Spy Photos: Audi RS5 - Silné osmiválce žijí dál
Nové kupé RS5 by se mělo představit s novou evoluční verzí motoru 4,2 FSI. Aktuální uplatnění tento motor nachází ve sportovních modelech S5 Coupé (260 kW při 7000 min-1, 440 Nm při 3500 min-1) a R8 (309 kW při 7800 min-1 a 430 Nm mezi 4500 a 6000 min-1), najdete jej však také ve větších řadách A8 a Q7. Sedan S4 i kabriolet S5 Cabrio dostaly, zřejmě hlavně kvůli nižší spotřebě, nový kompresorem přeplňovaný motor 3.0 TFSI (245 kW mezi 5500 a 7000 min-1, 440 Nm mezi 2900 a 5300 min-1), což zatím kupé řady A5 nepotkalo.
Vyšší výkony a lepší dynamické parametry ale nejsou tabu ani dnes, kdy se hodně sledují gramy oxidu uhličitého a l/100 km. V sázce je totiž prestiž a povědomí o značce, které Audi vytrvale zvyšuje uváděním vysokovýkonných sériových modelů i úspěšnou účastí ve sportovních disciplínách.
Tentokrát je na mušce meta z nejvyšších - BMW M3. Jeho rivalem se během několika měsíců má stát Audi RS5, které pravděpodobně dostane posílený atmosférický osmiválec 4,2 FSI s výkonem kolem 330 kW. Takový motor by se stal nejsilnějším osmiválcem pod kapotami sériových Audi. Instalace desetiválce z Audi RS6 byla údajně zamítnuta kvůli vysoké hmotnosti a snad také kvůli příliš velkým zástavbovým rozměrům.
Přenos sil na všechna čtyři kola bude obstarávat dvouspojková převodovka S-tronic, nové aerodynamické prvky karoserie zatím kryje maskovací černý lak a folie, ale i tak lze z fotografií rozeznat výsuvný zadní spojler podobný tomu u Audi R8.
Termín premiéry zatím není znám, ale v úvahu přicházejí automobilové výstavy ve Frankfurtu (září/říjen 2009) nebo v Ženevě (březen 2010).