Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spor taxikářů s Uberem proberou experti na úřadu vlády. Dolínek chce zrušit taxametry

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Spory mezi pražskými taxikáři a společností Uber se bude příští čtvrtek zabývat ve Strakově akademii expertní skupina pod vedením vládního zmocněnce pro digitální agendu Ondřeje Malého.

Účastníci schůzky mají podle mluvčího vlády Martina Ayrera připravit návrh možných řešení sporů a domluvit se na zapojení dotčených ministerstev. Náměstek pražské primátorky a pražský lídr ČSSD pro sněmovní volby Petr Dolínek na sociálních sítích uvedl, že hodlá navrhnout nahrazení taxametrů chytrými aplikacemi. Současně budou muset řidiči Uberu dodržovat podmínky jako taxikáři, dodal.

Jednání na úřadu vlády se budou účastnit zástupci ministerstev, hlavního města a také Brna. "Jednání by se měli zúčastnit zástupci ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva financí, ministerstva dopravy, hlavního města Prahy a statutárního města Brna, které v minulosti podobný problém se společností Uber rovněž řešilo," uvedl Ayrer v tiskové zprávě.

"Zrušíme taxametry, nahradíme je chytrými aplikacemi, které umožní on-line kontrolu, a bude po problému. Řidiči Uberu budou muset dodržovat podmínky jako taxikáři," popsal Dolínek na facebooku své řešení sporů, které v posledních týdnech vyvrcholily potyčkami u letiště v Praze-Ruzyni.

Sdružení českých taxikářů obviňuje řidiče Uber z nekalé konkurence. Minulý týden taxikáři na ruzyňském letišti protestovali dvakrát. Při větší z obou akcí v pondělí 18. září se podle policie sešlo zhruba 70 taxikářů. Vadí jim zejména to, že za Uber a podobné služby jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry.

V Praze v současnosti působí podle odhadů zhruba 5000 řidičů taxi. Služba Uber je alternativou taxi. Lidé si přes aplikaci v mobilním telefonu mohou zavolat řidiče, který je odveze na požadovanou adresu. Klient pak zaplatí za čas strávený na cestě a ujeté kilometry. Řidiči společnosti jezdí buď pro společnost, nebo jako živnostníci ve vlastním autě. Partnerských řidičů je v Praze podle firmy kolem 2000. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci takzvané sdílené ekonomiky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
30. 9. 2017 22:35
Re: Proč taxi?
Uplne chapem, ked niekoho okradol taxikar v Prahe o zasratych 10 EUR (stalo sa to aj mne >:D >:D ) a chce sa mu pomstit tym, ze objednava cez Uber. Ale aj tak ste idioti ktori podporuje americku firmu pre ktoru neexistuju ziadne zakony. Ste pre nich iba ovce na oholenie tak ako pre taxikarov.
29. 9. 2017 11:10
Proč taxi?
Lidé by nevyužívali UBER, kdyby taxikáři své zákazníky neokrádali. Proto vznikla konkurence, po které je velká poptávka. Pokud chtějí být taxikáři konkurenceschopní, měli by se učit od pana Radima Jančury, majitele Student Agency. Dát zákazníkům servis, komfort. Stačilo by aby si mohli objednat zákazníci přes aplikaci Taxi, která by umožnila objednání předem (přesně byste dopředu věděli kolik zaplatíte), nákup kafé, řidiče v obleku, wifi v autě a mají vyhráno. Tak si představte, kdybyste jako zákazník objednal taxíka a kafé, poté by přišel řidič v obleku a měl ceduli na letišti, že se jedná o něj a k tomu nesl kafé v ruce. Pomohl svým zákazníkům s kufry a to nejen do auta, ale i z auta až ke dveřím jejich domu. V autě byste se jako cizinec mohl připojit k internetu. Byla by tam nabíječka na dobití mobilního telefonu. No nelíbilo by se Vám to? Jen musí přemýšlet, ale oni raději lpí na starých zvycích, protože nejsou schopni se vypořádat se změnami, která sdílená ekonomika nabízí. Místo toho se snaží zahnat konkurenci do kouta násilím a to prosím taky o něčem svědčí, když si dělají takovou reklamu před cizinci.
Avatar - Ada je zase tady
28. 9. 2017 21:20
Malý?
Ten klaun od wifistů? To se někdo pos**l.... :no: