Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Ford Mondeo kombi (vlastně jej už známe)

Ondřej Láník
Diskuze (65)
Premiéra konceptu Mondea, o kterém už sám Ford prohlašoval, že je velmi blízko produkčnímu vozu, odhalila prakticky vše co bude i na definitivní verzi. O to více překvapuje důslednost Fordu v zahalování již známých tvarů.

V tomto případě jde především o detaily, které na probíhající automobilové výstavě v Paříži zatím na studii definitivní nejsou. Umírněnější příď blízká nové dvojici Galaxy/S-MAX je jedním z mála nejasných řešení. Většinu tajenky rozluštily fotografie liftbacku pořízené nedávno při natáčení filmových záběrů pro bondovku Casino Royale na Bahamách.

Mondeo by se mělo představit během prvních měsíců roku 2007, na trh pak novinka jako sedan, liftback a kombi přijde v létě příštího roku. Vybírat přitom bude možné z řady čtyřválců od 1,6 do 2,0 l, vrchol bude tvořit přeplňovaný pětiválec 2,5 l od Volva, chybět nesmí ani motory 1,8 TDCI a 2,0 TDCI v různých výkonových variantách.

Ondřej Láník
Diskuze (65)
Avatar - Dinar
12. 10. 2006 08:24
Re: shrnutí
Vzhledem k tomu, že jsi začal o motorech a skončil analýzou vlastní osobnosti, byla tahle debata s tebou docela zábavná. Měj se fajn, techniku. ;-)
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 20:18
Re: shrnutí
Takže z motorů jsme skončili u brzdových segmentů a na tom, že 2,0 Tdi žere olej. Podívej, mě je vcelku jedno, co si myslíš o VW motorech atd., navíc když jsi u nich tím technikem, :-) vadí mi velkohubá prohlášení o šuntech a automobilkách, kterým VW nesahá ani po kotníky, takové řeči, podle mě nikdo, kdo se trochu vyzná v autech nebo se tím i dle vlastního prohlášení živí, nepovede. Mám možnost vyzkoušet si většinu aut, která přicházejí na evropský trh, tím pádem i srovnávat, za svůj život jsem už také za auta utratil poměrně velký peníz, a přestože nejsem technikem u VW, tak vracejíc se k původnímu tematu této diskuse, musím znova konstatovat, že současná nabídka benzínových motorů koncernu VW je velmi kvalitní a motory ve svých segmentech patří ke špičce. ;-)
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 16:40
Re: shrnutí
Kirby, měl jsem za to, že tvůj elaborát je napůl žertovný, pojal jsem to podobně. Pokud bys chtěl, ty techniku u Audi a VW, debatovat vážně, nepiš nesmysly o "strašlivém zvuku" 2,0 FSI nebo "nevyváženém chodu 2,0 tdi" případně opět o "zoufalém zvukovém projevu" TFSI, z toho je opravdu vidět, že rozhodně NEJSI >:D zaslepenec. ;-)
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 12:53
Re: shrnutí
Hm, Toyota, vzor spolehlivosti. Co do šíře nabídky motorů (srovnám relevantní, tedy nabídku passatu a avensisu) to není na Japonce s jejich oblíbenými dvěma motory na typ tak špatné, z východních producentů je na tom nejlépe, takže co tu máme. Benzín 1,6 (osobně jsem nejel), podle parametrů motor maximálně průměrný, jak co do výkonu tak spotřeby. 1,8 a 2,0 uvádím záměrně spolu (oba jsem jel), proto, že jejich charaktery jsou podobné. Tedy konstrukčně pokrokové VVT-i se projevuje tak, že sešlápnutí plynu do 3,5 tis. ot. je možno přirovnat ke šlápnutí do ho… Nic se neděje motory se sbírají s charakteristikou podobnou prvním šestnáctiventilům konce 80. let. Navíc, na volnoběh tiché, pod plynem motory vydávají VELMI nepříjemné kovové drnčení (vytočené je zvukově lze srovnat s archaickým VW 1,6 55kW). Skutečný performance obou motorů, co do výkonu (ne podle hodnot v tabulkách) je, zejména u 2,0 ve srovnání s konkurencí, z dnešního pohledu horší průměr. No a to se pohybujeme pořád do 150 koní, co má Toyota dál, 200PS a více pro Avensis? Ne, 120kW a dost, a to z 2,4 čtyřválce, který sice krásně tiše běží, ale jede max. jako povedený dvoulitr. Určitě na tom má podíl „nejlepší“ automat ve střední třídě, ale je to jedno, aby Avensis 2,4 trochu jel, musí se točit, pak žere 12 litrů, tedy spotřeba šestiválce s dynamikou zmíněného dvoulitru. A to je vše, žádný šestiválec, žádné přeplňování, žádný motor roku!!! Jediná pokroková technologie benzínových Toyot je VVT-i, bohužel trochu neúčelná, Honda to se stejnou technologií umí podstatně lépe. Ještě přímovstřik, ale jen jednoduchý, žádné vrstvené spalování. A co nafta. Známý 2,0 D-4D lze charakterizovat jednoduše, kultivovaný. Toť vše, protože to je jeho jediná přednost. Opět při srovnání s konkurencí, zejména drnčivými PD, je Avensis s tímto motorem na tom dynamicky tak, jako Octavia s historickým 77kW Tdi. Holt za kulturu se platí. Navíc dle servismanů Toyoty, tento motor po inovaci vykazuje dvojnásobnou poruchovost motormanagementu ve srovnání s původní 85kW verzí. Téměř na konci životního cyklu Avensise mu byl dopřán silnější 2,2 D 110 a 130kW. Jinak nastavená ŘJ je naprostá zbytečnost, 130 kW verze je hlučná, jede o 2,635% lépe než 110 kW verze, žere 9 litrů a v přímém srovnání (co do dynamiky) se slabšími 320D a Passatem 125kW tdi nestíhá, a jen potvrzuje, že papír snese všechno. Ale abych jen nehaněl, 110 kW verze je z dnešního pohledu ideální diesel, dynamicky srovnatelný se 103kW verzí PD, ale podstatně lepší kulturou chodu a srovnatelnou spotřebou. Takže jo, Toyota dnes do Avensisu nabízí jeden motor, který lze mezi auty stř. třídy nazvat špičkou. Bohužel šestiválec nehrozí, takže ten Passat, který se 2,7 tdi dočká, zas bude mít navrch. ;-)
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 10:27
Re: shrnutí
Na tohle se dá říct jen jedno. Dej jakoukoliv jinou značku, napíšu ti podobně "objektivní hodnocení".