Diskuse

Spolehlivost aut podle segmentů: Řada výsledků vás zarazí. Jak dopadl váš vůz?

27.10.2017

Jak maximálně objektivně určit spolehlivost konkrétního vozu? Každý na to jde jinak. Třeba známý anglický magazín What Car? sestavuje žebříček na základě odpovědí respondentů – uživatelů aut. Jak dopadly auta stará maximálně tři roky?

 

  • 68 Reagovat !

    foto nebezpecnavosa

    nebezpecnavosa 27.10.2017  19:05

    Jak je spolehlivý můj vůz vím nejlíp já, nepotřebuju statistiku-y.

    O tyhle marketingově reklamní oblbováky se ještě někdo zajímá, nebe se podle nich snad dokonce rozhoduje při koupi ? Nic než statistika s různě pokřivenými výklady.
    • 62 Reagovat !

      foto zaplosak

      zaplosak 27.10.2017  19:32

      « Re: Jak je spolehlivý můj vůz vím nejlíp já, nepotřebuju statistiku-y.

      No tak máš škodovku no - jsou i horší... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto nebezpecnavosa

        nebezpecnavosa 27.10.2017  22:23

        « Re: Re: Jak je spolehlivý můj vůz vím nejlíp já, nepotřebuju statistiku-y.

        No to teda nemám a nikomu neřeknu co mám, ještě by někdo zneužil můj soukromý údaj pro nějakou pofiderní statistiku. O značce to není, je potřeba si z toho tady dělat srandu.
    • 00 Reagovat !

      foto Fana

      Fána 28.10.2017  03:11

      « Re: Jak je spolehlivý můj vůz vím nejlíp já, nepotřebuju statistiku-y.

      Je zajimavé že se vždycky najdou neznalci, závistivci kteří napíšou aniž by pochopili vo co go, že buď máš Škodovku a nebo BMW. Kdyby auto nebylo spolehlivé tak ho přeci nebudu vlastnit. Každý vzdělaný vlastník ví jak spolehlivé a proč je jeho auto. A statistikám se vysmívá. Jezdiči samozřejmě statistiky vítají. Pro ně holinky nebo hodinky jedno jsou.
  • 41 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 27.10.2017  19:39

    dalsie tabulky....

    treba to vnimat ako dalsie info do skladacky, ktore mame v hlave z roznych zdrojov.
    zato nejaku vypovedajucu hodnotu v tom vidim.... :-!
    • 12 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 27.10.2017  19:59

      « Re: dalsie tabulky....

      Ja popravde veľmi nie.
      • 11 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 27.10.2017  20:13

        « Re: Re: dalsie tabulky....

        je to velmi zmatečná statistika :no:
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 27.10.2017  21:12

          « Re: Re: Re: dalsie tabulky....

          To je. Jak mi môže niečo napovedať štatistika, v ktorej niektoré modely figurujú zvlášť s naftou a zvlášť benzínové, iné zas pekne spolu a iné tam ani nie sú, aby nás namiesto nich potešili modely, ktoré sa predávajú rádovo v kusoch...
          • 00 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 28.10.2017  09:06

            « Re: Re: Re: Re: dalsie tabulky....

            Kdo chce psa bit, hul i najde, ale tady se da oboje jednoduse logicky zduvodnit.
            Na vubec uvazovani nad statiatickou analyzou clovek potrebuje mit data, stanovi si tedy minimalni velikost statistickeho souboru pro kazdy model, rekneme treba 1000 aut a:
            Kdyz ho nedosahne = auto v statistice chybi
            Kdyz ho dosahne jen pro diesel+benzin spolecne = auto se v statistice objevi, ale nebude pohony roslisovat a uvede spolehlivost za dany model celkove
            Kdyz mam dat vazne dostatek pro kazdy jednotlivy pohon (nebo dokonce muzu jit jeste dal, k prevodovkam, k vykonovym rozpetim atd) = auto se v statistice objevi a ja si navic muzu dovolit ho rozdelit a vypovidaci hodnota vuci ostatnim modelum tim neutrpi

