:-)
Veď Ducati kupil koncern! Nie je sa čo čudovať! :-)
Hovorí sa, že v roku 2023 kúpi Audi Airbus, a v roku 2026 bude Airbus A380 (po facelifte) jazdiť v TDI :-)
Přijít v roce 2017 se supersportem který potřebuje na dosažení 0-100 za 3s a 320 kmh 700 koní a 1000 nm v dehtu kombinovaných s hybridním quattrem >:D Škoda jen, že konkurenci už dnes stačí k podobným výkonům o 100 koní méně a poloviční točivý moment. Ale zákazníci jim určitě utrhají ruce, už jen kvůli čtyřem kruhům na masce.
V podstatě souhlasím a říkám, že ke sportování patří (atmo)benzín, ale taky dodávám, že trh je ten, co rozhodne. Bohužel zákazník je "hloupý" a nepochybuju, že dieslový supersport pude na dračku 8-s
Nejhorší na tom je, že vy propagátoři dýzlů, ve finále budetenejvíc nadávat, že už není vše tak, jak bývalo předtím. Zrovna jako lidem nevadí pivo v plastu, hlavně že je to levný, a pak nadávají, jakéže se to vaří patoky. Podobných příkladů by se dalo najít... Teď v době inverzí se zase aktuálně řeší prašnost. Ale že si ty saze lidi vyrábějí dobrovolně, to jim tak nějak nedochází. Hlavně když můžou nadávat...
Nejhorší na tom je, že my si dokážeme přiznat, že dieselům fandíme, ale vy, "propagátoři" benzínů, si nedkoážete přiznat, že benzíny mají potíže, protože diesely jsou prostě dobré.
Len mi povedz v čom majú benzíny problémy?
V obmedzenosti kupcov?
V tom, že musia "diesel positive" ľudia najazdiť x-stoviek kilometrov aby sa im investícia vrátila?
V tom, že ludia s malým nájazdom chcú naftu - lebo im to v krčme povedali?
V tom, že "monopolný" koncern ma tak pokazenú povesť s TSI, že mu nezostáva nič iné ako propagovať TDI? :no::no::no::no:
Počkaj 5-6-7 rokov, keď "machri na rope" budú musieť vymieňať DPF filtre za x-stoviek €!
Potom sa zobudia!
Len keby si nebol tak hlupy, tak by si vedel, ze predajnost diesla v EU je 60% proti 40% benzinakov a elektorohraciek. BMW uz mam diesel co da z 0-100 pod 5s - 4,7s a to je nova technologia troch turb a ked to este poladia, tak neboj, ze benzinu sa len tak nezalaka a spotreba v kazdom rezime 5 litrov mensia? Neodsudzoval by som diesle ako to tu niektory robia, ale benzin ma tiez svoje caro.
Oni se na to vyměňování DPF vykašlou. Až se zvednou odvody na zddravotnictví, protože bude přibývat (resp. už přibývá) lidí s respiračními onemocněními a rakovinou, tak budou nejvíc řvát, a nadávat na stát.
jsou dobré ale jen ve spotřebě země který nesmrdí prachama jako celá evropa diesel nepotkáš , proč asi proč taky spotřebu tam nikdo neřeší to je jen evropská demence že všude a do všeho cpou nafťáky kdyby v evropě byl benzín v průměru za 10kč takovýhle kraviny by audi nikdy nenapadli bože.
Jojo. Ten člověk autům asi moc nedává. Clarkson by spíše než za Jamese Maye označil tohodle pisálka za tlustou ženskou v tříválcovém dieselovém Hyundai Accent.
Jízdní vlastnosti těžkého hybridního dieselu budou zcela jistě excelentní, hlavně ve srovnání se stejně výkonnou konkurencí :yes: Zrychlení a maximálka jsou dobrými indikátory dynamiky auta, pokud má dieselový supersport dynamiku na úrovni mnohem slabších benzínových konkurentů, asi soudruzi z NDR někde udělali chybu. Prostě supersportovní diesel má stejnou logiku jako supersportovní kombík
Trošku i to, že přeplňované benzíny mohou mít objem jen 2 litry, zatímco přeplňované nafty 3,7 litru. Atmosféry mohou mít 3,4 litru. Ono je to stejně všechno uškrcený na nějakejch 500 koní, ale to není jedinej parametr, svou roli má i to, jak se k tomu výkonu pilot dostane...
