Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Společnost SOR Libchavy dodá Praze 620 autobusů včetně vozů na hybridní pohon

Předmětem dodávky bude 465 městských nízkopodlažních autobusů (SOR NB 12), dále 235 městských nízkopodlažních kloubových autobusů (SOR NB 18) a také 20 městských nízkopodlažních kloubových autobusů s hybridním pohonem (SOR NBH 18).
Zpět na článek
23. 2. 2009 09:41
23. 2. 2009 09:45
23. 2. 2009 10:42
23. 2. 2009 10:49
23. 2. 2009 10:50
23. 2. 2009 11:11
23. 2. 2009 20:51
24. 2. 2009 10:44
neregistrovaný "ropak_2008"
24. 2. 2009 11:36
23. 2. 2009 10:56
23. 2. 2009 12:10
23. 2. 2009 12:14
23. 2. 2009 12:17
23. 2. 2009 12:24
23. 2. 2009 12:42
23. 2. 2009 21:29
23. 2. 2009 14:43
23. 2. 2009 21:32
24. 2. 2009 13:06
neregistrovaný "nrV"
23. 2. 2009 15:00
23. 2. 2009 16:04
23. 2. 2009 22:10
23. 2. 2009 22:34
neregistrovaný "Noddy"
24. 2. 2009 08:10
24. 2. 2009 19:14
neregistrovaný "Noddy"
24. 2. 2009 10:24
24. 2. 2009 13:17
24. 2. 2009 13:26
neregistrovaný "nrV"
23. 2. 2009 21:34
24. 2. 2009 10:29
24. 2. 2009 13:20
24. 2. 2009 15:06
24. 2. 2009 15:45
23. 2. 2009 18:06
neregistrovaný "Paninaro"
24. 2. 2009 21:39
neregistrovaný "nrV"
16. 3. 2009 10:21
neregistrovaný "bus"
23. 2. 2009 18:15
neregistrovaný "Paninaro"
24. 2. 2009 22:29
neregistrovaný "Baby_killer"
16. 3. 2009 10:22
neregistrovaný "bus"
Avatar - T613
23. 2. 2009 09:41
Hybrid
Ví někdo něco o tom hybridu?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Pierro
23. 2. 2009 09:45
Re: Hybrid
Nevím, ale docela by mne to taky zajímalo. Nicméně mého tchána známý v SORu pracuje, tak se ti na to zkusím pozeptat. ;-)
23. 2. 2009 10:42
Re: Hybrid
Skús sa na to popýtať pre všetkých a bolo by super, keby si to hodil na blog. Díky. ;-)
Avatar - Pierro
23. 2. 2009 10:49
Re: Hybrid
O.K. dám určite vedieť... ;-)
Avatar - Pierro
23. 2. 2009 11:11
Re: Hybrid
Blog neslibuju ale info seženu... ;-)
23. 2. 2009 20:51
Re: Hybrid
Sľúb aj blog, a tvár sa, že to myslíš vážne. Ja sa budem tváriť, že Ti verím. >:D
neregistrovaný "ropak_2008"
24. 2. 2009 10:44
Re: Hybrid
Pohon hybridního autobusu SOR bude od firmy Allison (jednotka je odzkoušená a homologovaná). Je škoda, že tam nebude nějaká nová hybridní jednotka vyvíjená přímo SORem. Ale i takového pohonu se dočkáme ;-) :yes:
Avatar - T613
24. 2. 2009 11:36
Re: Hybrid
máš k tomu hybridu nějaké technická data?
23. 2. 2009 10:56
Design
No... zepředu by to potřebovalo už teď facelift, ale jinak držim SORu palce. Od dob kolíbacích remorkérů šla kvalita i atraktivnost strmě nahoru. :yes: Poté, co Karosa zhynula už také není komu jinému ty palce držet... :-(
Rozbalit vlákno
27
23. 2. 2009 12:10
Re: Design
Spredu facelift? Možno medzimestské vozy, ale autobusy MHD vyzerajú dobre.
Držím SOR-u palce, domácich výrobcov zostalo jak šafranu. Kto cestuje autobusmi vie, že jazda SOR-om je pohodlnejšia a príjemnejšia ako v konkurenčných Iveco-Karosách.
Avatar - T613
23. 2. 2009 12:14
Re: Design
tak ty nízkopodlažní Iveca .. ten schod vzadu je šílený
23. 2. 2009 12:17
Re: Design
