Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Smart má být konečně ziskový, díky novým generacím ForTwo a ForFour

Druhá generace ForFour bude minivozem s dvěma páry dveří. Techniku bude sdílet s novým Renaultem Twingo.
Zpět na článek
31. 5. 2014 18:19
31. 5. 2014 23:36
1. 6. 2014 08:21
31. 5. 2014 18:58
31. 5. 2014 19:04
31. 5. 2014 19:11
31. 5. 2014 20:29
31. 5. 2014 20:06
31. 5. 2014 22:00
1. 6. 2014 04:10
1. 6. 2014 10:33
1. 6. 2014 12:01
1. 6. 2014 12:28
1. 6. 2014 11:07
1. 6. 2014 11:31
1. 6. 2014 12:11
1. 6. 2014 12:39
1. 6. 2014 12:43
1. 6. 2014 12:58
1. 6. 2014 12:50
31. 5. 2014 20:15
31. 5. 2014 20:33
1. 6. 2014 00:07
1. 6. 2014 04:18
1. 6. 2014 10:40
1. 6. 2014 03:46
1. 6. 2014 08:31
1. 6. 2014 11:19
1. 6. 2014 10:35
1. 6. 2014 11:25
1. 6. 2014 13:02
1. 6. 2014 14:09
2. 6. 2014 12:40
2. 6. 2014 12:49
1. 6. 2014 10:20
1. 6. 2014 11:28
1. 6. 2014 10:46
1. 6. 2014 11:27
1. 6. 2014 13:09
1. 6. 2014 00:23
1. 6. 2014 04:16
2. 6. 2014 09:42
2. 6. 2014 10:17
31. 5. 2014 18:19
Hm
Nebýt Renaultu, Smart je vyřízena. Jinak občas kolem nás ,,lítá,, jeden Smart, a musím říct abych musel dát za příklad podobně hlučné auto, tak musím si přemýšlet v letech 50. a 60. To je neskutečný, je jak traktor málem.
Rozbalit vlákno
2
31. 5. 2014 23:36
Re: Hm
U nás taky jeden Smart lítá a je naprosto tichý - když nepočítám hvízdání elektromotoru :-) Má docela překvapující zrychlení a zvládne až nečekaně ostré průjezdy zatáčkami. Nový ForFour s koncepcí Twinga by se mohl chytit.
1. 6. 2014 08:21
Re: Hm
tak nevím. Minule zastavil před oknem, řidič někam odešel, a já doslova litoval tu holku která zůstala v autě. Hudba na plné pecky, a furt ten motor jak traktor, jelikož nevypnul to :)))
31. 5. 2014 18:49
Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci ...
...
O tomto "aute" sa uz tolko popisalo, ze wikipedia je suvix! ;-\
Rozbalit vlákno
11
31. 5. 2014 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2014 20:25
Re: Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci
Gigit. Malé auto ale není žádná novinka. A pak prodávat nedokonalý něco za nehorázné peníze, jen proto že je to ,,Mercedes,,
31. 5. 2014 21:41
Re: Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci
Suhlas. Smart a Acko museli cele prekopat!
Prvy losi test bol pre MB skandal o ktorom neradi pisu!
A potom to prislo: znizit tazisko, zozsirit rozchod, nabufrovat elektronikou, ... a vykopnut sef-inziniera!
Money, money, money, ...
Len mi stale nie je jasne, ze tento pruser vsetci akosi prehliadli???
1. 6. 2014 04:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 04:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 08:25
Re: Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci
jsou takové, nepovedené. Mercedes má peníze, i tak ale osmý div světa že žije.
1. 6. 2014 10:51
Re: Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci
Herr Gilgit, najprv si prelustrujte historiu japonskeho automobiloveho priemyslu - a co znamena mini auto, mikro auto, mini dodavka, mikro dodavka, ...? ;-)
1. 6. 2014 11:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 12:18
Re: Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci
Ako som uz pisal. O Smarte a Hayekovi sa popisalo viac, ako sa ich vyrobilo!
P.S. A tie, co jazdia u nas, tak su second-handy!
:-)
Co uz? Herr Hayek predbehol dobu a ostal nepochopeny.
Za tie prachy by som to bral aj ja.
1. 6. 2014 14:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2014 21:31
Re: Pamatam si na her Hayeka, ake mal donekocna chrabre reci
Tiez si pamatam, ako za Smart a Acko odfotili ober ing.tech so sbalenymi kuframi pred budovou MB riaditelstva. Bol to taky mladsi chlapik. Zeby neskrotene ambicie? :-(
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2014 18:58
smart
dalsi omyl od mercedesu, podobne ako reinkarnovany maybach.... smart ma dokonca este jednu nevyhodu navyse voci maybachu.... a to tu ze nema akukolvek ziadnu historiu a tradiciu ... co je v konzervativnej europe na znacku dost pruser ... ale tento novy dizajnovy aj farebny gulas ( nepredpokladam ze to bude pekne auto ) uz mozno v cine par kusov preda, uvidime , osobne tuto znacku povazujem na trhu za zbytocnu a mercedes sa zbytocne okrada o peniaze a investuje tam kde nie je realny zisk ani buducnost... je to vcelku smutne ze na to este neprisli ... ale zrejme posielat peniaze hore kominom nie su pre mercedes problem.... inak by nezmysel s menom smart uz davno skoncil
Rozbalit vlákno
37
31. 5. 2014 19:04
Re: smart
Hrobník Dieter měl plodný život, pochoval DaimlerChrysler, uložil do hrobu Maybach, tož do třetice všeho zlého zbývá ještě zlikvidovat Smart.
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2014 19:11
Re: smart
ale aspon v F1 idu zatial mercedesy spravnym smerom.... len dokedy ze jo, vcelku im dost fandim tak hadam ze vydrzia na spici co najdlhsie ... pekne valcuju redbully a ferrari ;-)
31. 5. 2014 20:29
Re: smart
Já bych tím správním směrem ještě počkal. Je to jako před pár lety Brawn GP, že kvůli spousta novinek někdo je o něco lepší než ostatní. Jako v loterii. Tenhle rok třeba vydrží, ale zatím to je jen ,,naslepo vyšlo to,, Chápeš jak to myslím. Nic proti Mercedes nemám.
31. 5. 2014 20:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2014 22:00
Re: smart
Tak, jak to píši. Je to dlouhodobě názor řady německých akcionářů Daimleru, kteří už několikrát žádali změnu strategie a odstoupení Zetscheho, nicméně neúspěšně vzhledem k síle arabským akcionářům nakloněným Zetschemu. Začalo to po propálených investicích v Chrysleru a pokračuje dodnes na každé valné hromadě Daimleru. A slovo hrobník jsem si nevymyslel, to jako první použil akcionář jménem Dietrich-E. Kutz na annual meetingu za rok 2010 a doslova řekl, cituji
"The extension of the contract of Mr. Zetsche is a mockery of the shareholders and of the workforce. He wrecked and flattened the strategic investments, Mitsubishi and Chrysler, instead of revitalizing them, as would have been necessary. Many billions of euros burned and the existence of the core company jeopardized, i.e. market leadership in automobile construction sacrificed. He is the gravedigger of the investments. There is to be no false praise any more – but a sober stocktaking. Is the stock corporation only a sophisticated vehicle for personal enrichment without personal responsibility? And is the small shareholder the cannon fodder for that purpose? What have they learnt from the financial/economic crisis? ‘When I think of ‘Daimler’ at night – I find it impossible to get to sleep’! Daimler AG - corruption: aberration or orientation? More rigorous controls and stricter rules are urgently required. The former innovation market leader run-down to a jeopardized automaker? This fate is humiliating!”
A tento citát dodnes koluje s menší nebo větší intenzitou v komentářích analytiku, po neúspěchu Maybachu se podobná kritika objevila znovu, no a teď dlouhodobě prodělávající Smart, takže nejspíše bude opět "veselo".
1. 6. 2014 04:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 10:33
Re: smart
Nikde nepíši o tom zda nová generace Smartu bude či nebude úspěšná. Píši o tom, že pod vedením Zetscheho se projektům na výrobu osobních aut mimo mateřský Mercedes dlouhodobě nedaří a mají ekonomické ztráty a tudíž hrozí stejný scénář Smartu jako v minulosti projektu s Chryslerem nebo s Maybachem. Prostě Smart už velmi dlouho prodělává a to žádná firma neunese donekonečna.
1. 6. 2014 12:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 12:28
Re: smart
Smart je určitě koncepčně zajímavé auto zvlášť do některých evropských metropolí se stísněnou dopravní infrastrukturou. Nejenže je zdaleka největší výrobce v kategorii dvoumístných vozítek, ale i v kategorii minicars si nestojí špatně (lépe než Kačko od Fordu nebo 107 od Peugeotu). O to více zarážející je skutečnost, že Daimler nedokáže tento projekt ani po více než desítce let jeho existence dokopat k ziskovosti.

