Spy Photos: Ford Fiesta ST - půjde z ní STrach?
Polo GTI, ale hlavně Corsy OPC a GSi oslovují specifické zákazníky převážně na vyspělých evropských trzích. Příspěvek k image celé modelové řady ale bývá mnohem významnější než příjmy automobilky z prodeje těchto rychlých speciálů. Ford má také v modelové řadě Fiesta rychlého zástupce, ale atmosférických 110 kW z trochu obyčejného motoru 2.0 l už vedle nejnovějších přírůstků vypadá trochu nemoderně. Nová Fiesta se svěžím designem a lehkou stavbou bude optimálním základem pro tovární i netovární tuning. První prototypy jezdí už teď na vytýčených tratích, aby se v reálném provozu odchytaly všechny mouchy. Nové ST prozradila kola z lehkých slitin, větší nasávací otvory v přídi a nepřehlédnutelný spojler. Pod kapotou by se měl údajně usadit přeplňovaný motor o výkonu 147 kW, ale tato spekulace patří stále ještě do kategorie neověřených.
Nová Fiesta, která sdílí platformu B2E s novou Mazdou2, se bude prodávat nejen v Evropě, ale zřejmě také v USA. Tvarování spodního vstupního otvoru v předním nárazníku bude společným znakem všech nových nebo inovovaných Fordů a Fiesta nebude výjimkou. Přední světlomety budou zasahovat daleko do blatníků a celé příď již teď vyhlíží nadmíru dynamicky. I když na první pohled silueta vypadá podobně jako u Mazdy2, zásadním rozdílem bude už grafika bočních oken - Fiesta nese poprvé malé trojúhelníkové okno u A-sloupku, které sesterská Mazda nemá. Platforma bude zřejmě nepatrně menší než u současného modelu, ale také výrazně lehčí. K Fiestě bude i tentokrát existovat vyšší alternativa - nový Fusion.