Ford zatím zůstává u svých osvědčených atmosférických motorů s klasickými objemy 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l. To se v roce 2010 změní. Facelift se očekává až během podzimu 2010.
spise cekam, jestli 2,5T neporoste vykonove jako u volva na 230 koni a mensi spotrebu :-) u volva S80 je prumer 8,6 misto 9,3 u mondea a o 10 koni mene :-) pritom S80 je tezsi. Doma mame 2,5T v mondeu a zvuk a jizda je to paradni :-)
Protože mám služebního Forda, tak by mne spíš zajímal diesel. 2,2 TDCi naštěstí zůstává, alespoň v S-Maxu, ale 2,7 nebo 3,0 V6 od PSA by bylo ještě mnóóóóhem lepší. Myslel jsem, že se spotřebou se ty Ecoboosty naftě začnou blížit (ve VW to, myslím, je vidět), ale ten nový 2,0 TDCi 120 kW ji má skoro o litr tabulkově nižší (5,7 kombinovaná v S-Maxu), než 2,2 TDCi, takže benzínům zase ty nové diesely utekly.
nj to je jasné, skor som myslel ktoré trhy tým myslia a ako dlho ju budú ešte ponúkať. V iných článkoch som čítal že 2,2 def. končí. O taký rok by som o ňu mal záujem, tak neviem , či si nemám zájsť chuť :-) Tá nová 120kW sa mi zdá málo na kombi Mondeo.
vždyt ta 2,2 je zbytečná
to vám těch 140 koní o dvoulitru nestačí? vždyt když porovnám hmotnostně MkIV v sedanu a MkIII v kombíku tak je to podobný a v MkIII těch 96kW bohatě stačilo
já osobně kdybych si kupoval tohle mondeo tak koupím sedan a motor 1.8 s 92kW
no jasně a ted ještě řekni jak často jezdíš takovým způsobem aby se to mělo šanci nějak významně projevit s přihlédnutím k tomu že mondeo má kvalitní podvozek a drží i coby FF velmi dobře
Poznáš to v jakékoliv zatáčce a nemušíš jet zrovna jako Loeb. Ono se to těžko popisuje. Jasně že na haldexu to nepoznáš, když bere jenom předek, ale zkus si jezdit nějakou dobu s pernamentním 4x4 a po přesednutí do předohrabu budeš o dost víc opatrný. Nejde o to jezdit himalaje, ale o prvek aktivní bezpečnosti.
No, nemám zkušenosti s Mondeem, ale v S-Maxu je mezi 2,0 103 kW a 2,2 129 kW pořádný rozdíl v dynamice - bohužel taky ve spotřebě ... ta 2,2ka mi dost žere, ale ještě není úplně zajetá a je na zimních kolech. V létě budu updatovat :-)
V Česku v S-Maxu pořád je.
Už jsem viděl uváděcí katalog S-Max (na ford.cz se mi ho ale nepodařilo najít). Je tam 2.0 Ecoboost 149 kW - 8 litrů na 100, není tam 2,5. A taky pořád 2,3 benzin s automatem, 2,0 benzin a FFV 107 kW.
Z dieselů je tam zmíněný 2,0 TDCi 120 kW - 5,7 litrů a 2,2 TDCi - 6,6 litrů na 100. A taky oba dva další - 85 kW a 103 kW. Oba silnější dvoulitry s manuálem i automatem.
To máš pravdu, na Mondeu aspoň 18 palcov a viac. Je to daň za mohutnú karosériu.
...btw tie diódy na facelifte sa mi nepozdávajú, je to gýčové ;-\ , dúfam, že to nebude montované sériovo.