            Jedine co lze tehle statistice objektivne vytknout je michani spolehlivosti praskle zarovky s prasklou hlavou. Anebo ji to taky vycitame jen z neznalosti a autori tehle statistiky I na toto mysleli a pri patrani po svych datech I toto zohlednili, coz samozrejme ACZ pri pouhem opisovani clanku z internetu nema sanci zjistit. Uprimne bych se hodne divil kdyby tohle, takovou naprosto zasadni vec, opomenul.

            Ergo prro mne to vypovidaci hodnotu ma. Ne stoprocentni, ale rozhodne ne nulovou. Takze souhlas s maxi.
            • 00 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 28.10.2017  11:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: dalsie tabulky....

              Tak v tomto sa nezhodneme.
            • 00 Reagovat !

              foto koos323

              koos323 28.10.2017  13:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: dalsie tabulky....

              Ano pokud auto daného souboru nedosáhne, ve statistice chybí. To jsou třeba ty Alfy Romeo. Jenže to rozhodně nikterak nevysvětluje, proč se tahle značka umístila na tak dobrém místě a třeba Jeep, který má rovněž jediného zástupce v tabulkách na posledním (navíc Jeep má s Alfou Romeo společného víc, než je zdrávo)
    • 13 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 27.10.2017  20:38

      « Re: dalsie tabulky....

      Ale houby, jinde je MB na čele, tady na chvostu. Audi totéž v opačném gardu. Až budou statistiky ze servisů, tak snad. A ta Alfa - to mluví samo za sebe.
  • 11 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 27.10.2017  19:57

    Najlepšie je,

    ako sa priamo v článku píše o tom, že tie štatistiky sú vlastne nanič. Tak na čo ste sakra ten článok vôbec robili a vycapili ho sem? Škoda času, energie aj priestoru. Radšej sme mohli počkať, kým nám Aleš napíše nejaký fajn článok o niečom z histórie.
    • 30 Reagovat !

      foto Atlis

      Atlis 27.10.2017  20:00

      « Re: Najlepšie je,

      Aby mohli napísať, že je to nanič tabuľka, lebo tam nevedie koncern... >:-[]
  • 20 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 27.10.2017  20:32

    Štatistika o ničom

    Škoda Citigo a VW Up lezú z tej istej výrobnej linky, ale v teste majú rozdielne hodnotenie.
    • 20 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 27.10.2017  21:12

      « Re: Štatistika o ničom

      Tie autá sa robia na Slovensku, to je určite sabotáž... >:D
    • 00 Reagovat !

      foto steakozrout

      steakozrout 28.10.2017  07:00

      « Re: Štatistika o ničom

      asi to muze byt i o tom ze majitele VW casteji jezdi s blbostma do servisu kdezto skodovkari si to nechaj opravit u nejakyho garaznika.....
    • 01 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 28.10.2017  08:27

      « Re: Štatistika o ničom

      To není statistika. Je to jen anketa. A tuším, že to nakonec nebude ani o závadách.
      • 10 Reagovat !

        foto Provocateur

        Provocateur 28.10.2017  09:43

        « Re: Re: Štatistika o ničom

        Víme, Renault je kdesi vzádu, tak je to o ničem >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 28.10.2017  11:57

          « Re: Re: Re: Štatistika o ničom

          Zajímavé srovnání je mezi Outlanderem (ano koupil jsem dobře) a Kvaškajem od Hnissanu, který doplatil na tradiční nekvalitu francouzských komponentů. Za dva roky, až rendlíci u Mitsubishi zavedou katování kostů, se výrobky Mitsubishi budou propadat stejně, jako u Hnissanu. :no:
  • 10 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 28.10.2017  01:11

    eee

    To je riadna somarina, pytat sa ludi.
    Naviac "Jak dopadly auta stará maximálně tři roky" - by ma zaujimalo, ako do toho zapada Skodjak, ked sa zacal predavat nedavno, takze je to brutalne skreslene.
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 28.10.2017  09:10