Ano na valných hromadách vystupuje řada exotů jejichž proslovy nestojí ani za přenesení a papír. Ale zrovna názor, který jsem citoval nebo jemu podobné rezonují u řad analytiků bank a různých fondů a i to byl důvod, proč v době krize, kdy Daimler nutně potřeboval navýšit kapitál se této záchranné role nezhostily domácí banky a instituce jako třeba Deutsche bank, která naopak vycouvala ze svých podílů a do hry vstoupil arabský fond.
1. 6. 2014 11:07
Re: smart
Jako vždy píšeš nesmysly. O jaké síle arabských akcionářů tady píšeš? V Daimleru mají 7%. To je oproti 32% německých a 32% akcionářů s dalších evropských států nepřekonatelná síla. :-)
1. 6. 2014 11:31
Re: smart
Je to pro tebe jistě překvapující, ale ano, 7% je nepřekonatelná síla, protože znamená, že tato jedna jediná arabská firma je zdaleka největším jednotlivým akcionářem Daimleru (druhý největší akcionář Norges Bank Investment Management. nemá ani poloviční podíl co arabský investor).
32% německých akcionářů znamená jenom to, že tisíce privátních osob, fondů a bank vlastní každý pár akcií Daimleru a podíl ve zlomcích procent. Ti nikdy nehlasují ve shodě na valné hromadě, dokonce většina na valnou hromadu nikdy ani nepřijde. Takže největší akcionář, s největším vlivem v Daimleru je tento arabský fond.
1. 6. 2014 12:11
Re: smart
Privátní osoby mají v Daimleru jen 17%, tak tady nemel nesmysly o tom, že se ostatní akcionáři nejsou schopni domluvit. To ty banky a investiční společnosti, kteří vlastní 73% akcií silně podceňuješ. Doufám, že tu svou pohádku o arabském akcionáři s nejsilnějším vlivem proti kterému ostatní akcionáři nemají šanci odpískáš.
1. 6. 2014 12:39
Re: smart
Nejsilnější akcionář, s největším vlivem v Daimleru je arabský akcionář. Na tom tvé výkřiky nic nezmění. Banky a investiční fondy, které vlastní nějaké akcie nikdy nehlasují ve shodě proti nejsilnějšímu akcionáři, naopak, každý podle uvážení hlasuje s ním, proti němu, každý podle toho jak uzná za vhodné. Mluvím o nejsilnějším arabském akcionáři s nejsilnějším vlivem. Větu o tom, že proti němu ostatní nemají šanci jsi si vymyslel ty. Ostatní mají teoretickou šanci, když se proti němu všichni spojí. Ale to je v reálném životě silně nepravděpodobné, protože většinou se silní akcionáři spojují s tím nejsilnějším a to je právě arabský fond.
1. 6. 2014 12:43
Re: smart
Už tě chápu. Banky a investiční fondy nějaká valná hromada nezajímá a proto stačí Arabům 7%. To jsou tvoje slova. Slova analytika. :-)
1. 6. 2014 12:58
Re: smart
Kde jsem napsal, že banky nebo fondy valná hromada nezajímá? To jsem nikde neřekl, valná hromada většinou zajímá vlastníky, kteří mají řekněme víc než 0,5% akcií a vědí, že mohou svým podílem něco ovlivnit (v případě, že se jim podaří spojit se v nějaký větší celek a něco prosadit). Takže valná hromada zajímá v reálu tak 100 největším akcionářů a v případě společnosti s takto rozdrobeným vlastnictvím to vypadá tak, že tato stovka vlastníků i když vlastní dohromady třeba i pod 50% akcii společnosti totálně ovládne rozhodování na valné hromadě ať se to tisícům dalších drobných akcionářů libí nebo nelíbí a přijdou nebo nepřijdou na valnou hromadu. No a mezi touto stovkou má největší šanci mluvit do věcí ten kdo má těch 7%, protože je prostě mezi nimi největší. Samozřejmě nejlepší je být majoritním vlastníkem, pak nikdo nemá sebemenší šanci. Ale i pozice největšího vlastníka je velice silná, nejsilnější ze všech akcionářů.
1. 6. 2014 12:50
Re: smart
Presne tak. Fondy, banky a ine runnigove akvizicie v MB su iba "polna trava".
31. 5. 2014 20:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2014 20:33
Re: smart
Jenže ve Francii Dacia byla hodně známá, ne náhodou že jo. Na tom stavěl i Renault. Dnes stačí se podívat na prodeje ve Francii, Dacia šlape tam jak hodinky, dokonce používají ji i policisté. ... Prostě třeba jinde Daciu neznali, ale dávné licenční výroby v té zemi něco znamenají, a Renault jak vypdá, umí to dobře využít pro svůj prospěch.
