5.6. 2016 Matouš Jelínek

Slovinsko: Na Maribor bez dálniční známky - Přes hory, přes doly

Slovinsko: Na Maribor bez dálniční známky - Přes hory, přes doly
 

Skutečně se bez známky nedá projet kruhový objezd před Mariborem? A jakou trasou následně pokračovat? Zkusili jsme cestu slovinským krajem vína.

Původní průjezd přes Slovinsko vedl po okreskách směrem na Maribor. Tedy až do doby, kdy místní postavili dálnici. A zpoplatnili ji. Původní systém mýta nahradily v roce 2009 známky. Vypravili jsme se původní cestou, rozhodli jsme se však vyhnout Mariboru – což by mělo být rychlejší.

Začínáme na rakouské dálnici, respektive její poslední odbočce na Spielfeld. Když přejíždíme slovinskou hranici, je trasa jasná – míříme směr Maribor. Cesta se klikatí hezkou krajinou, jenže už po pár minutách nás zastavují červená světla a vlak. A po několika kilometrech po silnici plné děr čekáme znovu. Důvod je stejný a zdržení naskakuje k deseti minutám.

Viněty netřeba

Náš výlet by měl skončit nezdarem na kruhovém objezdu před Mariborem. Ještě nyní máme v paměti různá webová fóra prohlašující, že dále bez známky nesmíte. Nevěřte jim! Není žádný důvod, aby to nešlo, což nám potvrdili i policisté. Odbočujeme zde na silnici 449 vedoucí směr Lenart a pokračujeme dále. Počítejte ale s tím, že je to tady samý přechod a omezení rychlosti. Na desátém kilometru zahýbáme doprava na Viničku Vas. Jelikož jedeme za dne, vidíme i hrad Hrastovec. Právě pod ním za chvilku projedeme. Nejdříve ale u rybníka zamíříme doleva na Voličinu. Tady už je silnička tak akorát na jedno auto. Vesnice, která následuje, je centrem regionálního vinařství.

Uzoučko

U kostela zahýbáme doleva a dále stoupáme směrem na Selce. O tom, jak prudké jsou zdejší kopce, svědčí fakt, že jsou tu v zimě povinné řetězy. Projíždíme město a provoz stoupá. Více nás však překvapují vyjeté koleje podél silnice. Za chvilku vidíme proč. Když se míjíme s autobusem, nezbývá než vyjet mimo vozovku. Opravdu by někdo chtěl absolvovat tuto cestu na dovolenou? ptáme se sami sebe. Zvlášť když se po chvilce připojujeme k trase od Lenartu.

Staví se

Silnice směřuje dále na Ptuj. Zde hned na začátku uhněte doleva na Záhřeb a tohoto hesla se držte až k hranici. Bude vás čekat několik kruhových objezdů a pak moderní most přes řeku Drávu. Poté se napojíte na konec dálnice, těsně za cedulí informující, že úsek skončil. Nejhorší část vás ale čeká, stejné jako ty, co přijeli po dálnici. Na následujících dvaceti kilometrech se totiž staví poslední úsek dálnice. A tak počítejte se zúženími i cestou mezi betonovými bariérami. I z tohoto důvodu bychom raději pro objížďku volili jinou trasu než tuto.

Průjezdní body na chorvatskou hranici
Mikulov – Vídeň – Graz – Spielfeld – Šentilj – Selce – Ptuj – Macelj (hranice)
Poplatky za cestu
Rakouská dálniční známka 240 Kč

Čím jsme jeli: Stylově

Fabii třetí generaci to opravdu sekne. Zvláště pokud ji obléknete do krásné červené barvy Corrida, která ještě více podtrhne černé prvky naší edice Monte Carlo. Na co se můžete u Fabie Monte Carlo těšit? Do atraktivně lesklé černé barvy Škodovka u tohoto modelu nalakovala například přední masku, kola z lehké slitiny i zpětná zrcátka. Efektní černou grafiku mají i přední a zadní světlomety i mlhovky. Optiku zatraktivňují i detaily jako černé nástavce prahů, přední spoiler a zadní difuzor v kontrastní černé barvě. Jenže exteriérem to zdaleka nekončí. Černočervený styling se přenesl i dovnitř, kde nás kromě sportovních dekorů přivítalo i rozměrné panoramatické střešní okno. Sportovní sedačky nám zase dodaly perfektní oporu při cestách po zakroucené Jadranské magistrále. Jinak nám po cestě dělal radost také prostorný interiér. V nejlepším světle se ukázala navigace Amundsen – reagovala hbitě a s předstihem nás informovala o zácpách i nebezpečích. Za 18.300 korun jasná volba. Na kolik vlastně Monte Carlo vyjde? Variantu Combi pořídíte s nejlevnějším motorem 1.2 TSI/66 kW už za 345.900 Kč.

 [600×340]

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 












Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…