Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

 
 

Švýcarská firma Sportec se zabývá úpravami vozů Audi a Porsche. Dosavadním vrcholem její nabídky je úprava vozu Porsche 911 Turbo, nebo GT2, která těmto sporťákům dodává neuvěřitelných 700 koní.

To, že Sportec umí připravit Porsche s pěkně silným motorem jsme si již nedávno ukázali na kabrioletu SP580. Dnes se podíváme na současnou vlajkovou loď tohoto švýcarského úpravce. Za základ této úpravy byly vzaty špičkové modely řady 911 a to Turbo nebo GT2. Každý z nich má sice jiný základní výkon motoru lišící se 32 kilowaty, ale na výsledném výkonu po úpravě tato odlišnost nehraje žádný význam.

Nejvíce času konstruktéři strávili na návrhu úprav pro kapalinou chlazený šestiválcový boxer za zadní nápravou. Ten si sice zachoval svůj objem 3,6 litru, ale velká část dílů byla nahrazena novými, nebo upravena. U útrobách motoru byly nahrazeny ojnice zcela novými titanovými, upraveny byly skříně pro vačkové hřídele, které mají změněno časování a upraven byl i jejich pohon. Změny se dotkly také hlav válců, které prošly pečlivým obrobením spalovacích prostor a úpravou tvaru sacích a výfukových kanálů. Sání dostalo novou skříň vzduchového filtru z uhlíkového kompozitu, jiný vzduchový filtr s menším odporem průchodu vzduchu, zvětšeno a nově tvarováno bylo sací potrubí, ve kterém je v karbonovém těle umístěn senzor snímající množství protékajícího vzduchu. Zvětšena byla také škrtící klapka, za kterou našly místo zdvojené vstřikovače paliva pro každý válec. Na straně výfuku je zcela nové výfukové potrubí s tlumičem z nerezivějící oceli a kovovými sportovními katalyzátory, které samo o sobě přidává 20 koní výkonu. Jednou z nejdůležitějších součástí, která byla vyměněna je turbodmychadlo. Sériová byla nahrazena speciálními Sportec K24.800. Tohle všechno pak bylo sladěno díky přeprogramované řídící jednotce a výsledek téměř bere dech. Výkon motoru je 514 kW (700 k) při 7700 ot/min a točivý moment má hodnotu 810 Nm při 4800 ot/min. To znamená, že motor má měrný výkon 142,7 kW (194 k) z litru objemu! Pro ty, kteří nechtějí takovou brutální sílu, ale sériový výkon jim nestačí, nabízí Sportec ještě pět nižších stupňů naladění, které jsou odstupňovány zhruba po 50 koních.

Takto nabroušenému motoru musely být bezpodmínečně přizpůsobeny i další skupiny. Předně byla vyměněna sériová spojka za sportovní a motor lze kombinovat pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Tiptronic takový výkon již nezvládne. Také podvozek musel být upraven i přesto, že standardní model má dostatečnou rezervu. Sportovní tlumiče s progresivními vinutými pružinami dovolují výškové nastavení a podvozek může být snížen až o 35 mm. Neobstojí ani sériové brzdy, nejsou-li použity keramické. Sportec montuje na přední nápravu SP700 duté a příčně vrtané kotouče 380 x 32, které svírají pevné třmeny se šesti pístky. Pro jejich lepší účinnost je k nim přiváděn chladící vzduch hadicí přímo z předního spoileru. Na zadní nápravu pak přijdou poněkud menší 365 x 32 se třmeny osazenými čtyřmi pístky. Pro ty, kteří chtějí poněkud ušetřit však nabízí i alternativu, kde mění pouze přední brzdy. K podvozku nepochybně patří také kola, která musí být u verze Turbo vyměněna v každém případě, protože se do sériových nevejdou obrovské kotouče brzd, zatímco u GT2 si může zákazník ponechat i stávající. Ráfky od Sportecu mohou být buď leštěné, nebo chromované z hliníkové slitiny s deseti tenkými paprsky. Jejich rozměry jsou 8,5J x 19 na předních kolech a 11J x 19 na zadních. Osazeny jsou pneumatikami 235/35 ZR 19 vpředu a velmi širokými 315/25 ZR 19 na zadní nápravě. Pod zadní kola jsou ještě určeny podložky zvětšující rozchod kol.

Co se týče úprav vnějšího vzhledu, drželi se u Sportecu hesla méně je někdy více. Na karosérii tak najdeme prakticky jen přídavný spoiler pod předním nárazníkem, který omezuje proudění pod vozem a minimalizuje vztlak přední nápravy. Dále jsou na karosérii přidána jen loga úpravce sestávající z jednotlivých kovových písmen jména firmy. Vpředu je umístěno na přídavném spoileru, vzadu uprostřed vozu pod přítlačným křídlem. Toť vše. Poněkud větší je nabídka pro úpravy v interiéru, ale i zde se Sportec držel zpět. Pro řadící páku a páku ruční brzdy připravil madla v kombinaci hliníku a kůže s logem Sportec. Řadící páka dostala pro rychlejší řazení o zhruba 22 procent kratší dráhy. Nové jsou přístroje před volantem, kde rychloměr dostal stupnici do 360 km/h a otáčkoměr až do 9000 ot/min. Logo úpravce se nachází nejen na nich, ale také na hliníkových pedálech a opěrce pro levou nohu. Výjimkou nejsou ani velurové koberce. Zatímco interiér verze GT2 je již od výrobce laděn více sportovně především díky sedačkám s výraznějším bočním vedením, verze Turbo je poněkud luxusnější. Ve stejném duchu pak pokračuje i Sportec, který nabízí plně kožené čalounění v jakékoli barvě pouze pro verzi Turbo, zatímco u GT2 zachovává původní úmysl výrobce v podobě strohého vzhledu.

Vysoký výkon motoru se samozřejmě projevil na výrazně lepších jízdních výkonech. Jelikož model Turbo má vyšší hmotnost, jsou i jeho parametry o chloupek horší než u verze GT2. Zatímco zrychlení z 0-100 km/h zvládá SP700 na bázi modelu Turbo i GT2 za stejných 3,5 sekundy, nejvyšší rychlosti se již poněkud liší. Pomalejší Turbo dosahuje 357 km/h, lehčí GT2 dokonce překračuje možnosti svého rychloměru a dokáže uhánět až 362 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
O společnosti, která přepsala dějiny byznysu O společnosti, která přepsala dějiny byznysu

První úpis akcií na světě je jedno z prvenství, které…

Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů

Tradiční setkání historických automobilů a motocyklů…

 

Štítky Porsche

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč

Novinka vyjíždějící z továrny ve slezských Nošovicích má…

 






 
Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Dnes 14:30

Událostmi nabitou Velkou cenu Ázerbájdžánu vozů formule 1 vyhrál Daniel Ricciardo z Red Bullu.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ukrajinská posila pro mistra Rotan? Chci zůstat, Slavia je vážně dobrý tým

Ukrajinská posila pro mistra Rotan? Chci zůstat,…

Ukrajinský reprezentant Ruslan Rotan (35) se stal po utkání s žižkovskou Viktorií pro slávistické fanoušky…

ZNÁMKOVÁNÍ: Až na Simiče propadla obrana, Souček hrál nejhorší utkání

ZNÁMKOVÁNÍ: Až na Simiče propadla obrana, Souček…

Museli s velkým rozdílem vyhrát, ale to nebylo v sobotu v silách českých fotbalistů do 21 let. Na EURO v Polsku…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…