      « Re: eee

      No zacal se prodavat teprve nedavno a uz 20% majitelu resilo nejaky problem, to neni ani tak zkreslujici jako spis dost nemile.
      • 00 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 28.10.2017  12:24

        « Re: Re: eee

        No jeden majitel ani tak neřeši u kodiaqa nespolehlivost jako jeho nekvalitni zpracovani v interieru a udrncany podvozek. A to s nim ma ujeto par kilometru. Bohužel dal na pozitivni recenze a teď toho docela lituje.
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 28.10.2017  10:19

    Je to Anketa, čo je na tom ťažké pochopiť?

    Je to anketa. Pýtali sa 14000 majiteľov nových áut, čo sa im na aute pokazilo, čo nefunguje, ci to znefunkčnilo auto, koľko to stálo a či to bolo opravené v záruke.
    Z týchto otázok bol spravený vážený priemer a bola vyhotovená tabuľka.
    Takže nie STK, ale majitelia hodnotili svoje autá.
    U mňa to je pozitívny prieskum. A majiteľ lowcost Škody bude mať iné očakávania než Mercedesu, takže aj toto tam bude zohľadňovať rolu.
    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 28.10.2017  20:49

      « Re: Je to Anketa, čo je na tom ťažké pochopiť?

      Prave, ze to je najvacsi problem. Ak sa ma hodnotit spolahlivost, nemoze nad chybou mavnut rukou, lebo auto bolo lacne !
  • 10 Reagovat !

    foto Simpanz

    Šimpanz 28.10.2017  10:21

    Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?

    Vaše opakované tvrzení, že "Problém je, že anketa vůbec nespecifikuje o jaké problémy s auty se jednalo" je nesmysl, který si zjistí každý, kdo umí číst. Přímo v promočlánku k danému výzkumu je uvedeno:

    Faults were classified into 14 groups: battery, bodywork, brakes, engine, engine electrics, exhaust, exterior lights, fuel system, gearbox/clutch, interior trim, non-engine electrics, steering, suspension and other.

    For each fault, we asked the owner to identify time spent off the road using categories ranging from less than one day to more than a week. We also asked them to tell us how much the repairs cost, from being fixed under warranty for free to more than Ł1500. This information was weighted according to the severity of the fault; those that cost the most and kept the car off the road the longest were penalised most.

    A v jiném podrobném článku si lze zjistit jednotlivé váhy pro definované skupiny závad. Takže by možná bylo lepší jenom důsledně články opisovat a nevymýšlet si bludy.

    To že jej zpochybňují někteří diskutéři je jenom problém obhajoby jejich garáže, to že jej neumí bez chyb opsat a navrch jej zpochybní lživými argumenty redaktor webu o autech je docela ostuda.
    • 00 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 28.10.2017  13:19

      « Re: Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?

      Problém je, že těch 14 skupin je stále příliš obecných. Co je to závada na baterce? Je rozdíl jestli je jenom stará a nebo vám třeba přebíjejícím alternátorem vyvaří elektrolyt. A taky je rozdíl pod se vybije tím, že někdo nechal třeba rozsvícená světla. To už je blbost uživatele a ne techniky. Co je závada na bodywork? Koroze nebo špatné slícování panelů. Navíc většina tech závad byla řešená v záruce (což bych u uvedených aut minimálně v prvních dvou letech očekával), kdy ten dotyčný vůbec neví kolik ta oprava stojí. Zákazník pouze podepíše garanční zakázku a obvykle se přijímacího technika neptá na cenu. Proč taky, když to neplatí. Takže by mě opravdu moc zajímalo, jak ti lidé, kterých se ptali věděli cenu opravy, když to neplatili. Ono totiž garanční ceny jsou často jiné, než ceny opravy jsou jiné než na zákazníka. A to že auto stráví hodně času v servisu často vůbec nezáleží na opravě a jejím rozsahu. Ale třeba na tom, zda je daný díl k dispozici. Nebo taky na tom, jestli je skladník líný to objednat či mechanik opravovat. Ono na garanci si totiž nevydělá tolik jako na servisní prohlídce či výměně spojky (právě proto, že jsou jiné ty ceny). Tot praxe v servisech. Pochybuji, že v UK to mají jinak.
      • 00 Reagovat !

