Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

 
 

Švýcarská firma Sportec se zabývá úpravami vozů Audi a Porsche. Dosavadním vrcholem její nabídky je úprava vozu Porsche 911 Turbo, nebo GT2, která těmto sporťákům dodává neuvěřitelných 700 koní.

To, že Sportec umí připravit Porsche s pěkně silným motorem jsme si již nedávno ukázali na kabrioletu SP580. Dnes se podíváme na současnou vlajkovou loď tohoto švýcarského úpravce. Za základ této úpravy byly vzaty špičkové modely řady 911 a to Turbo nebo GT2. Každý z nich má sice jiný základní výkon motoru lišící se 32 kilowaty, ale na výsledném výkonu po úpravě tato odlišnost nehraje žádný význam.

Nejvíce času konstruktéři strávili na návrhu úprav pro kapalinou chlazený šestiválcový boxer za zadní nápravou. Ten si sice zachoval svůj objem 3,6 litru, ale velká část dílů byla nahrazena novými, nebo upravena. U útrobách motoru byly nahrazeny ojnice zcela novými titanovými, upraveny byly skříně pro vačkové hřídele, které mají změněno časování a upraven byl i jejich pohon. Změny se dotkly také hlav válců, které prošly pečlivým obrobením spalovacích prostor a úpravou tvaru sacích a výfukových kanálů. Sání dostalo novou skříň vzduchového filtru z uhlíkového kompozitu, jiný vzduchový filtr s menším odporem průchodu vzduchu, zvětšeno a nově tvarováno bylo sací potrubí, ve kterém je v karbonovém těle umístěn senzor snímající množství protékajícího vzduchu. Zvětšena byla také škrtící klapka, za kterou našly místo zdvojené vstřikovače paliva pro každý válec. Na straně výfuku je zcela nové výfukové potrubí s tlumičem z nerezivějící oceli a kovovými sportovními katalyzátory, které samo o sobě přidává 20 koní výkonu. Jednou z nejdůležitějších součástí, která byla vyměněna je turbodmychadlo. Sériová byla nahrazena speciálními Sportec K24.800. Tohle všechno pak bylo sladěno díky přeprogramované řídící jednotce a výsledek téměř bere dech. Výkon motoru je 514 kW (700 k) při 7700 ot/min a točivý moment má hodnotu 810 Nm při 4800 ot/min. To znamená, že motor má měrný výkon 142,7 kW (194 k) z litru objemu! Pro ty, kteří nechtějí takovou brutální sílu, ale sériový výkon jim nestačí, nabízí Sportec ještě pět nižších stupňů naladění, které jsou odstupňovány zhruba po 50 koních.

Takto nabroušenému motoru musely být bezpodmínečně přizpůsobeny i další skupiny. Předně byla vyměněna sériová spojka za sportovní a motor lze kombinovat pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Tiptronic takový výkon již nezvládne. Také podvozek musel být upraven i přesto, že standardní model má dostatečnou rezervu. Sportovní tlumiče s progresivními vinutými pružinami dovolují výškové nastavení a podvozek může být snížen až o 35 mm. Neobstojí ani sériové brzdy, nejsou-li použity keramické. Sportec montuje na přední nápravu SP700 duté a příčně vrtané kotouče 380 x 32, které svírají pevné třmeny se šesti pístky. Pro jejich lepší účinnost je k nim přiváděn chladící vzduch hadicí přímo z předního spoileru. Na zadní nápravu pak přijdou poněkud menší 365 x 32 se třmeny osazenými čtyřmi pístky. Pro ty, kteří chtějí poněkud ušetřit však nabízí i alternativu, kde mění pouze přední brzdy. K podvozku nepochybně patří také kola, která musí být u verze Turbo vyměněna v každém případě, protože se do sériových nevejdou obrovské kotouče brzd, zatímco u GT2 si může zákazník ponechat i stávající. Ráfky od Sportecu mohou být buď leštěné, nebo chromované z hliníkové slitiny s deseti tenkými paprsky. Jejich rozměry jsou 8,5J x 19 na předních kolech a 11J x 19 na zadních. Osazeny jsou pneumatikami 235/35 ZR 19 vpředu a velmi širokými 315/25 ZR 19 na zadní nápravě. Pod zadní kola jsou ještě určeny podložky zvětšující rozchod kol.

