21.6. 2013

Služba Bosch eCall urychlí příjezd záchranářů na místo nehody

 

Po nehodě je pro oběti důležitá často každá sekunda. Řešení eCall od společnosti Bosch je koncipováno tak, aby se záchranné služby dozvěděly o neštěstí rychleji a mohly efektivněji zasáhnout – v některých případech to je výhoda, která zachrání život.

Bosch nabízí od léta 2012 tuto službu pro majitele vozidel Mercedes-Benz. Komise EU očekává, že ve 27 zemích EU bude možné tímto způsobem zachránit 2500 lidských životů ročně. Doba příjezdu záchranných služeb se totiž zkrátí o 50 procent ve vesnických oblastech a o 40 procent v městských regionech. Navíc se zlepší informovanost o následcích nehody. Komise EU chce proto povinně zavést eCall do roku 2015. Systém nouzového volání může být aktivován stejnými senzory, které vydávají pokyn k použití airbagů. Vozidlo se službou eCall odešle data popisující nehodu, jako je například poloha vozu, čas a směr jízdy, do bezpečnostní centrály Bosch. Operátor posléze naváže telefonní spojení s posádkou a zároveň vyhledá nejbližší policejní stanici a záchrannou službu.

Není-li možné v důsledku nehody navázat telefonní spojení s posádkou prostřednictvím služby eCall, vyrozumí zaměstnanec společnosti Bosch přímo zásahové týmy. Výhodou tohoto řešení je to, že vícejazyčně hovořící zaměstnanci Komunikačního střediska Bosch komunikují v příslušných jazycích na jedné straně s účastníky nehody a na druhé straně s místními úřady. Díky tomu může například německý řidič, který se stal účastníkem nehody ve Španělsku, přímo poskytnout důležité informace o charakteru a účastnících nehody zaměstnancovi centrály i bez znalosti cizí řeči. Na základě předaných dat a doplňujících údajů vyrozumí Bosch obratem místní záchranné služby. Automatické nouzové volání je v současnosti k dispozici již v 19 evropských zemích. V polovině roku 2012 byla služba Bosch eCall spuštěna v Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Velké Británii, Rakousku, Belgii, Nizozemí e Švýcarsku. Začátkem roku 2013 tento seznam rozšířilo dalších deset zemí: Norsko, Finsko, Litva, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Řecko, Portugalsko, Lucembursko a Malta. Bosch v současnosti pracuje na rozšíření služby eCall do ostatních zemí.

Uplatnění širokých znalostí skupiny Bosch

Na vývoji řešení eCall se podílely ve společnosti Bosch především obchodní oblasti bezpečnostní technika, Chassis Systems Control a Car Multimedia. Car Multimedia například patří mezi nejzkušenější poskytovatele navigačních, informačních a zábavních systémů pro automobily. Chassis Systems Control dodává celou řadu asistenčních systémů, jako je ABS, ESP, adaptivní tempomat, brzdový asistent a systém nočního vidění Night Vision, který rozpoznává překážky ve tmě.

Aby bylo zaručeno bezproblémové fungování služby eCall, vyvinulo Komunikační středisko Bosch technickou platformu, která je redundantně vybudována na mnoha místech. Jakmile senzory vozidla zaregistrují nehodu, dojde k přenosu přesné polohy automobilu (GPS) a dalších dat, jako je například VIN. Po doručení datových informací z vozidla je navázáno hlasové spojení.

Uplatnění širokých znalostí skupiny Bosch

„Již dnes nabízíme službu eCall nezávisle na místní úřední infrastruktuře a jdeme dokonce ještě o krok dál: Bosch eCall umožňuje precizněji a efektivněji podporovat zásahy záchranářů,“ vysvětluje Matthias Turck, produktový manager Mobility Services v Komunikačním středisku Bosch. Speciálně školení zaměstnanci přebírají nejen důležitou roli prostředníka, který profesionálně a věcně předá veškerá důležitá fakta místním záchranným službám, ale mají i významnou psychologickou funkci.

„Z našich více než 25letých zkušeností v oblasti bezpečnostních služeb víme, že možnost přímého rozhovoru v takové stresové situaci znamená pro postiženou osobu velkou podporu a úlevu,“ říká Matthias Turck.Komunikační středisko Bosch ovšem také filtruje nouzová volání spuštěná nedopatřením. Tím je usnadňována činnost záchranným službám. Bosch již od roku 2004 úzce spolupracuje při zpracovávání nouzových volání s příslušnými úřady v rámci svého oddělení Clearing Services.

redakce AUTO.CZ

Zdroj: Bosch

 









 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…