Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spotřeba paliva a emise CO2: kdo je v Evropě k přírodě nejšetrnější?

Zatímco japonským, italským a francouzským producentům se v průměru daří emise CO2 (a tedy průměrnou spotřebu paliva jejich flotily) snižovat, u německých výrobců naopak v roce 2006 došlo k mírnému nárůstu.
Zpět na článek
23. 11. 2007 18:56
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 19:18
24. 11. 2007 11:10
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 18:59
23. 11. 2007 19:12
neregistrovaný "Pipo :D"
23. 11. 2007 22:22
neregistrovaný "souhlas"
24. 11. 2007 10:43
anonym
23. 11. 2007 23:03
neregistrovaný "Samuel"
24. 11. 2007 10:45
neregistrovaný "tlanger"
25. 11. 2007 22:42
neregistrovaný "Shortař"
25. 11. 2007 22:55
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 23:12
neregistrovaný "........."
24. 11. 2007 06:29
neregistrovaný "J.M."
25. 11. 2007 09:22
neregistrovaný "Frantaa"
23. 11. 2007 19:04
neregistrovaný "Samuel"
23. 11. 2007 19:08
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:20
23. 11. 2007 20:01
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:16
anonym
23. 11. 2007 20:24
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 23:17
neregistrovaný "!!!!!!"
23. 11. 2007 20:29
neregistrovaný "bingo."
23. 11. 2007 22:45
23. 11. 2007 23:43
neregistrovaný "bingo."
24. 11. 2007 11:11
anonym
24. 11. 2007 16:55
neregistrovaný "skip"
24. 11. 2007 21:58
neregistrovaný "Kubajsu"
26. 11. 2007 08:38
neregistrovaný "gdg"
23. 11. 2007 19:21
neregistrovaný "maximilian"
23. 11. 2007 19:56
neregistrovaný "DS"
23. 11. 2007 21:03
23. 11. 2007 21:53
neregistrovaný "DS"
23. 11. 2007 21:54
neregistrovaný "DS"
23. 11. 2007 22:34
24. 11. 2007 09:10
neregistrovaný "Pavel F."
24. 11. 2007 22:08
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 06:47
neregistrovaný "Adamikos"
24. 11. 2007 14:34
anonym
23. 11. 2007 19:06
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:26
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:29
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 20:41
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:55
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 21:10
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:17
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 21:19
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:24
anonym
23. 11. 2007 21:23
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:27
anonym
24. 11. 2007 10:33
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 15:06
neregistrovaný "klaucz"
24. 11. 2007 20:30
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 22:25
neregistrovaný "Kubajsu"
25. 11. 2007 12:15
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 22:20
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 10:56
neregistrovaný "tlanger"
23. 11. 2007 23:35
neregistrovaný "......"
24. 11. 2007 01:19
anonym
24. 11. 2007 10:39
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 11:04
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:08
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 14:21
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:41
anonym
24. 11. 2007 11:54
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 15:13
neregistrovaný "klaucz"
24. 11. 2007 20:32
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 22:34
neregistrovaný "Kubajsu"
25. 11. 2007 12:17
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 22:39
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:17
neregistrovaný "Kubajsu"
25. 11. 2007 12:23
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 14:37
neregistrovaný "Scraeder"
25. 11. 2007 17:44
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:21
neregistrovaný "Pipo :D"
23. 11. 2007 19:58
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 22:46
neregistrovaný "SUV,MPV - znepříjemnit život jej"
24. 11. 2007 09:29
neregistrovaný "MajoX"
24. 11. 2007 10:47
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 20:25
neregistrovaný "Daves"
24. 11. 2007 11:13
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:19
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 23:20
neregistrovaný "Samuel"
24. 11. 2007 15:17
neregistrovaný "DS"
24. 11. 2007 21:26
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:23
23. 11. 2007 20:32
anonym
23. 11. 2007 23:41
neregistrovaný "samuel"
24. 11. 2007 09:34
24. 11. 2007 11:17
neregistrovaný "tlanger"
23. 11. 2007 22:24
neregistrovaný "Fanoušek"
25. 11. 2007 00:43
neregistrovaný "Darik"
23. 11. 2007 20:23
neregistrovaný "Chris K."
23. 11. 2007 23:45
neregistrovaný ".............."
24. 11. 2007 11:20
neregistrovaný "tlanger"
25. 11. 2007 22:20
neregistrovaný "Chris K."
23. 11. 2007 20:34
neregistrovaný "Perun."
24. 11. 2007 01:25
anonym
24. 11. 2007 08:36
neregistrovaný "Perun."
23. 11. 2007 23:51
neregistrovaný "..........."
24. 11. 2007 01:30
anonym
23. 11. 2007 20:37
neregistrovaný "Scraeder"
24. 11. 2007 21:25
anonym
23. 11. 2007 20:45
anonym
23. 11. 2007 20:48
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:53
neregistrovaný "Ada je zase tady"
23. 11. 2007 20:57
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 21:11
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:14
anonym
23. 11. 2007 21:17
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:26
anonym
23. 11. 2007 21:39
anonym
23. 11. 2007 21:57
anonym
23. 11. 2007 23:22
neregistrovaný "samuel"
24. 11. 2007 15:14
neregistrovaný "expert0001"
25. 11. 2007 18:53
neregistrovaný "Ivan."
23. 11. 2007 22:02
neregistrovaný "Ivan."
23. 11. 2007 22:40
23. 11. 2007 23:34
24. 11. 2007 00:05
24. 11. 2007 03:17
24. 11. 2007 09:55
neregistrovaný "Scraeder"
24. 11. 2007 10:56
24. 11. 2007 11:00
neregistrovaný "MultiJet"
26. 11. 2007 08:57
24. 11. 2007 20:00
neregistrovaný "Elpepe"
25. 11. 2007 17:57
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 21:23
neregistrovaný "Scraeder"
28. 11. 2007 13:02
neregistrovaný "Kubajsu"
25. 11. 2007 21:13
neregistrovaný "domynyk"
25. 11. 2007 21:28
neregistrovaný "Scraeder"
10. 1. 2008 17:24
anonym
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 18:56
normy
Uz ty normy schvalilo Nemecko ? Dokud ne, tak to bude porad jen navrh. A v soucasne podobne velmi stupidni navrh, to ma jako Ferrari vyrabet trivalce ?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 11:10
Re: normy
TAK TAK . :yes: :yes:
Avatar - skejpa
23. 11. 2007 18:59
proc prokrista
dobre at si to postupne snizujou ale v klidu. auta tvorej jen malou cast celych vyparu.
a tabulka prumernych vyparu u aut je smesna :-) moji oblibenci BMW a mazda sou na chvostu a je mi to srdecne jedno... radsi si koupim auto ktere bude mit o 20g vyssi emise ale lip pojede. dokud se nezacnou resit vsechny ekologicky problemy tak tohle bude porad jen "aby se neco delo"...
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Pipo :D"
23. 11. 2007 19:12
Re: proc prokrista
Pomalšie to už ide pekne dlho. Treba nejaké razantné kroky. Ja ma tiež rád BMW a MB ale už treba zakročiť. Napr. také BMW predsavuje čím dalej viac vacsich a vykonejsich a dovolim si povedat premotorovanych aut. Na co je komu pri dnesnych komunikaciach 300 koni pri beznom sedane strednej triedy. Nepoviem také Ferrary, Aston Martin... Ty predstavuju pár tisích kusov ale aj tu by mali prist zmeny pri cenach tychto exclusivnych aut by sa dalo nieco vymysliet. Mne to tiez nie je po voli ale ak sa stale budume vyhovarat ze to je len mala cast škodlivín z celkového objemu ale niekde treba zacat lebo takto nikam nedojdeme. A ja radsej obetujem take automobilove klenoty ako je M3 a pod ako by moje deti alebo povedzme vnucata nemali kde chodit do prirody aby tu boli uragany a ostatne klimaticke zmeny, ktore by zhorsovali ich zivot. Netreba byt sebecky ale treba mysliet aj na generacie po nas ;-\
neregistrovaný "souhlas"
23. 11. 2007 22:22
Re: proc prokrista
Naprostej souhlas :yes:
23. 11. 2007 22:55
Re: proc prokrista
Ja by som len doplnil - podľa mňa ide hlavne o tlak na znižovanie spotreby a posun k alternatívnym palivám, ekológia slúži iba ako zámienka. Z medzinárodno-politického hľadiska je to akceptovanejšie ako ako priamy limit pre spotrebu - dá sa to ľahko obhájiť bojom proti globálnemu otepľovaniu. A znižovanie spotreby, znižovanie závislosti na rope a prechod k alternatívnym palivám plne podporujem, čiže tentokrát úradníkom z Bruselu tlieskam.
anonym
24. 11. 2007 10:43
Re: proc prokrista
Nižší spotřeba a emice CO2 se nerovná ekologie :-) Leda použití močoviny proti NOx, kde je výroby poměrně levná a nenáročná...Oxidační katalyzátory předtavují vážný ekologický problém, kterým se nezabývá snad nikdo. Stejně tak filtry pevných částic nejsou tak barevné jak se zdá - zachycují velké částice, které by zachytil hlen a průdušky, boužel nezachtí jemné a nejnebezpečnější mikročástice - ty se u automobilů bez FPČ nabalují na ty větší a poté nepronikají do plicních sklípků. Většina lidí ale radši dá na novináře a nebo na diletanty...
neregistrovaný "Samuel"
23. 11. 2007 23:03
Re: proc prokrista
pripomina mi to komunismus ti taky diktovali co ma kdo pouzivat. At se rozhodne zakaznik, kdyz chce 300hp a ma na to prachy je to jeho problem. Rychle auta jako porsche, mercedes, ferrari se podileji jen 0,5% na znecistovani ovzdusi.
Zajimave, ze do prumyslu se politika vubec nestara, plno tovaren pouziva zastaralou techniku a z kominu vypousti za hodinu vic bordelu jak 50dieselu rocne. Taky by meli zakazat leteckou dopravu na kratkou vzdalenost (treba praha-wien) nesmyslne dovolene do australie, thajska kdyz je v jugoslavii a italii tak pekne by se taky meli omezit. Letadla nepotrebuji litat 1000kmh za h, nebylo by spatne je omezit na 300kmh a tak setrit palivo a co2. Na BBC ukazovali luxusni lode milionaru z Monte-Carla a jeden znich se chvalil ze jeho lod pri plne pare spotrebuje 600litru dieselu na hodinu!
Existuje hodne moznosti jak omezit co2, jen nejednodusi je buzerovat a tahat penize z naroda.
Avatar - pallas
24. 11. 2007 01:12
Re: proc prokrista
ked sa tvoj sused v panelaku rozhodne, ze bude s celou rodinou na balkone grilovat, asi bude tvoj postoj iny, nez "ked na to ma peniaze, tak nech".
Toto nie je o luxuse - ze ja na to mam a ostatni su mi ukradnuti.
Okrem prveho odseku ale suhlasim s tvojim prispevkom.
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 10:45
Re: proc prokrista
Není pravda, že se politika o továrny nestará - co například odsíření elektráren v ČR v 90-tých letech nebo současné modernizace těchže elektráren s cílem zvýšení účinnosti a tudíž snížení emisí. A to nemluvím o tom, že se průběžně modernizují i vodní elektrárny, které sice žádné emise nedělají, ale když budou 20 let vyrábět o 3% energie víc, nebude se muset tolik energie vyrobit tepelnou cestou. I fabriky mají své limity, jen se o tom tolik nemluví, protože je mnohem víc majitelů aut než majitelů fabrik - a noviny píšou o těch tématech, kde najdou víc čtenářů ;-)
neregistrovaný "Shortař"
25. 11. 2007 22:42
Re: proc prokrista
Promiň, ale věta: "Nesmyslné dovolené do Austrálie a Thajska, když je v Jugoslávii a Itálii tak pěkně, by se taky měly omezit" přímo smrdí závistí nebo zabedněností.
neregistrovaný "Scraeder"
25. 11. 2007 22:55
Re: proc prokrista
Jojo, hlavne kdyz uz peknych par let zadna Jugoslavie neexistuje. Ale kdyz cizinec rekne Ceskoslovensko, to je hned primitiv neznajici zemepis.
neregistrovaný "........."
23. 11. 2007 23:12
Re: proc prokrista
---- A ja radsej obetujem take automobilove klenoty ako je M3 a pod ako by moje deti alebo povedzme vnucata nemali kde chodit do prirody