Na jednu jazdu novým Ivecom si pamätám....bola to skúšobná prevádzka v BA, čiže takmer nový autobus. Motokára je voči nemu šuviks, všetko drnčalo, po vystúpení človek len ťažko mohol veriť, že to má vzduchové pruženie. Hlučnosť tiež väčšia ako by človek od tak moderne vyzerajúceho vozu čakal. Viac hulákajú snáď už len staré Ikarusy a TAM-busy, snáď sú už všetky vyradené...
Avatar - T613
23. 2. 2009 12:24
Re: Design
tak že by to nějak extra hulákalo jsem si nevšiml.. sem tam zaskřípe plast, ale to se dá u takových vozů pochopit. Přece jen kdo by je oblizoval :-!
23. 2. 2009 12:42
Re: Design
No tak ja som tým vozom cestoval tesne po Solarise a ten rozdiel bol viac ako citeľný, teda pri rozbehu hlavne, potom vpohode. Upozorňujem ale, že v tých poľských šrotoch neškrípe a nevŕzga nič. Iveco bolo vyoči nim vytriasačka. Šlo o tento konkrétny bus:
[odkaz]
Inak v Čechách máte tuším ešte jedného výrobcu:
[odkaz]
Avatar - Special-line
23. 2. 2009 14:20
Re: Design
Jo tyhle autobusy se dělaj u nás v Třebíči. Nějaká italská licence + plynové motory LIAZ nebo naftové (asi Deutz teď nevím). V Liberci už jezděj léta. Nevím kolik prodávají ale asi jim to jde.
23. 2. 2009 21:29
Re: Design
V BA premával jeden žltý, teraz vídam jeden červeno-šedý, alebo v nejakej takej kombinácii. Nič extra, ale ani nič hrozného zase, taká klasika.
Avatar - T613
23. 2. 2009 14:43
Re: Design
z 18metrovým jsem nejel, pouze z 12metrovým
23. 2. 2009 21:32
Re: Design
veľký rozdiel tam asi nebude, jedine v prípade, že je v ňom motor so zhodným výkonom, s väčším busom bude mať pochopiteľne viac práce
neregistrovaný "nrV"
24. 2. 2009 13:06
Re: Design
Na rozdíl od Tedomu (tuším italská licence Mauri)je SOR kompletně česká konstrukce. Však ho taky vivinuli lidi (ne jenom) co odešli z Karosy po její privatizaci francouzským Renaultem.
23. 2. 2009 15:00
Re: Design
Ten předek moc atraktivity nepobral. Do rovný desky "zavlnili" okno a práskli tam světla z Karosa-Renaulto-Iveca. To je málo, níže uvedený Tedom proti němu vypadá jak o dvě generace novější bus.
Avatar - Special-line
23. 2. 2009 15:40
Re: Design
Oni ty světla vůbec, nesluší ani městský a ani meziměstský verzi. Taky sem nepochopil proč je v meziměstský verzi u tý nový palubky panel se spínači namáčklej tak na řidiče. Nepodařilo se mi ani třeba na Autotecu si vyzkoušet jak je to v praxi, ale když v něm jedete vypadá to že je to zoufalé.
Avatar - T613
23. 2. 2009 16:04
Re: Design
otec (autobusák MHD) si všechny autobusy na autotecu omakal, a prohlásil, že všechny přístrojovky jsou stejný :-!
SORy se mu líbily nejvíce
Avatar - Special-line
23. 2. 2009 16:27
Re: Design
Tak je jasný že se v dnešní době nepustí do výroby něco co brutálně nesplňuje dnešní požadavky na ergonomii, zvlášť v těžké vozbě. Ale opticky to fakt tak vypadá.
23. 2. 2009 22:10
Re: Design
Hlavne si treba uvedomiť, čím sa SOR snaží bodovať. Peniazmi. Jednoduchšia konštrukcia je ľahšia, nižšia váha znamená nižšiu spotrebu, prípadne vyššiu nosnosť. Výsledkom je aj nižšia cena vozidla. Nižšia obstarávacia cena spolu s nižšími nákladmi na prevádzku je dobrým lákadlom pre dopravákov, menej atraktívny, ale rozodne neurážajúci dizajn nie je až tak dôležitý. A treba povedať, že proti zavedeným výrobcom taktika SOR-u vcelku vychádza.

