Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Smart ForTwo 2014 bude širší a bez dieselu

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Třetí generace maličkého Smartu nebude mít turbodiesel ani alternativní logo Renaultu, ale atmosférické i přeplňované motory.

Projekt Edison, jak je třetí generace nejmenšího Smartu interně nazývána, se objeví nejdříve za rok, začátkem letopočtu 2014. Zatímco druhá generace vyrostla oproti první do délky o značných 200 mm (2700 versus 2500 mm), třetí bude delší jen nepatrně: o dalších 30 mm (2730 mm). Zato šířka vzroste razantně, ze 1750 na 1870 mm, což už není do města, kam je Smart primárně určen, zrovna příliš praktické. Bezpečnostní buňka Tridion zůstane zachována, stejně jako možnost dvoubarevného lakování - jiný odstín rámu a jiný pro karosářské panely.

Nový Smart se zakulatí, exteriér se nemá příliš lišit od konceptů ForVision z frankfurtského IAA 2011, For-Us (Detroit 2012) a ForStars (Paříž 2012). Kompletně přepracovaný dvoumístný interiér nabídne volant s až osmi tlačítky, nové ovladače klimatizace a vyjímatelný tablet, který funguje i jako chytrý telefon včetně navigace. Jen čtveřice kulatých větracích otvorů se příliš nezmění.

Současný superúsporný turbodiesel se spotřebou nafty 3,3 l/100 km v zádi nového Smartu neuvidíme. Podle britského magazínu Car jej nahradí atmosférická tříválcová benzinová jednotka o objemu 0,9 l a výkonu asi 48,5 kW (66 k), která bude spražena se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Doby nespolehlivé sekvenční skříně jsou tedy taktéž sečteny, počítá se pouze s příplatkovou (asi 50 tisíc korun navíc) sedmistupňovou dvouspojkou. Tato verze spálí na každých 100 km zhruba 4,3 l benzinu. Přeplňované zážehové tříválce nezmizí, budou k mání ve výkonových variantách s 63 kW (86 k) a 78 kW (106 k). Čtvrt roku po základním ForTwo Coupé přijde otevřená verze Cabriolet a také elektromobil, jehož „srdce“ o výkonu 66 kW (89 k) bude dodávat Bosch.

Dvojčete nového Smartu s logem Renaultu se nedočkáme, byť se aliance Renault-Nissan podílela značnou měrou na jeho vzniku, platforma je připravena také pro třetí Twingo. Dohoda o spolupráci s Daimlerem obsahovala kromě jiného i přeznačkování nového Smartu, přece jen drahé mikroauto však nakonec diamant nedostane. I změna loga něco stojí a francouzská automobilka vyčerpala velkou část financí hlavně na vývoj sériových elektromobilů. Podle Renaultu je také vozítko příliš těžké a výše zmíněný plánovaný škrt turbodieselu hrál rovněž v jeho rozhodnutí svou roli.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
6. 1. 2013 21:15
Re: bez dizlu
Presne tak
6. 1. 2013 21:15
Re: bez dizlu
Palec nahoru super
6. 1. 2013 21:14
Re: bez dizlu
Palec nahoru
2. 1. 2013 22:03
Auto patri ?
Pod kapotu motor patri benzin !!!
2. 1. 2013 21:56
Re: bez dizlu
Ano presne tak, Ada uz nikdy auto v francouzsky diesely !!!