Diskuse

Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory

8.1.2019

Nyní by měl být spalovací motor bez vačkových hřídelů již blízko sériové výrobě.

 

  • 27 Reagovat !

    foto Kharl-ANTIDIESEL

    Kharl.ANTIDIESEL 08.01.  09:53

    Elektromotor jezdí skvěle, díky ale ke spalovací popelnice se nevracíme :))))))

    sraške na objednávku!! zoufalství autodebilek?? [odkaz] [odkaz]
    >:D
    >:D >:D
    >:D >:D >:D
    >:D >:D >:D >:D
    >:D >:D >:D >:D >:D
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
  • 63 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 08.01.  09:57

    Soudě podle toho,

    jak rychle se pracuje na EV, tak než se tento systém plně vyvine, tak už ho nebude potřeba..... ;-\
  • 10 Reagovat !

    foto pendoch

    pendoch 08.01.  11:02

    .

    Zachvíli mezi jízdními režimy podvozku apod. přibude nastavení časování ventilů
  • 10 Reagovat !

    foto RaketakKroketak

    RaketakKroketak 08.01.  11:28

    Ou man

    Bože, takový bláboly. Koukněte na freevalve od Koenigsegu, který to zkouší dohromady s cinanama. Jinak hlavníp překážkou v nasazení je paradoxně energetická spotřeba. Konvenčně máte vačku poháněnou motorem a pružina funguje jako akumulator, takže zavření ventilu máte v podstatě zadarmo. U elektromagnetických systémů ale musíte otevřít i zavřít elektronicky a to je poměrně náročné na spotřebu. Can busem se v autě řídí skoro vše, není to nic nového, ani přelomového, dokonce už to přestává stačit, tak se přechází na jiné sběrnice. Nasazení také brání to, že proměnné časování ventilů v celé šíři není potřeba. Většinou bohatě stačí dva režimy pro nízké a vysoké zatížení. Očividně redaktor toho moc neví a odněkud to opsal. Pochopitelně pak s změnou časování přichází změna vlastní frekvence a změna harmonických řádů, což je další problém, který se musí řešit, takže pak je potřeba motor sofistikovaněji tlumit, no ale to už je jiná písnička.
    • 10 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 08.01.  17:09

      « Re: Ou man

      Práce potřebná pro pohyb ventilu tam a zpět je stejná ať je ovládání mechanické nebo elektronické. Pokud pružina zavře ventil zadarmo, tak úplně zadarmo to není protože tu pružinu musíme napřed stlačit, což je zase práce navíc

      A elektronické ventily s proměnným zdvihem můžou být energeticky úspornější, protože se budou většinu času pohybovat po kratší dráze
  • 01 Reagovat !

    foto RaketakKroketak

    RaketakKroketak 08.01.  11:30

    Permanentní magnety

    Prosímvás, jaká pak vzácnost, běžně se to používá v elektromotore. Dokonce i tramvaje v praze ho mají. To je fakt blbost až mě to trhá srdce.
    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 08.01.  16:18

      « Re: Permanentní magnety

      neni permanentni magnet jako permanentni magnet
      nebo si myslis, ze tam je neco podobnyho jako je v kartacku na zuby??
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 08.01.  14:55

    a slyseli jste nekdy o systemu Multiair, od Fiat Powertrain?

    Je to na trhu tusim od 2009... od 0,8litru dvouvalce po vykonne dvoulitry v Alfach.
    A funguje to.
    Uz cely ty roky...
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto VOLCANO

      VOLCANO 08.01.  16:15

      « Re: a slyseli jste nekdy o systemu Multiair, od Fiat Powertrain?

      jo znám tento typ řízení sacích ventilů problém je ale provedení a kazivost určitě to ma potenciál ale konstrukčně to provedení je s vadami
      ale není možné časovaní vvt výfuku ale u přípravy směsi je dávka paliva řízena podle potřeb motoru což má plus
      V podstatě nej pokus o to odstranit vačky ale multiair se bez profilu pro výrobu tlaku do solenoidů neobejde jelikož nelze přes ecu řídit tvar otevíraní

      a to co je zde v článku jako best řešení je nesmysl zbytečně složitá konstrukce prostě skok někam mimo

      freevalve od Koenigsegu to má taky potenciál
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 08.01.  23:08

        « Re: Re: a slyseli jste nekdy o systemu Multiair, od Fiat Powertrain?

        Kazivost?
        A tos vzal kde... ?
        Podle dostupných informací je to vysoce spolehlivé řešení... tím nechci říct, že se nikdy nic nepokazilo - to asi žádnej motor říct nemůže.

        Ale v intencích "moderní" doby je to držák...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Krásné gesto od Ritticha! Bratra autistu dojal setkáním s maskotem

Krásné gesto od Ritticha! Bratra autistu dojal…

Klíčové zákroky, ale také velké srdce. Tím si český gólman David Rittich (26) získal fanoušky Calgary Flames,…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…