Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou speciály WRC pro 2018! Co nás v letošní sezoně čeká?

David Bureš
Diskuze (0)
I do nadcházející sezony WRC vyrazí speciály Citroënu, Fordu, Hyundaie a Toyoty. Fanoušci se pak mohou těšit na lepší mediální pokrytí.

Letošní sezona WRC se blíží, odstartuje ještě tento měsíc, Rallye Monte Carlo konanou mezi 25. a 28. lednem, a tak se promotér šampionátu spolu s představiteli týmů sešel v Birminghamu na slavnostním zahájení sezony, na níž byly odhaleny i novinky pro letošní rok. Na co se můžeme těšit?

Pravidla pro letošní sezonu se po loňské revoluci liší jen v detailech, a tak na tratích uvidíme stejné speciály jako v loňské sezoně, jen v mírně upravené podobě a přepracovaném závodním zbarvení.

Toyota Yaris WRC přijíždí s přepracovanou aerodynamikou. Nový nárazník a další aerodynamické prvky mají přinést více přítlaku, zatímco vylepšené chlazení se má hodit hlavně na „horkých“ soutěžích. „Loni jsme viděli, že Toyota Yaris WRC je schopná vyhrát, zároveň nám ale konkurence ukázala, v jakých oblastech se můžeme zlepšit,“ říká ke změnám šéf týmu Tommi Mäkinen.

Loňská vítězná stáj M-Sport, která zvítězila jak v hodnocení jezdců, tak týmů, se konečně dočkala větší podpory od Fordu, s jehož speciálem jezdí. To má přinést hlavně více finančních prostředků i technické zázemí pro další vývoj závodního speciálu, kterým zůstává Ford Fiesta WRC. Změnilo se však barevná schéma, kterému však budou nadále dominovat loga Red Bullu. Na Monte Carlu a na Korsice pak s Fiestou WRC uvidíme i Bryana Bouffiera. Po odchodu Otta Tänaka k Toyotě se M-Sport rozhodl, že v třetím voze se budou střídat různí jezdci. Týmovou dvojkou za Sébastienem Ogierem bude Elfyn Evans.

Citroënu se loni tolik nedařilo, větších změn se však C3 WRC nedočkala. Možná i proto však francouzský tým tentokrát pojede celou sezonu jen s dvěma vozy, které na vybraných podnicích doplní třetí auto. Nejdůležitější zprávou z francouzské stáje je tak ta, že se za volant jeho speciálu vrátí slavný Sébastien Loeb doplněný tradičním kolegou Danielem Elenou, kteří pojedou vybrané závody. Konkrétně rallye v Mexiku, na Korsice a Španělsku. Zajímavostí je pak návrat Madse Østberga, který loni závodil s Fiestou WRC ve společném týmu s Martinem Prokopem. Zatím tedy jen na jediný závod, švédskou rallye.

Také u Hyundaie je z hlediska techniky vlastně všechno při starém, jihokorejská stáj si ale před nadcházející sezonou hodně věří. Na rozdíl od Citroënu zůstává její zastoupení široké, ve všech závodech nasadí čtyři exempláře i20 WRC, s nimiž budou závodit Andreas Mikkelsen, Thierry Neuville, Hayden Paddon a Dani Sordo, z nichž poslední bude mít nového navigátora, Carlose del Barria.

Kromě jezdeckých změn je tak nejdůležitější zprávou pro fanoušky výrazné vylepšení mediálního pokrytí jednotlivých soutěží. Z každého závodu bude nově vysílán živý stream s více než 25 hodinami z každé rallye, který bude dostupný na stránkách wrcplus.com. O pokrytí závodů se postará produkční tým s takřka 100 členů, těšit se můžeme na záběry z palubních kamer, dronů i helikoptér. Tak co, už se těšíte?

David Bureš
Diskuze (0)