        foto Simpanz

        Šimpanz 28.10.2017  17:08

        « Re: Re: Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?

        Jestli se baterka vybije protože je to šmejd nebo proto, že šmejd je auto a nevypne spotřebiče když zákazník vytáhne klíčky ze zapalování a nechá zaplá třeba světla nebo auto někde probíjí a zatěžuje baterku i při stání nějakými bludnými proudy nikoho normálního nezajímá. Každého zajímá jestli stojí a nejede, jak často, jak dlouho trvá oprava a kolik stojí.
        Jistěže zákazník neví co oprava stojí, když je auto v záruce, proto se také v dotazníku ptali, zda to byla oprava zdarma v rámci záruky nebo kolik zákazník platil když nebyla, viz moje citace z článku WhatCar.
        To co píšeš normálního zákazníka nezajímá, zákazníka zajímá jak často jej auto "vyrušuje" svými vrtochy, jak dlouho trvá jejich odstranění a kolik jej to stojí nebo nestojí. Nic víc, jestli se skladník ožral a nedal včas díly na dílnu nebo je dokonce daná značka musí vozit přes půl Evropy zákazníka nezajímá, to je problém automobilky a její servisní sítě. Kvalita servisu je nedílnou součástí kvality výrobku jako takového, je mi docela šumák jestli čekám dva měsíce na opravu protože servis nemá potřebný díl nebo proto, že ten díl má, ale jeho výměna je složitá a trvá dva měsíce, pro mě jako zákazníka je výsledek absolutně stejný.
  • 00 Reagovat !

    foto ajrton

    ajrton 28.10.2017  11:08

    chybne zaradenie

    CR-V, CX-5 a RAV4 (podla tabulky velke SUV) patri do rovnakej triedy ako ix35/Tucson, Sportage, Tiguan, Kuga, Duster, Qashqai (podla tabulky male SUV)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Paroubkovi u soudu: Chce 150 tisíc měsíčně pro sebe, říká Jiří. Petra ale tvrdí něco jiného

Paroubkovi u soudu: Chce 150 tisíc měsíčně pro sebe,…

Od rána probíhá další kolo soudní pře mezi rozvádějícími se manželi Jiřím Paroubkem (65) a Petrou Paroubkovou…

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku. Policie mu za to chtěla napařit pokutu

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku.…

Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Zlatá píšťalka: Excelentní Příhoda! V Liberci rozdal karty správně

Zlatá píšťalka: Excelentní Příhoda! V Liberci rozdal…

Ve 25. kole fotbalové HET ligy se hodně jiskřilo v nedělním šlágru Liberce se Slavií. Sudí Radek Příhoda rozdal…

 

Reflex.cz

Studenti, prosím, nesouložte uprostřed kruhového objezdu, žádají norské úřady

Studenti, prosím, nesouložte uprostřed kruhového…

Třicetitisícové norské město Ringsaker se dostalo do pozornosti světových médií. Ředitel místního dopravního…

Zázrak medicíny: Američtí lékaři provedli první transplantaci penisu i šourku najednou

Zázrak medicíny: Američtí lékaři provedli první…

Americký voják zraněný v Afghánistánu na intimních místech při výbuchu bomby dostal novou naději, že jeho…