Jako bonus pro zájemce o nákup ojetého vozu v nadcházející jarní sezóně tu máme přehled nejvíce používaných odborných výrazů, které byste si měli před prvním vstupem na půdu autobazaru osvojit.
Jak jsou Fiaty dnes *** (a to po zkušenostech se 2 novými Fiaty musím bohužel říct) tak mě ta osmsetpadina v článku úplně zahřála u srdce. :yes: Kde jsou ty časy, kdy byla doma a já to řídil jako vůbec první auto, byť tátovi na klíně. :-) Kde jsou ty časy...
Kteréže to byly ty nové fiaty? Fakt by mě to zajímalo, anžto s nimi máme v rodině jen dobré zkušenosti. Nebo to byl apríl? Jestli ano, tak se nepovedl. :no:
Stilo MW 1.4 2006 měl otec a když se vloni rozvedl, zůstalo manželce, proto si koupil nové bravo. Za ty dva roky to bylo bezproblémové auto a byl s ním velmi spokojen (stejně jako s předchozími punty I a II a teď s bravem). Tak nevím... Co tě potkalo tak strašného? Já vyměnil punto I za fusiona jen proto, že jsem na něj dostal lepší nabídku než na GP, které jsem chtěl původně.
Nikoliv, Danieli, tím jsem měl namysli 2 punta I, 1 punto II, 1 stilo MW a 1 nové bravo, které jsme s otcem vlastnili či vlastníme. Měl jsem i 2 una, ale to už za soudobá auta nepovažuju, proto to neuvádím, stejně jako krátkodobé zkušenosti s jinými modely, které jsem samozřejmě projel na nějakou vzdálenost. Nauč se číst. Jo, ale máš recht, plasty jsem nekoštoval.
Obligatni vyraz pro manual - "Kvrdlacka", zaznel i v klipu.
Jinak vyraz Chrochtak mam osobne spojeny pouze s naftovymi motory od VW kde je toto oznaceni naprosto vystizne! ;-) Neurazejme motory HDI, JTD a dalsi! >:D
Článek jsem samozřejmě četl a ačkoliv bych za to ruku do ohně nedal, myslím, že poslední odstavec v původní verzi, tedy v době kdy jsem reagoval, v textu nebyl.
Nie, ty si zacal robit dusno z toho, ze element5 slusne poznamenal ze to kdesi uz cital. A hned si ho zacal poucovat. Co keby si sa teraz ty "tise omluvil" jemu? Z nosa by ti neodpadlo...
Nemám se zač omlouvat. I kdyby se stalo to, že se zde objeví článek silně inspirovaný nějakým třetím zdrojem, přejde to vyspělý člověk bez zjevné reakce. Chápu ovšem tebe, který píše výhradně jen opsané myšlénky, že tě to bere. Můžeš se sám sobě omluvit třeba hned.
uprimne povedane, ani som to od teba necakal. Pozname tvoje reakcie: ked spravis chybu, bud to prejdes namyslenym mlcanim, alebo odvetnym neokrochanym utokom na toho kto ta na chybu upozornil.
Typicky gti: povyseny, nafukany, arogantny. Inych poucujes strasne rad, sam to vsak neznesies. No jo, len velky clovek dokaze priznat svoje chyby. Mozno raz na to aj ty dorasties. I ked... vazne pochybujem!
Není to směrováno důsledně k tvé osobě (myslím to s tou vyspělostí). Samozřejmě, jako obecnou poučku o morálce, o postoji, to jest být velkorysý a nedělit se s celým světem o svém žurnalistickém objevu tisícíletí, to platí napříč diskuzním spektrem.
No, však já to také ke své osobě nijak nevztahoval. Jen mně zarazilo, že ty neshledáváš na převzetí cizích myšlenek a jejich následném vydávání za své, nic nemorálního. Není snad v novinářském světě běžné označení zdroje, ze kterého článek vychází?
