Sportec SP580 – 338 km/h, jízda nebo let

Sportec SP580 – 338 km/h, jízda nebo let

 
 

Porsche 911 Turbo je již samo o sobě hodně ostrým zbožím. Stále se však najdou tací, kterým nestačí. Pro ty je zde Sportec SP580, který z něj vychází a číslice charakterizuje výkon motoru v koních.

Porsche 911 Turbo je již samo o sobě hodně ostrým zbožím. Stále se však najdou tací, kterým nestačí. Pro ty je zde Sportec SP580, který z něj vychází a číslice charakterizuje výkon motoru v koních.

Ladění vozů Porsche je oblíbeným sportem mnoha úpravců, švýcarský Sportec se řadí k těm, kteří tvoří jejich špičku. Po úspěších s modelem SP580 na bázi předchozí generace Porsche 911 Turbo, představil SP580 také na současné 997. Ačkoli se může zdát, že ve srovnání s předchozím modelem nedošlo k žádným zásadním vylepšením,opak je pravdou. Motor 3,6 l dostal dvě nová turbodmychadla a v návaznosti na ně ještě vyladěný výfukový systém se sportovními katalyzátory a elektronicky ovládanými klapkami umožňujícími plnit hlukové předpisy i produkci špičkového výkonu. Výstup výfuku je v podobě čtyřech kruhových koncovek průměru 70 mm. Na opačném konci spalovacího procesu našel své místo sportovní filtr sání s menším průtočným odporem. Nemůže chybět nutné přeprogramování řídící jednotky, aby vše pracovalo v naprostém souladu. Výsledkem je výkon 427 kW (580 k), což je o 100 koníků více než v sérii. Točivý moment 765 Nm narostl o plných 145 Nm. Pro srovnání SP580 na bázi předchozího modelu měl točivý moment „jen“ 730 Nm. Tyto parametry si vyžádaly také výměnu spojky, protože sériová již nedokázala spolehlivě zajistit jejich přenos na kola. Celý tento kit vyjde na cca 21 tis. Euro (téměř 600 tis. Kč)

Vysoká výkonnost pohonu si vyžádala i zlepšení podvozku. Pružiny byly nahrazeny tužšími a kratšími, což přineslo snížení o 20 mm a výrazné omezení naklánění v zatáčkách. Tento prvek pracuje i s podvozkem PASM. Kola jsou jednodílná Sportec Mono 10 o rozměrech 9,5x19 vpředu a 12x20 vzadu. Osazeny jsou pneumatikami 235/35 ZR 19 a 325/25 ZR 20.

Všechny tyto zásahy přinesly maximální rychlost 338 km/h a zničující zrychlení z 0-100 km/h za 3,4 sekundy. Sériové Porsche je o 28 km/h pomalejší a zrychluje o půl sekundy déle. Je otázka, zdali to stojí za těch více než půl miliónu...

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…