Oficiální odhalení a první testovací jízdy naplánoval Elon Musk na 26. října. Ještě předtím nám ale vzhled elektrického tahače Tesly prozrazuje špionážní snímek.
Alternativní pohony v nákladní dopravě nejsou zatím nic moc. Např. když jsem se ptal chlapů co rozváží zásilky se Scanií na CNG, tak nadávali jak špačci, že auto do kopců při plným naložení netáhne. Dojezd 300km zanmená jen popojíždění kolem Prahy a celková spokojenost nic moc... Tak aby to Elon nepodcenil, jelikož elektrický kamion na rozvážku jen kolem měst se moc nevyplatí ;-)
Ridici od DP Ostrava plynovym autobusum prezdivaji "trouba", taky z nich nejsou na vetvi. Ale ridic je dneska ten posledni, koho se nekdo pri vyvoji nebo koupi auta nekdo pta. Na druhou stranu rozvazkovych dodavek na elektrinu je celkem dost, toto je jen mirne ve vetsim. A doprava na mensi a stredni vzdalenosti hraje v objemech prim, takze logiku to i ma. Cechy ale spis zajima, jak to bude s chystanou baterkarnou u Havirova, v delsim horizontu potom s Cinovcem.
Podle vyjádření Elona předpokládám, že Tesla Semi bude mít výkonu pomalu na rozdávání.
A i pokud to nebude mít dojezd přímo tisíce km, zákazníci se najdou. :-)
Ikea a Schwarz Gruppe GmbH jiz oznamili ze do 10 let budou po vsech svejch dodavatelich vyzadovat pouze elektricka vozidla, takze bych se o popravku po elektrickych tahacich nebal a Musk muze bejt v tomto celkem v klidu :-)
jinak Schwarz Gruppe GmbH uvadelo ze jejich distribucni automobilova doprava vcetne dodavatelu a smluvnich doprav ma denni prumer pod 150 kilometru na den, vpodstate je to prevazeni zbozi mezi skladama, zadne kontinentalni cesty se nekonaj
v EU je to jeste o to zajimavejsi, ze tu stejne ani kamion nesmi jezdit nijak zavratne streky v kuse, realne mezi zastavkama kamionak pri hodne velkem stesti na plynulou dopravu da tak 350km v kuse a pak musi mit pauzu, takze bude stacit postupne na odpocivadlech pro kamiony vystavet dostatecnou infrastrukturu pro nabijeni, a mam dojem ze zrovna CEZ tohle ma v CR v planu minimalne na novych stavbach dalnic, bude proste jen potreba behem tech treba 5-10 let zajistit nejaky standard pro nabijeni nakladnich aut, standardni CCS by melo s novym standardem zvladat 350kW a s chlazenim kapalinou do 600kW na jeden "tankovaci" kabl, takze i za tech 45 minut ten kamionak asi nebude mit problem si nabit tech cca 350 dalsich kilaku dojezdu :-) tohle s ebude vyvyjet, a vzhledem k tomu jak pobri business to mzue bejt v tom problem nevidim, vpdostate zisky ropnych koncernu tak postupne preberou energeticke koncerny jako je treba CEZ
z lidí pořád peskuje a kritizuje Muska. Vždyť vybudoval něco ojedinělého. A jestli někdo něco namítá, že kvůli dotacím a vládě a ostatním automobilkám, které musí Tesle platit, tak je to právě kvůli jeho šikovnosti.
Srovnávat zloděje, jenž se živí nelegální činností s někým, kdo pro svůj projekt využije dotací, když na ně má díky nastavenému systému nárok, tudíž neudělá nic nelegálního, mi zrovna fér ani chytré nepřijde. :-)
Babiš a jeho Čapí hnízdo,tam bych se nedivil, sice to asi podle zákona bylo, ale morální moc ne, ale Musk nevyužíval žádných takových kliček typu přepsání projektu na rodinu,aby na dotace dosáhnul.
Babis vydelava na dotacich na bioslozkach do paliv, zasira tim pudu a vodu a jeste mu fandi asi tretina tohohle naroda, jsem jedinou zemi v EU kde se na biopaliva jeste pobyra dotace od statu protoze si Babis v parlamentu vysomroval pro CR vyjimku, ale ne tady se bude resit dotace pro Muska v USA z kapes automobilek v USA i presto ze na tech "dotacich" ani neni tim kdo bere z automobilek nejvic, Nissan, Toyota a BMW na nich v USA maji vic nez Tesla, proc neresis dotace ktere nici CR a jsou z nasich kapes?