Avatar - pumpkin
1. 6. 2014 00:07
Re: smart
A v Británii sa v 80. rokoch predávalo Aro 10 ako Dacia Duster. :-) Ale povesť bola asi ako pri Škode...
1. 6. 2014 04:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 10:40
Re: smart
A s dizlom ako Portaro!
A ked sa nemylim, tak aj nasi poziarnici pouzivali tuto haraburdu.
1. 6. 2014 03:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 08:31
Re: smart
Prosim tě nekopej do všeho. Prostě je to tak, Dacia ve Ffrancii známá, má o hodně lepší možnosti než nějaký jiný, anebo nová značka, a a to Renault využil. Vyšlo to? Vyšlo! Smart chráníš i tak že absolutně nepovedený byl, zázrak že přežil, a do Dacie kopeš. Všechno bys vyvrátil. Jdi trochu učit.
1. 6. 2014 11:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 10:35
Re: smart
Co Citroen Visa? To bola naozaj "vychytavka" Made in RO/F! Majitelia by o tom vedeli rozpravat ...
1. 6. 2014 11:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 13:02
Re: smart
Takze Oltcit nemal nic s Rumunskom?
Spojenie nazvu Olt a pridomok "Cit" je co?. Zeby dalsi Ceaucescov vyplod?
1. 6. 2014 14:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 6. 2014 12:40
Re: smart
Vela cerpas z wikipedie.
Ale dik.
2. 6. 2014 12:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 10:20
Re: smart
Francuzi to vsak vedeli od zaciatku. Prve modely boli s motorizaciou Renault. Potom to vsak prislo: Podla vzoru Lada/Ziguli zacali "inovovat" motory. ;-)
1. 6. 2014 11:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 10:46
Re: smart
Dufam, ze Marchionne tam nepatri? :-)
1. 6. 2014 11:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 6. 2014 13:09
Re: smart
A dohnojili vsetko, co sa dalo.
Zeby snad nie??????
Avatar - pumpkin
1. 6. 2014 00:23
Re: smart
Chudáci, už dva roky makajú na novom Smarte a úplne zbytočne lebo tu nečítajú diskusiu. >:D

Ale vážne. Smart mal aj má obrovský potenciál. Hayek si to zo začiatku asi takto nepredstavoval, lebo on jednoducho chcel mikroauto pre široké masy. Lenže výroba a aj poziciovanie pod Mercedesom to dosť predražili. Aj napriek tomu ti ale odporúčam sa ísť pozrieť do Talianska, napríklad do Ríma kde sú Smarty na každom rohu. Vtedy ti trkne, že trhu chýbalo imidžové mikroauto.
Smart síce je stratový, ale v Európe to podľa mňa nebol úplne zbytočný projekt a bola by škoda vzdať tento boj. A o tradíciu nemaj strach, tá už tam je. Smart dnes pozná každý a osobne ho už považujem za legendu. :-)
1. 6. 2014 04:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 6. 2014 09:42
smart je ok
so smartom mam dosť najazdené. Paráda. Nemá cenu sa rozpisovať, lebo so smartom to je ako o náboženstve alebo o politike. Mnohí ho nepochopia nikdy, ale to je ok. Kupca smartu nemeria kufor, počet metrov/peniaze, kto to berie takto, nikdy smart nekúpi. Podľa týchto kritérií by sme na ceste nemali vidieť ani jednu motorku. Veď dať 300 tisíc za niečo, čo má le 2 kolesá, prší tam, fúka, zima je tam, je to len pre dvoch, nebezpečné to je a dá sa s tým jazdiť len pár mesiacov v roku...
Rozbalit vlákno
2
2. 6. 2014 10:17
Re: smart je ok
JJ mám to stejně. A už jsem vzdal vysvětlování ostatním v čem je to jiné a lepší >:-[] . Jinak jak tu někdo psal, že Smart nemá historii a jméno tak to se musím fakt pousmát. Historii sice né, ale rozhodně je to ikonický automobil. I uplný laik přes auta Smart spolehlivě pozná a ví o co go. To neplatí ani u mnohých sportovních aut (ukažte někomu neznalému Ferarri v jiné než červené a bude mimo) natož u standardních nudných němců (90% lidí nerozliší Octavii od Rapidu). Pominut takové věci, že velká část populace vůbec netuší, že vůbec některá auta existují (teď mě napadá třeba taková Meriva, Altea a další). Takže na tom může nový Smart spolehlivě stavět.
2. 6. 2014 10:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.