Není tomu tak dávno, co jsem četl test všelijakých sněhových "řetězů" a takovéto ponožky dopadly docela katastrofálně. Velmi rychle se roztrhaly a byly hned na vyhození.
[odkaz] na jeden test, není to sice ten, co jsem přímo četl, ale i tak je vidět, že řetězy nenahradíš. :-!
Mají ale své KLADY - vyrábějí se i na "big" kola (na které řetězy snad ani nejsou) a na sněhu se NEroztrhají ani náhodou, to se stane jedině na asfaltu, když je nesundáte... (zatímco s řetězy můžete jet i po něm...
PS: Plus se SNÁZE nasazují a lze s nimi jet "normálněji" než s řetězy..
... = rozhodně je NE"odepisujte" jen tak. JE to (a vůbec ne špatná) "alternativa"
Bylo to na autech s vysokým výkonem a zadním náhonem. Na 90% aut v ČR super. Pokud chceš jet v horské oblasti několik desítek km, pak samozřejmě řetězy, ale pokud potřebuješ vyjet jen k nějaké horské chatě, pak je lepší toto.
Tendence dávat na zimu menší kola znám, ale nikdy jsem je neměla moc "ráda" (musíte si "zvykat" na trochu jiné chování řízení ovládání vozu). My dáváme na všechna auta v létě v zimě STEJNĚ velké pneu..
PS: Smysl to samozřejmě může mít/má někde v horských oblastech apod. pro "normální" ježdění (což u nás z 90% je Rakousko, Itálie, Německo občas Česko) s tím zatím nikdy nikde nebyl problém... (na "většině" aut máme 19ky :-)
Tak pokud auto jezdí více méně po dálnicích je fakt zbytečný dávat na zimu menší kola. Klidně se dá pak zima odlítat na 19" Vzhledem k tomu, že bydlím v horách znamená pro mě zimní provoz auta něco úplně jiného. Na druhou stranu NIKDY jsem nepotřeboval nic takovýho jako řetězy. Všude jsem vždycky dojel jen s pomocí pořádných zimních gum. ;-)
No ale ty 19 jsou na C5, SL a Californii (její přední a C5 jsou "stejných" 245/40 R19 :-)
Ale problém je hlavně šířka zadních.. nicméně tyto "ponožky" ve správné velikosti ještě jsou (řetězy mám dojem takové snad ani NEexistují...
No retezy se delaji i na traktor, takze dost pochybuju ze bys na nejaky osobak retezy nesehnal - i kdyz za 500 v supermarketu asi ty velke rozmery nebudou
Tak Thule má nejmíň tři šířky i pro 22" a na 19" je nabídka tak široká, že o nějakym konci nabídky nelze mluvit, třeba takovejch 315/25 R19... i když to nejsou ty klasický, pořád to jsou řetězy
Na BIG kola jdou Thule K-Summit..... zrovna tenhle problém řeším, protože mám vzadu 285/35 R18 bohužel, a jiný než tyhle tam nejdou.... ty Thule. Až je voddělám = ty gumy, tak dám dozadu 255/40 R18 co má být vepředu a může i vzadu, tak tam buud moc dát cokoliv od Pewagu nebo Thule, ale do té doby jedině tyhle Thule K-Summit.
Dostal jsem je vloni k Vánocům a čekal jsem zázrak v Krušných horách.
Nejdříve 2 víkendy na Yetim 1.2 tsi cca. 2x 15 km mezi chatou a lyž. areálem.
Třetí víkend na OII 1.8 tsi a už měly nejlepší za sebou.
V prudším kopci dlouhém cca. 400m při oblevě propadák - nevyjel jsem vůbec. S yetim při čerstvém sněhu i bez ponožek ok.
Reklamace - neuznali
Následně jsem koupil řetězy Pewag a byl klid.
Závěr: jednou za rok k chatě někde v Jizerkách rychle nandat na čerstvém sněhu ok, ale to zvládntete i s Contikem TS850 bez ponožek. Pro časté cestování o zimních víkendech nevhodné.
