Spy Photos: Audi A4 allroad quattro – kombi se čtyřmi kruhy i do nepohody
Model A4 „pro všechny cesty“ bude mít pohon všech kol, vyšší světlou výšku, ochranné kryty podvozku, „oplastovanou“ karoserii a pestrou paletu motorů. Bestsellerem má být úsporný 2litrový diesel s výkonem buď 105 nebo 125 kW. Kombinovaná spotřeba silnější varianty nemá překročit 5,9 l/100 km.
Ani terénní, ani osobní, ale allroad
Koncepce Audi allroad quattro se osvědčila už u předchozího modelu A6. Audi však vidí budoucnost i v menších vozech určených nejen pro zpevněné cesty. Současnou nabídku A6 allroad a SUV Q7 doplní brzy jejich menší bratříčci – tedy Q5, Q3, Q1 a taky A4 allroad. Poslední jmenovaný model bude nabízen výhradně ve variantě kombi, neboť základem se stejně jako u A6, stane verze kombi řady A4.
Opticky se proti civilní variantě A4 bude allroad lišit použitím ochranných prvků karoserie. Jako příklad uveďme přepracované nárazníky, přidané ochranné lišty a kryty podvozku. Terénní ambice naznačují nerezové ochranné kryty podvozku, jejichž náběhy jsou patrné zvenčí.
Malý zájem zákazníků o univerzální „all-terrain“ pneumatiky v A6 allroad zřejmě způsobí, že se tento prvek vůbec nedostane do tovární výbavy A4 allroad. Jak přesně to bude se vzduchovým odpružením, to si stále ujasňují i v Ingolstadtu. Jisté je, že v A6 allroadu rozšířenou automatickou převodovku nahradí ve značné míře dvouspojkový S-tronic.
Hvězdou má být úsporné 2.0 TDI
Kromě prvních skic menšího allroadu z dílny Audi je k dispozici také výčet motorů pro tento chystaný vůz. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku očekává největší zájem o dvoulitrový dieselový agregát. Bude jej nabízet ve dvou výkonnostních variantách. Slabší verze bude mít výkon 105 kW a točivý moment bude vrcholit na 320 Nm. Silnější 125 kW varianta bude disponovat točivým momentem až 350 Nm. Hovoří se také o možnosti zařazení 150kW verze s maximem točivého momentu o hodnotě 400 Nm. Motory budou využívat vstřikování syntetické močoviny (kapaliny Adblue), která snižuje množství NOx ve výfukových plynech.
Mezi další nabízené motory se zařadí benzinový přeplňovaný agregát 2.0 TFSI s maximálním výkonem 155 kW a vrcholem točivého momentu o hodnotě 350 Nm. Vrcholnou dieselovou motorizaci 3.0 TDI bude představovat šestiválcový agregát o objemu 2.967 cm3, který známe například z Audi A5. Třílitr bude v A4 allroadu dosahovat maximálního výkonu 176 kW a vrcholu točivého momentu 500 Nm.