Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Modernizované BMW 5 GT se představí v lednu

David Bureš
Diskuze (17)
Modernizace má mnichovskému crossoveru pomoci hlavně v USA, kde se mu zatím příliš nedaří.

BMW chystá modernizaci současné generace řady 5. Faceliftem projde také model 5 GT, netradiční kombinace sedanu, SUV a cestovního gran turisma.

Maskování přídě modernizovaného 5 GT zachyceného v průběhu testování naznačuje, že zde bude provedeno několik změn. Tou hlavní má být nový nárazník.

Přepracována bude také záď. Přestože to ze špionážních fotografií není příliš patrné, bude upraveno víko zavazadlového prostoru. Díky tomu mají zadní partie 5 GT získat elegantnější tvary.

Zatím není jasné, zda bude nějakým způsobem modifikován interiér – minimálně ale můžeme očekávat nová barevná provedení.

V současnosti není známo ani to, zda bude nějak upravena nabídka motorů. Na českém trhu je 5 GT dostupné s třílitrovým benzinovým šestiválcem 535i (225 kW), 4,4litrovým osmiválcem 550i (330 kW), dvoulitrovým turbodieselem 520d (135 kW) a dvěma verzemi třílitrového vznětového šestiválce – 530d (190 kW) a 535d (230 kW). Až na 520d jsou všechny motorové varianty k dispozici také s pohonem všech kol.

Facelift má automobilu pomoci se zvýšením prodejů. Zvlášť ve Spojených státech se od 5 GT čekalo více. Vždyť na tomto trhu měl nahradit řadu 5 Touring. Americké zastoupení značky ale už loni zjistilo, že skutečná prodejní čísla neodpovídají očekávaným. Pětidveřový hatchback navíc v USA bere zákazníky větší řadě 7.

BMW bude chtít americké zákazníky nalákat tím, že modernizovanou 5 GT představí na zdejší půdě. Premiéra automobilu má totiž proběhnout na lednovém autosalonu v Detroitu.

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - Kubyyyk
15. 11. 2012 13:20
Re: Dle mého skromného názoru
520d Gran Turismo je v konfigurační nabídce již 3 měsíce.
Avatar - Kubyyyk
15. 11. 2012 13:19
Re: co tu chcu faceliftovat?
Každý model BMW je na trhu 7 let a v půlce životního cyklu přichází na trh, tudíž je ideální doba na fcl.
Avatar - white label
15. 11. 2012 00:23
Re: Největší slabina je design zadní partie...
Ten zadek má podobně nemožně "hybridní" design, jako tvé označení v závěru v reakce.
Avatar - white label
15. 11. 2012 00:21
Re: Největší slabina je design zadní partie...
Pochopitelně, že jde o subjektivní názor, jak taky jinak...
Za mě designově ani eR-class, ani 5GT, eRko dává větší smysl šesti místy pro dospělé a k tomu ještě slušný kufr, samozřejmě u delší verze.
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2012 18:02
Re: co tu chcu faceliftovat?
No, pro mě je tedy zase šok, že GT5ky vídám relativně často, což třeba o Pětce říct nemohu.