A sám uznáš, že sebelepší benzínový dvoulitr s turbem bude mít problém s dvojnásobně velkou turbonaftou.
Nafťáky jsou lehce znevýhodněny menší nádrží, ale pořád to nestačí. :-)
Sice jsem zastánce dieselů, ale do sportovních aut patří benzin. Audi by raději mělo vymýšlet nové tvary, protože ty současné jsou velice nudné a ne ptákoviny,na které je tato automobilka expertem viz. diesel do sportovních aut. Ted mě tu klidně rozeberte, že jsem si dovilil říci něco špatného proti automobilce, která má 4 kroužky pro tep....
U závoďáků ano, ale přeci jenom, chtěli bychom třeba dieslové Gallardo (nebo kdo chce čtyři kruhy, tak R8)? Asi ne. Takže závoďák klidně diesel, ale do sporťáku benzín, o supersportech nemluvě. Koho by asi u Ferrari bavilo chrochtání na volnoběh a zlostné dunění u omezovače končící třeba číslicí 5 nebo 6??? Já si myslím, že nikoho.
Koncept naftové R8 tu byl (R8 V12 TDI Concept/ R8 Le Mans Concept), jen se nedostal do výroby. Dočkej klasu, v příští generaci se to klidně může změnit.
(Důvodem bylo, že náklady na zástavbu v sériové podobě by byly příliš vysoké, protože s tím dopředu nepočítali, a investice by se jim nevrátila. Což značí, že v příští generaci se s tím počítat může už od začátku.)
problemek je, ze ty supersportovni diesely nejsou absolutne pouzitelne pro seriovku, livecam z takoveho auta zni asi tak, jako strojovna nemeckeho u-bootu z druhe svetove pouze s tim rozdilem, ze ponorkove diesely tocily tak polovicni otacky proti tem v Audi a obsluha tam ohluchla az po tydnu. U te Audi by to bez chranicu sluchu bylo v radu desitek minut.
Asi bez námahy lze vydedukovat,
- že malý roadster s motorem uprostřed jak navrhuje autor článku nebude v dohledné době v portfóliu Audi, protože tato parketa je v rámci koncernu pokrytá Boxsterem, A protože Boxster je s odstupem nejlepší auto třídy tak proč by tam koncern měl cpát další model, když se jedná o segment s velmi omezeným počtem potenciálních klientů.
- že top supersport na bázi benzinhybridu je opět vyhrazen Porsche, model 918 je vyvinut a připravuje se jeho výroba a aby Audi dělalo opět totéž podruhé, tak to by byl gól do vlastní brány.
- že supersport na bázi dieselhybridu je jediný neporytý segment a Audi jej dostalo přiklepnutý vzhledem k dominanci v 24hLM může být překvapivé leda pro smolíčka pacholíčka. Tak jak diesel dobyl střední, vyšší střední i lux. třídu tak bylo jen otázkou času kdy to rupne v supersportech.
Petrolheads by měli začít trénovat pohled do černého výfuku TDIčka aby je nekleplo až přijde na věc.
Výborný příspěvek, s jedinou výtkou. Nebudou koukat do černého výfuku, protože DPF saze spolehlivě zachycuje a výfuk je tudíž nejlépe šědívý ........ :-)
supersport s DPF >:D >:D sen každého kluka >:D už se těším až si jednou koupím plakát AUDI s dieselovým supersportem koupím si jich tak 100 namotám si je na ruličku a postavím na nádržku s vodou u mého krásného keramického (sportovního) záchodu >:D
Prilis tomu dieslovemu supersportu neverim. V Europe je mozne vsetko, ale nechce sa mi verit, ze potencialni klienti v Amerike, na Blizkom vychode a vobec v Azii na nieco take skocia.
VW jde cestou zisku a to se mu dari. Proc by se cpal dopredu s hybridama, kdyz to za nej plati japonci. A az se najde dost zajemcu na koupi hybridu, koncern je nabidne.
Jinak tahle reakce přesně vystihuje to, proč jsem narážel na slogan náskok díky technice >:D
Myslím, že ztráta deseti let se nedožene ze dne na den.
