Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nový Hyundai Accent jako čtyřdveřové kupé

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Zavalité sedany v nové generaci vystřídá model s takřka exkluzivní siluetou…

Jméno Hyundai Accent má většina Evropanů spojeno s velmi levným modelem, který stál na pomezí kategorie malých vozů a nižší střední třídy. S tím, jak se Hyundai dostává mezi renomované automobilky, přichází i přerod Accentu.

Vývoj nejnovější generace vrcholí, což potvrzují nové fotografie prototypů při arktických testech. Ze snímků je zřejmé, že dárcem základních křivek byla korejská/americká Sonata YF. Nový Accent dostane ladnou, až sportovně střiženou linii oblouku střechy a vyšší záď.

Cílovým trhem ale tentokrát s největší pravděpodobností nebude Evropa, nýbrž jen tradiční domácí trh v Koreji, USA nebo Rusko.

Technicky jde o příbuzného hatchbacků i20, které v Evropě roli Accentu převzaly s tím, že se na některých trzích (včetně toho našeho) aktuální generace doprodává.

Zahájení prodeje na prvních trzích očekáváme v průběhu roku 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Avatar - euro89
16. 3. 2010 21:52
to je nějaká nová úchylka, ne??
Co je to za novej zlozvyk řikat každýmu jen trochu hezčímu sedanu čtyřdvéřové kupé?? :-!
Avatar - gld
16. 3. 2010 21:36
Re: Vypadá jako
Mne to jedno nie je. Ak malé auto tak naozaj malé, nie s batohom pre jadranské radovánky ;-)

Sedan by mal byť dôstojný krížnik, pod 4,5 metra snáď ani pekný sedan nie je

Do hatchu nižšej strednej by sa mala 4 členná rodina na týždňovú dovolenku zbaliť..do sedanu by sa zbalila lepšie ale to si povieme keď budeš najbližšie sťahovať chladničku >:-[]

K tým "neštandardným" situáciám..tak ti neviem, človek nemôže byť pripravený na všetko..inak by si mal jazdiť v BVP-čku a ideálne vôbec nevychádzať na cestu..a ten šípový pluh v ostrej pravej si ťa raz predsa počká ;-\
16. 3. 2010 20:54
Re: Vypadá jako
Na tej dĺžke v triede malých áut až tak nevzíde, či má 4 metre, alebo 4,3 metra, to mi je v tejto triede skoro jedno.

Rozdiel v hmotnosti medzi Fabiou I a Fabiou I Combi bol s rovnakým motorom a výbavou presne 30 kg, u sedanu bol tento rozdiel ešte menší, niekde uvádzali dokonca 10 kg rozdiel.

Do hatchbacku sa 4-5 členná rodina na týždeň na Jadrane nezbalí, ani keď sa pritom bude modliť.

Dĺžka bezpečnostnj štruktúry je tak dôležitá predu, ako aj zozadu. Až sa Ti raz bude snažiť vyliezť na plecia autobus, zistíš to. Každý cm navyše sa počíta.

Ten "zadok do nebeies" mi je ukradnutý, na parkovacie miesto beztak cúvam podľa zrkadiel, dnes dozadu nevidíš poriadne ani z kombíčiek a hatchov. A ak máš "oko", ten polmeter za zadným sklom odhadneš bez problému.
Avatar - gld
16. 3. 2010 20:18
Re: Vypadá jako
Nie že pridáva miesto ale že máš kompaktnejšie auto s rovnakým miestom pre pasažierov ako porovnateľne veľký sedan.

Neverím že by celá "kufrová časť" na sedane mala len 30-50kg, možno by to chcelo čísla ale subjektívne mi to príde hrozne málo.

Strešný nosič snáď ľuďom čo si potrpia na bágle, my čo poskromnejší sa na dovolenku zbalíme aj do hatchbacku :-)

Ak ti pridáva viac plechu za hlavou pocit bezpečia tak môže byť..ale moderné autá majú tuhú bezpečnostnú klietku takže nejakého pretlačenia pri náraze zozadu by som sa nebál..a pri starých autách pánboh s nami a zlé preč >:D

To parkovanie bolo myslené ako že nevidíš "kde končí auto" pri sedanoch s nízkym zadkom (moja skúsenosť zo škodou 120 >:D ) alebo nevidíš ani h*vno pri sedanoch s takzvaným "zadkom do nebies"
16. 3. 2010 09:44
Re: Vypadá jako
Ako Ti useknutý zadok pridáva miesto pre pasažierov? :-O
Tá dodatočná váha za auto o 30 cm dlhšie býva bežne okolo 30-50 kg v tejto triede. Nič podstatné, aj na spotrebe sa to prejavuje minimálne.
Box na strechu máš dve-tri investície navrch - okolo 300,-€ za slušný box, spotrebu 1-2 litre na sto km navyše, plus poistenie za ten "bágl", bez toho by som so strešným boxom na dovolenku ani nešiel.

S dlhším zadkom máš obvykle väčší kufor, čiže nešpekuluješ, či onen box budeš alebo nebudeš musieť brať so sebou, ťažší zadok, čiže bude auto o čosi lepšie v zákrutách sedieť, a samozrejme, vzadu sediaci nemusia mať až taký strach o svoj život, keď do nich na križovatke zozadu nabúra nejaký rýchlik na Passate alebo pako za volantom MHD (oboje skúsené).
Parkovanie s autom do nejakých 4,5 metra dĺžky nie je problém, kratšie auto má opodstatnenie, ak parkuješ v meste v stiesnenejších priestoroch denne.