Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První auto nové značky VW Group odhalilo svoji podobu. Jak se vám líbí?

David Bureš
Diskuze (18)
Zatím nepojmenovaný model je elektřinou poháněný crossover. Vznikl ve spolupráci s čínskou automobilkou JAC.

Volkswagen Group chce dále expandovat na klíčovém čínském trhu, a to pomocí nových elektromobilů, které kvůli tamějšímu boji se smogem budou v Číně hrát důležitou roli. Koncern plánoval, že je bude prodávat se znaky Seatu, čínské úřady ale byly proti. A tak vznikla nová značka Sol, jejíž první automobil už pronikl na veřejnost.

První fotografie zatím nepojmenované novinky potvrzují dřívější zprávy a nákresy z patentového úřadu, že prvním modelem nové značky zaměřené na elektromobily bude malý crossover. Automobilka jej vyvinula ve spolupráci s čínským JAC, s jehož pomocí bude vyráběn. Právě od JAC pochází i technika, novinka je totiž sourozencem elektromobilu JAC iEV7S.

Základní tvar obou automobilů je shodný, novinka Solu má však přepracovanou příď s jiným nárazníkem, přepracovanými světlomety a odlišnou, čtyřúhelníkovou maskou, jejíž tvar dokazuje, že Sol měl být původně Seatem. Má totiž shodný tvar jako u Ibizy či Leonu... Proti sourozenci se liší i záď s protaženými koncovými světly přes celou její šířku. Zajímavé jsou pak bronzové detaily, evokující barvu spjatou s novou sportovní značkou Cupra.

S ohledem na společný základ s iEV7S jsou zachovány i rozměry vozu. Sol je tedy dlouhý 4.135 mm, jeho rozvor činí 2.490 mm. Obdobná bude i technika. JAC iEV7S pohání elektromotor o výkonu 85 kW a točivém momentu 270 N.m. Maximální rychlost bude u Solu omezena na 130 km/h. Na jedno nabití má vůz díky 39kWh baterii ujet až 350 kilometrů, běžný dojezd v reálném prostředí se má pohybovat okolo 280 kilometrů.

Nová značka se jmenuje Sol, čím stále odkazuje na Seat, respektive jeho španělský původ. Sol je totiž ve španělštině výrazem pro slunce. Je však otázkou, zda je takové jméno skutečně vhodné, v češtině si toho asi nevšimneme, Američané ale poukazují na to, že SOL je známou zkratkou pro Shit Outta Luck, tedy vulgární výraz pro smůlu.

V čínštině to bude Sihao, tedy něco jako touha být zářivý. Volkswagen Group chtěl vůz původně prodávat pod značkou Seat, která aktuálně v Číně nepůsobí. Tamější úřady byly ale proti a název Seat loni nedovolily použít, Volkswagen tak musel hledat nové řešení, které mělo mít blíže čínštině.

Výroba levného elektrického SUV začne ještě letos v továrně JAC Volkswagen ve městě Hefei. Projektována je až na výrobu 100.000 aut ročně, přičemž v tuto chvíli se počítá minimálně s čtyřmi dalšími modely. Které to budou, zatím není jasné, v okolí závodu jsou ale vídané prototypy Volkswagenu Up!, Seatu Ateca nebo Volkswagen Tiguan (první generace), což leccos z plánů naznačuje.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - rokyta.p
14. 3. 2018 12:06
nic moc
mnooo, nevím nevím :-O na zadek si nesedám a zákazníci asi taky ne >:D
14. 3. 2018 11:19
Re: Bída.
Pro číňany dobrý, v porovnání s dacii ještě krasavec. Zezadu to vypadá dokonce jako Porsche. Ale koupit bych si to nechtěl. >:-[]
14. 3. 2018 08:22
Re: Bída.
A ještě jednou bída >:D :no:
Avatar - white label
14. 3. 2018 02:25
Re: Bída.
Vypadá to jak nějaký čínský Seat.
13. 3. 2018 18:45
Popravde...
...neviem, prečo by nás malo páliť, v čom si budú voziť zadky nejakí Číňania. U nás sa to predávať nebude.
A že majú v Číne iný vkus a páči sa im to, čo nám nie, to vieme dávno. Tak nech sa z toho tešia, ja im to doprajem. Však nemecká kvalita je najlepšia, nie?