Na SLovensku boli donedávna 4 autobusoví výrobcovia, podľa toho, čo viem, prakticky neexistuje ani jeden.

SlovBus, Nové Mesto nad Váhom - až na povrchové plechy a sklá bol ťažkou kópiou Karosy, vrátane podvozku, pohonu, aj riadenia. Všetko takmer na koleno, skôr smiešne ako solídne, aj keď nejaké vozy sú v bežnej premávke a jazdia na nejakých vnútroštátnych linkách, niečo je v zahraničí v smere na východ a juhovýchod.
[odkaz]
boli pokusy aj o diaľkové busy
[odkaz]
a napríklad na podvozku Volvo, ktorých tiež zopár jazdí
[odkaz]
Čo je s firmou dnes, neviem, oficiálne www stránky zmizli.

Granus - autobusy na podvozku vlastnej výroby s komponentami Liaz a ZTS Detva a poľskou karosériou Sanos sa istú dobu vyrábali vo Zvolene, bol to však výkrik do tmy. Autobusov jazdilo na slovenských linkách pomerne dosť, postupne dožívajú. Kvalita nebola nijak vysoká, zvlášť poľský základ bol už v dobe montáže silne zastaralý.
[odkaz]
[odkaz]

TAM Bus - z núdze cnosť, vytvorenie spoločného podniku s Juhoslovanmi v čase akútneho nedostatku peňazí na nové karosy či Ikarusy. Licenčná výroba autobusov TAM, ktoré Juhoslovania vyrábali už roky na základe starej licencie MAN. Kĺbové vozy MHD sa vyznačovali drevenými lavicami (u niektorých vozov boli dodatočne očalúnené molitanom a potiahnuté látkou) pre cestujúcich. Posledné vozy dostali plastové sedačky s čalúnením. Silné motory dokázali hnať tieto vozy vzhľadom na zničené cesty v BA priam šialeným tempom, pre kúdoly dymu z výfuku a neskutočný hluk, ktorý produkovali však neboli u cestujúcej verejnosti nijak obľúbené. Aj vodiči s nimi zaobchádzali dosť hrubo, zrejme v snahe čo najrýchlejšie ich "odpísať". V súčasnosti už nejazdia, podnik skončil už dávno.
[odkaz]
[odkaz]

[odkaz]

Novoplan učenec, resp. firma Novop, ani o nej som na nete nenašiel už ani zmienku, že by dnes vyrábali a predávali. Tieto autobusy boli zo slovenských zrejme najvydarenejšie, ale o nich prakticky nič neviem.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Prakticky všetci sú dnes zrejme na nule, preto výrobcovi ako je SOR silne držím všetky palce.

Možno má o slovenských autobusoch niekto kompletnejšie a presnejšie informácie.
neregistrovaný "Noddy"
23. 2. 2009 22:34
Re: Design
Novoplan existuje. Aj ked uz pod oznacenim Pre-Os /www.preos.sk/ Vozidla mozno stretnut v okoli Popradu, Ziliny a este ako povodne Novoplany hlavne okolo Lucenca.
24. 2. 2009 08:10
Re: Design
Díky, vidíš, táto správa sa ku mne nedostala. Nevieš aj niečo viac?
neregistrovaný "Noddy"
24. 2. 2009 19:14
Re: Design
Viac neviem. Na strankach preos.sk je par udajov uvedenych. Raz s ami podarilo sa ziezt popradskym linkovym Novoplanom. Bezna jazda, nic vynimocne. Ale plany maju vskutku smele.
24. 2. 2009 10:24
Re: Design
:yes: Většinu znám od vidění, ale vždycky jsem myslel, že to je bůhvíjaké výroby z balkánu.
Z čeho jsem ale drobet v šoku je Novoplan. Ty autobusy vypadají jak velmi špatné čínské kopie Karosy. Tuzing. Prezentace na internetových stránkách je dost zoufalá o designu ani nemluvě 8-s Na druhou stranu ten překopaný Citelis 12 od Novoplanu vypadá až zázračnš dobře :yes:
24. 2. 2009 13:17
Re: Design
Kópiu Karosy bol SlovBus, Karosa vtedy uspela aj na súde.
neregistrovaný "nrV"
24. 2. 2009 13:26
Re: Design
Já bych to nenazýval jednoduší konstrukcí, oni v Soru prostě na podvozku použili nerezový "jekly", který jsou pevnější než standardní ocelový a tím zabily 2 mouchy jednou ranou, díky pevnějšímu materiálu mohli jít do lehčí konstrukce a zároveň zvýšili korozní odolnost. V Ivecu odolnost proti korozi vyřešili stavbou nové lakovny s KTL (katoforéza) základním lakem.
Avatar - Special-line
24. 2. 2009 14:29
Re: Design
Většinu busů z tvých odkazů po obrázcích znám, ale jen po obrázcích u nás to nejezdí, i když u nás v TRADu v Třebíči stojí autobusy podobný těm Granusům, ale jsou vidět ze silnice jen skla ne celej bus tak to může bejt klidně i něco jinýho, ale nejezdí to.

