23.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

 

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!

Pick-upy jsou oblíbené hlavně na americkém trhu, kdysi ale takové auto nabízela i mladoboleslavská automobilka Škoda. Dílo nazvané jednoduše Škoda Pick-up bylo oblíbené mezi různými živnostníky, kteří jej využívali pro rozvor zboží nebo převoz materiálu. To ve Švédsku si usmysleli, že z primárně pracovního stroje lze udělat okruhový speciál. A tak tam postavili hned dva zajímavé kousky tohoto vozu.

Myšlenka to přitom není úplně nová. Už v devadesátých letech vznikl dokonce závodní speciál Pick-up Free Style, který pro národní okruhové série připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. V případě švédských děl ale pick-upy zůstávají dvoumístné, za to se toho v útrobách změnilo vícero.

Video

Dvojici speciálních škodováckých pick-upů stavěli dva švédští přátelé Peter Bollnert a Peppe Allvise, což druhý z nich komentuje tak, že hledal nějaký zábavný projekt, v němž neutopí tolik peněz. Když se tak objevila možnost koupit škodovácký pick-up, kvůli nízké ceně a nízké hmotnosti neváhal a pořídil si ho. Pak už jen šlo o to dohodnout se s Peterem na společné koupi potřebných dílů pro úpravu, což při výběru náprav nebo motorů nebylo snadné, a práce mohly začít.

Škoda prý chtěla vyrábět pick-up. Nebyl by první! Připomeňte si pick-upy z Boleslavi

Oba sice využívali primárně stejnou techniku a vzájemně věděli o svém postupu, každý však pracoval po svém, a tak se některá technická řešení červeného a bílého speciálu liší. Na první pohled nejen barvou, ale také třeba světlomety.

Oba se ale každopádně zbavili původní techniky, a tak z originálu nic moc nezbylo. Základem výrazně rozšířeného auta je tak trubkový rám, v motorovém prostoru tluče 2,2litrový dvacetiventilový pětiválec z dílny Audi vyladěný někam k hodnotě 400 koní. V obou případech pracuje s převodovkou z pětkového BMW (E39), z něhož byly použity také nápravy nebo řízení. Konkrétně Peppe si ale pomohl předním rámem z Mazdy MX-5, nešlo totiž všechno převzít jen tak, a tak oba mnohé díly různě upravovali, třeba ramena náprav.

Oba automobily byly dokončeny letos v létě, a tak ještě majitelé dolaďují detaily na základě prvních jízd. Bok po boku se speciální pick-upy ukázaly na okruhu Gotlandring, kde prý zajely slušné výsledky.

Majitelé tak zřejmě mají ze svých děl radost a my jim jen přejeme, ať jim nadšení vydrží. Závěrem ještě připomeňme, že se Škoda Pick-up vyráběla mezi lety 1991 a 2001. A to ve dvou generacích, první vznikla na bázi Favoritu, druhá na základech modernější Felicie. Od ní byla odvozena také exportní verze s odlišnou maskou prodávaná jako Volkswagen Caddy. K dispozici byly různé nástavby, firma MTX jedničkový Pick-up dokonce přestavovala na sedan, zatímco od druhé generace byla odvozena volnočasová Felicia Fun.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I tohle štěně málem zabila překupnice Brixová

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I…

Pro svou maminku, které umřel zvířecí parťák, sháněla štěně Jana Šťastná (52) z Karlových Varů. Nakonec jej…

Příběhy lidí, které zachránil Ombudsman Blesku: Záchrana střechy nad hlavou, mrtvolný puch i stařenka ve spárech šmejdů

Příběhy lidí, které zachránil Ombudsman Blesku:…

Příběhy se šťastným koncem k Vánocům patří. Už čtvrtým rokem Blesk.cz  zveřejňuje trápení lidí, kteří se nemohou…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…