Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart ed pro pražskou zdravotnickou záchrannou službu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (38)
E.ON a Mercedes-Benz uvedli do provozu první elektromobil Smart ed pro Zdravotnickou záchrannou službu Hlavního města Prahy.

Po ulicích Prahy začal v těchto dnech jezdit první elektromobil v barvách pražské záchranné služby. Vůz je prvním z flotily pětadvaceti elektromobilů Smart ed, které postupně do České republiky přiváží energetická společnost E.ON ve spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz.

Předseda představenstva E.ON Czech Holding, Michael Fehn při předávání nového elektromobilu uvedl, jak bude spolupráce s pražskou záchrannou službou vypadat: Prozatím jsme se domluvili na období jednoho roku, protože čekáme i na to, jakým způsobem se nový pomocník v běžném provozu osvědčí.

Za značky Mercedes-Benz a Smart se předání zúčastnil ředitel prodeje a marketingu MBC, Jan Bubeník: Velmi si ceníme spolupráce se společností E.ON, která vyústila v předání prvního elektromobilu Smart právě pražské záchranné službě.

Klíčky od vozu převzal během neformálního setkání ředitel pražské záchranné služby, Zdeněk Schwarz. Již v minulosti jsme ve svém vozovém parku používali motorky. Delší dobu uvažujeme o možnosti využít kola nebo skútry. Nabídka na malé vozy smart s elektropohonem nás proto velmi zaujala, uvedl ředitel pražské záchranky.

Malá vozidla se podle ředitele pražské záchranky budou používat ve zkušebním provozu v pro Česko unikátním setkávacím systému, tzv. randez-vous záchranářů. Jedná se o rychlou dopravu záchranáře v husté dopravě nebo v místě, kam standardní vozy nemohou nebo se nedostanou. Záchranář bude mít ve výbavě vše potřebné pro prvotní ošetření nebo dokonce i zahájení neodkladné resuscitace, vysvětlil Zdeněk Schwarz.

Hlavním působištěm Smartů bude centrum Prahy, jako je Václavské náměstí a přilehlé ulice, kde nemá pražská záchranka žádné výjezdové stanoviště.

Pražská Záchranná Služba v rámci svých povinností denně zachraňuje zdraví bezpočtu lidí v centru Hlavního města Prahy. Na vrcholu turistické sezóny, ale i během roku se v centru města pohybuje velký počet lidí a případný zásah RZS s běžným vozidlem je velmi komplikovaný a zdlouhavý.

Velikost Smart ed předurčuje k tomu, aby byl rychle na místě, kde je potřeba poskytnout první pomoc. Navíc toto vozidlo nezatěžuje své okolí exhalacemi, což je v místech s velkou koncentrací osob bezesporu výhodou.

Smart ed dokáže jet maximální rychlostí až 100 km/h a jeho dojezd na jedno nabití je téměř 140 km. Plné nabití akumulátorů se provádí z běžné sítě a trvá 7-8 hodin. U dobíjecí stanice, tvz. rychlodobíjení se čas dobíjení se výrazně zkrátí.

E.ON plánuje rozšíření sítě dobíjecích stanic pro elektromobily na více místech České republiky. Prvním takovým počinem je zatím dobíjecí stanice v obchodní galerii Vaňkovka v Brně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (38)
Avatar - T613
29. 1. 2011 11:00
Re: Hmm...
nic takového, jen sarkasmus na igi2 a jeho představu výjezdních stanic ;-)

p.s.: ale zkus někdy nakouknout na hasičské stránky a jejich mínění o IZS Ostravy ;-)
Avatar - baca42
29. 1. 2011 10:36
Re: Hmm...
Nemyslím si že elektromobil ujede ve městě mnohem míň km než mimo město.
Avatar - Ronault.
29. 1. 2011 03:09
Re: Hmm...
I kdyby se to stalo, tak je vezme sanitka, která jede hned za nima, či se teprve prodírá zácpou. V tom je ta myšlenka
Avatar - Ronault.
29. 1. 2011 03:08
Re: Hmm...
Vzhledem k tomu, že v ČR musí být garantovaná dojezdnost 15 minut a i při rychlosti 120 km/h (což je naprosto šílená představa) je vzdálenost 30 km, což elektromobil dojede. Je to menší auto, které se lépe proplete cestou.

Za další, cílem první pomoci dnes již není co nejrychleji narvat pacienta do sanitkya hnát s ním do nemocnice. Prvně je nutno stabilizovat, zajistit periférní žílu, v horším přépadě resuscitovat. Kardiostimulator má svou vlastní baterii, nepotřebuje zásuvku. Takže pokud je tam lékař s nutným vybavením dříve, což se do smarta ta brašna vleze, případně dvě, tak to dává smysl.

Ale chápu laický pohled na věc ;-)
Avatar - T613
28. 1. 2011 23:21
Re: Hmm...
Praha je sice poněkud pozadu v integrovaném záchraném systému, ale do teď jsem si myslel, že určité stanice obsluhují danou oblast dle rychlosti zásahu. Ale co já vím jak to funguje v pepíkově >:D