Spy Photos: Audi RS1 quattro - Prototyp už jezdí na Nürburgringu
Mluví se o něm už téměř rok, Audi jej dokonce už půjčilo vybraným novinářům, ale teprve teď dochází k testování předsériových kusů na nejpopulárnější evaluační trati Evropy. Na Nürburgring dorazilo Audi RS1 quattro.
Jen málo maskovaný hot-hatch se na pohled liší jen v očekávatelných detailech. Přední část dostala zcela nový nárazník s mohutným spojlerem a velkými nasávacími otvory. Výrazný aerodynamický set je vidět i na bocích a zádi, které dominuje velké křídlo.
V motorovém prostoru ostré A1 se má objevit motor 2,0 TFSI, tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude zřejmě naladěn na výkon 164 kW (220 k). Hlavním konkurentem má být především MINI John Cooper Works, jehož výkon je 155 kW. Zatím nejsilnějším motorem dodávaným do A1 je 1,4 TFSI s výkonem 136 kW.
Audi RS1 použije dvouspojkovou převodovku S-tronic a pohon všech kol. Systém quattro v nejmenším Audi už automobilka čile testuje, ještě letos bude postavena testovací série 500 takových A1. Řešení pohonu všech kol bude velmi podobné systému quattro v modelech A3 a TT.
První prototyp A1 s pohonem všech kol pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.
Nejasné zůstává jméno sériového A1 quattro. Automobilka se v minulosti nechala slyšet, že označení S1 zachová jen v historických análech jako poctu slavnému závodnímu autu z osmdesátých let. V takovém případě by se pro hot-hatch nabízelo označení RS1.