Smart v Ženevě 2010
Tentokrát míří německo-francouzský projekt hned třemi směry: představuje novou generaci elektromobilu, další ze stylově laděných edic a Smart ztvárněný švýcarským designérem Rolfem Sachsem.
Fortwo electric drive
Projekt elektrického Smartu se poprvé dostal do provozu v Londýně v roce 2007. Tehdy se jednalo o vůz na základě první generace Smartu, který vznikl v počtu 100 kusů. Poznatky z testovacího provozu se promítly do druhé generace fortwo electric drive. Jeho výroba byla v Hambachu zahájena v listopadu 2009. Nejprve se bude testovat ve vybraných evropských a amerických městech, v roce 2012 bude elektro-smart uvolněn do prodeje koncovým zákazníkům.
Pohon zajišťuje 30kW elektromotor (dlouhodobý výkon 20 kW) umístěný nad zadní nápravou, tedy v místě, kde má běžný Smart spalovací motor. Převodovka je jednostupňová, avšak maximum točivého momentu 120 Nm je dostupné okamžitě. Akcelerace z 0 na 60 km/h trvá 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 100 km/h.
Hlavním rozdílem proti předchůdci jsou nové lithium-iontové baterie vyvinuté společně s Tesla Motors. Jejich kapacita je 16,5 kWh a je možné je dobíjet z rozvodné sítě. Podle evropské metodiky je dojezd 135 km, což při průměrné rychlosti ve městě 25-30 km/h stačí na necelých pět hodin provozu. Dobití baterií proběhne přes noc.
Fortwo edition greystyle
Jak napovídá název, edice Greystyle zakládá svůj styl na šedé barvě. Karoserie kombinuje černý rám Tridion s šedým lakem povrchových dílů i nových 15palcových ráfků kol. Decentním barevným oživením jsou světle žluté kryty zpětných zrcátek. Interiér spojuje černé čalounění, matně chromový dekor a několik světle žlutých detailů.
K dispozici budou dvě benzinové motorizace. První je atmosférický litrový tříválec s výkonem 52 kW (71 k) spolupracující se systémem start-stop a druhým je přeplňovaný motor s výkonem 62 kW (84 k).
Fortwo sprinkle by Rolf Sachs
Na domácí půdě se na expozici Smartu prezentuje také práce švýcarského designéra Rolfa Sachse. Umělecké ztvárnění má za základ bílý Smart, který Rolf Sachs ozdobil barevnými cákanci. V tomto stylu není pojata jen samotná karoserie, ale i původně čistě bílá kola a také interiér.