracejí a nejspíš i nadále budou. Ale budiž, nevýhod už mají dost, i když i hodně výhod.
Se zbylou dvojicí souhlasím, to byly skutečně omyly už v době uvedení. Bylo to sice chvíli módní, ale zejména "cécéčka" snad měla jen jednu výhodu, kdy si auto s sebou vozilo "hardtop" trvale. Zbytek už jen samé problémy.
Ale když už tedy autor zatáhl do slepých uliček ty různé varianty dveří, navrhuji pro další článek ještě jednu slepou přímo ulici - variabilní zadní víka. Ano, mám na mysli "populární" Twindoor, různé formy vodorovně půlených zadních dveří, malá dvířka Renaultu Modus, samostatně výklopná okna a tak dále. Také více škody, než užitku a s ohledem na složitost byla tato řešení zase hezky rychle opuštěna.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - kosmonaut
8. 3. 2016 21:56
Re: No...
Tak zrovna Superb II stál celkem za starou bačkoru co se podvozku a kvality interiéru týče, ale třeba twindoor jsem si hodně oblíbil a využíval ho často. Bylo to i celkem pěkně udělané, vůle v tom nebyly, bez problémů.
Ovšem Modus byl katastrofa, dokonce bych řekl, že i adept na nejhorší popelnici se kterou jsem měl tu čest. Neskutečně odfláklé auto a ty malá plastová dvířka vzadu, uchycené pouze na jedné straně, takže se tlakem prstu prohýbající hluboko do kufru na straně druhé, otevřené visící na nějaké hnusné plastové šňůrce, pokud se dobře pamatuji, tak ty dvířka byla to nejmenší. Hrozná škoda, protože třeba soudobý Megane II byl sice možná poruchový, ale zato celkem dobře udělaný a hlavně sakra pěkný.
9. 3. 2016 01:01
Re: No...
Tak třeba samostatně výklopný okno vcelku používám (na MPV). Chci hodit do auta jen bundu na roletku, tak proč otevírat celý dveře? Nebo se někdo postaví hned za *, takže celý dveře ani nejdou otevřít. Vždycky je to jen o úhlu pohledu na danou věc.
9. 3. 2016 09:16
Re: No...
Slepá ulička pro mne znamená, že se vývoj zastaví a dál nepokračuje, řešení nemá budoucnost. I když z hlediska vývoje podle mne důležité jsou, protože i z nich se učíme.

Co se zadních dveří týče, například BMW se výklopného okna drží vytrvale. A někteří lidé to mají rádi. Stejně tak dělená vrata na SUV. Můžeš si na spodní sednout, když se třeba přezouváš, a posouvá nákladovou hranu až za nárazník, takže se snadněji nakládají a vykládají těžké věci, nemusíš se lepit na nárazník, abys je měl co nejblíž těžišti.

CC také budou žít ještě dlouho. Nehodí se však na levná auta, protože to bývají složité mechanismy, tedy drahé, pokud mají vydržet. Osobně je pak nemusím na autech s dlouhou kabinou (čím delší kabina, tím větší objem má střecha, tím větší problém je zachovat rozumné proporce a kufr, tím větší problémy s kroucením, tím složitější mechanismus bývá). U roadsterů je to pak čistě otázka hmotnosti. Ne že by špičkové plátěné střechy byly jednoduché a levné.
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2016 09:37
Re: No...
Jasně, ale proč se vývoj zastaví? Pokud je to kvůli tomu, že danou věc nahradilo něco jiného, modernějšího, nebo jinak pojatého, není to přeci slepá ulička. Slepou uličku vidím prostě v něčem, co se dál nemá kam rozvíjet, nebo je skutečně tak nesmyslné, že neospravedlní svou existenci.
Kdo z velkých výrobců představil za poslední roky nějaké CC? Ani to nikdo moc neplánuje, všichni se vrátili ke klasice. CC prostě je ta slepá ulička, se spoustou nevýhod.
9. 3. 2016 17:01
Re: No...
Z hlediska vývoje je slepou uličkou něco, co tě k cíli nedostalo; opustil jsi to a vydal se jinudy. Je tedy otázkou, jestli lze slepou uličkou nazývat něco, co k cíli vede, ale nepoužívá se to. Pokud ano, tak je podle mne úplně jedno proč. Tedy pokud nevymřelo lidstvo, nebo jsme se nevrátili do doby kamenné. :-) Podstatné je, že vývoj skončil, nikam dál nevedl.

