Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

 
 
18.10. 2004

Švýcarská firma Sportec se zabývá úpravami vozů Audi a Porsche. Dosavadním vrcholem její nabídky je úprava vozu Porsche 911 Turbo, nebo GT2, která těmto sporťákům dodává neuvěřitelných 700 koní.

To, že Sportec umí připravit Porsche s pěkně silným motorem jsme si již nedávno ukázali na kabrioletu SP580. Dnes se podíváme na současnou vlajkovou loď tohoto švýcarského úpravce. Za základ této úpravy byly vzaty špičkové modely řady 911 a to Turbo nebo GT2. Každý z nich má sice jiný základní výkon motoru lišící se 32 kilowaty, ale na výsledném výkonu po úpravě tato odlišnost nehraje žádný význam.

Nejvíce času konstruktéři strávili na návrhu úprav pro kapalinou chlazený šestiválcový boxer za zadní nápravou. Ten si sice zachoval svůj objem 3,6 litru, ale velká část dílů byla nahrazena novými, nebo upravena. U útrobách motoru byly nahrazeny ojnice zcela novými titanovými, upraveny byly skříně pro vačkové hřídele, které mají změněno časování a upraven byl i jejich pohon. Změny se dotkly také hlav válců, které prošly pečlivým obrobením spalovacích prostor a úpravou tvaru sacích a výfukových kanálů. Sání dostalo novou skříň vzduchového filtru z uhlíkového kompozitu, jiný vzduchový filtr s menším odporem průchodu vzduchu, zvětšeno a nově tvarováno bylo sací potrubí, ve kterém je v karbonovém těle umístěn senzor snímající množství protékajícího vzduchu. Zvětšena byla také škrtící klapka, za kterou našly místo zdvojené vstřikovače paliva pro každý válec. Na straně výfuku je zcela nové výfukové potrubí s tlumičem z nerezivějící oceli a kovovými sportovními katalyzátory, které samo o sobě přidává 20 koní výkonu. Jednou z nejdůležitějších součástí, která byla vyměněna je turbodmychadlo. Sériová byla nahrazena speciálními Sportec K24.800. Tohle všechno pak bylo sladěno díky přeprogramované řídící jednotce a výsledek téměř bere dech. Výkon motoru je 514 kW (700 k) při 7700 ot/min a točivý moment má hodnotu 810 Nm při 4800 ot/min. To znamená, že motor má měrný výkon 142,7 kW (194 k) z litru objemu! Pro ty, kteří nechtějí takovou brutální sílu, ale sériový výkon jim nestačí, nabízí Sportec ještě pět nižších stupňů naladění, které jsou odstupňovány zhruba po 50 koních.

Takto nabroušenému motoru musely být bezpodmínečně přizpůsobeny i další skupiny. Předně byla vyměněna sériová spojka za sportovní a motor lze kombinovat pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Tiptronic takový výkon již nezvládne. Také podvozek musel být upraven i přesto, že standardní model má dostatečnou rezervu. Sportovní tlumiče s progresivními vinutými pružinami dovolují výškové nastavení a podvozek může být snížen až o 35 mm. Neobstojí ani sériové brzdy, nejsou-li použity keramické. Sportec montuje na přední nápravu SP700 duté a příčně vrtané kotouče 380 x 32, které svírají pevné třmeny se šesti pístky. Pro jejich lepší účinnost je k nim přiváděn chladící vzduch hadicí přímo z předního spoileru. Na zadní nápravu pak přijdou poněkud menší 365 x 32 se třmeny osazenými čtyřmi pístky. Pro ty, kteří chtějí poněkud ušetřit však nabízí i alternativu, kde mění pouze přední brzdy. K podvozku nepochybně patří také kola, která musí být u verze Turbo vyměněna v každém případě, protože se do sériových nevejdou obrovské kotouče brzd, zatímco u GT2 si může zákazník ponechat i stávající. Ráfky od Sportecu mohou být buď leštěné, nebo chromované z hliníkové slitiny s deseti tenkými paprsky. Jejich rozměry jsou 8,5J x 19 na předních kolech a 11J x 19 na zadních. Osazeny jsou pneumatikami 235/35 ZR 19 vpředu a velmi širokými 315/25 ZR 19 na zadní nápravě. Pod zadní kola jsou ještě určeny podložky zvětšující rozchod kol.

