Krajský soud v Brně zakázal společnosti Uber předběžným opatřením provozovat v Brně taxislužbu za podmínek, za jakých ji nyní nabízí. Podle soudu porušuje několik ustanovení zákona, který provoz taxi upravuje.
Připadá mi to úsměvné. Místo toho aby se nové a moderní technologie podporovaly, tak podporujeme 100 let staré drožkaře a jejich styl obživy.
Nesouhlasím s UBERem. Myslím, že jejich zvolená cesta propagace/implementace není nejvhodnější.
Ale také jsem rád, že konečně někdo dokáže ohrozit staré TAXIkáře, kteří při každé příležitosti zákazníka oberou.
Proč politici nevyužíjí zkušenosti UBERu?
Prostě proč nezavedou stejný styl jako UBER, VČETNĚ hodnocení řidičů?
Proč nevyzobou na stylu UBERu jen to nejlepší a nedají to do požadavků na TAXIkáře??
Protože nechtějí, starý systém úplatků, okrádaček, klientelismu, atd.... jim vyhovuje. :-(
Znáte BlaBla Car? Je to spolujízda. Do mobilu naťukám kam chci jet a kdy a vyjede mi seznam řidičů a ceny za převoz. Vyberu si, domluvíme si kde mne vyzvedne a již jedu. Platím přímo řidiči. Na řidiče pak napíšu hodnocení.
Je to TAXISLUŽBA a nebo spolujízda? Je UBER TAXI nebo je to spolujízda?
Otázka pro NESTRANNÉHO soudce.
PS: Vím, že mezi TAXIkáři jsou i poctiví. Bohužel není jich tolik.
Liftago je totéž co Uber? Liftago je jiný způsob, jak si přivolat taxíka, to je celý.
Párkrát jsem Uber vyzkoušel. V čem jim /odpůrcům/ musím dát za pravdu je, že přijely skutečné šunky, z řidičů jsem měl strach, tedy z jejich způsobu jízdy, měl jsem pocit, že mají papíry od včerejška. A ta cena nebyla až tak výrazně nižší, proti vozům taxi. Faktem ale je, že jsou to totální amatéři, aspoň tady v Brně.
Docela pikantní je, že v Brně se vyskytuje už několik let zcela ilegální taxi služba, kdy v civilních vozech rozvážejí zákazníky už mnoho let a vše nadále funguje... a tuším, že ani taxikáři o ní netuší:)
Liftago je jinej způsob, jak si přivolat legální způsob přepravy z práce na schůzku nebo z baru dom - a o tom to je. EDIT: legální z pohledu vztahu úřad-řidič.
Máš tam hodnocení řidiče, víš, kdo pro tebe přijede, máš záruku, že ten řidič bude mít koncesi a auto vybavený pro provoz taxi a navíc v appce je kontrolní taxametr, kterej zaručuje, že te řidič nenatáhne :-)
Uber v ČR je dobrej na výuku ukrajinštiny, arménštiny a ruštiny, na převoz lidí to na rozdíl od USA vhodný moc není.
V letectví je tím měřítkem, kolik zaplatíš (jsou zvlášť soukromé a komerční licence, takže se to řeší). Když jen přispíváš na náklady (pilot z toho tedy nemá žádný zisk a nemůžeš myslím ani pokrýt 100 % nákladů; možná je to dokonce omezené na DOC, musel bych se podívat), tak to není komerční činnost a jen se vezeš se známým. Třeba v USA je to složitější a je nutné, abyste měli společný účel cesty. Myslel jsem, že to u aut funguje podobně. Tedy dát někomu na palivo je naprosto bez problémů, platit mu za řízení už ne. Spíš je otázka, kdy jsi taxikář a kdy profesionální řidič. Asi to bude někde definované.
U aut to je víceméně tak, že pokud pasažér určuje cíl cesty (ve smyslu, že kdyby ho neurčil, tak řidič bude sedět doma), tak to není spolujízda.
Příklad:
a) Pojedu z Prahy do Brna, nabídnu trasu a vezmu pár pasažérů za dvě kila na benzín = spolujízda
b) Pojedu ze Stodůlek do Obecního domu na koncert, objednám si auto, které výhradně a jen z toho důvodu přijede ke mě před dům, řidič se bude po cestě řídit mými instrukcemi a zaplatím celou částku přepravy podle nějakého sazebníku + odměnu = taxi
Tvé dva příklady však nechávají dost prostoru mezi. Co když tam jede jen kvůli mně, prokazuje mi laskavost, a já zaplatím palivo? Jak jsem napsal, palivo (ale i mýtné, parkovné atp.) by mělo být v pořádku. V praxi, samozřejmě, kde není žalobce, není ani soudce. A nebude to pravidelná činnost. Odměna pro řidiče (pokud pomineme něco jako zaplacení jídla po cestě) bude ne-ne (obzvláště, pokud by šlo o pravidelnou činnost); amortizace, "fond oprav," tam je to otázka.
Jeeehehehe, ja se tak smeju, ze prej ani v CR nakonec nebude uber a misto toho nas stale budou vozit predrazeni taxikari.
No ono Uberu je to jedno, muzou se na takovy zemicky jako Madarsko nebo CR proste vykaslat, vsak oni nemuseji nutne byt v uplne kazde pr*eli sveta jako CR, staci jim bohate to, co uz davno maji.
Za 10-15 let to zacnou ridit misto lidi roboti a to jsem zvedavej jaky argument budete hledat potom... :-)
S tou predrazenosti bych to nevidel tak horky. Jezdim Liftagem nebo Green Prague a vetsinou jedu za 16-22Kc/km. Kdyz si uvedomis, ze Uber pocita vzdalenost PLUS cas, tak to cenove o moc lepe nevyjde. A u taxiku (aspon u liftaga a TickTack/GreenPrague) aspon vis, ze vsechno bude korektni, ze ridic spolnuje zakonny pozadavky a ze je radne pojistenej atd...