Spy Photos: Citroën C4 - Druhá generace
Francouzi jsou velmi dobří minimálně v jednom - v kamuflování svých prototypů. Nový hatchback, který Citroën hodlá vyslat proti Volkswagenu Golf, Opelu Astra a Renaultu Megane, zatím jezdí mohutně zahalen maskovacími materiály. Zlí jazykové tvrdí, že úsporná opatření ve vývoji skupiny PSA došla tak daleko, že místo tradičních postupů se vozy halí do pytlů na odpadky...
Ale teď už vážně. Nová C4 dostane bezesporu dynamičtější vizáž než ta současná. Inspirace větším C5 má přinést agresivní tvary a to i přes fakt, že nový soutěžní speciál nebude postaven na této platformě, ale na bázi menšího DS3. Technicky bude druhá generace C4 příbuzná s Peugeotem 308. Karoserie bude však spíše nižší.
Motorové portfolio je i bez ověření těchto informací snadno předvídatelné. Zážehové motory 1,4 VTi a 1,6 VTi jsou více než dobrým základem, který doplní přeplňované verze 1,6 THP. Otázkou zůstává, zda se pod kapotou objeví něco menšího a méně výkonného než čtyřválec 1,4 VTi. Naftové portfolio bude postaveno na modernizovaném čtyřválci 1,6 HDi, který se již objevil v Peugeotu 308 CC ve verzi s 82 kW a 270 Nm (285 Nm). Divili bychom se, kdyby se časem do nové C4 nedostalo dieselově-hybridní ústrojí, které PSA vyvíjí pro vozy této velikosti.
Premiéra je nasměrována na domácí automobilovou přehlídku Mondial de l'Automobile 2010, která se koná na začátku října v Paříži. Vstup na trh by se měl odehrát v závěru roku 2010, resp. na začátku roku 2011.