Mimo jiné jsem pracoval na projektu hybridu pro Audi, který byl ještě z poloviny placen německou vládou. A stejně byl neúspěšný, alespoň prozatím.
S tím ziskem souhlasím. Samozřejmě na tom je bit zákazník.
VW si nechá všechno zaplatit. Viz Golf a příplatek 50 tisíc za o půl litru nižší spotřebu (odpojování válců - 1.4TSI).
To je to, proč se nelíbí i Greenpeace.
Samozřejmě, že v místních médiích to bylo podáváno tak že spotřeba 3.8l (tdi) je moc.
Problém je ale v tom, že ekoverze VW a audi ale i Škody jsou předražené, nebo nepoužitelné.. nebo obojí - Q5 hybrid :-)
A proto tvoří menšinu prodejů.
Ty priplatky za ekoverzi jsou nesmyslny, souhlas. Krom vypinani valcu a startstopu a nejakyho eko softu pro ecu se na auta davaji jen modifikovany casti misto originalnich a ekogumy misto normalnich, tudiz vyrobni cena +- stejna. A ceny za vyvoj zaslepenyho narazniku nebo nizsich pruzin, krytu podlahy si nemusime nechat namlouvat.
Kdo ma najezd 40 tisic a vic rocne by o tom mohl zauvazovat, ale kvuli par korunam...
Audi melo naskok, v 80. letech v rallye. Coz nas ochudilo o pohled na par rallye specialu, kterym zastavili vyvoj. Bez sance proti 4x4. Napriklad Mercedes se chystal se 190kou a diky audi ji poslal radsi na okruhy, kde se ji ovsem velmi darilo.
Jak jsi přišel na 50 tisíc? 496.899,60 - 470.900,- je 50.000,-? V Německu je rozdíl menší - 550 €. Neříkám, že je to zadarmo, ale stejně si tu kde kdo stěžoval, že se tím zesložití motor a bude se to sypat.
VW prodával svůj první elektromobil před cca 30 lety. Hybridy je minuly, z velké části asi díky rozvoji dieselů v době, kdy to byla aktuální záležitost. Měli pořád v nabídce elektromobil, už třetí generaci (první se neprodávala, jestli se nepletu), a také provedení Ecomatic (opět, původem z 80. let), což byl diesel se systémem start/ stop (ale trochu jiným, než jak ho známe dnes - vypínal motor i za jízdy). První hybrid měli asi v roce 2002, vodíková Jetta s kondenzátorem pro rekuperaci energie.
Co? Elektromobily? A kdo v té době měl? Byla to záležitost prakticky exkluzivně německého trhu. Do zahraničí se vyváželo spíš kusově. A dnes je to sběratelská rarita.
Auto s baterkama po životnosti..
VW a elektromobily a hybridy prozatím byly vždy vzory jak to nedělat :-)
Jinak tady odkaz na el.mobil před dvaceti lety (sériový).
[odkaz]
:-)
Nejde o to jen přijít s něčím novým.
Ale o to přijít s něčím novým a úspěšným!
Jinak já nediskutuji o tom co bylo. I když je to zajímavé téma. Třeba VW brouk - okopírovaná tatra od vůdce pro německé masy. Ferdinand Porsche příslušník SS..
První elektromobily už mají přes sto let.
Diskutuji o současnosti. A tady je VW značně pozadu.
Bohužel je vpředu marketingově a to včetně ovládání médií.
Představ si, že tyhle 20 let staré elektromobily jsou pořád schopné provozu. Třeba o Favoritu Eltra jsem nevěděl, potkal jsem ho až v provozu v Německu a čuměl jsem jako puk.
Vzhledem k tomu, že se CitySTROMerů vyrobily jen stovky kusů ve třech generacích po malých sériích, je to sběratelská záležitost. Potkat ho v provozu je ohromná vzácnost.