- i ja se tech veci strasne rad vzdam, kdyz uvidim ze politici nelitaji privatnim letadlem, v zapadni EU a USA ma kazdy minister svoje letadlo. taky chci videt jak politici jezdi treba v 150konove audi a8 nevim naco jim je 400HP! Nejvetsi sranda na AlGore je ze ty svoje filmy o ekologii chodi po celem svete predvadet privatnim jetem! a tak za tech par mesicu vyfoukal a spotreboval vic paliva jak ja z moji celou rodinou za cely zivot.
Setreni se tyka jen blbcu, ti co otom mluvi se podle toho vubec neridi. Ja setrim i co2 tim ze si nekupuji kazdy rok novy mobil ale staci mi nokia 3210 :-) kdyby to delali vsichni vyroba by se omezila - tim i miliony co2
neregistrovaný "J.M."
24. 11. 2007 06:29
Re: proc prokrista
Ferrary? To je nějaká kopie z Vietnamu? >:D
neregistrovaný "Frantaa"
25. 11. 2007 09:22
Re: proc prokrista
BMW si naopak silne polepsilo! Kdyz Finsko pred par mesicema preslo na daneni novych aut podle emisi tak BMW zlevnilo snad nejvice ze vsech znacek a trhu! Dvoulitry BMW maji emise jako typicka 1.6 od VW/Forda/atd. Jasne, prumerne emise maji vyssi protoze BMW nedela maloobjemove motory jako ostatni, takze tahle statistika vlastne jen mlzi kdo ma nejcistejsi motory ;-\
Avatar - skejpa
25. 11. 2007 11:22
Re: proc prokrista
no vsak jo... ale to nemeni nic na tom ze to spousta lidi nevidi :-)
26. 11. 2007 07:50
Re: proc prokrista
Priemer je priemer, motory samé osebe môžu byť vynikajúce, ale keď výrobca produkuje veľa veľkoobjemových a vysokovýkonných jednotiek, je jasné, že to priemer pokazí. Ako napríklad Fiat, montuje oveľa viac malých motorov a na priemerných hodnotách sa to jednoznačne prejavuje. Chyba nie je v motoroch, len v ich veľkých dimenziách. Keby BMW nemontovalo väčšie motory ako spomínané dvojlitre, určite by bolo na popredných miestach. :-)
neregistrovaný "Samuel"
23. 11. 2007 19:04
.
uplne nesmyslna tabulka, napr. je jasne ze citroen nebo toyota ze svojim 60konovymi trakarmi pro zeny nemuzou tolik vypustit co2 co Massarati nebo BMW ktery prodava svoje modely od 170HP. Jinac 530d ma mensi potrebu jak prius a to nepotrebuje neekologicke baterky.

Celkove at se vsichni radeji staraji do prumyslu ktery nejvic znecistuje ovzdusi, automobilovy prumysl tvori jen 10%
Nejekologictejsi auto pro 1HP je porsche.
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:08
Re: .
:yes:
Presne. Celá EU si nevie uvedomiť, že každý má iné autá. A každý ma mať svoje "štandardy každého"!
23. 11. 2007 19:20
Re: .
kravy tiez nesplnaju emisne normy... toto je chore. globalne oteplovanie by tu bolo tak ci tak...
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:01
Re: .
Samozrejme! Kto znečisťuje? No presa USA!!! Autami? No hlavne plýtvaním energie a svojími priemyselnými spoločnostami tu General tam najaký General...
anonym
23. 11. 2007 20:16
Re: .
sorry ale hodne naivni nazor...., ten kdo hlavne znecistuje je cina a rusko....
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:24
Re: .
PARDON, PARDON!!!
RUSKO ČÍNA A USA.
Chcel som dať aj Rusko... Ale pravdou je, že aj USA.
neregistrovaný "!!!!!!"
23. 11. 2007 23:17
Re: .
zatim nejvic znacistuje USA 1/3!, potom je japan a nemecko, rusko a cina ma nejspinavejsi mesta, zatim tam ma jen kazdy 50cinan auto, kdyz se prumysl vic rozmohne tak usa za par roku v znecistovani urcite predezene
neregistrovaný "bingo."
23. 11. 2007 20:29
Re: .
Kravy spaluji fosilni paliva? Nebo snad fosilni paliva rostou na pastvinach?
23. 11. 2007 22:45
Re: .
nie, ale vypustaju CO2... a vela.
neregistrovaný "bingo."
23. 11. 2007 23:43
Re: .
A ze si to ta trava, co znovu vyroste potom, co ji spasou, navaze zpet, to se do toho nijak nepocita?
anonym
24. 11. 2007 11:11
Re: .
Krava je ještě v pohodě, ale takové prase vyprodukuju metanu až až - metan je 4000x silnější skleníkový plyn než CO2. Takový jeden prasečák nadělá svinčíku,co? >:D
neregistrovaný "skip"
24. 11. 2007 16:55
Re: .
Problém u dobytka není CO2, ale metan. Ten má mnohem silnější skleníkový efekt, než CO2, a žádná tráva z něj zpátky nevyroste.
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 21:58
Re: .
Bože můj, jak někdo může takovou demagogii vypustit z úst? Dobytek a jiný zvířata tady byla vždy, stejně jako lesní požáry, hnijící bahno v rybnících a jezerech a dýmající sopky... A žádný nárůst škodlivin v atmosféře to v globálu neznamená. Proč? Protože¨s tím příroda počítá a dokáže se s tím vyrovnat. Jak se ale má vyrovnat s nynějším spalováním "zásob", které ukládala po stovky milionů let?
neregistrovaný "gdg"
26. 11. 2007 08:38
Re: .
ale ale, dříve tady asi nebyly takový počty dobytka, představ si kolik kusů je ho na celé zemi. pořád se tady žvaní o škodlivinách a o dětech jak si nebudou moci kde hrát, blablabla...je to blábol, co s CO2, vždyť je to neškodnej plyn. nikdo neví co způsobuje oteplování, ale individuální doprava se dobře reguluje a dají se na ní dobře požít represivní praktiky v rámci záchrany planety. uvědomte si to, zase nám někdo rozkazuje co můžem a co ne.
neregistrovaný "maximilian"
23. 11. 2007 19:21
Re: .
BMW slo taky s CO2 dolu, takze to jde. Co se tyka velikosti motoru, problem je prave to ze tak vykonne auta NIKDO nepotrebuje. Na co je proboha kombik, ktery se pri vypnuti stabilizace neda udrzet na ceste? Ano i prumysl znecistuje ovzdusi, ale mnozstvi znecisteni z aut jednak zdaleka neni zanedbatelne, naopak, dalsi vec je ze z velke casti znecisteni zbytecne. Zastavam nazor ze slabe auto je mene bezpecne, ale to nic nemeni na tom ze velka cast aut je s vykonem daleko za hranici potreby. Co se tyka ferrari a spol, ono je dost mozne ze kdyz si fiat spocita prumer vsech automobilek, tak se dostane porad na slusne cislo, preci jen se tech ferrari a maserati vyrobi radove mene nez treba punt. A to je, nebo aspon nedavno byla, diskutovana moznost pomoci ferrari s limity. Ja osobne bych videl jako moznost znatelnejsi danove zatizeni techto aut. Kdo chce, ma porad moznost, ale prumer pujde znatelne dolu.
neregistrovaný "DS"
23. 11. 2007 19:56
Re: .
"Jinac 530d ma mensi potrebu jak prius a to nepotrebuje neekologicke baterky."

jen pro informaci .. SPOTREBA se nerovna EMISE
...nozsi spotrebu jak Prius ma kde co.. s emisema uz to je horsi.

Jinak nejsem zadny ekomagor, jen to uvadim na pravou miru ;-)
23. 11. 2007 21:03
Re: .
Spotřeba je úměrná emisím. Vždyť jak výrobci stanovují spotřebu v laboratoři? Právě z emisí, čili pro dané množství CO2 se dá zjistit konkrétní spotřeba.
Ale pokud jde o emise u 530d, hlavně pevné částice, NOx a HC, budou a nafty mnohem větší už z principu motoru.
neregistrovaný "DS"
23. 11. 2007 21:53
Re: .
Spotreba je sice emisim umerna, ja to nepopiram... Otazkou je, jak moc je jim umerna (resp. jakym tempem ty emise na litr spotreby u konkretniho auta narustaji). Prius svym hodnotam emisi CO2 vdeci mimo jine i za propracovany system fltrace. Vyrobci mozna dokazi zmerit z CO2 spotrebu, ale jedine pro to, ze u kazdeho auta se vychazi z jine produkce CO2 na litr spotreby (tzn. pocita se s jinymi cisly).

Cisla ... kombinovany provoz:
Prius: 104 g/km
520d: 170 g/km
neregistrovaný "DS"
23. 11. 2007 21:54
Re: .
ale do haje.. 530d tam melo byt, preklep, sry
23. 11. 2007 22:34
Re: .
Emise se odvíjí od druhu spalovaného paliva. U benzinu (tvoří ho řetězce uhlovodíků) při jeho spálení vzniká z 1kg paliva vždy stejné množství C02. Proto lze pro benziny stanovit hranici emisí C02 třeba 130g/km, což odpovídá spotřebě tuším 5,1 l. U nafty je to jinak. Obecně mají naftové motory vyšší emise C02.
neregistrovaný "Pavel F."
24. 11. 2007 09:10
Re: .
A hlavně emise nejsou jen CO2, ale i "jedovaté" emise NOx, atd. A díky tomu, že Prius nepoužívá klasický Ottův cyklus při spalování , ale Attkinsonův, tak jeho jedovaté emise jsou 20% z budoucí normy Euro V.
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:08
Re: .
To kolik se z paliva uvolní CO2 je naprosto jednoduše spočítatelný při použití nejjednoduší chemie a matematiky - kolik uhlíku palivo obsahuje, tolik so uvolní CO2. Nic víc, nic míň.
neregistrovaný "Adamikos"
24. 11. 2007 06:47
Re: .
>:D Na to kašlu, nevím kde si viděl modely "od 170 HP"...sem nevěděl, že BMW 1.6 má 170 HP...ti budou radi tak za 110 HP a to už je celkem rozdíl. Jinak BMW nikdy..ale nikdy nehálo na emise. Možná má image silné a rychlé automobilky, ovšem taky automobilky, která nemyslí na ekologii... ;-)
anonym
24. 11. 2007 14:34
Re: .
až také zlé to zas nie je.
porovnanie vyššej strednej:
autá s automatom, CO2 (g/km) - údaje v zátvorkách platia pre 4-kolky (tiež s aut. prevodovkou)
530i - 178 [193]
530d - 176 [176]
A6 3.2 FSI - 235 [262]
A6 3.0 TDI - x [224]
607 3.0V6 - 242
607 2.7HDiV6 - 223
E280 - 222 [237]
E320 CDI - 192 [210]
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:06
Standardy kazdeho
EU chce mať štandardy. Ale ak sa nad tým zamyslíme výjde nám jedno: Peugeot, Toyota, Fiat nevyrábajú SUV, MPV málo, veľké sedany( ako A6 či A8). Peugeot sa zameráva prevažne do STREDNEJ TRIEDY. Fiat, to je kapitola sama o sebe. Fiat s produkciou áut končí už v nižšiej strednej triede! No a napokon Toyota. Áno, tu sa pozastavím. Toyota tam, Toyota sem. V Európe prevažujú autá do strednej triedy. Ale zvyšok? Zvyšok sú samé OFF-ROADY a dalšie veľké autá. Ale vďaka čomu má Toyota také pekné 4. miesto? :-)
No kvôli hybridom.
Ale. Je neprijateľné tlačiť na každého výrobcu, ak vplývajú málo na otepľovanie. Je neprijateľné pri robení noriem sa odkazovať na výrobcov ako PSA. Pretože každý vyrába iné autá.
A hlavne. Pokial by EU naozaj chcela mať ekologické autá tak by skončila s ropou. EU je dosť bohatá nato, aby začala konečne podporovať projekty pohonou na Vodík! Nie prísť, povedať , že ten a ten má toľko emisii a potom výsť, že to zvládne každý a tlačiť na takých ako je Ferrari. Pretože keby chceli, tak to vyrieša inak. Nie náhlym tlačením na výrobcov.
Rozbalit vlákno
47
Avatar - Blue Sun
23. 11. 2007 19:18
Re: Standardy kazdeho
Ale on to opravdu může zvládnout každý, pokud se bude snažit. Evropě ujel vlak, co se týče hybridních vozidel a elektrického pohonu vůbec. Místo toho nám evropští výrobci tvrdošíjně podsouvají diesel, který má sice nižší spotřebu, ale daleko nebezpečnější emise.
Pokud byste aspoň něco maličko četl o navrhované legislativě EU, týkající se emisí, dozvěděl byste se tam mimo jíné i to, že pro malovýrobce sportovních vozů bude norma mírnější a to o dost. Unie totiž ví, že těch jejich dvacet tisíc vozů do roka (za všechny) nemá tolik emisí, co malé vozy od Fiatu.
A k tomu vodíku - jen to ne! Vodík je největší nesmysl, který lze prosazovat. Jednoduché způsoby jeho získávání spoléhají na fosilní zdroje (ropa a zemní plyn), případně na biomasu (asi tak stejně ekologické, jako ropa). Cestou je čistá elektřina, bez zbytečných přeměn na vodík a zase na elektřinu.
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:26
Re: Standardy kazdeho
NAOZAJ? A čo tá biomasa? To mi chcete povedať, že aj výroba z biomasy je neekologická? Možno áno. Ja sa tomu nerozumiem. Ale povedal by som , že výrobou vodíku sa ľudstvo klame samo. Viete čo je najvätší nezmysel? Ukážem vám toto : Ropa sa neekolicky získava a motor je neekologický. Druhý povie: Tak vodík. A ten prvý: Výroba je neekologická.

Ale ak si uvedomíte, že motor na vodík je EKOLOGICKý na 100%!, tak zabudnete na výrobu. Pretože stále bude vodík ekologickejší, než zaťažovať prostredie nielen výrobou, ale nekoniec aj splodinami zo samotných motorov. :-!
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 20:29
Re: Standardy kazdeho
ano, pokud se kvuli te biomase vykaci lesy (viz Brazilie), tak je hodne neekologicka
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:41
Re: Standardy kazdeho
Ty si teda optimista! To je teda nezmysel! Myslíš si že na biomasu treba nutne pralesy, alebo čo? ;-\ Fakt neviem prečo sa každý na všetko pozerá len z tej najhoršej stránky. Toto nieje projekt a mi nie sme inžinieri, aby sme počítali s najhoršou VARIANTOU! Takto nikam neprídeme. Podľa teba nestačia na biomasu obyčajné polia trebárs v USA?
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 20:55
Re: Standardy kazdeho
Rozhodne nestaci, proto ceny nekterych potravin (kukurice) v USA vyrazne stouply. V Brazilii porad ubyvaji lesy, to je fakt. Duvod ? Pestovani trtiny vytlacuje pestovani potravin. A to ve svete je podil jen par procent, jak by to vypadalo, kdyby se jezdilo jen na biomasu ? Minimalne pulka lidi pomre hlady. Vylozene ekologicke je jen vyuziti odpadu. Jedina dnesni jakz takz ekologicka energie je stepeni, muzem jen doufat, ze jednou prijde i fuze.
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:10
Re: Standardy kazdeho
Načo má potravina upravenú DNA? Na to aby jej bolo viac. Pokiaľ sa nebude trvať na kritériach ako u plodín pre ľudí myslím si, že určite nebude protrebné mať toľko plochy.

PZ: Brazília preto klčuje lesy, lebo nemá peniaze . No a samozrejme pre pôdu. Ale pre koho myslíš? Pre biomasu? Predsa pre ľudí, ktorý sú tiež chudobní. :-!
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 21:17
Re: Standardy kazdeho
jejej ty si naivni, GM nezvednes produkci nekolikanasobne, jak by to bylo potreba. A o te Brazilii snad ani nema cenu komentovat, kaci protoze pestuji trtinu. Kacenim rozhodne proti chudobe nebojuji.

Oil has historically had a much higher EROEI than agriculturally produced ethanol. Apart from this, the amount of ethanol needed to run the United States, for example, is greater than its own farmland could produce, even if fields now used for food were converted for production of non-food-grade corn. It has been estimated that "if every bushel of U.S. corn, wheat, rice and soybean were used to produce ethanol, it would only cover about 4% of U.S. energy needs on a net basis.
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:19
Re: Standardy kazdeho
Já som spomínal GM?
anonym
23. 11. 2007 21:24
Re: Standardy kazdeho
ano, Genetickou Modifikaci jsi spominal
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:23
Re: Standardy kazdeho
Inak ropa môže byť hocijaká, ale pokial sa majú redukovať emisie tak sa ňou musí skončiť. :-!
anonym
23. 11. 2007 21:27
Re: Standardy kazdeho
Ethanol ma pri stejne spotrebe o nejakych 10-20% mensi emise CO2, takze tim toho taky moc nesnizis. A to nemluvim o CO2, ktery se vyrobi na jeho vyrobu, protoze kdyby se na tohle EU podivala, tak by ho musela zakazat.
Samozrejme nejvyhodnejsi je elektrika, ale ta se taky nejak musi vyrobit a proti jaderkam taky porad nekdo protestuje.
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 10:33
Re: Standardy kazdeho
Já som myslel pohon na vodík. :-!
neregistrovaný "klaucz"
24. 11. 2007 15:06
Re: Standardy kazdeho
z hlediska CO2 je vodík v dnešní době nejhorší řešení
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 20:30
Re: Standardy kazdeho
A v čom ako? :-) :-) :-)
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:25
Re: Standardy kazdeho
Pokud zavrhneš chemickou výropu z ropy, tak ti zůstana výroba pomocí elektrolýzy vody = elektrárny. Účinost týhle výroby je max 50%, dále účinost přeměny zpátky na elektřinu (palivový článek) cca 70%. Připočti si k tomu extrémně energeticky náročný skladování a dopravu a pak to srovnej s cca 90% účiností baterií. Ten nepoměr (cca 35:90%) je do očí bijící...
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 12:15
Re: Standardy kazdeho
Viete vy vôbec, že biomasu som spomínal na výrobu vodíka? ;-)
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:20
Re: Standardy kazdeho
Smutný je, že pole v tropech nemá ani zdaleka takový výnos jako pole v mírném pásu. Napřed si prosím zjisti základní fakta, než začneš hlásat bláboly.
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 10:56
Re: Standardy kazdeho
Jenom v ČR bude potřeba na splnění požadavků EU na biopaliva využívat pro tento účel 1/3 osevné plochy ČR. Když to tak půjde dál, kde budeme pěstovat potraviny? Už teď napřesrok budeme mít potraviny podstatně dražší - je to reakce právě na nedostatek osevních ploch, a na to, že zemědělci dostanou za plodiny pro biopaliva víc peněz než za potraviny.
Máme na co se těšit...
neregistrovaný "......"
23. 11. 2007 23:35
Re: Standardy kazdeho
britska universita na bbc rikala, ze hybrid podobne jak green diesel je jen prechodne reseni snizeni spotreby, ani jeden "neni reseni" a oba skonci.
Daleko vetsi uspech ma diesel, mensi spotreba, rocni celosvetovy prodej je 20milionu aut, hybridu se prodalo 1milion za 10roku!. Donce v USA ma mensi podil na trhu (1%) jak diesel.
Nikdo nic nezaspal jednoduse o hybrid neni zatim velky zajem, kdyz spotrebuje z malym vykonem vic jak diesel a mas plny kufr baterek + vysoka cena. Je to i videt na MB jak stale presouva start novych modelu, protoze nema chut subvencovat svoje auta jak delala toyota u priusu. 2 Motory, 3prevodovky + drahe baterky jsou nejenom ze narocne na vyrobu a neekologicke ale je musi i nekdo zaplatit. Audi (pod duo) mel svuj hybrid seriove v roce 1994 na trhu, prodalo se nejakch 200kusu a potom to prevzala toyota.
Ty privatne urcite jezdis Priusem
anonym
24. 11. 2007 01:19
Re: Standardy kazdeho
Ty jsi dobrej. Kolik je v Evrope k dostani hybridnich modelu 3, nebo 5? A kolik dizlovych? Stovka? A z te stovky ma v prumeru kazdy na vyber nejmene 2 naftove motory. A ty prijdes a reknes hybridu se prodalo mnohem mene nez dizlu, cili hybridy jsou nanic. Jak to proboha muzes srovnavat? Az bude mit kazdy model auta, ktery ma dnes na vyber mezi nekolika benzinovimi a nekolika naftovymi, take moznost vybrat si z nekolika hybridu, tak potom muzeme srovnavat. Ale to by se musel nejdrive nalezt nejaky evropsky vyrobce, ktery by ho vyrobil. Jenomze ono je samozrejme levnejsi recyklovat stavjici cmoudivou technologii. A budou to delat tak dlouho, dokud jim to emisni limity dovoli.
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 10:39
Re: Standardy kazdeho
Samozrejme. Ak je nejaký pohon nezmysel, tak je to jednoznačne a jasne hybrid!!!
Môžu si v Toyote(Lexuse) hovoriť koľko chcú, že šesťvalec+hybrid=8valec. Stále bude len šesťvalec. A pokial chcú poriadny výkon, tak im hybrid nestačí ani upnou náhodou. Dôkaz? 8valec+elektormotor v Lexuse LS. Keď už chcem šetriť prostredie, tak načo sakra mám mať potom aj 8valec? ;-/ ;-/Zbytočne je pri skrate pri nejakom náraze v aute 220V skôr pre márnotratnosť. Emisie aj tak pôjdu z auta.
A hlavne je to drahé. Kto prosím pekne má dať za auto segmentu C-D 1000 000Sk? ;-\
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:04
Re: Standardy kazdeho
Tož vono to možná bude o tom, že každé prosazení nové myšlenky něco stojí. A na její zaplacení mají buď vlády nebo bohatí lidé. Bohatí lidé kupovali Prius protože to byla móda, ale pro jejich potřeby byl nepoužitelný - malý a slabý. Takže Toyota správně pochopila, že pokud nechce vývoj hybridů financovat kompletně sama, musí nabídnout takové hybridy, aby si je ti bohatí rádi kupovali - tedy v USA museli nabídnout něco srovnatelné s osmiválcem. Toť vše - Toyota to dělá dobře, dokázala světu ukázat cestu a ještě najít způsob jak z toho získat peníze. To se málokomu podaří.

Jinak je pravdou, že hybridy jsou slepou větví vývoje. Ovšem předtím, než skončí hybridy, skončí atmosférické diesely (ty už vlastně skončily), turbodiesely, benzíňáky, turbobenzíňáky a ve své poslední fázi vývoje budou nahrazeny čistými elektromobily. Hybridy jsou prostě přechodovou fází mezá spalováním a elektřinou.
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 11:08
Re: Standardy kazdeho
Vylučujem, že sa elektrina dostane do masovej výroby-to je naprosto neprijateľné.

Tým trapným Lexusom LS hybrid som chcel povedať, že to auto si vystačí už aj s 8valcom. Takže žiadne ušetrené prostredie. Pozri sa na GS. Tam dali 6valec a hybrid a povedali, že spolu je to výkon ako 8valec. Preto aj to označenie-450 akoby 450k.

Ale u LS nevidím na hybrid v tomto podaní význam. Uplne by stačil len motor 8valec. Hybrid je tam len na okrasu. Takže to ani nieje žiadna ekológia. :no:
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 14:21
Re: Standardy kazdeho
Proč mám pocit, že jsi mě vůbec nepochopil...?
26. 11. 2007 08:31
Re: Standardy kazdeho
protože je to DanielDesign - alespoň se snaží diskutovat
anonym
24. 11. 2007 11:41
Re: Standardy kazdeho
Tohle je můj názor:
Vodík - je v nynější době absulutní nesmysl - jeho výroba je nejvíc neekologická ze všech nynějších běžných paliv (teda pokud nepočítám spalování NH3...)Smysl bude mít v případě, že dojde ke zpuštění fůzních reaktorů, které by mohly ekologicky zásogit el. energií elektrolyzéry vody

Bimasa - význam má velice malý, není dostek protoru na planetě, na kterém by mohlo růst tolik surovin pro výrobu biopaliv. Je teda i etická stránka... Není trochu tristní pěstovat někde cukrovou třtinu na palivo, když v rozvojových zemích umírají milióny lidí hlady? I kdyby jsme tento fakt pominuli, biopaliva zabezpečí jen několik málo % spotřeby. Možnost využití by byla možná v případě masivního pěstování zelených řas v moři - zatím technicky nezvladatelné a neekologické.

Hybridy - Kdo jel v Priusu, ví. Při razantnější jízdě je energie článků pryč ani nemrknete :)A slabý motor má s těžkým autem problémy.

Diesel - dnes poměrně levná výroba motorů, vysoký točivý moment, poměrně nízná spotřeba, při použití redukčních katalyzátoru na bázi močoviny jakž takž ekelogické. Jsou stále ale na fosilní paliva...

LPG - vedlejší produkt zpracování benzinu, emise jsou nižší, ale jde o fosilní palivo

elektrické články, "baterie" : zatím nevhodný poměr cena/výkon v případě že by jsme chtěli jezdit trochu razantněji :-) Viz Tesla. Pro mě je to pohon budoucnosti. Nulové emise, vysoký toč. moment
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 11:54
Re: Standardy kazdeho
>:D
Mudrc ako poleno! Podľa teba je výroba vodíka menej ekologická ako výroba nafty či benzínu????
Mimochodom čítaj celú diskusiu. Už som to tu vysvetlil:

Nemôžeme sa pozerať len ta to, že výroba je neekologická. Ak sa nám nebude nič páčiť prídeme akurát tak do *!
Je predsa lepšie robiť niečo neekologicky ,ale motor je už ekologický na 100% než ropa, z ktorej je:

1.výroba benzínu neekologická
2.výroba nafty neekologická
3.Spalovací motor neekologický

Než:
1. Výroba neekologická(a to stále menej než u nafty, benzínu)
2. motor EKOLOGICKY!!!

A hlavne vodík nieje NEobnoviteľný. :-!
neregistrovaný "klaucz"
24. 11. 2007 15:13
Re: Standardy kazdeho
mudrci nauč se alespoň sčítat, neekologická výroba vodíku je větší než výroba + provoz nafty
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 20:32
Re: Standardy kazdeho
Čo to meleš, ty mudrlante! Ty sa nauč sčítať!! A vážne, sakra! Chceš mi snáď povedať, že neekologická výroba+neekologický motor je väčšia ekológia než len neekologická výroba+ekologický motor?!!! ;-\ :-O
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:34
Re: Standardy kazdeho
Tak vymysli z čeho se vodík vyrábí, spočítej si účinnosti na výrobu, přepravu a skladování a možná budeš překvapenej... :no:
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 12:17
Re: Standardy kazdeho
Že je neekologickejší než pohon na ropu(benzíz, nafta, LPG)???
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:39
Re: Standardy kazdeho
K tý biomase: produkce bioethanolu 1t/ha a rok. Produkce slámy, dřeva a pod. z energetických rostlin 20t/ha a rok sušiny. Výhřevnost etanolu je cca 22 MJ/kg, výhřevnost biomasy v pravém slova smyslu cca 13 MJ/kg. Při spalování ať už ve spalovacím motoru nebo malé elekrárně (kogeneraci) dosáhneš podobné účinosti. Takže mi pořád vychází produkce biomasy cca 10x výhodnější než produkce rádoby ekologických biopaliv. Takže cestu vidím ve velkém počtu malých "rodiných" elektrárniček a elektromobilů spíš než v čemkoliv jiném...
neregistrovaný "Kubajsu"
24. 11. 2007 22:17
Re: Standardy kazdeho
Tak s toü biomasou dost nevíš co mluvíš... Ano, pokud budeš pokládat za biomasu ethanol. Jenže ethanolu se získá tak maximálně 1t/ha. Ovšem pokud by se vymyslelo jak nacpat do aut biomasu přímo z pole (a to vypadá, že by bylo nejrozumější přes elektřinu), tak se při pěstování energetických rostlin (např. vrba, šťovík a pod.) dostaneš na produkci 20-30t/ha za rok (a to jenom sklízíš a nic neseješ). A to už vypadá rozhodně rozumněji...
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 12:23
Re: Standardy kazdeho
Podla mňa nemá elekrina šancu! Já to vidím skôr vo vodíku. :-! Elekrina sa nemá čím presadiť. Nepresadila sa ani po 130(!!!!)rokoch, nevidím dôvod prečo by sa mal za nasledujúcich 20 rokov.
neregistrovaný "Scraeder"
25. 11. 2007 14:37
Re: Standardy kazdeho
Neprosadila se, protoze tu byla extremne levna ropa. Kopnes do zeme a tece ti uz samotna energie, zpracovani je take levne a nejvice navysuje cenu dan. Vodik samozrejme musis nejak vyrobit a nejekologictejsi moznost je z eletriny, ktera se vyrobi v jaderne elektrarne. Jenze proc pak energii prevadet na vodik a nejezdit pouze na baterky.
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 17:44
Re: Standardy kazdeho
Vodík sa môže robiť aj z biomasy. :-!
neregistrovaný "Pipo :D"
23. 11. 2007 19:21
Re: Standardy kazdeho
Jasne netreba robit nic a ked si tu kupis dom a pri tychto klimaickych zmenach tu budu za 5 rokov uragany a odtrhne ti strechu z domu potom sa budes lutovat. Jasne neda sa robit normy pre automobily ako celok treba v tom urobit nejaky system ale treba znizovat a treba na vyrobcov tlacit lebo doteraz nerobili z cela nic. Treba si povedat dost! Na co su nam tu premotorovane auta a velke SUV a ked uz tak potom treba sankciovat ich majitelov. Viem je to nazor ako za komunizmu ale ked niekto jazdi po centre s 2.5 tonovym suv s 8V sam tak nech plati ale tieto peniaze treba vrazat do ekologie. Ale ako vidim pri priklade z Londyna kde zaviedli urcite dane vsetko sa da obist a pri tych spekulantoch v Cesku a na Slovensku to bude robit kazdy druhy.
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 19:58
Re: Standardy kazdeho
:-) :-) :-) Dane. A čo priemyselné spoločnosti? Aj tie platia dane za to čo vypúštajú? :-) Musím teda povedať, že tí z Londína su nazaj blbi. :no: Veď si odporujú svojej ikone-Range Rover. Takéto riešenie nepriniese nič. Boháči si to zaplatia a hlavne obmezdenie pár SUV určite nezmení ovzdušie. Je to holý nezmysel bez akéhokoľvek významu. ;-\ :no: :no:
neregistrovaný "SUV,MPV - znepříjemnit život jej"
23. 11. 2007 22:46
Re: Standardy kazdeho
Tak to prr, naopak poslední léta jde nahoru prodej všelijakých SUV,MPV a já nevím jakech ještě nafouklejch kraksen co vážej přes dvě tuny a chlastaj jak prorvaný a ještě se v tom plazej ucpanými městy s jedním pasažérem řidičem! Sice se něco chystá ale trvá to všechno dlouho, ptz sami ti co o tom v Bruselu rozhodují je mají doma. Takže udělat takový Fantomas zákon, -vozidla třeba obsahu nad 1.5 a výkon v Kw nad cca 7O napálit neskutečnou sazbou za právo na život-provoz a naopak zvýhodnit maloobjemy s malou spotřebou. Tak takovej je můj sen ! :-)
neregistrovaný "MajoX"
24. 11. 2007 09:29
Re: Standardy kazdeho
s tym nesuhlasim. preco by som mal byt znevyhodneny za to ze tie kujvy sikmooke vyrobili benzinovy motor 1.4 ktory ma 70kW oproti 51kW (alebo 44kW) nejakej HTP, pricom zeru rovnako ? Som za dane. Ale podla spotreby a skodlivyn. Nie dan za to ze si kupit technologicky lepsie vozidlo. To by podporovalo naopak technologicky upadok. Ak bude chciet zakaznik vyssi vykon za nizsiu cenu a pri nizsich daniach, to bude ten motor pre technologicky pokrok. Nie urezavanie valcov z motora.
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 10:47
Re: Standardy kazdeho
:yes:
neregistrovaný "Daves"
24. 11. 2007 20:25
Re: Standardy kazdeho
Respektive sikmooci 70kw vs 125kw >:D
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:13
Re: Standardy kazdeho
Víš, ono nic není tak jednoduchý jak to vypadá.
Navážíš se do MPV a SUV, ale nevidíš (nebo nechceš vidět) jejich výhody. Pokud mám doma 1 MPV a s ním jezdíme 2 do práce, na nákupy a celá rodina na výlety a dovolené, pořád se chovám víc ekologicky než jiný, který má malé auto do práce a velké na nákupy. Na výrobu mého 1 auta se totiž spotřebovalo 2x méně enrgie než na výrobu dvou jiných.

Další věc je hmotnost. Moje auto (Grand Espace) má při délce 4,8 m 7 sedadlech a nosnosti přes 2t hmotnost pouhých 1600 kg a spotřebu benzínu 8,5 l/100 km. Je to dáno tím, že Espace je tvořen prostorovým rámem z vysokopevnostní oceli a na něm jsou laminátové panely karosérie - proto je tak lehký. Přitom byl Espace prvním automobilem se 4 hvězdičkami v EuroNCAP (1997), je tedy přinejmenším stejně bezpečný jako ty těžké automobily vyrobené klasickou technologií z plechu.
Alternativy existují, jen je potřeba je hledat a chtít.
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 11:19
Re: Standardy kazdeho
Jasné! Kto myslíš, že v parlamente EU? Takýto nevzdelaní blbi, ktorý namajú o technike ani poňatia.
neregistrovaný "Samuel"
23. 11. 2007 23:20
Re: Standardy kazdeho
toyota to pekne misto kvuli hybridu urcite nema, jejich podil prodeje je pod 1% daleko casteji potkas corollu, yaris, rav4 atd...v CZ jsem prius jeste nikdy nepotkal v usa jen 2x :-)
neregistrovaný "DS"
24. 11. 2007 15:17
Re: Standardy kazdeho
Ja v CZ Prius potkal... 2x :-) ...jednou v Ostrave a podruhy v Roznove p.R. ..a ten sam to nebyl >:-[]
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 21:26
Re: Standardy kazdeho
PRIUS je vzácnosť lebo je drahý. ;-\ A úplne maximálne zbytočný.
Avatar - Blue Sun
23. 11. 2007 19:23
:)
Ještě jedno drobné podotknutí ode mne - sleduju, jak Ferrari a Lamborghini, místo velkohubých německých keců o tom, jak to nejde, prohlašují, že emise sníží a výkony vozidel zůstanou stejné. Přijde mi to spíš jako by si Němci mysleli, že oni jsou něco více a proto se bude skákat podle nich.
Rozbalit vlákno
4
anonym
23. 11. 2007 20:32
Re: :)
opravdu :-)
kdo si myslis, ze dela motor pro Lambo ? snad ne italove ? >:D
neregistrovaný "samuel"
23. 11. 2007 23:41
Re: :)
porsche je nejekologictejsi sportovni auto na trhu, spotreba + co2 na 1HP ma dokonce nejnizsi na svete ze vsech aut. V USA za to dostal ocenneni. Italove u ferrari muzou rocne i 100% snizovat emise maji taky co :-)
Avatar - Blue Sun
24. 11. 2007 09:34
Re: :)
Porsche nekecá a maká. A ostatní německé značky? VW, Audi, M-B... plná pusa řečí, jak to nejde. Ne, že nejde, ono se jim jen nechce. Nechce se jim přiznat chybu. BMW nemluvilo a v tichosti zavedlo Efficient Dynamics. Opel zkoušel hybridní diesel, ale pak ticho po pěšině. A teď... světe, div se - VW představí hybridní vůz a chová se, jako by způsobil světovou revoluci.
V příspěvcích výše jsem psal, jak zbytečné je sledovat mizivé počty sportovních vozidel. Čekal bych od jejich výrobců nejvíce kritiky k novému nařízení EU, ale ne. Oni totiž vědí, že nějak jednat musí. Pouze nabubřelí výrobci stále nafouknutějších "prémiových" sedanů a kombi tvrdí, že to nejde. Ono to jde... ale musí se chtít.
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:17
Re: :)
Jestli to nebude tím, že víc než 50% příjmů Porsche nepochází z výroby a prodeje automobilů, ale z výzkumu, vývoje a zkušebnictví pro autoprůmysl této planety.

Proto lze bez nadsázky říct, že Porsche nekecá, ale maká :-)
Avatar - SpiderJ
23. 11. 2007 19:47
Po nás potopa...
Já nechci nižší emise!!! Chci řvoucí šestiválec uprostřed ranního oparu na okresce...jak drtí veverky a jeho dechberoucí ryk láme větve stromům a v lese poschovávaným aktivistům obroučky bejlí!!!! :-) Nechci lít do nádrže ani vodík ani kozí moč!!!
Rozbalit vlákno
5
23. 11. 2007 21:04
Re: Po nás potopa...
;-) :yes:
neregistrovaný "Fanoušek"
23. 11. 2007 22:24
Re: Po nás potopa...
a to jsi ještě asi nezkusil osmiválec...
Avatar - SpiderJ
24. 11. 2007 09:52
Re: Po nás potopa...
Mno šestiválec zde plní funkci základní motorizace :-)
neregistrovaný "Darik"
25. 11. 2007 00:43
Re: Po nás potopa...
Waaauuuuu :yes:
26. 11. 2007 08:33
Re: Po nás potopa...
Tak to kričíš už po funuse. Mal si si privstať, také veci si si mohol užívať pred 30-40 rokmi. Dnes letí ekológia...
neregistrovaný "Chris K."
23. 11. 2007 20:23
Diesel....
Na prvych miestach su automobilky s vysokym podielom dieselovych motorov, ktore sice maju nizsi obsah emisii CO2, sposobuju vsak vacsie lokalne znecistenie, aj s filtrom pevnych castic, a vyprodukuju viac oxidov dusika (NO a derivaty). O akustickom znecisteni nehovoriac. Inak suhlasim s nazormi, ze nenormalne a zbytocne zvysovanie vykonu je nezmyslom.
A este jedna vec, najviac CO2 vznikne pri vyrobe auta, nahradnych dielcov atd, nie pri jeho prevadzke. Takze, kupit si auto, ktore vydrzi co najdlhsie, je z hladiska ekologie zatial najrozumnejsie riesenie. A za tychto okolnosti sa tabulka vyrazne zmeni - Japonci na tom budu ovela lepsie, kedze dlhorocne obsazduju prve priecky v prieskumoch kvality, staci sa pozriet na AutoBild Quality Report.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný ".............."
23. 11. 2007 23:45
Re: Diesel....
japonec je super prvnich par roku, potom se rozpadne, cely blizky vychod je plny taxikarskych mercedesu. Kolik unas vidis 20-30roku stare mazdy a hondy? vsechny zrezazaveli a rozpadli se.
neregistrovaný "tlanger"
24. 11. 2007 11:20
Re: Diesel....
Když von je čoveče dost podstatnej rozdíl mezi 20-30 let starým Mercedesem a Mercedesem novým. Ten nový má víc luxusu, ale spolehlivost je na štíru. Legendární Mercedesy - držáky - se už dobrých 10 let nevyrábějí...
neregistrovaný "Chris K."
25. 11. 2007 22:20
Re: Diesel....
Svata pravda, tlanger, nove mercedesy su na tom s kvalitou biedne. A co sa novych japoncov tyka, od roku 1998 sme v rodine mali 5 mazd, ktore spolu najazdili cca 800 000 km. Na tych autach sa NIKDY NIC nepokazilo, opotrebovanie dielsoc prichadza oproti europanom asi trikrat neskor. Bratovi nikto neveri, ze jeho 323 z roku 99 ma 350-tisic km. Ukaz mi merceds z roku 1999, ktoremu zatial nebolo treba nastavit ventily a motor bezi ako novy....
neregistrovaný "Perun."
23. 11. 2007 20:34
Tam daleko za špičkou nosu
Moje babička mi říkávala, že důležitější než obsah stránky je schopnost číst mezi řádky. Vždy, když jsou média plná oficiálních prohlášení omílajících úderné a líbivé fráze, je třeba se mít sakra na pozoru. Ekologie je trendy a "in" a bylo by to opravdu jen a jen dobře, kdyby nebyla tak často zneužívána jen jako prostředek ke zviditelnění a populistická láce. Těch několik málo jedinců, kteří to myslí vážně je obvykle tiše umlčeno. Prezentace tohot tématu je tak trochu blamáž. Ne, že by nešlo o snahu o něco méně ubližovat matce přírodě, ta snaha tam je také.. ale jaksi jen jako barevný praporek pro oči evropského voliče. Ten skutečný důvod je ze střednědobého pohledu mnohem naléhavější a v důsledcích nebezpečnější. Na loňském lisabonském setkání Evropské Rady se projednávala mimo jiné palčivá otázka totální evrpské závislosti na dovozu ropy a jejích derivátů. Evropská produkce ze severního moře není s to pokrýt extrémní evropskou spotřebu a proto je třeba dovážet. DRAZE dovážet a především Z RUSKA. Ropu kterou produkují státy OPEC přednostně importují Spojené státy a moc dobře vědí proč. Závislost na dovozech z Ruska je černou můrou politiků zemí původní evropské patnáctky. Rusko emancipuje a začíná si diktovat podmínky. První cenou byla nevšední míra politické tolerance nepříliš demokratických praktit vlády prezidenta Putina, další cenou je ústupek států EU ze snah o podporu americkým pokusům o různobarevné puče v tradičních baštách sféry ruského vlivu. Atd atd atd. A Rusko vojensky velmi sílí, uzavírá aliance s Čínou, tiše podporuje Sýrii a potažmo i Írán a dávno proniklo i na strategické trhy v Indii a Číně... A tyhle dva státy potřebují ropu. Hodně ropy! ;-) Čína momentálně jen o trochu méně, než No.1 - USA. A Rusko časem tok černého zlata přesměruje.. kam asi? Do Evropy, která ho odmítla a ponižovala? Ne é. Evropa bude muset nabídnout ještě více peněz.. nebude mít jinou volbu. Už je to jasnější? Ještě ne? Emise jsou v důsledku o množství spotřebovaného paliva. A Evropská Komise na základě doporučení Evrospké Rady bude ZCELA NEKOMPROSMISNÍ. To už se dozorčí rady a představenstva jednotlivých značek mohli na neveřejných jednáních zcela jasně doslechnout. Prota ta zoufalá blamáž Porsche, které skupuje portfolio VW ve snaze snížit své průměrné emise CO2... Jenže pánové v představenstvu si nevidí dále, než na pozlacenou špičku svého nosu.
Rozbalit vlákno
7
23. 11. 2007 23:01
Re: Tam daleko za špičkou nosu
Úplný súhlas, nejde o ekologiu, ide o zníženie spotreby ropy...
anonym
24. 11. 2007 01:25
Re: Tam daleko za špičkou nosu
Coz se nevylucuje.
23. 11. 2007 23:51
Re: Tam daleko za špičkou nosu
:yes: Tohle všechno zní logicky. A je dobře, že si to zde napsal. Ale neodpovídá na to, proč se orgány EU tak zaměřují na osobní automobily a netlačí na ostatní odvětví, kde se ropa spotřebovává. Nevíš kolik % ropy se v EU spotřebuje v rámci osobních automobilů?
neregistrovaný "Perun."
24. 11. 2007 08:36
Re: Tam daleko za špičkou nosu
Mám informace o světové spotřebě, žel EU tam explicitně není, lze si ale představit, že to bude podobné, ne-li vyšší číslo (uvedu) vzhledem k tomu, že palivoenergetická bilance EU je ve srovnání s ostatními regiony (vyjma USA) výrazně ovlivněna technologickou vyspělostí - relativně (ve srovnání s méně vyspělými regiony) vysoké procento energie je vyráběno z jádra a z obnovitelných zdrojů (data mám, ale je to na úplně jiné téma jiného serveru), takže spalování fosilních paliv a ropných derivátů zejména je tak významně očištěno od výroby elektrické a tepelné energie.
Takže: Palivoenergetická bilance ropy (kolika procenty se podílí na světové spotřebě energie) je 30%
V roce 2006 se v dopravě (obecně, osobní ale převažuje) spotřebovalo 60% věškeré vytěžené roční produkce ropy (v roce 1973 to bylo pouze 42%)
Průmyslová výroba se podílí 20%, ostatní spotřeba vč. domácností cca 16%. Zbývající 3-4% mizí jako strategická rezerva v USA ;-)
EU spotřebovala v roce 2004 cca 18,5% roční těžby ropy, tedy po amerických 25% hned na druhém místě.. Na vině je zejména spotřeba v dopravě - automobilové obecně. A kolik připadá na jeden vůz nad 3,5t vozů osobních, to lze vidět na našich silnicích a ve městech zejména.
V současnosti se těží asi 4,3 MLD tun ropy ročně (v roce 2000 to bylo o miliardu tun méně) a z toho Rusko necelých 500 milionů tun a Saudská Arábie přes 520 milionů tun... Už je to jasnější? >:-[]
Írán je s 210 miliony tunami na 4. místě za USA... Není to zvláště pikantní při pohledu na geopolitickou mapu a skřípající zuby kongresmanů?
Naprostá většina informací určených pro veřejnost je blamáž. Ne snad, že by se nedalo zjistit více, ale chtějí snad pasoucí se ovce vědět, že jednoho dne jdou pod nůž? Ne, chtějí svou trávu a klid... No a jednoho dne přijde chlap s dlouhým nožem...
24. 11. 2007 15:57
Re: Tam daleko za špičkou nosu
:yes:
neregistrovaný "..........."
23. 11. 2007 23:51
Re: Tam daleko za špičkou nosu
kazdy mesic se nachazeji nove naleziste cerneho zlata, podle pesimistickych vypoctu ropa vydrzi i z cinskou motorizaci min. 50roku, ja dost pochybuji ze vplivni lide povoli alternativni pohon. Kdo zije na zapade vi ze tato debata uz byla pri ropne krize v 70letech, bully rychle montoval prvni hybrid, prisli plynove auta atd....firmy se nabalili panikou lidstva a prodavanim setrich pristroju, potom se vcehno utisilo a nabehlo do starych koleji.
anonym
24. 11. 2007 01:30
Re: Tam daleko za špičkou nosu
Situace je daleko vaznejsi nez v 70. letech. Tehdy byl cely problem zpusoben politickymi obstrukcemi - vyhlasenim embarga na vyvoz ropy. Jak krize prisla tak odeznela. Dnes narazime na eponencialni rust poptavky a to uz neodezni nikdy.
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 20:37
navrh
jo a jeste by me zajimalo, proc jsou ty limity jen na osobni. Pokud by byla EU spravedliva, tak by tech 125 museli plnit i kamiony :yes:
Rozbalit vlákno
1
anonym
24. 11. 2007 21:25
Re: navrh
:-O :*) >:D
anonym
23. 11. 2007 20:45
emise a jine *
Je to vše *. Tady všichni řeší emise a podobné debility a v jinejch méně vyspělejších zemích serou na to co jim lítá z výfuků a komínů podpalujou auta a ropny plošiny a je jim jedno že mu nákladní auto co na něm vozí až 100 lidí na trhy žere 100 L na 100km a olej kape do řeky.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 20:48
Re: emise a jine *
Absolútne nechápem tvoj píspevok. :no:
neregistrovaný "Ada je zase tady"
23. 11. 2007 20:53
CO2 a rekuperace
Problem CO2 atd se da resit bud vyrobou malych,lehkych a nebezpecnych vozitek, nebo rekuperaci pri brzdeni. Co takhle tlakovou nadobu a pri brzdeni ji tlakovat vzduchem? A ten stlaceny vzduch pouzit pri rozjezdu k pohonu maleho pistoveho motoru, ktery by pracoval na stlaceny vzduch? Samozrejme vim, ze ucinnost nic moc, ale lepsi, nez veskerou energii pri brzdeni zmenit na teplo.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Scraeder"
23. 11. 2007 20:57
Re: CO2 a rekuperace
Jo a k cemu ti bude rekuperace na dalnici ? Jen ti zvedne hmotnost. Nekde jsem videl zajimavy prehled skutecnych spotreb a prave hybridy ji meli o desitky % vyssi nez udavaji.
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:11
Re: CO2 a rekuperace
Ada je zase tady!
anonym
23. 11. 2007 21:14
bobo
Pravda je, že automobilky nevyrábí pro naše krásný oči.. Hlavní motivací výrobců je zisk, no a nějáký životní prostředí má hlavní slovo, tak možná v oddělení marketingu. Proto zavádění těhle směrnic a nařízení vítám, protože jinak je ke změnám k lepšímu nepřinutíte..
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "MultiJet"
23. 11. 2007 21:17
Re: bobo
Keby sisi uvedomyl aký malý to má vplyv na oteplovanie...
anonym
23. 11. 2007 21:26
Re: bobo
na oteplování to možná žádnej vliv nemá (i když mi příjde, že "teplých" přibývá), ale např. na "smrad" u nás v Praze docela "jo"...
anonym
23. 11. 2007 21:39
a co šetrnost k lidem
Tohle blbnutí s CO2, to už je snad nějaká planetární úchylka... Ulice jsou plné smradu, rakoviny přibývá, z úplně nových aut se valí při rozjezdu oblaka sazí a tady se řeší CO2.

CO2 je to poslední co by se mělo řešit a když už chtějí CO2 omezovat, tak ať více zdaní phm. Spotřeba aut se dražším phm přizpůsobí. Nějaké omezení max. spotřeby daná zákonem jsou totální hloupost....
Rozbalit vlákno
4
anonym
23. 11. 2007 21:57
Re: a co šetrnost k lidem
s tím oblakem dýmu, to se mi stalo taky.. stál jsem za novým passatem a při rozjezdu najednou černej dým, jako by to auto jelo na uhlí.. :-) , leknutím jsem zapnul stěrače a blikám na toho řidiče, že jeho služebák asi dojezdil, ale von nic, no, a jelo se dál.. >:D
neregistrovaný "samuel"
23. 11. 2007 23:22
Re: a co šetrnost k lidem
to asi byl stary, nebo nove musi mit filtr pevnych castit a to uz nevidis nic.
neregistrovaný "expert0001"
24. 11. 2007 15:14
Re: a co šetrnost k lidem
ty částice, které projdou filtrem škodí nejvíc - ty vám plícema projdou až do krevního oběhu.....
neregistrovaný "Ivan."
25. 11. 2007 18:53
Re: a co šetrnost k lidem
To by mne zajímalo - máš nějaký odkaz?
neregistrovaný "Ivan."
23. 11. 2007 22:02
emise
U emisí CO2 by mne zajímalo:
- jaká je skutečná emise aut(automobilek) CO2/km - neboť uvedené jsou je ty co udávají výrobci
- jaká je skutečná emise C02 (v milionech tun) emitovaná včemi osobními automobily v Evropě (EU) za rok a jestli tato emise meziročně klesá, roste nebo stagnuje.
Rozbalit vlákno
8
23. 11. 2007 22:40
Re: emise
Stejně jako výrobci udávají kombinovanou spotřebu na základě měření v laboratoři, tak udávají i C02. Spotřeba se právě určuje nepřímo z vypouštěných emisí. Emise C02 g/km budou odvozeny asi z kombinované spotřeby.
23. 11. 2007 23:34
Re: emise
To máš sice pravdu, ale není to odpověď na ty dvě otázky. Takže napřed k druhé - já to pochopil jako absolutní součet CO2 (litru PHM) vyprodukovaných/spotřebovaných na území EU automobily (ne tedy nejake prumerne, ale i propocitane na skutecne ujete kilometry a pocty aut). Odpoved neznam, ale hledal bych v statistikach ACEA - delaji i do toho. Ale zpet k prvnimu bodu. Cim dal tim vic se papirove hodnoty lisi od skutecnych za ktere se da jezdit. Driv skutecne nebyl problem jezdit za hodnoty mensi nez deklarovane. Ale dnes? Vem si, kolik zde na auto.cz bylo testu a testeri se nebyli sto vejit do udavanych. Nerika si to o zmenu vypoctu, zmene pravidel? Typicky turbomotory zkresluji nejvice.
24. 11. 2007 00:05
Re: emise
Norma pro stanovení kombinované spotřeby je pro Evropu jasně dána. Normy se průběžně aktualizují. Ta dnešní už je celkme přežitá. Tuším, že do dvou let bude stanovena nová.
Například americké normy pro spotřebu a emise jsou mnohem náročnější a více se blíží reálu.
Hodně zkreslené bývají naměřené spotřeby v laboratoři u vozů se start-generátorem nebo u hybridů.
24. 11. 2007 03:17
Re: emise
Jo, hybridy a start-stop, tam bych ti věřil. Ale jejich počet je zanedbatelný. Naproti tomu nynější móda foukaných motorů, tam mi to zavání klamáním zákazníků.
neregistrovaný "Scraeder"
24. 11. 2007 09:55
Re: emise
Jojo, u tech hybridu to je vysmech. Nekde jsem videl srovnani Auto Bildu, uz to nemuzu najit, ale hybridy meli o desitky % vic :no:
24. 11. 2007 10:56
Re: emise
U hybridů záleží hlavně na režimu jízdy, pokud se to umí ve městě se lze přibližně vejít do předepsané spotřeby. Na dálnici už je to horší. Pak může být kombinovaná vyšší o litr i dva.
neregistrovaný "MultiJet"
24. 11. 2007 11:00
Re: emise
Já ti to poviem!!!
Nepozeraj toľko filmov blbých a nebuď naivný!!!

:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: Výrobca musí mať pravdivé údaje, ty blondínka jedna naivná... :no:
neregistrovaný "Elpepe"
24. 11. 2007 20:00
zase
Hele, oteplovači opět promluvili :no: CO2 je to poslední čemu by se měla v ekologii věnovat pozornost.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MultiJet"
25. 11. 2007 17:57
BIOETANOL-TÁ SPRÁVNA CESTA!!!
:-)
Najpr by som sam ale pozastavila na hrstokou diskutujúcich, ktorý absolútne nepochopoli čo som o biomase hovoril. Já som nemyslel bioetanol, ale vodík, že sa vyrába z bioetanolu!!! Niektorý to ale nepochopili a začali diskusiu na téma: BIOETANOL
Dobre vlastne, tak já ju začínam až teraz. ;-)
Myslím si, že aj bioetanol je správna cesta. Nie hybrid je tá správna cesta, tá prechodná. Ale práve motorov na bioetanol. Cesta prechodu k vodíku.
A vôbec nemusíte hneď hovoriť, že na bioetanol treba veľké množstvo polí. Pretože bioetanol sa dá získavať z hociktorej celulózy. Takže to nemusí byť len nutne a VÝHRADNE pšenica, kukurica. Ale aj rôzne odpady z priemyslu. Trebárs odpady z drevopriemyslu.
Alebo napríklad tráva.
Sám Wolfang Bernhard povedal: "Môžeme vyrobiť úplne nové motory na etanol, ktoré budú mať perfektný spaľovací proces-sen každého konštruktéra." :-)
A v budúcnosti sa takýchto morov aj dočkáme. Takže bioetanol, ktorý nemá žiadny hnusný odporný oxid uhoľnatý a potom vodík!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Scraeder"
25. 11. 2007 21:23
Re: BIOETANOL-TÁ SPRÁVNA CESTA!!!
haha, docela jsem se pobavil, docela by me zajimalo, jak chces vyrabet z biomasy vodik (pres elektrinu elektrolyzou ?). Ale ten posledni odstavec to je opravdova perla
"A v budúcnosti sa takýchto morov aj dočkáme. Takže bioetanol, ktorý nemá žiadny hnusný odporný oxid uhoľnatý a potom vodík!!!"

Kdybys mel zakladni znalosti chemie, tak bych vedel, ze i ethanol obsahuje uhlik, takze logicky spalovanim vznika CO2, ktery jsi pravdepodobne nazval oxidem uhelnatym. Jenze oxid uhelnaty je CO a jeho emise jsou naprosto minimalni.
neregistrovaný "Kubajsu"
28. 11. 2007 13:02
Re: BIOETANOL-TÁ SPRÁVNA CESTA!!!
Aha, takže nezbývá, než ti objasnit základy organické chemie... Etanol vzniká při alkoholovém kvašení (to mají na starosti bakterie, ale ty umí rozkládat pouze jednoduché cukry - ne celuózu). Při koncentraci alkoholu větší než cca 15% se bakterie zahubí produkty vlastního metabolizmu (alkoholem). Tento alkohol se následně destiluje a potom spaluje. To, že se pro výrobu používá kukuřice a třtina je dáno poměrně vysokým obsahem jednoduchých cukrů v těchto plodinách.
Pravděpodobně by bylo možné teoreticky vyrábět alkohol i z celuózy, ale rozhodně by to bylo nákladnější, než biomasu jednoduše spálit v kogeneračních jednotkách...
neregistrovaný "domynyk"
25. 11. 2007 21:13
?
ropa sa raz minie tak ci tak.... automobili tvoria iba 10% celosvetovych emisii. mali by sa zrusit lietadla a lode a vybudovat vlakove spojenia cez cely svet :P
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Scraeder"
25. 11. 2007 21:28
Re: ?
mam dojem, ze na letadla uz taky vymysleji nejake opatreni. Ale nechapu, ze zatim nic nevymysleji na kamiony. Jestli je pro ne stejny Citroen C1, Audi Q7 a Porsche 911, tak proc ne i kamion.
anonym
10. 1. 2008 17:24
33
:-) :-) :-) ;-) ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0