Solaris Urbino 18 LE CNG: Novinka na stlačený zemní plyn
Flotila autobusů Solaris ve verzi LE (low entry – nízký vstup) se díky modelu Urbino 18 LE CNG skládá již ze šesti vozidel. Tyto autobusy kombinují nízkou podlahu v místech nástupu a přední části s vyvýšenou podlahou za posledními dveřmi.
Solaris Urbino 18 LE CNG je prvním nízkovstupovým kloubovým autobusem polského výrobce, který je poháněn zemním plynem. Vozidlo je vybaveno motorem Cummins ISLG EEV 320 o výkonu 234,8 kW (319 k), splňujícím emisní normu EEV a převodovkou Voith Diva 5. Osm tlakových lahví, umístěných na střeše, pojme spolu 1721 litrů stlačeného plynu.
Autobus dlouhý 18.000 mm je široký 2.550 mm a vysoký 3.400 mm. Rozvor mezi přední a druhou nápravou je 5.130 mm a mezi druhou a třetí je to 6.770 mm. Interiér s vnitřní výškou 2.370 mm umožňuje podle vybavení a požadavků zákazníka umístění 29 až 51 sedadel pro cestující. Standardem je mimo jiné ručně ovládaná rampa pro imobilní cestující ve druhých dveřích.
Prototypové vozidlo je vybaveno tzv. skandinávským paketem, obsahujícím, mimo jiné dodatečnou izolaci stropu, bočních stěn kabiny řidiče a také výkonný systém topení při parkování. Interiér je vybaven komfortními sedadly firmy STER s pásy i opěrkami hlav.
Autobus vznikl pro skandinávský trh, kde je takové spojení podvozku a pohonu zvláště populární.