Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

Sportec SP700 – Zdivočelé Porsche

 
 

Švýcarská firma Sportec se zabývá úpravami vozů Audi a Porsche. Dosavadním vrcholem její nabídky je úprava vozu Porsche 911 Turbo, nebo GT2, která těmto sporťákům dodává neuvěřitelných 700 koní.

To, že Sportec umí připravit Porsche s pěkně silným motorem jsme si již nedávno ukázali na kabrioletu SP580. Dnes se podíváme na současnou vlajkovou loď tohoto švýcarského úpravce. Za základ této úpravy byly vzaty špičkové modely řady 911 a to Turbo nebo GT2. Každý z nich má sice jiný základní výkon motoru lišící se 32 kilowaty, ale na výsledném výkonu po úpravě tato odlišnost nehraje žádný význam.

Nejvíce času konstruktéři strávili na návrhu úprav pro kapalinou chlazený šestiválcový boxer za zadní nápravou. Ten si sice zachoval svůj objem 3,6 litru, ale velká část dílů byla nahrazena novými, nebo upravena. U útrobách motoru byly nahrazeny ojnice zcela novými titanovými, upraveny byly skříně pro vačkové hřídele, které mají změněno časování a upraven byl i jejich pohon. Změny se dotkly také hlav válců, které prošly pečlivým obrobením spalovacích prostor a úpravou tvaru sacích a výfukových kanálů. Sání dostalo novou skříň vzduchového filtru z uhlíkového kompozitu, jiný vzduchový filtr s menším odporem průchodu vzduchu, zvětšeno a nově tvarováno bylo sací potrubí, ve kterém je v karbonovém těle umístěn senzor snímající množství protékajícího vzduchu. Zvětšena byla také škrtící klapka, za kterou našly místo zdvojené vstřikovače paliva pro každý válec. Na straně výfuku je zcela nové výfukové potrubí s tlumičem z nerezivějící oceli a kovovými sportovními katalyzátory, které samo o sobě přidává 20 koní výkonu. Jednou z nejdůležitějších součástí, která byla vyměněna je turbodmychadlo. Sériová byla nahrazena speciálními Sportec K24.800. Tohle všechno pak bylo sladěno díky přeprogramované řídící jednotce a výsledek téměř bere dech. Výkon motoru je 514 kW (700 k) při 7700 ot/min a točivý moment má hodnotu 810 Nm při 4800 ot/min. To znamená, že motor má měrný výkon 142,7 kW (194 k) z litru objemu! Pro ty, kteří nechtějí takovou brutální sílu, ale sériový výkon jim nestačí, nabízí Sportec ještě pět nižších stupňů naladění, které jsou odstupňovány zhruba po 50 koních.

Takto nabroušenému motoru musely být bezpodmínečně přizpůsobeny i další skupiny. Předně byla vyměněna sériová spojka za sportovní a motor lze kombinovat pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Tiptronic takový výkon již nezvládne. Také podvozek musel být upraven i přesto, že standardní model má dostatečnou rezervu. Sportovní tlumiče s progresivními vinutými pružinami dovolují výškové nastavení a podvozek může být snížen až o 35 mm. Neobstojí ani sériové brzdy, nejsou-li použity keramické. Sportec montuje na přední nápravu SP700 duté a příčně vrtané kotouče 380 x 32, které svírají pevné třmeny se šesti pístky. Pro jejich lepší účinnost je k nim přiváděn chladící vzduch hadicí přímo z předního spoileru. Na zadní nápravu pak přijdou poněkud menší 365 x 32 se třmeny osazenými čtyřmi pístky. Pro ty, kteří chtějí poněkud ušetřit však nabízí i alternativu, kde mění pouze přední brzdy. K podvozku nepochybně patří také kola, která musí být u verze Turbo vyměněna v každém případě, protože se do sériových nevejdou obrovské kotouče brzd, zatímco u GT2 si může zákazník ponechat i stávající. Ráfky od Sportecu mohou být buď leštěné, nebo chromované z hliníkové slitiny s deseti tenkými paprsky. Jejich rozměry jsou 8,5J x 19 na předních kolech a 11J x 19 na zadních. Osazeny jsou pneumatikami 235/35 ZR 19 vpředu a velmi širokými 315/25 ZR 19 na zadní nápravě. Pod zadní kola jsou ještě určeny podložky zvětšující rozchod kol.

Co se týče úprav vnějšího vzhledu, drželi se u Sportecu hesla méně je někdy více. Na karosérii tak najdeme prakticky jen přídavný spoiler pod předním nárazníkem, který omezuje proudění pod vozem a minimalizuje vztlak přední nápravy. Dále jsou na karosérii přidána jen loga úpravce sestávající z jednotlivých kovových písmen jména firmy. Vpředu je umístěno na přídavném spoileru, vzadu uprostřed vozu pod přítlačným křídlem. Toť vše. Poněkud větší je nabídka pro úpravy v interiéru, ale i zde se Sportec držel zpět. Pro řadící páku a páku ruční brzdy připravil madla v kombinaci hliníku a kůže s logem Sportec. Řadící páka dostala pro rychlejší řazení o zhruba 22 procent kratší dráhy. Nové jsou přístroje před volantem, kde rychloměr dostal stupnici do 360 km/h a otáčkoměr až do 9000 ot/min. Logo úpravce se nachází nejen na nich, ale také na hliníkových pedálech a opěrce pro levou nohu. Výjimkou nejsou ani velurové koberce. Zatímco interiér verze GT2 je již od výrobce laděn více sportovně především díky sedačkám s výraznějším bočním vedením, verze Turbo je poněkud luxusnější. Ve stejném duchu pak pokračuje i Sportec, který nabízí plně kožené čalounění v jakékoli barvě pouze pro verzi Turbo, zatímco u GT2 zachovává původní úmysl výrobce v podobě strohého vzhledu.

Vysoký výkon motoru se samozřejmě projevil na výrazně lepších jízdních výkonech. Jelikož model Turbo má vyšší hmotnost, jsou i jeho parametry o chloupek horší než u verze GT2. Zatímco zrychlení z 0-100 km/h zvládá SP700 na bázi modelu Turbo i GT2 za stejných 3,5 sekundy, nejvyšší rychlosti se již poněkud liší. Pomalejší Turbo dosahuje 357 km/h, lehčí GT2 dokonce překračuje možnosti svého rychloměru a dokáže uhánět až 362 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…