V novinářském ano, tady se však nepohybujeme v novinářském světě. Ve světě jurisdikce a práva je překrucování pravdy a slov mnohdy základem úspěchu.. ;-)
Tohle není otázka označení či neoznačení zdroje, tohle je otázka vhodnosti diskuze o tom. Princip je - směrem k redakci chval, pokud máš nějakou kritiku, piš jim jí do mailu. Na diskuzi je to zase obráceně - tepej zdejší diskuzní autoamatéry do krve, a chceš-li je pochválit, pošli jim soukromou zprávu... >:D;-)
Copak asi tak děláš, když děláš, že děláš, Miky... Dvacet pět... zobák, co si tu hraje na Senecu 8-s >:D To cos tu napsal k předmětnému tématu tě staví dokonale do role společenského outsidera. Než nula, klaka.
Abys teda mel taky nejakou tu zkusenost do zivota. Tak diskuze inteligentich lidi se sklada z kritickych a nekritickych poznamek. Inteligentni diskuteri se vyhybaji nepodlozenym dogmatum a respektuji nazory jinych, pokud nejsou schopni je vyvratit jinak nez svym pouhym tvrzenim. Az si tohle osvojis, dospejes do dostatecne urovne k smysluplne diskuzi. Ale jeste te ceka dlouha a strastiplna cesta. Mladiku :-)
teda "fšehrab" jsem ještě neslyšel u nás na severu se hojně využívá pojem "večtyřkole". Pouze u BMW a ostatních RWD vozů se vžil "zadohrab" Taky "palubka ořech, kaštan" je dost komplikovaný výraz jednodušší je "fprknech" >:D
V každé branži je díky bohatosti našeho překrásného jazyka nějaký ten slang - viz, ***. Teď tedy nemyslím branži malířů pokojů...
Také na diskuzi máme slangové výrazy, například:
ceeďák je výrazem pro příslušníka finanční, majetkové elity, prostě jedním slovem - silniční šlechta.
punťa - je výrazem pro ty co prý nechtěli utrácet zbytečně za quattroporte a vzali takřka to samé
laguňák - je výrazem pro diskuzní estéty, galeristy a tak.
No a pak...jasně... passátní, výraz pro "hezký, povedený, špičkový", výraz, který se má konečně již objevit v květnu ve třicátém sedmém vydání slovníku cizích slov, a to hned za výrazem "passant".
P.S. Nahoře chybí krysoklecí historická silniční etapa, jinak dobrý, co dobrý, výborný :-):yes:
Mimo mísu a mimo realitu. Jediný používateľ a zároveň autor zmienených zmienených výrazov je samotný GTI. Už trpí utkvelou predstavou, že čo si myslí on, je všeobecná pravda a platí pre všetkých...
Za zmínku stojí ještě další bazaristické větičky:
"GU..GU..GU...": Koktavý kupující, který chce Golfa
"Apropóštol": Kupující si vzpomněl, že značka "Lidových vozů" vyrábí i větší auta
"VW Prasák" či "VW Pasák": Kupující VW Passatu si přizpůsobuje jeho název své sociální skupině
>:D
To je možné, ale pričinil sa o to sám, a neúnavne mastí ďalej, svoje značkové opruzeniny občas aplikuje na pre zmenu neznačkových užívateľoch. To vieš, ako sa z hory volant, tak sa z hory ozývant... ;-)
Nevim, jak je to u vás v Tatrách, ale tady si o to značky/neznačky vesměs říkaj samy a někdy s až histerickou snahou prosadit se. Všichni jsme si rovni a každému, co jeho jest.
