Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Solární panely dnes najdete na polích i střechách domů. Prý mohou dokonce dobít autobaterii.
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
19. 8. 2018 09:56
Prozradim vam tajemstvi...
Tohle zarizeni neni urcene na nabiti zcela vybiteho akumulatoru... je uzitecne k tomu, aby se nabita baterie dlouho odstaveneho vozidla samovolne nevybila...
:-)
Rozbalit vlákno
3
19. 8. 2018 10:53
Re: Prozradim vam tajemstvi...
Tak co bys chtěl od článku ve kterém autor udává nabíjecí proud v ampérhodinách... :-)

Citace: ".. „Na přímém slunci činí dobíjecí proud 0,4 Ah..."

A pro přepočet proudu na výkon potřebuje odborníka
Avatar - holden2
19. 8. 2018 12:15
Re: Prozradim vam tajemstvi...
co taky cekat od antropologa, absolventa fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
19. 8. 2018 11:26
Re: Prozradim vam tajemstvi...
Jo, sranda popísaná v článku slúži na konzerváciu akumlátora, nie na nábíjanie prázdneho…. To by bol beh na dlhú trať >:D
19. 8. 2018 11:15
tajemství měření proudu.
Prozradím vám další tajemství, to speciální zařízení na měření el. proudu se odjakživa krabička se jmenuje Ampérmetr, ta druhá Voltmetr a není potřeba drahá diagnostika. Auto článku je fakt totální lama, která píše o něčem, o čem vůbec nic neví. Proč redakce zaměstnáívá takové technické antitalenty?
---
Pokud chcete nabíjet solárem autobaterii, potřebujete poskládat články, které dají dohromady aslespoň 14V a 4-5A. 0,4A je na přímé nabíjení olověného akumulátoru málo. Solární články se dají koupit kusově velmi levně v číně a poskládat jak potřebujete. Protože je výstup ze solárních článků, kvůli nestabilnímu slunečnímu svitu, značně proměnlivý, je dobré na výstup dát nějaký regulátor, je jich rovněž široká nabídka. Vše se dá pořídit celkem levně, pokud jste trochu zruční, neptřebujete zařízení za tisíce.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Đawson
19. 8. 2018 11:23
Re: tajemství měření proudu.
Nedávno něco podobného řešil kamarád na dodávce ( cestuje v ní a spí ). Solární panely z číny, netuším jakou má konfiguraci, utáhnou led svícení a i jeho notebook. Dobíjí přes digitální regulátor jednu obří trakční baterii, kterou nemá propojenou s alternátorem a zatím bez problému.
19. 8. 2018 21:06
Re: tajemství měření proudu.
"Proč redakce zaměstnáívá takové technické antitalenty? "

ti co neco umeli a vedeli jim utekli pric :-! kdo normalni by taky chtel delat pro nejvetsi auto bulvarni jizdu na webu, kdo si chce budovat karieru autonovinare v takto male zemi si ji prece hned nazacatku nebude nicit v tehle parodii na auto web kde jedine kriterium pro psani je psat bulvarni nesmysly
19. 8. 2018 12:55
1 kWp = 5 až 6m2
Pro špičkový výkon jedné kilowaty je obvykle potřeba kolem 5 až 6 m2. Pokud běžná autonabíječka nabíjí 14V při řekněme 5A (Lidl má tuším 3,8), tak nabíjí výkonem 70W. Takže se zohledněním nějakých ztrát by musel mít panel na takový výkon plochu cca 0,5m2. A to všechno za ideálních okolností a při špičkovém výkonu. Reálně může spadnout výkon takového panelu na jednotky procent, pokud je pod mrakem.
Nicméně třeba na autolednici (má příkon kolem 2-4A při 12V) by takové solární střešní okno nebo větší panel na dodávce stačil...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
19. 8. 2018 13:39
sikovna věc je booster
Když člověk zjistí, ze je bez stavy, tak to chce booster, aby motor naskočil a jízdou se baterka dobije. Při dnešních kapacitách záložních zdrojů se může vozit sebou nebo píchnout do 230V.
Úplně hotova baterka se neobjeví jen tak z ničeho nic. Zpravidla o sobě dává vědět dlouho dopředu a člověk ma čas pripravit se na výměnu.
Rozbalit vlákno
0