Smart v Ženevě 2009
ForTwo limited three
Edice limited three navazuje na loňskou limited two. Od svých ostatních příbuzných nebude odlišovat žádnými technickými novinkami, ale představuje pouze rozšířenou nabídku standardní výbavy, speciální lak karoserie a barvy plastů i čalounění interiéru. V nabídce bude karoserie coupé i cabriolet.
Svěžest má na první pohled vyvolávat světle zelený lak karoserie, stojící na patnáctipalcových šestipaprskových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 175/55 R15 vpředu a 195/50 R15 vzadu. Světle zelená barva pronikla i do interiéru, kde je použita na části výplní dveří i palubní desku. Jistou dávku luxusu a výjimečnosti má dodat hnědá kůže na sedadlech, palubní desce, volantu a řadící páce.
V případě pohonu vychází limitovaná edice ze Smartu ForTwo MHD, což znamená, že je vybavena litrovým tříválcem o výkonu 52 kW (71 k) při 5800 ot./min. a elektromotorem, přebírajícím funkci alternátoru. Spalovací motor se vypíná kdykoliv není jeho chod potřeba, a to nejen při stání, ale už ve chvíli, kdy řidič brzdí a rychlost klesne pod 8 km/h. Smart s tímto systémem pohonu má v provedení kupé v kombinovaném provozu spotřebu 4,4 litru na 100 km.
ForTwo Brabus electric drive
Název Brabus běžně znamená v případě Smartu "jen" vrcholné provedení, u ForTwo Brabus electric drive se ale jedná o sportovní úpravu předprodukční verze malého elektromobilu. Elektromotor je samozřejmě napájen lithiovými bateriemi, které dodala Tesla Motors. Samozřejmostí u Brabusu je aerodynamický paket, malý dvoumístný Smart je také vybaven sportovním zavěšením a jezdí na kolech Brabus Monoblock VII z hliníkové slitiny.
Koncept je postaven na základě otevřené verze, auto je vyvedeno v zelenobílé kombinaci, která vévodí také interiéru. Vpředu jsou umístěny LED diody pro denní svícení. Brabus malý Smart vybavil generátorem zvuku, podobný použil již u roadsteru Tesla. Není ve voze jen na efekt, ale také kvůli bezpečnosti, a to zejména chodců. Ti tak zřetelně slyší, že se blíží vozidlo, což je jinak u elektromobilu vzhledem k jeho tichosti poněkud problematické.
Další technická data Brabus nezveřejnil. Elektrický Smart, který je vyvíjen přímo výrobcem, absolvoval testy v různých evropských městech - například v Londýně, Berlíně, Paříži, Římě, Miláně a Pise. Start sériové výroby je plánován na konec letošního roku. Zákazníci se s největší pravděpodobností dočkají i malé série upravených aut od Brabusu, není ovšem zatím známo kdy.