23.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

 

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!

Pick-upy jsou oblíbené hlavně na americkém trhu, kdysi ale takové auto nabízela i mladoboleslavská automobilka Škoda. Dílo nazvané jednoduše Škoda Pick-up bylo oblíbené mezi různými živnostníky, kteří jej využívali pro rozvor zboží nebo převoz materiálu. To ve Švédsku si usmysleli, že z primárně pracovního stroje lze udělat okruhový speciál. A tak tam postavili hned dva zajímavé kousky tohoto vozu.

Myšlenka to přitom není úplně nová. Už v devadesátých letech vznikl dokonce závodní speciál Pick-up Free Style, který pro národní okruhové série připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. V případě švédských děl ale pick-upy zůstávají dvoumístné, za to se toho v útrobách změnilo vícero.

Video

Dvojici speciálních škodováckých pick-upů stavěli dva švédští přátelé Peter Bollnert a Peppe Allvise, což druhý z nich komentuje tak, že hledal nějaký zábavný projekt, v němž neutopí tolik peněz. Když se tak objevila možnost koupit škodovácký pick-up, kvůli nízké ceně a nízké hmotnosti neváhal a pořídil si ho. Pak už jen šlo o to dohodnout se s Peterem na společné koupi potřebných dílů pro úpravu, což při výběru náprav nebo motorů nebylo snadné, a práce mohly začít.

Škoda prý chtěla vyrábět pick-up. Nebyl by první! Připomeňte si pick-upy z Boleslavi

Oba sice využívali primárně stejnou techniku a vzájemně věděli o svém postupu, každý však pracoval po svém, a tak se některá technická řešení červeného a bílého speciálu liší. Na první pohled nejen barvou, ale také třeba světlomety.

Oba se ale každopádně zbavili původní techniky, a tak z originálu nic moc nezbylo. Základem výrazně rozšířeného auta je tak trubkový rám, v motorovém prostoru tluče 2,2litrový dvacetiventilový pětiválec z dílny Audi vyladěný někam k hodnotě 400 koní. V obou případech pracuje s převodovkou z pětkového BMW (E39), z něhož byly použity také nápravy nebo řízení. Konkrétně Peppe si ale pomohl předním rámem z Mazdy MX-5, nešlo totiž všechno převzít jen tak, a tak oba mnohé díly různě upravovali, třeba ramena náprav.

Oba automobily byly dokončeny letos v létě, a tak ještě majitelé dolaďují detaily na základě prvních jízd. Bok po boku se speciální pick-upy ukázaly na okruhu Gotlandring, kde prý zajely slušné výsledky.

Majitelé tak zřejmě mají ze svých děl radost a my jim jen přejeme, ať jim nadšení vydrží. Závěrem ještě připomeňme, že se Škoda Pick-up vyráběla mezi lety 1991 a 2001. A to ve dvou generacích, první vznikla na bázi Favoritu, druhá na základech modernější Felicie. Od ní byla odvozena také exportní verze s odlišnou maskou prodávaná jako Volkswagen Caddy. K dispozici byly různé nástavby, firma MTX jedničkový Pick-up dokonce přestavovala na sedan, zatímco od druhé generace byla odvozena volnočasová Felicia Fun.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…