31.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Soutěžní Škoda 130 L na prodej: Auto po renovaci ale není levné!

 

Závodní Škody 130 L vzniklo pouhých 200 kusů. Pokud máte 550.000 korun, máte šanci jednu z nich získat. Jenže, je na prodej za tuto nikterak malou sumu opravdu originální mladoboleslavský závoďák?

Vzácná Škoda 130 L, coby závodní speciál stavěný v letech 1984 až 1988, se objevil nejen na německém inzertním serveru mobile.de, ale také v české inzerci. Vůz po skončení renovace, který na fotkách skutečně vypadá jako nový, nabízí jedna brněnská firma specializující se na prodej veteránů. Pokud si vůz koupíte v ČR, zaplatíte výše zmíněnou částku přesahující půl milionu. Pro zájemce ze zahraničí, kteří auto objeví v německé inzerci, je však cena vozu výrazně vyšší, a sice přesahující sumu 900.000 korun. Otázkou je, jaká je skutečná hodnota tohoto vozu.

Informace u nabídky říká, že se jedná o tréninkové auto. Označení 130 L je však poněkud zavádějící, neboť v zásadě evokuje vrcholnou běžnou verzi těchto škodovek z let 1984 až 1988, tedy do příchodu motoru z Favorita.

130 L nebo spíš 130 L/A?

Spíše než o 130 L ale jde o 130 L/A (deLuxe/Amateur). Právě „eláčko“ bylo původně určené jako tréninkové vozidlo pro závodníky, kteří jezdili rallye na ostrém L/R. Čím se ale tyto verze odlišovaly? Bohužel poměrně výrazně, a to technicky. Verze L/A používala motor o objemu 1290 cm3. Výkon uvádí prodávající 100 kW, oficiální prameny ale mluví maximálně o 95 kW. Výkon 100 kW nabízela pouze verze 130 R/H na základě kupé Škoda Rapid. Ta byla ovšem vyrobena jen v jediném prototypu. Startoval pouze v sérii vytrvalostních závodů, neboť než jej stihla Škoda nasadit do seriálu skupiny H, byla tato z důvodu havárii v roce 1989 zrušena.

Jedna z nejslavnějších Škodovek v dobovém testu: Model 130 RS byl tvrdý závoďák!

Tréninková Škoda 130 L/A také používala standardně odlišně řešený podvozek v porovnání s R/H. Závodní verze byla vybavena zadní kyvadlovou-úhlovou nápravou s úhlem osy kývání 10 stupňů, známou ze slavné a úspěšné okruhové 130 RS. Trojúhelníková ramena jsou u ní vcelku. Naproti tomu verze L/A se musela spokojit s kyvadlovou-úhlovou nápravou z běžných lepších modelů škodovek této řady. Ta byla, jak známo, svařena ze dvou částí, kdy původní podélné rameno kyvadlové nápravy, doplnilo šikmé v kombinaci s hnacími poloosami.

Verzi L/A dále chyběl mohutný spoiler na víku motorového prostoru, který ovšem prodávaný vůz má. A pak je tady nesrovnalost ohledně vytažených blatníků. Ani tyto původní auta 130 L/A ale také L/R neměla. Jak nám prozradil Jan Voříšek, sběratel a znalec vozů Škoda s motory vzadu a také Simca, vytažené blatníky obsahovala sériově pouze raritní verze 130 L/R/Evo, která se však v tuto chvíli nabízí k prodeji na Slovensku za částku 13,5 milionů korun. Jde však o jediný, opravdu zcela originální exemplář na světě.

Co je to tedy za auto?

Přesně tuhle otázku jsme si položili při psaní článku. Informací v inzerátu prodávající moc neposkytuje. Navíc auto se údajně nabízí už dva roky. Také výrazně odlišná cena mezi nabídkou v Česku a v Německu je minimálně pozoruhodná. Nevíme, možná se jedná o běžný postup…

V každém případě částka přes půl milionu za auto, které má ohledně svého původu hned několik otazníků nám přijde nepřiměřená. Ale jak se říká „Každé zboží má svého kupce“. Proto i tato škodovka si jej patrně v budoucnu najde. A prodávající to dobře ví. Zvlášť v době, kdy i běžné sto dvacítky někdy atakují stotisícovou hranici:

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 

Štítky Škoda Bazar

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Další česká Gymkhana je na světě. Tentokrát v ní řádí Škoda 130 LR Evo Další česká Gymkhana je na světě. Tentokrát v ní řádí Škoda 130 LR Evo

Parodie na slavná videa s Kenem Blockem v hlavní roli už…

Jedna z nejslavnějších Škodovek v dobovém testu: Model 130 RS byl tvrdý závoďák! Jedna z nejslavnějších Škodovek v dobovém testu: Model 130 RS byl tvrdý závoďák!

Před několika lety vznikl první prototyp vozu Škoda 130…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…