Ono jich zase tolik není, že. BMW 4er, SL, California. Příští generace SLK bude podle mne celkem určitě také s pevnou střechou. Těžko říct, co udělá BMW se Z4. Audi žádné nemá a nemělo, 6er a E jsou a byly plátěné, S je plátěné, C bylo a asi bude plátěné, Porsche také nikdy neopustilo plátno, F-Type je plátěný. Ano, v mainstreamu to zmizelo pomalu tak rychle, jak se to objevilo, povětšinou s jedinou generací, bez přímého plátěného předchůdce nebo nástupce. Otázkou tedy je, jestli byl problém jen ve střeše, nebo celkově v otevřeném autě.

Kdo se vrátil od pevné k plátnu? Teď mě nikdo nenapadá. Leda Opel, ale Cascada není Astra. Plátěný Golf a Beetle prodávali vedle Eosu. Ten zbytek, co používal pevné skládací střechy, snad dané modely zařízl úplně. Bavím se teď o autech prodávaných v EU.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2016 07:11
Re: No...
Napadly mě právě ten Golf a Cascada. Eos už umíral a bylo jasné, že Golf je jeho nástupcem, tedy CC odepsal i VW. Cascada je velikostně na úrovni Astry, jen se jmenuje jinak. Možná, že v prémiovém a luxusním segmentu se na určité úrovni CC udrží, ale takové věci více zviditelní mainstream a ten od toho upouští. Víceméně umírají i Wind a Tigra...
10. 3. 2016 09:02
Re: No...
Eos nikdy, pokud vím, neprezentovali jako nástupce Golfu Cabriolet a technicky to byl hybrid Golfu a Passatu (Eos byl na platformu Golfu příliš těžký). Karoserie Eosu je pak od otevřených Golfů velmi odlišná. A ta stávající generace vyšla z otevřené A3, která šla na trh ve stejné době jako Eos. Podobně Cascada by měla být někde mezi Astrou a Insignií, i když nevím, co přesně to u Opelu znamená. Cascada je o více než 20 cm delší než TwinTop a byla vyvíjená, pokud vím, jako globální model (prodávají ji i v USA, což je významný trh pro podobné vozy). Nedivil bych se, kdyby nebyla vyvíjená primárně pro Evropu (podobně jako sedan od Astry). Astra TT byla, pokud vím, více evropskou záležitostí.

Kdybych měl spekulovat: Prodávat kabriolety je podobně jako kupé v EU velmi těžké. Prémie to zvládá úspěšně a navíc nabízí své modely po celém světě. Řada evropských značek nemá celosvětovou působnost. V evropském mainstreamu se do toho dnes skoro nikdo nepustí. Nejsou peníze na vyhazování. Teď ta spekulace. Umím si představit, že v pevných střechách viděli potenciál tahle auta zatraktivnit, dodat jim dostatek praktičnosti a univerzálnosti na to, aby oslovila více zákazníků. Ze začátku to možná fungovalo, ale když to nakonec selhalo, tak se vrátili k tomu, že na podobné kabriolety v EU nemají. Prémie si tohle řešení může držet, protože se k němu neobracela jako ke spáse a kabriolety si může dovolit.

Mně to ani nějak nevadí. Doteď jsem pro jednoduchost míchal roadstery s kabriolety, nicméně u roadsterů mi typicky nevadí z estetického hlediska, u klasických kabrioletů s dvěma řadami sedadel pak typicky ano. Jak jsem napsal, klíčem je délka kabiny.
Avatar - rokyta.p
8. 3. 2016 20:20
o čem se tam prosím píše?
o čem se tam prosím píše? někdo to zase zprznil do kapitol 8-s 8-s 8-s jo a abych nezapoměl, musím jít udělat vždy á 5 kliků ke konkurenci dle naší dohody.
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2016 23:51
a davka skoda hnoje nebude?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2016 17:15
Re: a davka skoda hnoje nebude?
Kdo by řekl, že to budeš právě ty, kdo nás bude upozorňovat na novinky našeho domácího výrobce. Jen tak dál holdene!

Tohle zde nicméně již proběhlo.