Co se týče úprav vnějšího vzhledu, drželi se u Sportecu hesla méně je někdy více. Na karosérii tak najdeme prakticky jen přídavný spoiler pod předním nárazníkem, který omezuje proudění pod vozem a minimalizuje vztlak přední nápravy. Dále jsou na karosérii přidána jen loga úpravce sestávající z jednotlivých kovových písmen jména firmy. Vpředu je umístěno na přídavném spoileru, vzadu uprostřed vozu pod přítlačným křídlem. Toť vše. Poněkud větší je nabídka pro úpravy v interiéru, ale i zde se Sportec držel zpět. Pro řadící páku a páku ruční brzdy připravil madla v kombinaci hliníku a kůže s logem Sportec. Řadící páka dostala pro rychlejší řazení o zhruba 22 procent kratší dráhy. Nové jsou přístroje před volantem, kde rychloměr dostal stupnici do 360 km/h a otáčkoměr až do 9000 ot/min. Logo úpravce se nachází nejen na nich, ale také na hliníkových pedálech a opěrce pro levou nohu. Výjimkou nejsou ani velurové koberce. Zatímco interiér verze GT2 je již od výrobce laděn více sportovně především díky sedačkám s výraznějším bočním vedením, verze Turbo je poněkud luxusnější. Ve stejném duchu pak pokračuje i Sportec, který nabízí plně kožené čalounění v jakékoli barvě pouze pro verzi Turbo, zatímco u GT2 zachovává původní úmysl výrobce v podobě strohého vzhledu.

Vysoký výkon motoru se samozřejmě projevil na výrazně lepších jízdních výkonech. Jelikož model Turbo má vyšší hmotnost, jsou i jeho parametry o chloupek horší než u verze GT2. Zatímco zrychlení z 0-100 km/h zvládá SP700 na bázi modelu Turbo i GT2 za stejných 3,5 sekundy, nejvyšší rychlosti se již poněkud liší. Pomalejší Turbo dosahuje 357 km/h, lehčí GT2 dokonce překračuje možnosti svého rychloměru a dokáže uhánět až 362 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Indové se chystají na český trh s léčivy Indové se chystají na český trh s léčivy

Evropský trh s generickými léky čeká velké přeskupení…

Člen rozpočtové rady: Vláda rezignovala na snahu snížit dluh Člen rozpočtové rady: Vláda rezignovala na snahu snížit dluh

Plánované schodky státního rozpočtu na následující tři…

Ředitel středočeské záchranky rezignoval kvůli Rathově kauze Ředitel středočeské záchranky rezignoval kvůli Rathově kauze

Ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek…

Maláčová podle exnáměstka MPSV chybovala při udílení dotací Maláčová podle exnáměstka MPSV chybovala při udílení dotací

Kandidátka na ministryni práce Jana Maláčová (ČSSD) se…

 

Štítky Porsche

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 





 
Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

Dnes 12:50

V Evropě jde o nejprodávanější elektromobil, v tuzemsku je ale Renault Zoe žhavou novinkou. Přijíždí rovnou ve verzi s velkými akumulátory, které slibují pohádkový dojezd.




Blesk.cz

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Vážné zranění jí překazilo plány! Zpěvačka Eva Pilarová (78) zrušila účast na akci, jelikož musela po ošklivém…

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery: Poslední člen vyvražděného kmene žije už 22 let sám

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery:…

Na internetu se objevily dech beroucí záběry. Poslední známý přeživší z Amazonského kmene, který vyvraždili…

 

iSport.cz

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa potěší sprintery

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa…

Po extrémně náročných etapách na Tour de France, které si vyžádaly konec hned několika sprinterů, čeká cyklisty…

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen mírně zaostává?

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen…

Obhájí Plzeň titul, sesadí ji přes léto sladěnější Slavia, nebo obživne naposledy klopýtající kolos jménem…

 

Reflex.cz

Novou generaci Američanů vychovávají digitální asistentky

Novou generaci Američanů vychovávají digitální asistentky

Rozsvítí světla, pustí hudbu, přečtou zprávy a také zodpoví takřka všechny zvídavé dotazy. Digitální asistentky…

Coloursový reflexář Milana Tesaře: Vladivojna La Chia aneb Maminky na podium patří!

Coloursový reflexář Milana Tesaře: Vladivojna La…

Do soutěže, které z kapel se svou „tajnou noční“ produkcí podaří zbourat stan Reflexu, výrazně promluvila…