Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi RS1 quattro - Prototyp už jezdí na Nürburgringu

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Audi přivede v roce 2012 na silnice unikátní malý hot-hatch s pohonem všech kol.

Mluví se o něm už téměř rok, Audi jej dokonce už půjčilo vybraným novinářům, ale teprve teď dochází k testování předsériových kusů na nejpopulárnější evaluační trati Evropy. Na Nürburgring dorazilo Audi RS1 quattro.

Jen málo maskovaný hot-hatch se na pohled liší jen v očekávatelných detailech. Přední část dostala zcela nový nárazník s mohutným spojlerem a velkými nasávacími otvory. Výrazný aerodynamický set je vidět i na bocích a zádi, které dominuje velké křídlo.

V motorovém prostoru ostré A1 se má objevit motor 2,0 TFSI, tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude zřejmě naladěn na výkon 164 kW (220 k). Hlavním konkurentem má být především MINI John Cooper Works, jehož výkon je 155 kW. Zatím nejsilnějším motorem dodávaným do A1 je 1,4 TFSI s výkonem 136 kW.

Audi RS1 použije dvouspojkovou převodovku S-tronic a pohon všech kol. Systém quattro v nejmenším Audi už automobilka čile testuje, ještě letos bude postavena testovací série 500 takových A1. Řešení pohonu všech kol bude velmi podobné systému quattro v modelech A3 a TT.

První prototyp A1 s pohonem všech kol pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.

Nejasné zůstává jméno sériového A1 quattro. Automobilka se v minulosti nechala slyšet, že označení S1 zachová jen v historických análech jako poctu slavnému závodnímu autu z osmdesátých let. V takovém případě by se pro hot-hatch nabízelo označení RS1.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
18. 10. 2011 20:43
Re: raketa
Jo, ták. ;-)

Tyhle proce koníků jsou o řád jinde, než A1 s "mrzkými" 220 na všech čtyřech. Ta fungovat bude, o to strach nemám.
18. 10. 2011 20:42
Re: raketa
Použitelné to je, ale mě to třeba nebere. V Laguně F4R mám lehce nad 250 koní a kontrolka prokluzu při dešti bliká i na čtyřku. Hlavně kvůli turbolagu, kterej je dost výraznej.
Jaký to bude ve Focusu si podle testů umím docela představit.

Pravdu samozřejmě má, ale optimum pro předek je určitě míň, než těch 300.
18. 10. 2011 20:37
Re: raketa
Ne ne, Franta v hospodě říkal, že něco od Dieppe nebo tak něco... ;-)
Focus RS je super auto, ale na asfalt ty koně moc přenést neumí. Rozhodně hůř, než Autodelta 147, která měla koní ještě víc.
18. 10. 2011 20:34
Re: raketa
Poustet se do polemiky jestli je lepsi Megane RS nebo Focis RS neni na tomhle serveru uplne košer... Rozdily tam samozrejme jsou, Megane je o fous lepsi na okruhu, coz Focus vyvazuje vetsi vyuzitelnosti na normalni jezdeni, jeste univerzalnejsi je Golf.

Jossalito ma bez debat pravdu ze 300 koni na predku muze normalne, pouzitelne fungovat, tot podstata ;-)
18. 10. 2011 20:27
Re: raketa
Mini JCW znam dost obstojne a i kdyz nerad vestim z kristalove koule, tipnul bych, ze si pozici nejzabavnejsiho malyho hatche udrzi bez obtizi. Tahle A1 4x4 s obdobnym stadeckem bude mozna o fous praktictejsi, ale ve vsem ostatnim (styl, charisma, hmotnost, rizeni, pedaly, obligatni manual...) ji moc sanci nedavam ;-) Naopak prodejne, presne touhle ridicskou nenarocnosti, muze bodovat (u slecinek - nehlede na pohlavi), s dostatecnym kreditem i touhou, nekomu to v levym na D1 nandat >:-[] ;-)