Pravda, proto jsem na jaře koupil manželce SX4 4x4, světlá výška 19 cm oproti 14 cm u OII je znát. V létě jsem si "zablbnul" a vyjižděl u chaty modrou sjezdovku a spokojenost.
Brzy porovnám na sněhu... snad nebudou potřeba řetězy :-(
Btw. z OII 205/55/16 Pewagy asi nepůjdou dát na 205/60/16, že?
retaze mavaju dost velky rozsah na ake kolesa sa daju namontovat... ale ak je pre nich 205/55/16 maximum tak 205/50/16 nedas
ak je 205/55/16 minimalny rozmer, tak s 205/60/16 nemas problem
Se čtyřkolkou potřebuješ řetězy maximálně na ujetém sněhu. Má li se zimní pneu čeho chytit nemáš sebemenší problém ;-) . U SX4 funguje čtyřkolka hodně dobře, měl jsem s ní čest před rokem na Lipně stejně jako s Yetim, žádný markantní rozdíl.
Ak v zime zapadnete, skuste si dat pod koleso vrece z krumpľov (zemiakov), pohrabte trochu a uvidite ako budu vyzerat aj tieto "super autoponožky" po par sekundach tvrdsieho zaobchadzania. Na franforce.
Proste tam kde sa v zime trhaju kovove legovane retaze nemoze
plastove vrece prezit a su to na IMIDŽ vyhodene peniaze.
No přemyšlím jestli si to na svého Baworáka pořídit, protože řetezy tam nenasadím, ale nevím jakou velikost volit:-) máte s tím někdo zkušenost ? jednalo by se mi o gumu 225 50R16
Ano, psala jsem to už výše... na sněholedu téměř DOKONALÉ skvělé (zčásti snad i LEPŠÍ než "běžné" řetězy!) atd. - mají vlastně JEDINOU "chybku" - pokud musíte překonávat úseky kde delší dobu NENí na vozovce sníh MAJÍ tendenci "se trhat" = pokud "někam" dojedete nasadíte a jezdíte (víceméně) jen po sněhu budete VELMI spokojen :yes::yes::-)
Par zim zpatky mi blokovala cestu O2 4x4 zapadla v prikope, na vsech kolech tyto zazraky a kola se protacely v nich - uvnitr... Hadra se ani nehla a kolo se uvnitr palilo, ani prd nebylo mozny, aby to zabralo. Kdyz to sundal tak uz se taky nehnul, tak jsem mu na dve kola pomohl nasoukat retazy a za par vterin byl z prikopy venku...
To bylo bohužel řidiček. Neříkám že by mu tenhle nesmysl pomohl to určitě ne. Se čtyřkolkou na dobrejch zimácích není problém, není li tedy vrstva těžkého sněhu po RZ. Tam už nepomůžou ani řetězy jelikož se auto posadí na břicho a je vymalováno. Chce to trochu zkušeností a pak to může vypadat i takhle ;-) [odkaz]
Přesně tak, na ledě, nebo ujetém hodně klouzavém sněhu jsou super. Jezdil jsem je na Tranzitu a Mondeu (stejný rozměr) loni v zimě a mám je do dnes. Člověk nesmí být líný je sundat a zase nandat, když je suchá cesta. Montáž a demontáž je opravdu rychlá a pohodlná.
Ale pozor, pokud napadne čerstvý sníh, nebo je sněhu větší vrstva, nechat fusaky v kufru, je to zlo a hned se zahrabete. Seberou většinu výhod vzorku kvalitních zimních pneumatik. Je to logické, když máte zakryté lamely. Jednou jsem to zkusil a těch kurev, co lítalo, vám nepřeju slyšet. Nešlo to ani dopředu ani do zadu, jak mydlinka. Bez lopaty jsem tam zůstal do jara.
Fusaky jsou prostě něco mezi dobrou gumou a řetězy. Kde nejede guma, ale řetězy jsou zbytečné a pracné: např. příkrý táhlý kopec s ostrými zatáčkami bez možnosti se rozjet a s povrchem utaženým po pluhu nebo s povrchem jako sklenice. Na hluboký sníh, kde se musíte prohrabat na tvrdý jedině a pouze řetězy.