Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slovensko loni vyrobilo rekordních 1,04 milionu aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Produkce automobilů na Slovensku loni dosáhla nového rekordu 1,038.503 vozidel a i v letošním roce by se měla udržet nad hranicí milionu vozidel. Novinářům to řekl šéf slovenského svazu automobilového průmyslu Juraj Sinay.

Závody tří automobilek na Slovensku v minulém roce dohromady poprvé smontovaly více než milion vozidel, oproti roku 2014 tak celková produkce slovenských továren Kia Motors, PSA Peugeot Citroën a Volkswagen stoupla o téměř sedm procent. Automobilový průmysl je hlavním tahounem exportně orientované ekonomiky země.

"Jsme velmi opatrní v odhadech. Odhadujeme, že letos nepůjdeme pod hranici milionu vozů a že nebudeme růst prudce," řekl Sinay k očekáváním ohledně letošní produkce vozidel na Slovensku.

Skutečný výsledek výroby vozů na Slovensku může být lepší než odhady svazu. Slovenská továrna PSA dnes oznámila, že zvýšila výhled své letošní výroby na 315.000 z dosavadního odhadu 280.000 až 290.000 aut. Mluvčí závodu Peter Švec před novináři změnu zdůvodnil růstem evropského trhu s novými vozy. Slovenská divize PSA loni vyrobila přes 303.000 vozů a letos plánuje spustit produkci nového modelu vozu Citroën.

Lepších výsledků loni dosáhla i slovenská divize automobilky Kia Motors, která zvýšila produkci o čtyři procenta na rekordních 338.000 vozů. Výsledky za minulý rok ani výhled produkce zatím nezveřejnil bratislavský závod Volkswagenu.

Slovensko si loni udrželo pozici největšího výrobce automobilů v přepočtu na obyvatele. Automobilový průmysl v pětimilionové zemi přímo zaměstnává téměř 126.000 pracovníků. Odvětví se na průmyslové výrobě loni podílelo 44 procenty a dvěma pětinami na celkovém vývozu Slovenska.

Automobilový průmysl posílí svou pozici ve slovenské ekonomice po dokončení připravované továrny britské automobilky Jaguar Land Rover, která by výrobu u Nitry na jihu Slovenska měla zahájit v roce 2018.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Re: Mor ho ! (nova verzia)
Ten otrok bol výstižnejší a k tejpráci za pásom ten výraz aj sedí...
Re: neskutocne cislo
Pamätám sa, keď sa na Slovensku robilo 5000 áut ročne, keď tu okrem TAZ-ky žiadny iný sériový výrobca áut nefungoval, nepočítajúc niekoľko pokusov kusovej výroby. Ale nie som si istý, či je to výhra, tak silná orientácia priemyslu na jediný typ je vysoko riziková, okrem toho zisky sa aj tak vyvážajú von do daňových rajov a u nás ostávajú voči tomu drobné...
Re: Škoda
Ty kým niečo napíšeš, tiež si zisti fakty. Pri BAZ existoval roky výkonný a úspešný vývoj - že komunisti nič nepustili do výroby je už iná pesnička. Ale VÚMV Bratislava proste nemôžeš obísť, bola to slušná parta fundovaných ľudí.
Takisto TAZ-ka mala vlastný vývoj, TAZ-1500, ktorým výroba končila, sa od pôvodnej Š-1203 líšil v mnohých veciach. Tiež sa tam robil vývoj nového auta, ale bolo už neskoro, prišla privatizácia...
Montovne áut sú na Slovensku dnes. Ale v relatívne nedávnej minulosti fungovali aj vývojové pracoviská a nemali zlý štandard.
21. 4. 2016 10:26
Re: Škoda
Uz za Rakuska bolo Cesko priemyselnou oblastou Viedne, lebo stary pan Cisar si nechcel zadymit Vieden, nasledne do spolocneho stat vstupovalo pastierske Slovensko a priemyselne Cesko. Dnesne Slovensko moze byt len rado kde je, vzhladom na minulost, lepsie to samozrejme moze byt vzdy. Potom je tu dominantna strana, ktora tazi z robotnikov a dochodcov. Ti sa nepotrebuju starat o volicov pravice. Im vyhovuje, ked su ludia hlupi a chori, aspon sa nevrtaju v korupcnych skandaloch.
21. 4. 2016 10:04
Re: Škoda
samozrejme ze nie je. Uz v case komunizmu ste mali skodovku u seba a mali ste tam aj vsetok vyvoj. Logicky po uspesnom predaji skody do VW vam vyvoj ostal a z toho teraz zijete. U nas boli len montovne BAZ a trnava. Automobilky co sem prisli skladali uz iba pasy. Nieco malo z vyvoja je v BA ale to je vsetko. Vyvoj je skor v oblasti dodavatelov pre automobilky ako v samotnych automobilkach.. Navyse nase skolstvo je v katastrofalnom stave a ako uz vyssie pisali, vsetok kvalitny material radsej odide a robi v cudzine. Najjasnejsim prikladom je prave Kaban.