Já myslím že SOR zabodoval cenově dostupnými malými autobusy. Až to trochu rozjeli tak šli do 12m kde náš trh neznal z drtivé většiny nic jinýho než Karosu. Na spoustu linek je Karosa zbytečně velká a i žravá a to byla právě mezera kterou mohli vyplnit a taky ji vyplnili.
23. 2. 2009 21:34
Re: Design
Tak ako Tedom vyzerá tucet ďalších autobusov. SOR je možno nenápadný, ale jeho vzhľad je rozhodne tým príjemnejším, čo možno v mestách stretnúť.
24. 2. 2009 10:29
Re: Design
Nevim co jezdí u vás, ale tady je to samé Iveco/Renault/Karosa a i těch pár dalších Benzů či MANů vypadá téměř stejně. Tedom má futuristický design, který se nemusí líbit, ale určitě má moderní prvky. SOR spíš zapadne mezi ta tuctová Iveca apod. Je ale pravda, že asi nejběžnější busy Iveco Citelis mají vcelku jednoduchý, ale zato velmi vydařený a nestárnoucí design. :yes:
24. 2. 2009 13:20
Re: Design
Po BA jazdí dosť Solarisov a to je plus/mínus niečo také ako Tedom. Svetlá na spôsob hmyzích očí sú podľa mňa dosť okukaným dizajnovým prvkom na autobusoch, niečo také má aj Neoplan.
24. 2. 2009 15:06
Re: Design
Je to teď taková móda, ale když se to dobře poskládá, tak to může vypadat výborně, navíc je to i praktické.
O hmyzí oči ale nejde, kdyby v těch výkrojích byly normální velká čirá světla, tak to bohužel pořád vypadá lépe než ten městský SOR.
24. 2. 2009 15:45
Re: Design
Nejak Ti mi ten SOR nevadí, vyzerá sympaticky a nie agresívne, to si docela cením.
neregistrovaný "Paninaro"
23. 2. 2009 18:06
SOR versus Iveco Czech Republic
Jsem rád, že výběrové řízení vyhrála česká firma SOR a nikoli Iveco Czech Republic... Naše zlatá Karosa byla přejmenována na Iveco Czech Republic a to s cílem posílení své pozice na trhu. Myslím, že tím přišla o zakázku na 650 autobusů... Zní to možná zvláštně, ale bude tomu tak :-! Dobře jim tak, Taliánům...
Rozbalit vlákno
15
24. 2. 2009 08:34
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Já jsem rád, že vyhrál SOR stejně jako bych byl rád, že vyhrálo Iveco. Ty autobusy totiž vyrábějí tady v ČR (asi 20km od sebe). Myslím, že Iveco CR je pořád česká firma - zaměstnáva český zaměstnance, dává práci českým firmám, odvádí tady daně, takže i tobě přispívá na živobytí ty šmudlo. SOR používá zhruba stejné procento dovážených komponentů jako Iveco )třeba nejsilnějsí motor v autobusu SOR je shodný s tím co je v busu Iveco , v tom rozdíl nevidím. SOR už navíc není soukromá firma v rukou otců zakladatelů - tím pro mě tak trochu ztratil to svoje kouzlo.Už ho vlastní anonymní investiční skupina a ta má peníze možná někde na Kajmanských ostrovech a už vůbec nikdo neví jak je přelejvá a jak platí daně, takže asi tak k tomu, co je a není česká firma. Prostě hlavně, že to nevyhrál Mercedes se svejma tureckejma popelnicema... :-) Pro Iveco CR je aspoň taková malá záplata to, že vyhrálo Bratislavu...Tak aspoň u našich bratov budú jazdiť... :-)
24. 2. 2009 10:34
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Zlikvidování značky KAROSA se neodpouští. Až krachne Saab a přebourají ho na TATA Sweden, asi taky nikdo nebude nadšený...
24. 2. 2009 11:02
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Nebuď směšnej...Karosáci to sice chvíli oplakávali, ale v zahraničí se na ty auta Karosa stejně lepilo logo nejdřív Renault a teď Iveco. Proto jsou dobře prodávaný ve Franici, Itálii, Africe apod...Pro obchoďáka v zahraničí je to o dost pohodlnější, prodává auto koncernu Iveco a kupující ví, že maj servis po celým světě. Kdyby prodával Karosu, tak horko těžko vysvětloval co to je za značku apod... Otázkou snad jedině je, že mohli zachovat starou značku pro čr a východní trhy. Ale spousta obyčejnejch lidí - cestujících, který maj problém poznat rozdíl mezi trakařem a pendolinem když jim řekneš Karosa tak si představěj starou rezatou řadu700 s modrým pruhem a vůbec neviděli, že to jsou moderní auta srovnatelný s konkurencí (v některých parametrech i lepší). Šlo jim asi o to, to těmhle lidem odlišit.
A věř tom, že jestli ten Saab koupěj třeba Indiáni, tak mu nechaj značku Saab, majitelé totiž použijou tu značku, která jim bude líp prodávat ten produkt ve světě.
Caroserrie Sodomka - to byla značka ! pak Karosa... Ale důležitý je, že tradice karosářský výroby porád trvá :-)
24. 2. 2009 11:31
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
To neni tak uplně pravda. Třeba řadu 9 což je komplet Karosácká výroba jsem potkával ve francii se znakem Karosa, akorát vzadu bylo pod oknem Irisbus Iveco. Rozhodně ne ale Renault. Novější nízkopodlažní Citelis se nabízeli čistě jako Renault, pak jako Karosa/Irisbus a nyní již jen Iveco. S renaultem to ani nemohlo být jinak, jelikož dnešní Citelis je jen evoluce pěkně starého Rencka, který měl hranatý nezajímavý předek. Od řidiče dozadu je prakticky pořád stejný.