Co se týče úprav vnějšího vzhledu, drželi se u Sportecu hesla méně je někdy více. Na karosérii tak najdeme prakticky jen přídavný spoiler pod předním nárazníkem, který omezuje proudění pod vozem a minimalizuje vztlak přední nápravy. Dále jsou na karosérii přidána jen loga úpravce sestávající z jednotlivých kovových písmen jména firmy. Vpředu je umístěno na přídavném spoileru, vzadu uprostřed vozu pod přítlačným křídlem. Toť vše. Poněkud větší je nabídka pro úpravy v interiéru, ale i zde se Sportec držel zpět. Pro řadící páku a páku ruční brzdy připravil madla v kombinaci hliníku a kůže s logem Sportec. Řadící páka dostala pro rychlejší řazení o zhruba 22 procent kratší dráhy. Nové jsou přístroje před volantem, kde rychloměr dostal stupnici do 360 km/h a otáčkoměr až do 9000 ot/min. Logo úpravce se nachází nejen na nich, ale také na hliníkových pedálech a opěrce pro levou nohu. Výjimkou nejsou ani velurové koberce. Zatímco interiér verze GT2 je již od výrobce laděn více sportovně především díky sedačkám s výraznějším bočním vedením, verze Turbo je poněkud luxusnější. Ve stejném duchu pak pokračuje i Sportec, který nabízí plně kožené čalounění v jakékoli barvě pouze pro verzi Turbo, zatímco u GT2 zachovává původní úmysl výrobce v podobě strohého vzhledu.

Vysoký výkon motoru se samozřejmě projevil na výrazně lepších jízdních výkonech. Jelikož model Turbo má vyšší hmotnost, jsou i jeho parametry o chloupek horší než u verze GT2. Zatímco zrychlení z 0-100 km/h zvládá SP700 na bázi modelu Turbo i GT2 za stejných 3,5 sekundy, nejvyšší rychlosti se již poněkud liší. Pomalejší Turbo dosahuje 357 km/h, lehčí GT2 dokonce překračuje možnosti svého rychloměru a dokáže uhánět až 362 km/h.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Rusko zřídí státní banku pro financování sektoru obrany Rusko zřídí státní banku pro financování sektoru obrany

Rusko založí státní banku pro financování potřeb sektoru…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB změní komunikaci Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB změní komunikaci

Již za týden se k projednání měnové politiky sejde…

Zeman byl na operaci, oznámil Ovčáček Zeman byl na operaci, oznámil Ovčáček

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku,…

Ceny nemovitostí rostly v Česku opět nejrychleji ze zemí Evropské unie Ceny nemovitostí rostly v Česku opět nejrychleji ze zemí Evropské unie

Ceny bytů a domů v Česku rostly ve třetím čtvrtletí…

 

Štítky Porsche

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 





 
Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Dnes 17:52

Nástupce ikonického „géčka“ se světu ukázal v pondělí, první cenovku jsme si ale museli přepočítat z eur. Nyní už známe tu českou, vztahuje se k úvodní prozrazené motorizaci.




Blesk.cz

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc jsem nevstal ani z postele!

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc…

Proslavily ho nahé fotky Jany Švandové (70), Míši Kuklové (49) a Markéty Hrubešové (45). Dávno předtím ale…

Závěje, sněhové jazyky a náledí: Jak po D1 i na hory dojet bez nehody?

Závěje, sněhové jazyky a náledí: Jak po D1 i na hory…

Česko zasypal sníh. I když jsou silnice s opatrností sjízdné, na řadě míst zůstává rozbředlý nebo ujetý sníh,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rulík přichází do Sparty! Vytvoří trenérskou dvojici s Výborným

Rulík přichází do Sparty! Vytvoří trenérskou dvojici…

Radim Rulík je novou posilou realizačního týmu hokejové Sparty. Vytvoří rovnocennou trenérskou dvojici s…

 

Reflex.cz

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…

V srdci Ruska! Prohlédněte si moskevské Rudé náměstí v jedinečném 360° videu!

V srdci Ruska! Prohlédněte si moskevské Rudé náměstí…

Město, které se v Česku ve volební prezidentské kampani skloňuje ze všech stran. Podívejte se, jak vypadá slavné…