Smart byl dosud pro DaimlerChrysler výraznou přítěží
Německá automobilka Smart GmbH patřící do koncernu DaimlerChrysler příliš radosti mateřskému koncernu v posledních čtyřech letech neudělala. V letech 2003 až 2006 vytvořila automobilka ztrátu ve výši 5,21 miliard dolarů. Uvedl to německý deník Handelsblatt. Deník dále uvádí, že bez značky Smart by loňský zisk automobilky Mercedes-Benz dosáhl 4 miliard eur a nikoli „pouze“ 2,4 miliard. Odborníci na automobilový průmysl se navzdory restrukturalizaci a nástupu druhé generace modelu ForTwo domnívají, že bude Smart ztrátový i v dalších letech. Podle koncernu DaimlerChrysler však bude Smart ziskový už tento rok.
Podle prodejních výsledků je zatím těžké soudit, kde je pravda. V květnu se totiž Smartu poměrně výrazně dařilo, když prodeje vzrostly o 14,7 %. Za prvních pět měsíců však Smart prodal ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 35,1 % vozů méně.