Tradice je pak na dvě věci, když je název jiný, vlastník jiný a nakonec i výrobky jiné. Stalo se to nejhorší co mohlo - Montovna Vysoké Míto.

Ad. Saab ... aby ta TATA nebyla kromě evropy mnohem známější značka ;-)
24. 2. 2009 12:26
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Vidím, že až tak úplně nevíš, která bije... Na tvůj omezený přehled ukazuje i neschopnost napsat správně název města, kde firma sídlí - doporučuju raději psát zkratku VM, nebudeš si muset opakovat pravopis 4.třídy ZŠ. Montovna to zrovna není, je tam vlastní vývoj, většinu aut nové modelové řady vyvíjeli konstruktéři ve VM, stavba prototypů a zkoušky probíhaly taky v režii závodu ve VM. Závod má vlastní svařovnu, výrobu interiérových dílů apod.. Samozřejmě, že běžné automobilky jsou už dnes více montovny než např. v 30.letech, ale zas tak bych ten vstup Iveco nedevalvoval. řada 900 jezdí ve Francii jezdí s logem Renault, Karosa i Iveco.Citelis se ve VM nevyrábí, takže tam už se dávalo logo, jak to zrovna vyšlo...
Myslíš, že vstupem Iveco se z Karosy stala montovna a předtím se tam dělaly komplet vozy od A do Z ? Prober se, je 21.století, i za Karosy a socialismu se nakupovaly komponenty v rámci koncernu Liaz a díly od dalších subdodavatelů.Krom toho, tebou vyzdvihovaný SOR je myslíš co ? Viděl jsi někdy tu výrobu? Myslíš, že se tam bouchá autobus od A do Z jako za první republiky?
24. 2. 2009 13:26
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Z historického pohľadu už pretvorenie pôvodnej Sodomkovej karosárne na autobusovú fabriku bolo smrteľným hriechom. Ja som za to, aby autobusovú výrobu premiestnili inam, a vo Vysokom Mýte vznikalo opäť umenie s menom Sodomku.
neregistrovaný "nrV"
24. 2. 2009 21:39
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
No oni to chudáci u Sodomky v VM dostali přidělený od soudruhů z Prahy i když tak trochu na truc soudruhům z RVHP (Moskvy), ti preferovali maďarský Ikarus. Jinak autobusy se před tím vyráběli v Avii v Letňanech a vyvinuli velmi moderní autobusy s moterem uprostřed i vzadu, bohužel výkresy museli předat do Maďarska, i když se tím maďárští soudruzi dnes nechlubí.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
24. 2. 2009 21:55
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Ta 706ka ROL s tim liťákem je cool >:D

