Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai Genesis ...na mušce je Cadillac a Lexus

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Ambiciózní korejský koncern finišuje s přípravami svého velkého sedanu Genesis. Definitivní podobu sériového vozu uvidíme asi už v nejbližších měsících, na trh by se automobil měl dostat v příštím roce. Mezi prvními zákazníky budou Korejci a Američané.

Sedan Genesis, který se představil v podobě konceptu na letošním autosalonu v New Yorku, rozčeří vody výkonných čtyřdveřových sedanů. Automobilka Hyundai do něj totiž velmi pravděpodobně bude montovat i osmiválcový agregát Tau V8 4,6 l naladěný na výkon 283 kW, který bude pohánět zadní kola. Do budoucna je stále otevřená i varianta, že se pod kapotou modelu Genesis objeví také dieselový agregát. Není vyloučena ani mírně futuristická možnost, že Genesis bude poháněn vodíkem. Pokud by se tak stalo, ředitel výroby ve společnosti Hyundai Dong Jin Kim nedávno řekl, že modely s jiným než benzinovým agregátem by se na klíčové trhy (jako je USA, kde plánuje Hyundai prodat 20.000 vozů Genesis ročně) dostaly nejdříve v roce 2010.

Při vývoji byly vzaty za etalon v USA respektované modely značek Lexus a Cadillac. Protože Hyundai nejen v USA dokázalo už několikrát, že nové modely umí být zavedeným modelům v přímém srovnání velmi dravou konkurencí, čeká se na první novodobý sedan s pohonem zadních kol se značkou Hyundai s velkým napětím.

Automobilka vyrazila na testování za asistence špionážních fotografů už několikrát. Během posledních měsíců se ukázalo, že prototypy měly různé masky, ale tentokrát před sebou vidíme pravděpodobně definitivní sériovou podobu, která se vlastně příliš neliší od studie Genesis. Čekat můžeme konvenční světlomety, i když ani částečné uplatnění světelných diod není vyloučeno.

Start prodeje je podle aktuálních informací plánován na podzim 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
8. 10. 2007 04:58
Re: Lákání pozornosti
Přesně tak, Genesis je auto pro USA a Kanadu, kde se na něj leckdo docela zvědavě těší. Taky celou přípravnou kampaň vede Hyundai hlavně v USA. Že se cpe, kam nepatří? - Hyundai se za posledních deset let procpal v Americe z pozice šajzevágen na rovnocennou pozici s Toyotou a Hondou. Docela logicky si teď chce prubnout ještě o jeden segment výš. Je tam hodně otazníků, což je ale zároveň i velká motivace a Hyundai se naprosto vážně míní dostat do první pětky světových výrobců automobilů. To znamená včetně prestižních modelů.
7. 10. 2007 12:33
Lákání pozornosti
Hyundaii se nepochybně vede už dost dlouho na Genesis poutat pozornost. Založil také samostatný koncept site [odkaz] , kde je relativně dost údajů a obrázků, včetně 360-stupňové vizualizace. H. neskrývá, že by rád udělal nejen velké, ale taky šťavnaté auto, takže k názvu přidává label "sportovní sedan se zadním náhonem". Velmi stručně ta věc bude dlouhá lehce přes 5 metrů, s rozvorem těsně pod 3 metry, 5-prvkovým multilinkem vpředu i vzadu a rozdělením váhy před-zad 53:47. Podstatné geny z genesis mají přejít i na chystané sport coupé. No uvidíme, jak se auto povede a jestli ho trh bude ochotný vzít.