1) děda v Německu s tím jednou týdně jezdil pro rohlíky = stočený tachometr
2) kára má málo najetých kilometrů = stočený tachometr
3) vůz je nehavarovaný = opravená totálka
4) dáme vám slevu při leasingu = natáhneme vás na splátkách
5) kalkulace splátek nejde vytisknout = předražený leasing nebo úvěr
6) včera se na to byli podívat jedni zájemci = totální ležák
No, je vidieť je že máš skúsenosť. Inak, niečo z toho platí aj u nového auta. Dajú tomu zlacnenie o neuveriteľných... 120 000!!!... a stálo to teda len 200 000 a človek zaplatí 320 000. Plus kúpna cena. 8-s >:D
Má to nebe - střešní okno
Má to vločku - automatická klimatizace
Vytápěný židle - vyhřívané sedačky
Hagusy - obuté na zimních pneu
Fofrklacek - manuální převodovka
Je to vůně - v plné výbavě, nové
Má to nalítáno kolem koule - najeto kolem 100 000 km
vymazlenej = slušně vybavený vůz s doplňky
foukaná naftice = turbodiesel
lízátko = přední spojler
v plný náloži = totéž co vymazlenej
babolep = vozidlo vzbuzující sympatie u dívek a žen
Koukám, že "bazaristů" je tady celá fůra. To je pak jasný, jak ten Golf leží v žaludku. Dá se to změnit, dneska za pár správných čísel ve sportce chytneš 542 Ceedů v základu s pytlema i na střeše a to máš 7 let, co dělat! ;-)
Já sem tam nebyl, proč sem tě tam asi chtěl Charouzovi dohodit za šatnářku? ;-) Krom toho mezi tyhle pozéristy nechodim. Kdyžtak mam i pozvánku na párty tý nový Cool TV, tak si zavěš pod kabát ty gumový flašky a můžeš vyrazit >:D
Čoveče to bude problém... poslední gumovou flašku jsi mi zapomněl vrátit po vyhlašování TýTý... tak ti nevim jestli mi to na párty kůl tývý projde s PETkou... ;-) A nezapomeň pozdravovat Tondu :-)
to jo, oni se maj. Ale co chudák Navtech. Ráno za krávama, mléko vzíto do Madety, pak vysadit uklízečky, zase za krávama, Madeta, vzít uklízečky domů....
Ale na druhou stranu je vidět, že když člověk na sobě maká, tak má! :-!
se ti to nějak plete - bazaristé přece nebudou kupovat nového Sída. Za ty prachy máš přece voňavku Bawo 5er z Reichu po důchodci v plné palbě, v metle, na hlínách na lízačku a ještě sadu nožů Ikomurukorišiwa zdarma :-!
Jediná šance pro bazarového švorcáka jak se dostat na jiný autohorizont je šrotovací vyhláška. Jo, ta tě donutí navštívit prodejce nových aut a konečně si taky koupit auto s velkým "A". Věř tomu, že je tisíckrát lepší si koupit novou Fabii 1.2 HTP, než na sebe do světa křičet tu krutou bazarovou pravdu, vždyť to znáš - jsi než to, co tvé auto...
P.S. A má rada - ani kalhoty, ani boty ani tanga nekupuj po záběhu. Snad žiješ, ne? Pak jistě tedy víš, co život je, co život být má...
hmm, ti nevím, jsi možná uvedl špatný příklad. Kdybys tam napsal Guruho fajn, ale za cenu nové Fabky v haťapce (abychom se teda drželi terminologie) a vlastně jakéholiv jiného auta v této kategorii koupíš zánovní auto o třídu výš, často ještě v záruce.
Ale je to vždy o prioritách. Někdo raději nové a menší, někdo za ty peníze voňavku a větší.
Zcela špatný, navíc od života odtržený pohled. Zásadní je pohled na sebe sama, tedy to prvotní - mám na boty? pak si je koupím. nemám? Chodím bos a dělám něco proto, abych si ty nové boty koupit mohl. Tedy, jak tu často píši - makám na sobě, učím se, tvrdě pracuji a tak. Kdo umí, má, to je známý slogan. Neboť jsem přece příliš hrdý, abych si koupil to, co odložil jiný. Takhle to funguje tisíce let. I když uznávám, že jsem viděl v televizních novinách skládky někde v Kolumbii, kde si tamní houmelesáci vybírali komplet výbavičku :-)
zcela špatný a navíc od života odtržený pohled je tady zejména ten tvůj.
mícháš tady boty s autama jakoby to byly dvě rovnocenné položky. Jestli nevidíš rozdíl tady, je zbytečné cokoliv dál řešit. Můžeš sice vypisovat ty svoje bezobsažné slohy, ale to je asi vše...
v Reichu, Británii, Itálii se prodá cca 3x tolik voňavek co nových aut. Ale asi prostě na sobě dost nemakají a nemají žádnou hrdost :-!
Někteří ne, kuko. Někteří také sedí na dlažbě a žebrají. Jiní na sobě makají. Mezi autem a botami není z aktuálního pohledu žádný rozdíl. Buď k sobě odvážný a připusť si tuhle podle mého mínění zcela přirozenou věc. Nebo mezi autem a telefonem, počítačem, televizí... gaučem, všechno jsou to spotřební věci. Pouze v případě sběratelského zájmu se kupují "staré" věci a tedy i stará auta. Především je to o pohledu na sebe. Tam je základ všeho.
Od toho zde jsou šrotiště. A samozřejmě byli, jsou a budou švorcáci, to snad nemusíme řešit. Mimochodem, čas od času odvážím na takový šroťák staré monitory a tiskárny a tak... Z toho papírování člověka bolí oči, ale o to nejde, mě tam vždy fascinuje, jak to perfektně funguje - boxy na motůrky, boxy na tištěné spoje, boxy na tlačítka, boxy na kontakty, a ti lidé rozebírají počítač za počítačem, monitor za monitorem... :-) je to fantastické, velmi poctivá práce. Vždycky když odtamtud odjíždím, řeším filosofické otázky "být či nebýt" :-)
Já ještě nejsem úplně vyhraněnej a toho svýho kovboje si zatím hledám. Doufám, že kalhoty a boty budou původní. Na koni a kravách mně zas tak nezáleží. Ale Navtech mě poslal na Říp, tak tam snad uspěju a nebudu otravovat na Auto.cz.
Chtěl jsem Kylie udělat radost, že je konečně v AutoZeitungu něco i o Citroenu a našel jsem tam: Srovnávácí test Citroen C1 a skůtr Yamaha Vity... >:-[]
Tak teď nevím jestli z toho tu radost fakt mít bude... 8-s
Nu C1 je poněkud MIMO moji "rozlišovací" schopnost.
Já "začínám" od VYŠŠíCH verzí C5 a "dobře" je mi někde mezi DS 5 a C6 ;-)
Sahnu-li do "historie", tak GS a SM - das was (asi tak STEJNÝ počet bych "vwyjmenovala" u vwaší "oblívwené" znavwky - já to spíše TAKto bevwu) - nebo myslíte že VŠE co napsal/stvořil/nahrál/nazpíval .... NĚKDO (kdokoliv - váš "oblíbenec/-kyně") je "perfect"? :-) )
NEbudu "šílet" z audi A3 1.6 8V, i když R8 se mi docela HODNĚ LíBí; NEkoupím si C3, i když Brumlu MOC ráda mám; i když The Joshua Tree se opravdu POVEDLO, nebaví mne to co teď hrají ... tak asi TAk ;-)
PS: Vloni v létě byl v AutoZeitung pěkný SROVNÁVACí testík C5/Accord/Mondeo/Laguna ... JAK jste "přežil" DRTIVÉ vítězství? Pamatujete si ty BRZDY? (ty "trumfne" snad jen Galina když ty své TLAPKY z auta vyndá a na vozovku přiloží ... ;-) )
PPS: Když vy takový "pravidelný" čtenář - co říkáte na ten BIG test 14ti hatchbacků v německém Auto moto und Sport a na naměřené parametry "prémiové" audi A3 a "žabožroutského" C4? To byl ŠOK, co? KDO by to byl tušil, že audi HŮŘe svítí, KDO by to byl řekl, že audi HŮŘe na nestabilním povrchu brzdí (na normálním to byla "remíza"), KDO by to byl řekl že i PODVOZKOVĚ se C4 "prémii" VYROVNÁ a na kruhové dráze přesně STEJNĚ (oba slušně NADprůměrně) dopadnou, KDO by to byl řekl, že na vjezdu do zatáčky bude audi o celý 1 km "rychlejší" - možná ten co naměřil že na VÝJEZDU citroën C4 audi A3 "ROZDRTí" :-)
Ale jak jsem řekla, mne tyhle "levné" modely citroën NEzajímají a NEberou ... :no:
Tak Dobrou noc a zítra Pěkný den ;-)
Trochu se tu intimně obnaž, popiš jak na tuhle problematiku nazírá nick pogo26. Jestli prokusuješ voka bazorvejch plotů, nebo to nemáš zapotřebí a kupuješ auta nová.
Prosím ťa, môžem mi povedať, v čom pomôže tá šrotovačka. Dajme tomu, keď už jazdím na prestarnutej šunke, kúpim si najlacnejšie auto. Také Sandero alebo Logan. Ešte, že aj celkom solídne. U nás stojí 150 000 spolu so šrotovačkou. Tá je 30 000. Takže bez nej je to 180 000. Jedna šestina mi pomôže? Možno, že k akontácii, ale niekto, kto musí jazdiť na 20 rokov starom aute, lebo je tak chudobný, si predsa nemôže odrazu dovoliť kúpiť nové auto kvôli pár tisícom.
Právě, pomůže ti jistě k akontaci. A o to jde, koupit si (nové) auto. kdo na auto nedosáhne ani při šrotbonusu, ten samozřejmě tohle nevyužije. Je ale hodně lidí, kteří takříkajíc mají kost u nosu, ale holt těch třeba 30 tisíc je natolik vyčerpává, že to dohromady nedají, nebo třeba až po ročním střádání. Takhle to mají rychle.
Jo, i to je možné. Klasicky se platí cca 30%, těch 10% je jistý extrém. No, ale i tak, těch třicet dostane, třicet dohodí a koupí auto za cca 250, to je OK.
To sú komické postavičky, ktoré hrajú inštaltérov, z ktorým jeden je mentálne zaostalý, druhý sprostý. Ale já som sa "dohodol" s GTI, nie s tebou. >:D >:D;-)
Dovolím si napísať príspevok, taký aký napísal GTI, lebo predsa len, je škoda nespomenúť myšlienky, ktoré tu skutočne zazneli.
Punto, to je skvost ako Ferrari.
Laguna, to je auto, ktorému Superb nesiaha ani po kotníky.
Cee´d, to je vlastne Land Cruiser od Kii.
A ešte ďalšie.
Renault je pre ľudí s vytříbeným vkusom, kdežto BMW s Mercedsom je pre sebranku.
BMW X5 a Mercedes-Benz S, to je auto pre mafiu. Dobrí a bohatí ľudia jazdia v Renaultoch Vel Satis a Hyundaioch Santa Fe.
HTP? To je trojhrnkový prd, extra sú dvojvalce od Fiatu. :yes:
Prepáčte, ale prečo to nespomenúť?
Ano, tyhle perly profesionálů života a profesionálů silnic je potřeba připomínat. Zejména ten Land Cruiser >:D ten myslím jisté postoje vyzařuje dokonale >:D:yes:
Co je vytržené z kontextu ve větě, že Punto je skvost jako Ferrari? Kolega 507 to jistě dělá jako já, přetahuje "sentence". Věř, že tohle tu někdo určitě napsal. Pikantní je na tom to, že tomu věří... a právě takovéto perly jsou předmětem zlatoventilkovského sběratelství.
Ale hojno - máločo zaznelo tak, ako to tu dvaja exporti prednášajú. Najsmiešnejšia (alebo najviac k plaču?) je práve obmedzenosť dvoch dotyčných, ktorí sa vychechtávajú vpodstate na vlastnej blbosti. Niekomu stačí k spokojnosti naozaj málo...
nemusíš, vačšinu z toho som videl na vlastné oči. ok, netvrdím že všetko, ale niektoré z tých vecí sú značne prekrútené. ale v poho, hlavne že je sranda :-!
Ja nesúhlasím!!! Zásadne nesúhlasím!!! Motor! Výfuk! Svetlá! Kolesá! Dvere! Volant! Sedadlá! Plech! Sklo! Obe sú autá a každé z nich disponuje tým istým ako to druhé auto! Ako može niekto tvrdiť, že nie sú si podobné???!!!!???
k tobě není rovného. Chytrostí se ti nikdo nevyrovná, skloňuješ přímo excelentně >:D
a to tvé neustále zdrobňování jmen a přezdívek? Sakra, že ty nosíš tohle [odkaz] Ale nic proti Vám chlapci! Někdo preferuje ženy, někdo muže a někdo akvarijní rybičky ;-):yes:
Viem, že mi na to neodpoviete, ale aj tak sa Vás musím spýtať či nie ste schopní uverejniť článok o tom, že zomrel MICHAEL NINIC? Na famousBMW som to našiel len náhodou. Budete mi hovoriť, ako treba každý článok uvážiť, tu zverejňujete aprílové hlúposti, ale takúto vážnu vec nie. Skutočne smutné.