Dnes je v tomhle celkem konzervativní. Dost si vybírají, co uvedou na trh. Jediný důvod, proč poslat do prodeje něco ztrátového, je budování image. Třeba 918 jde na trh, protože tak si představují budoucí sportovní vozy. A většinu technologií znovu využijí (už GT3, která za nedlouho přijde na trh, sdílí s 918 některé technologie a komponenty). Mne třeba zamrzí, že nepustí na trh verzi konvenční, protože V8, kterou postavili, je famózní. Prakticky závodní motor. A auto by mělo být o metrák lehčí než Carrera GT. Ale tohle auto má být technology demonstrator. Nemá to být porno pro nadšence, pro milovníky Carrery GT.
Jediný důvod, proč se zabývají hybridy (s výjimkou 918), je poptávka po nich na určitých trzích. A některé jejich koncepty jsou opravdu zajímavé. Například dual-mode. Doufám, že se mi podaří vyjednat si projížďku. A jiné věci, které se jim válí v garážích, škoda mluvit. Nejde neslintat a neptat se, proč to není na silnicích. Prostě si nemyslí, že by se to zaplatilo, nebo že by to trh ocenil a pozvedlo to image značky.
No elmobily schopné provozu po 20 letech můžou být zřejmě jedině díky výměně aku nebo kvůli nepoužívání a nedosažení cyklů. :-)
A k těm garážím. Jak už jsem psal, koncept vymyslí kdekdo.
Důležité je dostat do série za přijatelnou cenu pro zákazníka a s odpovídající životností / spolehlivostí a samozřejmě - musí to být ziskové pro automobilku.
Když si sní začal randit, měla na nočním stolku sbírku básniček a Tvoji fotku.
Dnes, když se tam podáváš...tak tam najdeš nejspíš nalepovací umělý nehty, prášky proti depresím a brýle na čtení. To protože na dobrou noc už většinou nedělá to co dřív.
Doba si to žádá, je třeba jít s tím, co si okolí žádá, ať je to cokoliv, hlavně když zapadnu dokud nepadnu.
Nebo si měl možná to štěstí a na tu hru nepřistoupila...a Ty si pak můžeš i přes někdy vyšší náklady a nervy říkáš...díky bohu, že můžu koukat na ty básničky.
Pro ty co vědí. Těm, kteří ne to podle mě cenu vysvětlovat. :-!
Ano, ale když vidím jak chtějí diesel cpát i do sportovních aut, kde jsou vám všechny výhody dieselu k ničemu a spíš pocítíte ty nevýhody jako je vysoká hmotnost, špatně se vytáčí, malý rozsah použitelných otáček, nesportovní zvuk (u takových aut určitě důležitá vlastnost). Prostě nechápu tu snahu mermomoci nacpat diesel úplně všude.
třeba to bude dobře dneska kde jakej .... jezdí v lambu nebo ve ferrari tihle .... přejdou na diesely a pro opravdový nadšence a lidi se stylem a vkusem si koupí opravdový supersport bez kompromisů. ;-) ale podle mě jestli něco takovýho vznikne stejně to bude propadák , to tady jásají lidi co takový auto nikdy mít nebudou ale protože mají doma naftový srá.e hřeje je to u srdce že někoho napadlo dát do supersportu něco co vzdáleně připomíná tu sra.ku co mají v garáži (z nouze ctnost) tihle lidi nemají naftu protože by ji chtěli (těch je málo ) ale protože ji mít musí ale nepřiznají to , jak smutný 8-s ale takový lidi supersporty nekupují
1. F1 je na nas moc draha a mame tam moc konkurence, tak budem okupovat vytrvalostni souteze a zavod LeMans
2. Uplatime cinovniky, at v pravidlech zvyhodni diesel, pokud nas benzin nebude dostatecne nad konkurenci
3. Postavime nejlepsi diesel a budem z toho profitovat do konce sveta, pokud bude nejaka konkurence, tak ho ubijeme "naskokem diky technice" neboli zmenou pravidel, viz bod dva, akorat benzin zamente za diesel a diesel za hybrid
4. pokud nepomuze ani bod 1-3, nahradime kvalitu kvantitou a do zavodu nasadime alespon pet Audin, nejake diesely a nejake hybridy a to by v tom byl cert, abychom neurvali cele podium pro sebe
5. vsem pepum co kupuji TDi nebo hybrida nakukame, ze jejich motory jsou odvozene z techto zavodnich specialu, ktere ve sve zavodni tride nemaji ani tu nejmensi konkurenci..