Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SpeedART v Ženevě 2010

Michal Fokt
Méně známá německá společnost SpeedART, zabývající se profesionálním tuningem, se rozhodla vejít do širšího povědomí a představila se veřejnosti na autosalonu v Ženevě.

SpeedART BTR-II EVO

SpeedART již koncem loňského představil své úpravy omlazeného Porsche 911 Turbo a nyní nastupuje evoluční provedení s ještě vyšším výkonem a ostřejším výrazem. Zatímco sériové 911 Turbo má výkon 368 kW a točivý moment 650 Nm při 1950 min-1, to vše z přeplňovaného plochého šestiválce 3,8 litru, uloženého za zadní nápravou, SpeedART BTR-II EVO poskytuje ze stejné jednotky výkon 478 kW.

Sériové Porsche dosáhne maximální rychlosti 312 km/h, zatímco BTR-II EVO se umí rozjet až na 330 km/h. Akceleraci z na 100 km/h zvládne úprava od SpeedART za 3,2 s, 911 Turbo s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono potřebuje 3,4 s. A to vše díky novým turbodmychadlům, upraveným hlavám válců, přepracovanému sání a chladicímu systému, novému výfukovému systému a modifikovanému softwaru řídicí jednotky.

Vedle výrazného zvýšení výkonu nabízí SpeedART i nové díly podvozku a jeho tvrdší nastavení. Sériová kola jsou nahrazena novými 20palcovými disky, které jsou obuty do pneumatik o rozměrech 245/30 ZR20 vpředu a 325/25 ZR20 vzadu. Pro karoserii 911 Turbo si SpeedART připravil nový přední nárazník, nástavce prahů, nový díl s difuzorem pod zadní nárazník, spoiler na horní hranu zadního okna a novou kapotu motorové prostoru s nepřehlédnutelným spoilerem.

Pro interiér je připravena řada vylepšení v podobě použitých materiálů čalounění nebo nových pádel řazení pod volant. V nabídce jsou i nová sportovní sedadla s karbonovou kostrou.


Michal Fokt