Předání do Maďarska - jeden z dalších soudružských hnusů :no:

1949 - samonosná karoserie, Diesel 11,8 V6 poloautomatickou převodovkou Praga-Wilson s elektropneumatickým řazení a předvolbou... :-O sakra, to byly mašiny :yes:
24. 2. 2009 15:03
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Co máš proti Mitu? A takový Mito GTA... ;-)
Nevim jestli si tak úplně rozumíme. V dnešní době už asi (asi určitě) neexistuje jediná automobilka, která by vyráběla pouze z vlastních zdrojů, krom toho je to také nesmysl si vyrábět něco co umí jiní specializovaní lépe a asi i levněji.
Pointa je pouze jediná, Karosa už zkrátka neexistuje, takže český inženýr sice horlivě maluje a vymýšlí, ale hotový výrobek vyběhne na trh s puncem Iveco, a tam už českou značku nikdo hledat nebude.

A co se týče SORu, já ho nikde nevyzdvihoval, jen mu držim palce aby se mu maximálně dařilo. Když jsem s nim měl v minulosti co dočinění, tak to byl celkem hrozný zážitek z jízdy. Kolíbací remorkér složený z všemožných dílů Karosy.
24. 2. 2009 15:49
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Posledný odstavec - pochybujem, že to bol SOR, nejak na ňom tie diely z karosy nevidno. Si si istý?
Avatar - Special-line
24. 2. 2009 16:41
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
První SORy (měl jsem tu čest jednou s nejmenším C 7.5 - vzadu jen jednomontáž) opravdu moc velkým komfortem neoplývaly. Dílů z Karosy bylo viditelně dost. Kompletní sedačky (C 734), vnitřní výbava, přístroje, volant, podvolantový ipur, Lucasy atd. je to už dávno co sem v tom jel. Pozdější jejich výrobky se hodně posunuly vpřed.
24. 2. 2009 16:45
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Přesně :-)
24. 2. 2009 17:07
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Není se čemu divit. Zakladatelé SORu jsou bejvalý Karosáci a bydlej ve VM :-)
neregistrovaný "bus"
16. 3. 2009 10:21
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Přesňe tak. ;-)
24. 2. 2009 16:43
Re: SOR versus Iveco Czech Republic
Konkrétně ten malý prcek. Vlezl jsem dovnitř. Schody Karosa i s těmi lištami a kulatými světýlky, celý kokpit řidiče stejný jako v jiných Karosách, stropní světla, sedačky, ventilace, okna, madla Karosa. I barva materiálů uvnitř, včetně toho umakartu nebo co je na stěnách ... chápu, že spousta dílů je velmi podobná nebo univerzální, ale tady to přímo bylo do očí... Mě tedy jo.
No a ten podvozek... to se jen tak nezapomíná :-)
neregistrovaný "Paninaro"
23. 2. 2009 18:15
19,5 × 22,5
Ještě by se SOR mohl u svých autobusů větších rozměrů odpoutat od příšerných kol o rozměrech 19,5 palců na standartní rozměr 22,5 a bylo by vše bez výhrad a 100% konkurence pro jiné výrobce autobusů :-)
Rozbalit vlákno
2
23. 2. 2009 18:18
Re: 19,5 × 22,5
co ja ale vim, tak prave ta mala kola jsou jednou z veci, na kterou SOR pohlizi jako na vyhodu - kvuli lepsimu vyuziti mista vevnitr.
24. 2. 2009 09:23
Re: 19,5 × 22,5
U diaľkáču so zvýšenou podlahou je to jedno. Tam by väčší rozmer prospel najmä pohodliu jazdy a lepšiemu filtrovaniu nerovností na ceste.
neregistrovaný "Baby_killer"
24. 2. 2009 22:29
J&T
Nevíte co je pravdy na tom, že po přechodu pod skupinu J&T se SOR neúměrně zadlužuje? Jen to okolo mě prolétlo. Stejně jako informace, že vlastník celé skupiny se na Slovensku pohybuje jen s ochrankou (snad i v pancéřovaném autě) a ve Francii se prohání ve Ferrari bez střechy a bez ochranky. Tam se prý o život nebojí...

Neberte to jako nějakou zaručenou zprávu. Jen se ptám jestli je na tom něco pravdy.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "bus"
16. 3. 2009 10:22
Re: J&T
Vůbec bych se nedivil. :no: