Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: AMG Power pro řady C, GL a CL

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Kdysi samostatná firma AMG dnes reprezentuje tovární tuning na úrovni vozů BMW řady M a Audi řady S. Popularita písmen AMG je tak velká, že každý dvacátý Mercedes prodaný v USA vzniká ne ve Stuttgartu, ale v Affalterbachu.

Kdysi samostatná firma AMG je dnes již zcela pod křídly Mercedesu a reprezentuje tak tovární tuning na úrovni vozů BMW řady M a Audi řady S. Popularita písmen AMG je tak velká, že každý dvacátý Mercedes prodaný v USA vzniká ne ve Stuttgartu, ale v Affalterbachu.

Posledním velkoobjemovým motorem, který v AMG vytvořili je osmiválec pro modely 63 AMG. V současné době se plánuje jeho rozšíření do dalších modelových řad a tak se zřejmě stane nástupcem osmiválce 55 AMG. Své místo již nyní nachází s modelech E 63 AMG, CLS 63 AMG, CLK 63 AMG a R 63 AMG, ale špionážní fotografie říkají, že se pilně pracuje na dalších variantách.

Nový Mercedes-Benz třídy C zatím ještě není ani oficiálně představen, ale práce na vrcholné verzi již pokročily. Osmiválec, který ve větších modelech dosahuje výkonu kolem 375 kW se v malé limuzíně bude muset spokojit s necelými třemi sty kilowatty, což mu i tak zaručí dobrou výchozí pozici proti chystanému BMW M3. Premiéra se očekává za rok ve Frankfurtu nebo dokonce až v Ženevě v roce 2008.

Šedesáttrojku v názvu ponesou také SUV třídy GL a velké kupé CL, vždy opticky odlišené od ostatních modelů třídy výraznými koncovkami výfuku a výraznou aerodynamickou sadou doplňků karoserie.

Ondřej Láník
Diskuze (7)